بازدید 2463
اقتصاد در گذر زمان

از دریافت وام کوتاه مدت از آمریکا تا کاهش بدهی خارجی ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهاردهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 04 January 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهاردهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

14 دی 1300، مجلس شوراي ملي به دولت اجازه داد يك وام كوتاه مدت به مبلغ يك ميليون دلار با بهره هفت درصد از دولت آمريكا دريافت كند. وزيرمختار ايران در آمريكا از سوي دولت ايران قرارداد مربوطه را امضا كرد.

14 دی 1337، شرکت نفت اعلام کرد درآمد دولت ایران در سال ۱۹۵۸ میلادی مجموعا ۸۸ میلیون پوند بوده است.

14 دی 1344، اعلام شد که ایران خرید موشک برای ارتش را آغاز کرده است.

14 دی 1350، وزارت تولیدات کشاورزی منحل شد.

14 دی 1394، ماجرای ترخیص نشدن خودروهای وارداتی فاقد مه ‌شکن در نهایت با اجازه سازمان ملی استاندارد به شرط نصب قطعه مذکور، حل شد.

14 دی 1395، بانک جهانی در گزارشی با عنوان «آمار بدهی بین‌المللی نسخه ۲۰۱۷»، آمار بدهی خارجی ایران تا سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد. طبق گزارش بانک جهانی، میزان بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۱۵ به ۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار رسید که نسبت به رقم هنگفت ۲۰ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ و ۱۷ میلیارد و ۳۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ کاهش چشمگیری داشته است. همچنین میزان بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۱۴، به میزان ۵ میلیارد و ۴۴۱ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۳، ۷ میلیارد و ۶ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۲ حدود ۷ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار بود.

 

منابع: موسسه مطالعات پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار