بازدید 6027

قرائتی: تعطیلی پنجشنبه‌ها منطقی نیست

کد خبر: ۸۶۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 03 January 2019
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: با مدرک گرایی در حوزه مخالف هستم و اینکه مدارکی را در حوزه به عنوان معادل مدارک دانشگاهی به طلاب می‌دهند قبول ندارم.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به انواع علوم اظهار کرد: برخی از علوم نافع هستند، اما برخی علوم فایده‌ای ندارند.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خواهران متفاوت از حوزه‌های علمیه برادران باشد، چون طلاب خواهر معمولا در سال‌های ابتدایی تحصیل حوزه ازدواج می‌کنند و بچه دار می‌شوند، به همین دلیل فرصت کمتری برای فراگیری دروس حوزوی دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: باید طلابی که معمم نمی‌شوند هم در فرآیند تبلیغ مورد استفاده قرار بگیرند، اکنون طلابی که معمم نباشند در طرح‌های تبلیغی همچون طرح هجرت پذیرفته نمی‌شوند در حالی که سال‌ها درس حوزه خواندند.

وی اکتفا به دروس حوزه برای طلاب را کافی ندانست و تصریح کرد: با مدرک گرایی در حوزه مخالف هستم، اینکه مدارکی را در حوزه به عنوان معادل مدارک دانشگاهی به طلاب می‌دهند قبول ندارم.

قرائتی ادامه داد: هر علمی باید موجب رشد شود، علمی که بی فایده باشد، مورد توبیخ قرآن قرار گرفته است، باید از علوم بی‌فایده پرهیز کنیم و چنین علومی باید از محافل علمی حذف شود.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: باید به صورت جدی به دنبال تلخیص و خلاصه نویسی کتاب‌های مفید باشیم تا مردم به مطالعه این کتاب‌ها اقبال پیدا کنند.

وی ادامه داد: اصل بر خنده است و خندیدن به هیچ وجه کار بدی نیست، ما همان طوری که عزاداری و گریه می‌کنیم، باید سایت خنده هم داشته باشیم.

قرائتی خاطرنشان کرد: باید برای کم کردن تعطیلات گام برداریم و توجیه عقلی و نقلی برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰
مگر علم بی فایده هم داریم؟!!
پس 95 درصد کشورها که دو روز در هفته تعطیل هستند منطق ندارند و بدون منطق این همه پیشرفت کرده اند
باید برای کم کردن تعطیلات گام برداریم و توجیه عقلی و نقلی برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وجود ندارد!!!!!!بله درست
میفرمایید لطفا دستور بفرماید با توجه به بهروری بالا و حجم عظیم تولیدات و حجم بالای صادرات غیر نفتی و تاسیس هر روزه کارخانه ها و موسسات تجاری و.... و اشغال تمامی جوانان این مملکت هر چه سریعتر کل تعطیلات حتی جمعه ها نیز از تقویم حذف شود.
تابناک عزیز خواهش میکنم انتشار دهید
بعضی جاها که کار مفیدی انجام نمی دهند بله جمعه ها هم باشند مهم نیست اما کارمندان و کارگران خسته از کار پنج روز از صبح تا غروب، نیاز به استراحت و بودن در کنار خانواده دارند
دنیا داره به این نتیجه می رسه که تعطیلات باید سه روز در هفته باشه ایشان معلوم نیست بر اساس چه علمی و چه تحقیق ادعا می کنند پنج شنبه ها تعطیل نباشد.ای کاش همه یاد می گرفتند در اموری که تخصص ندارند اطهار نظر نکنند.
ایشان آیا تا بحال 12 ساعت روزانه سر کار رفته اند؟
منطق نزد ایرانیان است و بس
علم بی فایده همان علم بی عمل است که سالها در مدارس و دانشگاهها به زور در مغز جوانان میکنند و اکثر آنها یک ریال سودی به حال دانش آموز و دانشجو ندارند
علم بی عمل همچون زنبور بی عسل ، که عسل ندهد ولی نیش زند و در آموزه های دینی هم داریم که به خدا پناه میبرم از علم بی فایده
تعطیلی ایران از اکثر کشورهای پیشرفته کمتره
اگر عقلانیت بود وضعمون الان این نبود
توجیه عقلی و نقلی برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وجود ندارد ولی اینهمه تعطیلات زیاد بمناسبتهای مذهبی در کشور که باعث عقب افتادن کارها میشه توجیه دارد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار