بازدید 5847

تخفیف ۲۰ درصدی آزمایشگاه‌های مرجع به دانشجویان

کد خبر: ۸۶۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 04 January 2019

سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران هفت آزمایشگاه دارد که با پیشرفته‌ترین تجهیزات آماده همکاری با دانشجویان و محققان در پروژه‌های علمی آنهاست.

به گزارش آنا، آزمایشگاه‌های مرجع سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران چند زیرمجموعه دارد که شامل آزمایشگاه FESCM (خدمات میکروسکوپ الکترونی) و مواد و متالورژی، آزمایشگاه تست تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه شیمی محیط زیست، آزمایشگاه علوم غذایی و کشاورزی، سلولی مولکولی و کشت میکروبی می‌شود.

تمام آزمایشگاه‌ها در زمینه تست تجهیزات پزشکی و تست عناصر سنگین گواهینامه تأیید صلاحیت ایزو ۱۷۰۲۵ دارند. آزمایشگاه تست تجهیزات پزشکی‌ این سازمان آزمایشگاه همکار اداره کل تجهیزات پزشکی ایران است و گواهی تأیید صلاحیت را از اداره کل استاندارد ایران دارد.

آزمایشگاه بیوسیستم (آزمایشگاه بیوتکنولوژی و سلولی مولکولی)

آزمایشگاه بیوتکنولوژی و سلولی مولکولی با تجهیزات پیشرفته‌ آماده همکاری در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه میکرومانیپولاسیونسلول و رویان، استخراج و تکثیر اسیدهای نوکلئیک، استخراج پروتئین‌ها و انواع آزمون‌های میکروبی و تولید فرآورده‌‌های بیولوژیک است.

خدماتی که این آزمایشگاه ارائه می‌دهد شامل استخراج و تکثیر اسیدهای نوکلئیک، ایجاد شرایط مناسب رشد برای کشت میکروارگانیسم‌ها برای تولید فرآورده‌های بیولوژیک، اندازه‌گیری پروتئین‌ها، هورمون‌ها و مایکوتوکسین‌ها، اسپکتروفتومتری با قابلیت گرفتن OD (برای تهیه منحنی رشد میکروارگانیسم‌ها) تعیین لاندا مکس و اسکن طیف‌ها می‌شود.

تجهیزات PCR (ترموسایکلر، الکتروفورز افقی، میکروسانتریفیوژ و ژل‌داک)، آنالیز پروتئین‌ها به‌وسیله الکتروفورز عمودی، فرمانتور (با قابلیت تنظیم DO، PH، دما و rpm در ۶ بچ مجزا) و انواع انکوباتور و شیکر انکوباتور با قابلیت برنامه‌‌ریزی دما، نور، هوادهی، کربن دی‌اکسید و نیتروژن از تجهیزات آزمایشگاه بیوتکنولوژی و سلولی مولکولی است.

آزمایشگاه شیمی

آزمایشگاه شیمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در بهار ۱۳۸۳ با هدف توسعه ارتباطات تحقیقاتی صنایع موجود و واحدهای تحقیقاتی و دانشگاه‌ها تأسیس شد. این آزمایشگاه که مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود است، امکان آنالیز طیف وسیعی از ترکیبات آلی و معدنی در حدود اندازه‌گیری پی‌پی‌بی و پی‌پی‌ام را فراهم می‌کند.

این آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌هایی در زمینه آنالیز و شناسایی مواد در نمونه‌های مختلف زیستی، بیولوژیکی، بافت‌های گیاهی، سموم، کودها، خاک و سنگ‌های معدنی، پلیمرها، نمونه‌های آب و پساب در حدود اندازه‌گیری پی‌پی‌بی و پی‌پی‌ام است.

آزمایشگاه تست تجهیزات پزشکی

آزمایشگاه تست تجهیزات پزشکی خدماتی در حوزه تست و مشاوره ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای ارتقای کیفیت محصولات داخلی و پیشبرد روند تولید محصولات داخلی مطابق با استانداردهای جهانی استفاده کرد. این آزمایشگاه با هدف جلوگیری از ورود محصولات بی‌کیفیت خارجی به داخل کشور، فضا و تجهیزات تست را در اختیار مخترعان و محققان کشور می‌گذارد.

انجام آزمون‌های استاندارد ملی و بین‌المللی را در زمینه دستگاه‌های پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و بیمارستانی، ارائه مشاوره در زمینه پیاده‌سازی استاندارد برای ساخت و طراحی دستگاه‌های پزشکی و آزمایشگاهی، انجام تست کالیبراسیون دستگاه‌های پزشکی و انجام تست‌های ایمنی روی دستگاه‌های الکتریکی از جمله امکانات آزمایشگاه تست تجهیزات پزشکی است. این آزمایشگاه تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل تجهیزات پزشکی در زمینه تست و صحه‌گذاری پرونده‌های کنترل کیفی دارد.

آزمایشگاه بیوسیستم (آزمایشگاه علوم غذایی و کشاورزی)

آزمایشگاه‌های علوم غذایی و کشاورزی برای حمایت از توسعه فناوری احداث شده است. تجهیزات این آزمایشگاه امکان انجام انواع آزمون‌ها را در زمینه فرآورده‌های غذایی و کشاورزی را فراهم کرده است. اندازه‌گیری میزان ازت، پروتئین و TVN، استخراج روغن و تعیین درصد آن و عدد پراکسید، اندازه‌گیری کمی و کیفی قندها، اندازه‌گیری رطوبت، اندازه‌گیری انواع خاکستر تام و غیرمحلول در اسید، اندازه‌گیری pH و اسیدیته، آنالیز انواع شیر از نظر میزان چربی، پروتئین، کل ماده، جامد، مواد جامد غیرچرب، لاکتوز و نقطه انجماد آنها، پودر کردن مایعات با قابلیت تنظیم سرعت جریان هوای گرم و درجه حرارت، جداسازی مایعات با دانسیته متفاوت در مقیاس پایلوت، کلاریفایر و جداسازی مواد جامد از مایع در مقیاس پایلوت و هموژناسیون با فشار بالا در مقیاس پایلوت از جمله خدمات این آزمایشگاه است.

آزمایشگاه‌های علوم غذایی و کشاورزی مجهز به دستگاه کجلدال، دستگاه اسپری درایر، دستگاه سوکسله دیجیتال، پلاریمتر، دستگاه آنالیزور شیر (میلکو اسکن)، سانتریفیوژ دور بالا با عملکرد متداوم، سپریتور با عملکرد متداوم و همژنایزر با عملکرد در فشار بالاست.

۲۰ درصد تخفیف دانشجویی برای تمام خدمات آزمایشگاهی

سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران امکاناتی برای استفاده دانشجویان از آزمایشگاه‌های مرجع ارائه کرده است که شامل ۲۰ درصد تخفیف دانشجویی برای تمام خدمات می‌شود. یکی از دستگاه‌های موجود در این آزمایشگاه‌ها میکروسکوپ FESCM با قابلیت بزرگ‌نمایی ۷۰۰ هزار برابر و تصویربرداری است که یکی از نادرترین دستگاه‌هایی موجود در ایران محسوب می‌شود. آزمایشگاه‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه‌های محیط زیست، آزمون‌های پساب و کلوماتوگرافی و HPFC خدمات ارائه می‌دهد.

زینب اصغری مدیر کنترل کیفیت آزمایشگاه‌های مرجع سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران با اشاره به این‌که روش‌های ارائه خدمات در این آزمایشگاه‌های به چند روش است، بیان کرد: دانشجویان، محققان یا صاحبان ایده می‌توانند یک فهرست از آزمون‌های موردنیازشان به ما ارائه بدهند و خواستار انجام آزمایش‌ها روی مواد موردنظر بشوند. سپس با توجه به نوع آزمونی که قصد انجامش را دارند، به آزمایشگاه مربوطه ارجاع داده می‌شوند تا آزمون‌شان را انجام بدهند.

وی افزود: برخی از محققان هم تمایل دارند که آزمایش‌ها را به دست خودشان انجام شوند که این امکان هم فراهم شده است. آزمایشگاه و تجهیزات در ک حالت بنچ آزمایشگاهی در اختیار آنها قرار داده می‌شود. باوجود این‌که بیشتر تجهیزات تخصصی اپراتو (کارشناس) دارند که آزمایش‌ها توسط آنها صورت می‌گیرد؛ اما فضای آزمایشگاهی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و می‌توانند تا هر زمانی که لازم باشد در آزمایشگاه کار کنند.

نحوه درخواست برای استفاده از آزمایشگاه‌ها چگونه است؟

اصغری در مورد نحوه استفاده از آزمایشگاه‌ها گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران درحال راه‌اندازی سامانه پذیرش در سطح ملی است و تا روند پذیرش را برای دانشجویان و محققان آسان‌تر کنند. درحال‌حاضر نیز علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن پذیرش آزمایشگاه‌های مرجع تماس بگیرند و طرح و ایده خود را ارائه بدهند. پس از مشورت با یک کارشناس به آنها اطلاع داده می‌شود که امکان استفاده از آزمایشگاه و تجهیزات را دارند یا خیر.

دانشجویان از تمام دانشگاه‌های سراسر کشور امکان درخواست و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌ها را دارند و ۲۰ درصد تخفیف برای آنها نیز در نظر گرفته شده است. اصغری در این باره بیان کرد: تخفیف‌های دیگری هم برای دانشجویان داریم، برای مثال اگر تعداد آزمون‌ها بیشتر از یک تعداد خاص باشد یا بیشتر از ۵۰ عدد نمونه بیاورند تخفیف دیگری هم شامل پروژه خواهد شد. در هفته پژوهش نیز تخفیف دیگری در نظر گرفته شده است. هدف آزمایشگاه این است که خدمات را به بهترین نحو به محققان و دانشجویان ارائه بدهد، بنابراین سعی کردیم با ارائه تخفیف‌های مختلف و آسان‌سازی پذیرش بهترین خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران هفت آزمایشگاه دارد که در حوزه شیمی، محیط زیست، تست تجهیزات پزشکی، مواد متالوژی، FESCM، صنایع غذایی، کشت میکروبی، کشت سلولی، سلولی مولکولی و کشاورزی خدمات ارائه می‌دهند. آزمایشگاه‌های شیمی، کشاورزی، صنایع غذایی و کشت میکروبی‌ در زمینه گیاهان دارویی نیز فعالیت می‌کنند.

هزینه‌های استفاده از آزمایشگاه‌

اصغری درباره میزان هزینه‌های آزمایشگاه‌ها و تجهیزات اظهار کرد: نمی‌توانم قیمت ثابتی را مشخص کنم، چراکه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ خدمت در این آزمایشگاه‌ها ارائه می‌شود که هر کدام از آنها بسته به نوع کار هزینه متفاوتی دارد. شاید آزمونی داشته باشیم که تعرفه‌ آن هزار تومان باشد؛ اما درعین‌حال آزمونی هم داشته باشیم که هزینه‌ آن ۲۰۰ هزار تومان یا خیلی بالاتر باشد. به‌ همین دلیل قیمت مشخصی ارائه داد. تعرفه‌ها براساس موادی که می‌خریم و هزینه‌های جانبی تعریف می‌شوند. درواقع تخفیف‌ها به‌عنوان راه میان‌بری برای دانشجویان در نظر گرفته‌ شده است تا در حد امکان به آنها کمک کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار