بازدید 4860

مجلس آمریکا طرح بازگشایی دولت را تصویب کرد

کد خبر: ۸۶۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 04 January 2019

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه طرحی برای برای بازگشایی دولت این کشور به تصویب رساندند.

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) طرحی را برای پایان دادن به تعطیلی دولت این کشور به تصویب رساند، اما انتظار نمی‌رود این مصوبه موفقیتی در بازگشایی دولت فدرال به دست بیاورد.

مجلس نمایندگان آمریکا که به تازگی با اکثریت دموکرات آغاز به کار کرده در این مصوبه مطالبه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را برای تأمین بودجه لازم جهت احداث دیوار حائل در مرز مکزیک برآورده نکرده است.

به همین سبب، انتظار می‌رود این طرح در مجلس سنا که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار قانونگذاران جمهوری‌خواه است، راه به جایی نبرد تا بن‌بست میان دموکرات‌ها و ترامپ و در نتیجه، تعطیلی دولت فدرال ادامه پیدا کند.

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اختصاص بودجه لازم برای فعالیت به وزارت خارجه، بازرگانی، کشاورزی، کار، خزانه‌داری و برخی از دیگر دستگاه‌های دولت فدرال تا ۳۰ سپتامبر (پایان سال مالی جاری) است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان تأکید می‌کنند طرح آنها برای بازگشایی دولت هیچ بودجه‌ای برای احداث دیوار حائل در نظر نخواهد گرفت. نمایندگان حزب رقیب و کاخ سفید به همین دلیل گفته‌اند تصویب این طرح کمکی به حل اختلافات نخواهد کرد. کاخ سفید قبل از آغاز رأی‌گیری در مجلس نمایندگان بر سر طرح یاد شده آن را به وتو تهدید کرده بود.

ساعاتی قبل‌تر، «نانسی پلوسی» پس از انتخاب به عنوان رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا اختصاص بودجه برای ساخت دیوار مدنظر ترامپ را «اتلاف پول» توصیف کرد. او در حالی به عنوان رئیس جدید این مجلس سوگند یاد کرد که تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال پنجشنبه وارد سیزدهمین روز خود شد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی برای اتمام تعطیلی دولت فدرال که باعث شده صدها هزار کارمند دولت به مرخصی اجباری فرستاده شوند یا مجبور به کار بدون حقوق شوند، وجود ندارد.

نانسی پلوسی روز پنجشنبه گفت: «تلاش می‌کنیم به تعطیلی دولت خاتمه دهیم؛ ولی قصد نداریم دیوار را احداث کنیم. آیا کسی شکی در این مورد دارد؟ ما دیوار نخواهیم ساخت.»

دونالد ترامپ هم لحظاتی بعد شماری از مأموران گشت مرزی آمریکا را همراه خود به یک کنفرانس خبری غیرمنتظره آورد. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد طرح او برای احداث این دیوار از حمایت‌های گسترده‌ای برخوردار است و سپس از همراهانش خواست در این مورد صحبت کنند. آنها از زحمات ترامپ برای احداث دیوار مرزی تشکر کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر