بازدید 9803

نماینده: میترسم صحبت کنم دلار 20 هزار تومن شود

نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه غیر علنی برای بررسی موضوعات مربوط به لایحه بودجه مخالفت کردند.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 02 January 2019

نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه غیر علنی برای بررسی موضوعات مربوط به لایحه بودجه مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، فردین فرمند در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس به عنوان نماینده متقاضیان برگزاری جلسه غیر علنی در توضیح درخواست خود گفت: این بودجه یک بار به دولت برگشته و مجددا به مجلس آمده و آقا دوباره نمی‌توانستند آن را دوباره برگردانند. من تقاضای جلسه غیر علنی داشتم و هر راه قانونی را که رفتم اتفاقی نیفتاد. یا به آیین نامه عمل کنید یا بگویید موافق هستید و یک آیین نامه دیگر بنویسید. طبق آیین نامه ۱۰ نماینده حق دارند تقاضای جلسه غیر علنی کنند.

وی اضافه کرد: من در توضیح این تقاضا باید شرایط اضطرار را توضیح دهم. می‌ترسم اگر صحبت کنم دلار به ۲۰ هزار تومان برسد. چیز دیگری نمی‌گویم زیرا اگر بگویم تشویش اذهان می‌شود.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد:‌ من رسانه‌های غربی را مرتب مانیتور می‌کنم. او گفت از سوریه بیرون می‌کشیم و این کار را کرد. روزهای کریسمس برای آنها خیلی عزیز است اما رئیس جمهور آمریکا به تعطیلات نرفت بلکه به اروپا رفت و از آنجا هم به عراق رفت.

فرمند در حالی که صحبت هایش را با بغض و گریه ادامه می‌داد، گفت: وقتی از آقا خرج می‌کنید من قاطی می‌کنم.

فرمند ادامه داد:‌ من می‌خواهم در جلسه غیر علنی درباره‌ بودجه ۹۸ صحبت کنم. وقتی که ما تلف می‌کنیم موجب خوشحالی آمریکا می‌شود. بودجه با یک میلیون بشکه نفت بسته شده مگر می‌گذارند نفت بفروشیم. آنها ۸ کشور را مستثنی کردند و ۵۰۰ نفر را گذاشتند که با این کشورها کار کنند و جایگزینی برای نفت ایران پیدا کنند. نمی‌شود بودجه را با ۱ میلیون بشکه نفت بست.

مسعود پزشکیان که اداره جلسه را بر عهده داشت، در این باره گفت: چیزهایی که باید درباره‌ جلسه غیر علنی بگویید را اینجا نگویید.

اسدالله عباسی نیز در تذکری اظهار کرد:‌ پیشنهادی برای جلسه غیر علنی مطرح شده و فرایندش هم مشخص است. نباید مذاکرات را قطع کنیم و بحث حاشیه‌ای مطرح کنیم که به جلسه ربطی ندارد. هیات رئیسه اگر صلاح می‌داند جلسه غیر علنی بگذارد. اما نباید برای این امر ۱۵ دقیقه وقت بگذاریم. بودجه به مجلس آمده و مراحلش را طی کرده است.

غلامرضا کاتب در مخالفت با تقاضای برگزاری جلسه غیر علنی اظهار کرد:‌ ماده ۱۰۲ به ۱۰ نماینده اختیار داده که در صورت اضطرار که رعایت امنیت کشور ایجاب می‌کند درخواست جلسه غیر علنی کند. ما کجا مشکل امنیتی داریم. بحث بودجه و مسائل اقتصادی به این ماده ربطی ندارد.

وی یادآور شد: اگر موضوع اضطراری مطرح بود سه فراکسیون سیاسی منطقی، عاقل و فهیم داریم که می‌توانستند پیشنهاداتی را جمع بندی و ارائه کنند. اما الان چه پیشنهادی روی میز ما است. با این درخواست هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی تاکید کرد: مساله‌ای به نام مساله‌ امنیتی نداریم و مباحث مربوط به بودجه باید در کمیسیون تلفیق مطرح شود. نمایندگان هم دغدغه‌ ملت را دارند و در هر شرایطی از منافع ملت دفاع می‌کنند.

فردین فرمند که متقاضی برگزاری جلسه غیر علنی بود، مجددا پشت تریبون رفت و خطاب به کاتب گفت: آقای کاتب اگر وقت داشتید قبل از این که های و هوی می‌کردید و خود را مطرح می‌کردید میامدی من به شما می‌گفتم که چه مواردی را می‌خواهم بگویم. شما محال است بدون دستور کار حرف بزنید. خدایا شاهد باش که من از فشار گریه کردم. جلسه را غیر علنی کنید من آنجا حرف می‌زنم.

در ادامه تقاضای برگزاری جلسه غیر علنی به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۷۶ رای موافق، ۱۰۴ مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر با این درخواست مخالفت کردند.

وی پیش از طرح این درخواست در جایگاه هیات رئیسه تحصن کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر