بازدید 19983

یارانه پرداختی سالانه به ایرانیان مقیم خارج، بیشتر از بودجه ۹ وزارتخانه در سال ۹۸

با رونمایی از لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ مشخص شد، در سال آینده نیز احتمالا با داستان حذف یا عدم حذف ثروتمندان یارانه بگیر درگیر خواهیم بود؛ اما این بار دولت توپ حذف یارانه را به زمین استاندارن انداخته است. در لایحه بودجه سال آینده اعلام شده که یارانه سه دهک درآمدی با هماهنگی وزارت کار و استانداری‌ها حذف خواهد شد و خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر خانواده‌های کم درآمد همچنان یارانه دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 02 January 2019
یارانه پرداختی سالانه به ایرانیان مقیم خارج، بیشتر از بودجه 9 وزارتخانه در سال 98در نهم دی ماه ۱۳۹۷، کارشناس برنامه پایش شبکه یک، آماری از یارانه بگیران ایرانی مقیم خارج ارائه داد که جای بسی تأمل داشت و اگر این آمار ارائه شده درست باشد، باید گفت که یارانه پرداختی سالانه به این افراد، مبلغی حدود ۳.۲ هزار میلیارد تومان می‌شود که بیشتر از بودجه پرداختی به ۹ وزارتخانه در سال ۱۳۹۸ است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در چند سال اخیر، همواره پرداخت یارانه‌ها به چالش جدی برای دولت تبدیل شده است و حتی برخی مسئولین دولتی در مصاحبه‌های خود از شب پرداخت یارانه‌ها به شب مصیبت دولت و یا از پرداخت یارانه‌ها به قصه پرغصه جمهوری اسلامی یاد کرده اند.

از سوی دیگر، در همه سال‌هایی که دولت تدبیر و امید، سکان هدایت قوای اجرایی را بر عهده گرفته است، هرگز نتوانسته علیرغم مجوز‌های قانونی، قشرهای ثروتمند را از صف یارانه بگیران حذف کند و تنها تعداد معدودی را از خیل عظیم یارانه بگیران حذف کرده است.
اگر پیگیر چرایی این ماجرا باشیم، خواهیم دید که دولتمردان، دلیل عدم حذف ثروتمندان از صف یارانه بگیران را نبود اطلاعات کافی جهت شناسایی این افراد عنوان نموده اند. البته این صورت ماجراست و سیرت ماجرا آن است که هیچ نهادی به دلیل وجود هزینه حاضر به تن دادن به حذف یارانه ثروتمندان نیست.

با رونمایی از لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ مشخص شد، در سال آینده نیز احتمالا با داستان حذف یا عدم حذف ثروتمندان یارانه بگیر درگیر خواهیم بود، اما این بار دولت توپ حذف یارانه را به جای ارسال به زمین مجلسی‌ها در زمین استاندارن انداخته است. در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ اعلام شده که یارانه سه دهک درآمدی با هماهنگی وزارت کار و استانداری‌ها حذف خواهند شد و خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر خانواده‌های کم درآمد، همچنان یارانه دریافت خواهند کرد.

به هر حال امید است، سال آینده قشرهای ثروتمند با همکاری وزارت کار و استانداری‌ها حذف شوند، اما باید گفت: هم اکنون قشر دیگری نیز وجود دارد که گویا دولت آمار آن‌ها را در اختیار دارد و یارانه می‌گیرند، اما تعداد زیادی از این افراد، مستحق گرفتن یارانه نیستند.

یارانه ایرانیان خارج
این قشرها که از آن‌ها به ایرانی‌های مقیم خارج یاد می‌شود، جمعیت قابل توجهی را شامل می‌شوند. در آخرین اظهار نظر در مورد تعداد ایرانیان مقیم خارج که یارانه می‌گیرند، کارشناس برنامه پایش شبکه یک در برنامه مورخه ۹ دی ماه ۱۳۹۷ اعلام کرد، رئیس تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده، طبق اطلاعات دولت، در حال حاضر به ۶ تا ۷ میلیون ایرانی مقیم خارج یارانه داده می‌شود.

این آمار در حالی ارائه می‌شود که دولت در سال ۱۳۹۴ اعلام نمود، یارانه پنج گروه درآمدی شامل پزشکان، مالکان خودرو‌های گران قیمت لوکس، صاحبان صرافی ها، اعضای هیأت مدیره بانک‌ها و هیأت مدیره شرکت‌های خصوصی و همچنین افراد مقیم خارج از کشور حذف شده است. البته علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم افتتاح سامانه‌های متمرکز بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی تأمین اجتماعی در مصاحبه با خبرنگاران در سی ام شهریور ۱۳۹۵ اعلام کرد که یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه کارگران شاغل در حاشیه خلیج فارس قطع نخواهد شد.

به هر صورت، با فرض اینکه جمعیت ایرانیان مقیم خارج که یارانه می‌گیرند، کمترین حالت ممکن یعنی ۶ میلیون تن باشد، مشخص خواهد شد، این افراد سالانه سه هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کنند که رقم بسیار چشمگیری است و در بزرگی این رقم فقط می‌توان گفت که این رقم از بودجه ۹ وزارتخانه در سال ۱۳۹۸ بیشتر است.

همان گونه که در جدول زیر آمده، این رقم از بودجه وزارتخانه‌های امورخارجه، اطلاعات، علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، نفت، دادگستری، صمت و کشاورزی بیشتر است.

یارانه نقدی بودجه وزارتخانه

در پایان باید گفت، هر چند احتمالاً برخی از این ایرانیان مقیم خارج، عضو همان خانوار‌های ثروتمندی خواهند بود که توسط استانداران باید شناسایی و یارانه آن‌ها حذف شود، باید دید دولت برای حذف همه این ۶ میلیون ایرانی مقیم خارج در سال ۱۳۹۸ چه تدابیری خواهد اندیشید.

گفتنی است، دولت تنها نباید به حذف ایرانیان مقیم خارج از صف یارانه بگیران در سال ۱۳۹۴ بسنده می‌کرد، چون افراد دیگری هم قطعاً در سال‌های بعد به خارج از کشور سفر کرده و در آنجا مقیم شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۵
اینکه بجای اشتغالزایی و افزایش حقوق دنبال پرداخت یارانه هستیم که 100% اشتباه هست و به نوعی رندی به کنار که حالا میخواهند به عناوین مختلف حذف کنند افراد را.....
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
به قول معروف فکر نون باش که خربزه آبه
فکری اساسی باید کرد فکری جدید و طرحی نو اینکهامروز این بودجه کم بشه فردا اون یکی یه روز از جیب کارگر بزنن یه روز از جیب کاسب که نشد راه.
نمیشه گفت شرایط جنگه ولی فقط برای مردم شرایط جنگ باشه نه برای مسئولین
اقتصاد مریضه وبهترین زمان جراحی اون هم همین الانه چون مردم دارن درد میکشن پس میتونن خونریزی را هم تحمل کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خارج نشین ها « تکراری» اند ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
با چه فکری! با چه عقلی ! به ایرانی خارج از کشور یارانه تعلق گرفته!!! الان این یارانه میشه 4 دلار . با این پول یه نفر خارج از کشور چکاری میتونه بکن؟؟؟!!! اصلا اون ایرانی هایی که از کشور خارج شدن این پول براشون پشیزی نیست و صرفشون نمیکنه برن دنبال یارانه گرفتن و به نظر بنده 100% این قضیه بوداره و این پولی که میگن یا واقعیت نداره و یا کسان دیگری دارن بهره مند میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
عدد ۳.۲ هزار میلیارد تومان نمیتونه درست باشه . با یک حساب سرانگشتی هم معلومه آمار غلطه . مگه اینکه این پول به نام یارانه یه جاهایی پرداخت بشه نه اینکه واقعا یارانه باشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خوب چرا فقط ذکر مصیبت میکنید ؟
و قطع کنید هر کسی که میدانید ثروت دارد و یا در خارج است
اطلاعاتتان را حداقل در یک کار به درد بخور عام المنفعه . استفاده کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
ممکنه خیلیها غیر قانونی از کشور خارج شدند ولی الان خانواده هاشون دارن یارانه هاشون رو میگیرن.
یا بعضیها که قانونی هم رفتند زیر نظر سرپرست خانواده هستند و دارن خانواده هاشون یارانه اونها رو هم میگیرن.
شب پرداخت یارانه‌ها به شب مصیبت دولت و یا از پرداخت یارانه‌ها به قصه پرغصه جمهوری اسلامی یاد کرده اند.
خیلی خنده داره .
من عده زیادی را در کانادا میشناسم که با اینکه از وضع مالی بسیار خوبی برخوردار می باشند و ملاک نیز هستند و یارانه هم دریافت می‌کنند و به ریش دولت هم می خندند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
بنده هر کسی رو در کانادا سراغ دارم یارانه ای دریافت نمیکند.
شما از اونجا چطور خبر داری ؟
این قضیه برای سرپوش گذاشتن روی مسائل دیگریست.
باسلام افرادی که سالهاست در خارج ا کشور رایانه گرفته اند بایستی پولو بر گردونند وبا این پول میشه در هر شهری بیمارستان ساخت ومی شناسم شخصی پول رایانه در بانگ چمع شده وبالای لیست میلیون خست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
وضع مملکتو درست کنید که دیگه کسی محتاج این یارانه نباشه. اقتصادو درست میکردید نیازی به دادن یاارانه نبود که حالا ببینن به کی بدن به کی ندن..
به نظرم کسی را نباید بازخواست کرد جز رییس سازمان برنامه و بودجه و بعد نمایندگانی که رای مثبت به تصویب این بودجه ها را میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
نه آقا همش تقصیر رژیم اشغالگر و این آمریکای غاصبه
واقعا چرا ما همیشه کمبود مالی در کشورمان داریم؟ مگر کشوری مثل عربستان یارانه چندین برابری ما نمی ده؟
مشکل کجاست؟
آفرین ! مشکل در مسئولین هست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
کشور عربستان ده ملیون بشکه صادرات نفت دارد ایران دوملیون بشکه جمعیت عربستان بیست وپنج میلیون نفر هستند وایران هشتاد وپنج ملیون یعنی اینکه هر فردعربستانی بیست برابر هر فرد ایرانی از درآمد نفت بهره خواهد برد انشاالله که قانع شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
كاري نداره دستور بدهند يارانه ايرانيان خارج از كشور را هم مانند عده خيلي زيادي از ايرانيان داخل كه سرشان كلاه گنده رفت قطع كنند+ يارانه چند لايه پايين قشر متوسط به پايين و فقير را هم قطع كنند كار درست ميشه اونوقت آقايان خواب راحتي خواهند داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
چه کسی گفته عربستان یارانه به مردم معمولی می دهد؟!
بر اساس کدامم سند و مدرک؟!
تازه عربستان هم که تعداد شهروندان رسمی اش از 18 ملیون کمتره 5 برابر ایران نفت صادر می کند، الانم وضع بودجه اش بسیار خراب است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
سوراخ پنچری در سیستم ما بسیار بزرگ است هر چقدر تند تر تلمبه باد میزند و زودتر از سوراخهای مختلف خارج
میگردد
متاسفانه وقتی ۶۰ درصد اقتصاد کشور در دست سازمانهای موازی و غیر پاسخگو به دولت و مجلس قرار دارد خیلی طبیعی است که همیشه کمبود نقدینگی برای مخارج ضروری مردم و کشور احساس میگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
موندم از این همه استعداد در شما
عربستان را هیچ وقت با ایران مقایسه نکن چون قابل
قیاس نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
ناشناس 13.19مگه کی این کار را باعث شده که عربستان 10 ملیون بشکه صادر کنه ایران 2م
مگه زمان شاه ایران 6 ملیون صادر نمی‌کرد و عربستان 1 ملیون بشکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مشگل جیب اقایونه که ته نداره شده چاه ویل با هیچی پر نمیشه
با سلام من و خانواده ام مقیم کشور سوئیس هستیم و تا کنون یک ریال یارانه از دولت جمهوری اسلامی ایران نگرفته ایم در عوض در قبال دریافت مدارک مثل پاسپورت و شناسنامه و یا وکالت نامه از سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران چندین برابر پول ایران به فرانک سوئیس به سفارت هزینه پرداخت میکنیم . ایران هم که میائیم مثل همه عوارض خروجی پرداخت میکنیم با توجه به اینکه کلی هم ارز وارد کشور میکنیم .تا آنجائی که کارم بیشتر با ایرانیان است با اطمینان کامل عرض میکنم بسیاری از ایرانیان مقیم هم یارانه نمیگیرند. ولی آمار اینکه 6 الی 7 ملیون ایرانیان مقیم یارانه میگیرند غیر قابل قبول است و دولت باید انرا اثبات کند مثلا 45 هزار تومان میشه 4 فرانک سوئیس که در سوئیس پولی به حساب نمیاد که کسی بیاد به خاطر ان خودشو درگیر بکنه. من از دولت و مجلس خواهشمندم اگر ایرانیانی هستند که یارانه میگیرند جلوشونو بگیرند ولی باز عرض میکنم 6 الی 7 ملیون ایرانی مقیم خارج از کشور که یارانه میگیرند صحت ندارد. متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
اره حرفتون درسته. باید دید این پولا کجا داره میره به اسم خارج نشین ها.
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
با سلام من هم 11 ساله از ایران خارج شدهام یارانه ی چهار نفریمون را اهدا کرده بودم به خانواده ی نیازمند 6 سال هست که قطع کردن اگر این حق ما بوده پس جیب کی میره حق ما
محمود یه سنگی انداخت توچاه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خود محمود هم دیگه نمیتونه درش بیاره.
به قدری این مسئله مسخره ست که باید از عصبانیت سرمونو بکوبیم به دیوار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
کدام مسئله؟
من که نه یارانه می گیرم و نه حقوقی!
یکی که تازگی ها به خاج آمد و ماندگار شد هم می گوید یارانه اش قطع شده است.
می ماند خودی ها که به عناوین مختلف در خارج کشور هستند،قابل تصور است که کمک بگیرند.
بیش از سه ساله یارانه ما قطع شده در حالیکه حداکثر 1.5 میلیون تومان در امد داشته ایم نه منزلی و نه ماشینی به اسم ما بوده اعتراض هم کردیم گفتن عضو هیئت مدیره یک شرکت هستی ...
این رقم3200.000.000.000تومان نمی تواند درست باشد چون به معنی این است که حدو 6000.000نفر مقیم خارج از کشور یارانه میگیند در صورتیکه بنا بر امارهای رسمی کل مهاجرین ایرانی مقیم در خارج از کشور کمتر از این رقم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
بدبختی دروغ کنتور نداره و خناق هم نداره
یعنی یک آمار ساده از ایرانیان خارج کشور و داخل کشور نداریم؟ قطعا آمار ساختگی است، مگر ما چند میلیون ایرانی خارج کشور داریم که به 6 یا 7 میلیون نفرشان یارانه میدهند ؟ تازه مگر چند درصد از ایرانیان خارج کشور برای یارانه ثبت نام کرده اند و یارانه بگیر دولت شده اند؟ خود این شیوه بودجه دهی و هزینه کرد بر اساس آمارهای ساختگی نوعی تخلف نیست؟
آن افراد غیر کارشناس(....) که طرح هدفمندی یارانه ها را مطرح نمودند این فکر را نکردند که آن شخص ایرانی که در بهترین کشورهای اروپایی یا آمریکا وکاندا زندگی میکند نمی تواند حاملهای انرژی مثل بنزین و آب و برق را با خود به این کشورها ببرد اما پول آن را اکنون بر اساس این آمار راحت به کشورهای محل زندگی شان می برند؟
العهدة علی الراوی یکی از پهلوانان ولوطیهای قدیم درباب سخاوت وعیاری میفرمود موقعی که حاتم طایی از پستان مادرش شیر مینوشید با دست دیگرش شیر را به یتیمان شیرخوار تعارف میکرد حالا این آیت اله تدبیر وامید به چندر غاز یارانه محمودی گیرداده وار روز اول از خزانه خالی ومصیبت یارانه محفلها آراسته واکنون میداند این یارانه یعنی ارزش یک چهارم زمان هاله نور خوب چهاردرصد مرفهین را ازلیست یارانه بگیرها کم کنید بقیه رو به کمیته امداد بسپارید
انها احتمالا خارجی هایی هستند که به دلیل مبارزه با استکبار ایرانی حساب شدند.
به اصطلاح عامه آقا زاده هاهستند که در کانادا یا امریکا یا اروپا وسایر نقاط دنیا خوشگذرانی میکنند والا مردم عادی پول خط واحد را هم ندارند از خانه بیرون بروند بجای پیشگیری از اختلاسهای نجومی وزمین خواری های هکتاری به 45 تومان پول نان گیر داده اند
کذب است و خرج جایی دیگر میشود.
انوقت من که ... به حرف ریس جمهور و نمایندگان محترم مجلس اعتماد کردم و شش سال پیش با اینکه کارمند هستم و درامد انچنانی ندارم ولی انصراف دادم نه تنها از نظر مالی به ضررم شد که مضحکه فامیل هم شدم ! بعنوان پولدار و مایه دار من و صدا میکنن ! فامیل دکتر متخصص داریم که میگیرد و میگوید حق من است چرا نگیرم !
متاسفانه از اول این کار اشتباه بود ویک نوع سیاسی کاری برای جمع کردن رای مردم در انتخابات،و دولت تدبیر وامید نیز ازاین نوع سیاست تبعید و آن را برای سهام عدالت بصورت تفکیک اعضای خانواده اجراء نمود .و اکنون نیز افراد دو تابعیتی ازآن برخوردار هستند پیشنهاد میشود
1- این طرح به کلی جمع گردد
2- مجدداٌ ثبت نام صورت پذیرد(فرم آن در جراید چاپ و هموطنان بصورت فردی از آن کپی و به سازمان مربوطه ازطریق پست وبصورت رایگان ارسال نمایند)
3- با این گرانی لطف بفرمائید اینقدر این یارانه را بر سر مردم نکوبید
4- دولت از چه هراس دارد که یارانه ثروتمندان را حذف نمی کند.
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
باز دور برتو دیدی اقا سعید جوگیر شدی نمیدونی عپ تو این مملکت به پول نان شان محتاج هستن واقعا ببیندید بقیه بوجه ها چه جوری وکجا هزینه میشه بعد به چهل وپنج هزار. بدبخت بیچارها گیر بده بزرگوار
حتی نصف این مبلغ هم واقعیت ندارد ، من و خانواده ام ثبت نام نکردیم و خیلی از خانواده هارا می شناسم که ثبت نام نکرده اند و حتی خیلی ها سالیان سال است که امکان سفر به ایران را ندارند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
والا ما هم که داخل کشوریم نمیگیریم. من نمیدونم این یارانه ها داره کجا میره.
یارانه گدا پروری نیست یارانه حق همه ایرانیان از پول نفت خودشان است ونباید قطع شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
فعلا آقاي روحاني به صدقه تبديل كرده علي بركت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دقیقا گداپروری است. پول نفتو باید جای درست هزینه کنن که همه اینقدر درآمدشون بره بالا که نیاز نداشته باشن. اقتصاد بیمار و مدیریت فله ای نتیجش میشه همین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
باید قطع شود
ایرانی مقیم خارج که اکثرا ثروتمند هم هستند دیگر ایرانی حساب نمیشود بلکه شهروند همان کشور محسوب میشود و دادن یارانه به آنها خیانت است به مردم مستضعف کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
همین افراد ساده مثل شما مملکت رو به این روز انداختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
چرا چون می گوید به شمایی که اینجا تو این اوضاع نیستی نباید پرداخت بشه ساده لوح هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
حالا حضرتعالی که تشریفتون را بردید کانادا دیگه خودتون را نگران ما نکنید
کشوری که این همه ثروت دارد ولی مردم فقیر هستند ناشی از ناکارامدی مسولان دارد دلیل آن این است چون فامیل بازی در مدیریت کشور است افراد توانمند و نخبه در مدیریت جایی ندارند و نتیجه آن می شود که می بینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
اگر بنا بود عده ای خاص خوش باشند و عامه مردم بدبخت چرا اانقلاب شد؟
مردم با گرفتن یارانه دو ضربه بزرگ بخودشان و فرزندانشان میزنند
الف- دولتها با پرداخت یارانه دیگر پولی برای کارهای عمرانی و تاسیسات زیر بنایی کشور ندارند و تمامی جوانان دنبال کار هستند و اقشار ضعیف بیشترین ضربه را از این رکود در بخش زیر ساخت ها میخورند و آیندگان ما
ب- افزایش نقدینگی در جامعه که باعث بالا رفتن قیمتها و ضربه سنگین اقتصادی به مردم و نسلهای آینده میگردد
اینکه حدود 6 میلیون ایرانی در خارج کشور زندگی میکنند، حقیقتی است که نشان دهنده وضعیت فعلی کشور است. ولی اینکه گفته میشود تمام این ایرانی ها از یارانه استفاده میکنند، نادرست است . من در یکی از شهرهای امریکا زندگی می کنم که حدود 2000 نفر ایرانی در آن زندگی میکنند و از طریق گروه مجازی تلگرام نظر سنجی بصورت ناشناس کردیم که از تعداد 550 نفر پاسخ دهنده تنها 129 نفر اعلام گردند که یارانه دریافت میکنند و مابقی (421 نفر) یارانه ای دریافت نمیکردند. که با توجه به مخفی بودن روش رای گیری به نظر میرسد عدد درستی باشد. یعنی تنها 23.5% یارانه میگیرند که تقریبا یک چهارم افراد را شامل میشود. بهرحال از انجائیکه این روش یارانه دادن روش درستی نمی باشد شاید همین مقدار نیز بیش از حد توان دولت باشد ولی روش درست این است که یارانه تنها به طبقه کم درامد پرداخت گردد که با توجه به وضعیت فعلی کشور شاید 70 تا 80% مردم را در برگیرد که به این ترتیب ارزش یارانه پرداختی را کم کرده بطوریکه میزان یارانه پرداختی عملا شاید تاثیری در زندگی افراد کم درامد با توجه به تورم نداشته باشد
اتفاقا کسی که خارج از کشوره از کسی که داخل کشوره برای درافت رایانه مستحق تره برادر عزیز.
یارانه فامیلهای خارج نشین ما راخیلی وقته قطع کردن احتمالا این آمارمربوط به آقازاده وخانم زاده های خارج نشین هستش
چرا آمار اشتباه ميدين مردم ؟؟

كي گفته ايرانياي خارج نشين يارانه ميگيرن؟؟؟؟

کذبی بزرگ و غير قابل باور
پاسخ ها
سایبرگ
| United States of America |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
شما توو امار کار می کنید ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
خبر نداری برادر نظر نده
این یارانه پول نفت برای هر ایرانی بوده که متاسفانه دولت روحانی اینو صدقه حساب کرده و همه افرادی که رفتند بخاطر عدم بکارگیری این افراد در ایران بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
بگو صدقه علي بركت الله
انوقت خانواده ما بخاطر فروش یک منزل توسط همسرم و خرید منزل جدید از یارانه حذف و حتی فرزندانم که ازدواج کرده اند نیز همچنان حذف هستند . و پیگیری ها ثمری نداشته مگر داشتن یک خانه برای یک خانواده ان هم به نام زن خانه جرم است که حالا یارانه را چند سال است که قطع کرده اند حداقل حق بچه هام را نابود نکنید از خدا بترسید هیچ برنامه مدون و صحیحی ندارند. واقعا هیچ کس جوابگو نیست .
پاسخ ها
jamal
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
واقعا جای سوال دارد که چرا یارانه شما را فقط به این دلیل قطع کرده اند. مگر اینکه بگویند هر کس خانه دارد یارانه به او تعلق نمی گیرند به عبارتی یارانه فقط مختص به مستاجرین است
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
انصاف تان کجا رفته انتظار داشتی وقتی خانه را فروخت دیگر خانه نخرد و تو خیابان زندگی کنه که به این خاطر یارانه
را قطع کردی بعدش هم چرا به فرزندش یارانه نمی دهی این
. خودش یک کلاه برداری است
تا احمق در جهان هست ؛ هفت خط در نمی ماند!
من شاغل هستم با بیست سال سابقه با حقوق سه میلیون تومن ، چرا پس یارانه منو قطع کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کل دارائی منو بفروشم پول بلیط و اقامت یکهفته خارج نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!
سلام ضمن تشکر پیشنهاد می گردد یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور را کلا قطع و منابع مالی حاصله را سالانه عینا برای پروژه های نیمه کاره عمرانی مانند مترو تهران یا توسعه چهاربانده کردن جاده هراز یا آزاد راه تهران شمال و... صرف نمایید. تا انشاء الله به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت خیرش به مردم داخل کشور عزیز ایران برگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
ساده ای برادر
بلایی که رسانه میلی بر با ارایه امار غلط و کارشناس اقتصاد خوانده کارنابلد اورده از حد گذشته همین برنامه ی پایش و برنامه ی ویژه ی خبری شبکه دو با مجریان شناخته شده اش که در خدمت بخش خصوصی هستند با تبیلغ گران کرده دلار که رونق فراوان به اقتصاد خواهد داد و فلان فلان مملکت رو به این روز انداختن اقای دولت میخواهی حق قانونی پرداخت یارانه به مردم رو ندهی دنبال بهانه نگرد و اماری که مرغ پخته راهم به خنده وامیدارد ارائه نده
. یارانه به خارجیها، یعنی با این ماهی ۳ دلار چه دردی ازشون دوا میکنین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
از اونا درد دوا نمیکنه از ما که درد دوا میکنه
به خدا فقط برو توی روستاها ببین خانواده هایی که چطور زندگی میکنن
آخه شکایتمونو به کجا ببریم به کی بگیم به ایرانی های خارج از کشور یارانه میدن بعدا یارانه من بیچاره رو 3 سال قطع کردن به هرکی هم میگیم وبه هرجا مراجعه میکنیم جواب نمیدن وزارت کار وتامین اجتماعی بره توی سایت خودش اطلاعات حقوق منو ببینن من با 4 نفر افرادخانواده زیر 2 میلیون حقوق میگیرم مگه نگفتن یارانه بالای حقوق 3/5 میلونی قطع میشه چرا پس یارانه منو قطع کردن این شد عدالت باید برم دیوان عدالت شکایت کنم اگر رسیدگی کنند ؟ بخدا مردم در عذابن خدا وکیلی رسیدگی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
این اخبار کذب به منظور بدبین کردن افراد ساده مثل شما نسبت به هموطنانتان است.
باور نکنید.
چرا حالا میگید این ظلمی که در حق بقیه شده را ؟؟؟؟؟؟
این همه مدیریت و کارامدی در مسئولین هست ولی یارانه پولدارها را حذف نمی کنند و خارج نشین ها را،حالا چرا و به نفع کیا هستش نمی دونیم
من کارمند دانشگاه علوم پزشکی با 22 سال خدمت صادقانه 4400000هزار تومان حکم کار گزینی و خالص دریافتی 3600000 هزار توان جز مرفهین بدون درد تلقی شده در دوره 15 یارانه اینجانب قطع گردیده ودر تماس تلفنی کارشناس محترمی که از ستاد یارانه ها جهت قطع یارانه با اینجانب تماس گرفت خاطر نشان نمودند کلیه صحبت های مرا ظبط می نمایند تا اینجانیب کسی بد بیراه نگم و تمام چیک و بپیک مرا جلوی چشمم آورد حالا ما چطور باور بکنیم که همین ستاد به ایرانیان مقیم خارج از کشور یارانه میدهد ما که در این مملکت موندیم و داریم تمام بدبختی ها تمام نداری ها و مشکلات را تحمل می کنیم آنوقت این ستاد به مستضعفین مانند پزشکان و بازارریان و خارج نشینان یارانه میدهد عجب عدالتی و عجب قانونی دارد این مملکت
بودجه برخی قطع کنید، مردم راضی نیستن به اینا پول میدین
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کدوم پول ؟
الان شما که پرچمت اون رنگیه خودت جزو کدوم مردم هستی ؟
وقنی میگویند دهک فلان ،دهک فلان ،یعنی مشخص کرده اند هر شخص در کدام دهک و دارای چه حقوق و ثروتی است.
ایرانیان مقیم خارج هم که خارج از این دهک ها نیستند.
نمیشود آنها را دوبار به حساب آورد و مدام از این طریق این چندر غاز یارانه را بر سر مردم کوبید.
مسئولان آنقدر توانایی و اشراف داشته باشند که کشور را درست اداره کنند و به شکاف طبقاتی دامن نزنند.یارانه پیشکششان.نه اینکه یارانه را قطع کنند و جهت کشور گشایی مدرن(همان قدرت منطفه ای شدن)
حتما اینم تقصیر امریکاست ، که نمی اد چک کنه کی داخل ایرانه کی خارج و بعد بهشون یارانه می ده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
شما میشه تکلیف خودتو مشخص کنی ؟
بالاخره موافقی یا مخالف ؟
اگر خارج نشینی دو حالت داره، یارانه میگیری که چرا اعتراض میکنی برو پس بده، اگه مثل ما نمیگیری. بگو که خبر صحت نداره
يارانه هم مثل سبد كالا خواهد شد صدقه براي كميته امداد و بهزيستي علي بركت الله
فردای فیلترینگ اینستاگرام ، فیلتر شکنهای بیشتری فعال میشوند و اطلاعات بیشتر از کاربران به خارج خواهد رفت.
باید شهروندی ایرانیان مقیم خارج از کشور حذف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
شما دور و بر سفارت ها نری که میدزدنت
باید یک الک درست و حسابی بشود معلوم نیست مال یک عده از مردم را بی خودی و عشقی قطع کردند ولی مال یک عده را در انطرف اب عشقی گذاشتند برقرار باشه . اصلا بابا از پایه بست ویران شده خدائی
متاسفانه به دلیل ناآگاهی مقاله نویس و عدم اطلاع کافی از وضعیت بعضی از ایرانیان مقیم این متن نوشته است بسیاری از ایرانیان مقیم شما می گید کارگران با حداقل حقوق هستند بخصوص از جنوب ایران در کشورهای همسایه کار می کنند زن و بچه هایشان تو ایران هستند و شما خیلی خیلی ثروتمندتر هستید و یارانه شما باید حذف شود که میخواهید نون آدم فقیر ببرید .البته بعضی از ایرانیان که ساکن اروپا امریکا کاندا استرالیا که دایم اونجا هستند نمی بایست یارانه بگیرند.
آقا مال بابا را قطع کردی که مثلا یک خانه خریده حالا چرا به بچه این بابا یارانه نمی دهی وقتی ازدواج کرده ... جیگر چرا چچچچررررراااااااا چرا چرا جیگر چرا
من مقیم حلشیه خلیج فارس هستم بیشتر ایرانیان در کشورهای عربی کارگر هستند و خانواده شان در ایران زندگی میکنند خیلی از ایرانیان یارانه شان قطع شده و ما هربار برای دیدن خانواده خود خروجی ۴۴۰ هزار تومان میپردازیم
نه من یارانه بگیر هستم و نه شنیده ام کسی در اروپا یارانه بگیر باشد. احتمالا این 6 یا 7 میلیون دنباله همان خانواده مسئولین هستند که با آن اسامی عجیب و غریب در لبنان و عراق و یمن و سوریه و افغانستان و پاکستان در نیم قرن گذشته بدنیا آمده اند و زندگی میکنند.
دادن اطلاعات غلط . عوارض سنگین خروج از کشور یاد داروغه ناتینگهام را زنده میکنه بدون اینکه دولت مزایایی قایل شود. عورارض تلفن همراه هم روش. اگر دیدار از خانواده ها نبود قید سفر را میشد زد.
خوشبختانه درفضاي مجازي اينقدر راجع به اين كونه موارد-منع بكارگيري بازنشستگان-حقوق هاي نجومي -رانت-زمين خواري-٩ميليارد ارز دولتي-بابك زنجاني ها و.....نوشته ميشود كه نتيجه ان باعث ميشود كه مسولين كوچكترين حركت اصلاحي انجام نميدهند و نخواهند داد !!!!خلاصه....
چگونه می شود یارانه شخصی در ایران با حقوق متوسط حدود 3 سال است که قطع شده اما افراد مقیم خارج که حتما معیشت زندگی بهتری نسبت به ما دارند حذف نشده است. و این عدالت به غیر از جمهوری اسلامی ایران در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
این اخبار دقیق نیست برادر، باور نکنید
آقا خداییش یعنی من از این خارج نشینا وضعم خوبتره که یارانه من رو از سال 95 قطع کردن به دلیل اینکه یه خونه 120 متری بعد از 18 سال کار کردن در منطقه 16 خریدم
باید به حال این سیستم پایش اطلاعات گریست
کاری که احمدی نژاد کرد تا دنیا دنیاست با ما خواهد بود. نفس قطع رایانه ها عالی بود و شجاعت ایشان کم نظیر ولی حیف که نه تنها ابرو را درست نکرد بلکه هر دو چشم را هم با نقدی کردن یارانه کور کرد.
این یک قرون یارانه حاضرم حذف بشه
ولی میدونم جای درستی خرج نمیکنن
شرم بر مسئولین بی کفایت که از دشمن بدتر هستن.

چرا اینقدر مملکت بی در و پیکره

پرداخت یارانه از همون اول اشتباه بوده - نتیجه افزایش نقدینگی
مگه تعداشون چند نفرن؟





چجوری حساب کردین؟
تا اونجایی که من میدونم اکثریت یا نمیگیرن یا اگه می گرفتن همون اوایل قطع شده. به نظر میاد این پول جای دیگه هزینه میشه بهتره یه تحقیق و تفحصی بشه شاید گند یه اختلاس دیگه در بیاد. بهتره به جای این فرا فکنی ها و اختلاف انداختن ها یه کم از مشکلاتی برای افراد خارج از ایران بگن از جمله اینکه آیا مردم میدونن ایرانیان مقیم کانادا که فکر میکنم بیشتر از سیصد هزار نفرن سفارت که هیچ حافظ منافع ایران هم ندارن و برای کوچکترین کاری باید با سفارت پاکستان در واشنگتن (حافظ منافع ایران در آمریکا) تماس بگیرن. یا اینکه همه مقیمان خارج از کشور هیچ راهی برای گرفتن کارت ملی در خارج از ایران ندارن. حتی امکان پیگیری وضعیت در خارج به خاطر بستن آی پی وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دقیقآ همینطوره
مسئله خیلی بوداره
شش میلیون یارانه رو حذف کنند شش میلیون رای ازدست میدن والا بخوبی میدانن کسی ک پنج میلیون حقوق میگیره دیگه یارانه بود ونبودش فرقی نداره مغازه داری ک ده میلیارد فقط یک دربند مغازه اش قیمت داره چه احتیاجی ب یارانه داره اونایی ک از بیکاری وفقر بخارج رفتن اگ زن وبچه هاشون تو مملکته ک نباید یارانه اونو قطع کنن .
سلام
چند نكته درباره اين نوشته :
- اينكه يارانه دهكهاي بالا بايد بنفع اقشار پايين حذف شود كاملا درست است
- بنظر اين آمار 6 ميليون جاي مناقشه است ممكن است ما 6 ميليون يا كمي بيشتر ايراني مقيم خارج داشته باشيم ولي اينكه همه آنها يارانه مي گيرند جا شك بسيار دارد هرچند حتي اگر يكنفر هم باشد بايد بررسي شود
- در جمع بندي م مقايسه هم اشكال وجود دارد طبق جدول همين نوشته مجموع بودجه اين 9 وزارت خونه 12911 ميليارد تومن مي شود كه تقريبا چهار برابر سه هزارو خوردهاي ميليارد تومن محاسبه شده براي 6 ميلين نفر است بنابراين بنظر مي رسد كه نويسنده براي توجيه يك امر درست(حذف دهكهاي بالا و مقيم خارج) دست به اغراق زده است هم در تعداد يارانه بگيرهاي مقيم خارج و هم مقايسه آن با بودجه وزارتخونه ها.
یعنی خاک!!!!!!!!!
یک نااگاهی کاری کرد. کارش غلط بود . دیگر نباید ادامه داد
بجای دادن یارانه روی دستمزدها اضافه کنید که فرهنگ کار کردن رواج یابد.
البته حمایت از ضعفا موضوع دیگری است
کجا خارجی ها یارانه میگیرند
اگر خوددیهاشون بگیرند

اینقدر مردم خارج نشین گرفتار هستند که فکر یارانه ۴۰ هزار تومنی نیستند
اصلا یارانه ها را باید قطع کنند و یک اداره‌ای
مردمی درست بشه و کمک را از طریق مایحتاجترین مردم به آنها بدهند.
ماكه بازنشسته هستيم يارانه رو حذف كردن ولي خارج نشينان يارانه مي گيرن؟
يارانه ما را كه در داخل ايران هستيم قطع كرده‌اند حتي سالي توانايي رفتن به شهرهاي ايران را هم ندارم، و اين هم اقتصاد ما هست هر روز بدبختي و تورم سرسام آور آن. اگر اقتصاد درست بود نياز به يارانه نداشتيم.
یارانه من باز نشسته چند سال است قطع شده در حالیکه در خانه موروثی همسرم زندگی میکنیم و با وجود چهل یال تدریس نتوانسته ام خودم خانه ای بخرم.اعتراض نکردم چون مخالف این طرح بودم و معتقد بودم بودجه این کار باید بصورت مستمری بیکاران،ایتام و از کار افتادگان فاقد بیمه استفاده شود.
ولا هرکه یه بار هم مسافرت خارج رفته ق یارانه نداره البته اگه واسه تفریح یازیارت رفته
من به همراه خانواده ام ساکن هلند هستم. با خانواده های ایرانی زیادی در هلند در تماس هستم. هیچ کدام از این خانواده ها یارانه دریافت نمیکنند. این که حد اقل ۶ میلیون ایرانی خارج نشین یارانه دریافت کرده اند یک دروغ محز هاست!! لطفآ یک نظر سنجی در وب سایت تابناک بگذارید تا ایرانی های خارج نشین دریافت کننده یارانه آمارش را بدست بیاورید. به نظرم این مساله باید پیگیری شود که این پول به کی و کجا پرداخت شده است ؟
کذبه بزرگه سال 1397 همین است!!!
تابناک اطلاعاتی که دارین یا غلط هستش و یا اینکه به اسم ایرانیان خارج از کشور یارانه به جاهای دیگه داده میشه. اتفاقا موضوع خوبی هست که بایستی بررسی بشه. حداقل من کسایی که اینجا تو کانادا می شناسم، هیچکدوم یارانه نمی گیرن.
من اشتباه کردم به حرف مسئولین دروغگو اعتماد کردم ، برای یارانه ثبت نام نکردم ، در امدم در ماه کمتر از 3 میلیون هست مستاجرم با خانواده 5 نفره
هزاران هزار از این ایرانیان بازنشستگان هستند که پیش فرزندانشان در خارج از کشور زندگی میکنند در حقیقت یارانه یک حق و یک سهم بسیار ناچیز از ثروت کشور برای هر ایرانی که شناسنامه ایرانی دارد است که چه داخل کشور زندگی کند چه خارج از ان به او تعلق دارد مگر هزاران ایرانی خارج کشور حق بیمه تامین اجتماعی و عوارض سالیانه شهرداری برای خانه هایشان یا عوارض خروج از کشور وبیمه خودروهایشان که ممکن است یکسال از ان استفاده نکنند ومالیات بر حقوق در طول سالها خدمت به کشور را پرداخت نکرده و نمیکنند چطور موقع دریافت پولهای اینچنینی نمیپرسند ساکن کجا هستی موقع پرداخت حساب کتاب دان میشوند
ستاد هدفندی یارانه هم خودش یه میدان اختلاس بزرگی تبدیل شده از هرکس می پرسی یارانه اش قطع شده اما دولت می گویدبه 76 میلیون یارانه می دهد !پس این پولها به در مسیر حرکت از جیب دولت تا جیب مردم یه جیب چه کسی می رود ؟چرا شفاف سازی نمی کنند ؟پس این نماینده های دانشمند کجایند؟
تا اونجائي كه من اطلاع دارم هيج ايراني مقيم خارج يارانه نميكيرد همون طور كه يه اغاي نوشته بنظرم بفاميلهاي خودشون ميدهند و در حساب ايرانيهاي خارج مينويسند
به هیچ عنوان واقعیت ندارن و ایرانیان خارج از کشور 3 ماه پس از خروج دیگر یارانه دریافت نمیکنند.
مگر افراد خاص که در هر صورت منابع نامحدود در اختیارشان بوده و هست!
مگر آن مملکت حساب و کتاب ندارد؟ ایرانیان مقیم خارج چه نیازی به این پول دارند؟ وجدان این ایرانیان خارجنشین کجا رفته. به نظر من دولت باید چند برابر این پول را از این افراد بعنوان جریمه باز پس گیرد.
به بهانه دادن یارانه به خارج نشنینان چه دله دزدیهایی می شود. بابا کارخانه بسازید راه و مدرسه و بیمارستان بسازید کشاورزی وصنعت را رونق بدهید. بس کنید این دوز. و کلها را.... چهل سال گذشت نمی توانید کنار بروید تا دیر نشده است
من فکر میکنم گروهی از این ایرانیان که البته خودم هم جزو اونا به حساب میام دانشجو هستند. از یه طرف مقیم کشور خارجی هستند و از طرف دیگه وضعیت اقامت شون دائمی نیست و شهروند اون کشور خارجی هم نیستند
من تا به حال نه دیدم نه شنیدم کسی در خارج از ایران یارانه بگیرد. این یک دروغ بزرگ هست. باید به این موضوع رسیدگی کرد .
وقتی شما می دانید این مقدار به خارج نشینان یارانه می دهید پس چطوری شما نمیدونید اینها کجایند و چه کاری دارند نمیدونم این چه اوضاعی هستش . مدیریت ها کجاست؟؟؟؟
فقط داریم شعار می دهیم و امتیاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
با سلام
دولت يك مردونگي بايد بكنه قيمت اجناس را پايين بياره و يارانه همه ملت را قطع كند به خداوندي خدا همه راضي هستند اين چه بازي است كه سر مردم در اورديد ايراني خارج از كشور بيجا ميكنه يارانه ميگيره قطع كنيد شما هم كه بهشون يارانه ميدين خيانت ميكنيد وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
آقای سهراب اگر شما در خارج یارانه می گیرید، که ظاهرا نمی گیرید، مثل من ،چرا به این شایعه دامن میزنید!
اقشار ضعیف باید از در آمد ملی یارانه بگیرند ،ولی یارانه به خودی ها و کسانیکه در آمدشان کافی است باید قطع شود ،صحیح است.
بنا بر اکثر آمارهای موجود، کمتر از ۵ میلیون ایرانی ساکن خارج هستند. تعداد زیادی از این جمع سالها قبل از ایران مهاجرت کرده‌اند و از اول هم یایرانه‌ای نگرفته‌اند. تعداد زیادی هم از سال ۹۴ یارانه‌شان قطع شده. پس این آمار ۶ تا ۷ میلیون یارانه‌بگیر ساکن خارج از کجا آمده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
چاله کندن ،برای منار دزدیده شده است.
ایرانی‌های خارج از کشور هم از دست شما فرار کردن ... اقتصاد شما ... سیاست شما ... راه و روش شما ...
همه چیزمون نوبره وا...
همش دروغ می گویند من دور بر خودم را که می بینم بیش تر از 70 در صد یارانه نمی گیرند یارانه من باز نشسته را قطع کرده اند چطور به خارجی ها یارانه می دهند یا دروغ است یا بودجه خوری مگر می شود بانها یارانه بدهند ویارانه روستایی را قطع کنند
ایرانی هایی که در خارج هستند بیش از صد میلیون خرج کرده اند که در خارج زندگی کنند و هرگز این وصله۴۵۰۰۰هزار تومانی به آنها نمی چسبد آنها حاضر هستند هزار برابر این مبلغ را به دولت صدقه بدهند ولی این تهمت خنده دار را نشنوند.معلوم نیست سورچرانان داخلی باسم خارج نشینان و بکام دزدان داخلی مبلغ را حپلی میکنند و آمار درست میکنند.
پرداخت یارانه بزرگترین اشتباه بوده و هست به قول مثل چینی به جای این که به مردم ماهی بدی ماهی گیری یادش بده
خانواده من و همسرم از دریافت رایانه حذق شدند به دلیل تمکن مالی
یعنی ما قبل از ازدواج جزو خانواده ای بودیم که یارانه دریافت نمی کرد
ولی بعد از ازدواج ما مستاجریم و درآمد چندانی نداریم
به هر جایی مراجعه م یکنیم که بابا ما یه خانواده جدید هستیم و می خواهیم برای یارانه ثبت نام کنیم می گن ثبت نام جدید ندارند!
خب این یعنی چی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی