بازدید 3585

کمبود گندم در قم تکذیب شد

کد خبر: ۸۶۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 01 January 2019

فرماندار قم کمبود گندم را در قم تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم از قم، جلسه شورای سیاست‌گذاری آرد و نان عصر امروز با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار قم اظهار داشت: سامانه سیستم تحویل آرد یارانه‌ای برای واحدهای آزاد پزی از اول دی‌ماه عملاً کار خود را در قم آغاز کرده است.

رضا سیار با اشاره به تعداد واحدهای غیرمجوزدار نانوایی در قم عنوان کرد: در قم بیش از 50 نانوایی فاقد مجوز فعال بوده که به‌هیچ‌وجه سابقه قبلی نیز نبوده است.

وی ادامه داد: در مسئله گندم در ماه‌های قبل بیش از 800 تن بیشتر از روند معمول در قم توزیع‌شده و هرگونه ادعایی در این زمینه کذب و غیرواقع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در این جلسه، ابراز کرد: در مسئله نان باید پالایش‌های لازم صورت گرفته و آمار و ارقامی درستی از آن‌ها ایجاد شود.

مهرداد غضنفری با اشاره به ضرورت تدوین نقشه و پراکنشی از توزیع و استقرار واحدهای تولید نان در قم ادامه داد: پراکنش نامناسب واحدهایی نانوایی در قم باید به نحو درستی بررسی و تدبیر شود.

وی عنوان کرد: برای صدور مجوز جدید نانوایی باید صرفاً به نیازهای محلی توجه شده و واحدهایی نانوایی بر مبنای جمعیت ساکن در مناطق اجازه فعالیت داشته باشند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم نیز در این جلسه، تأکید کرد: در حال حاضر جابه‌جایی نانوایی‌های آزاد پز با تبعات اجتماعی همراه بوده و نمی‌توان به نحو درستی آن را اجرا کند.

اکبر زارعی با اشاره به تهیه پراکنش واحدهای تولید نان در قم اضافه کرد: پالایشی دقیقی از پراکنش نانوایی‌ها در قم صورت گرفته است، در منطقه 2 شهر قم ازنظر تعداد نانوایی‌ها شهر به اشباع رسیده است.

وی ادامه داد: به ازای هر 1200 نفر باید یک واحد نانوایی فعال شود، افزایش تعداد نانوایی‌ها در قم حقوق سرمایه‌گذاران نخستین را پایمال کرده و سبب ورشکستی و خسارت فعالان سابق می‌شود.

زارعی گفت: هنوز بسیاری از واحدهای آزاد پز استان آرد موردنیاز خود را از شهرهای دیگر تأمین و وارد استان می‌کنند.

سرپرست استانداری قم نیز در این جلسه، ابراز کرد: برای حل مشکل نانوایی‌های آزاد پز باید تعامل کافی بین اتحادیه نانوایان، فرمانداری و شرکت غله استان صورت بگیرد.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به تبعات اجتماعی تغییر نوع پخت نانوایی‌های قم تأکید کرد: درزمینهٔ تغییر پخت نانوایی‌ها باید عواقب بعدی اندیشیده شده و مانع از ایجاد التهاب در شهر شد.

وی ادامه داد: برای کیفیت نان در قم باید تدابیر ویژه‌تری اندیشیده شود، در حال حاضر کیفیت نان در برخی واحدها با سوا لاتی همراه است.

سرپرست استانداری قم با انتقاد از عملکرد نانوایی‌های اطراف حرم مطهر افزود: برخی از واحدهایی تولید نان در اطراف حرم به دلیل تغییر بودن مشتریان نان کم کیفیت در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مدیرکل غله و امور بازرگانی قم افزود: در این سامانه آرد یارانه‌ای 900 تومانی به واحدهای متقاضی توزیع‌شده که به‌جز صنف نانوایی‌های آزاد پز اصناف دیگر را نیز در برمی‌گیرد، تعداد نانوایی‌های آزاد در قم در سال‌های گذشته به‌شدت افزایش پیداکرده است، با اجرای این طرح ساماندهی نانوایی‌های آزاد پز نیز در استان انجام می‌شود.

بهزاد رادمنش: بعد از ساماندهی سامانه توزیع آرد و گندم تنش خاصی در استان ایجاد نشده و واحدهای تولید نان طبق روال گذشته به فعالیت می‌پردازند، در روزهای گذشته 2 هزار و 600 تن گندم 900 تومانی در کارخانجات استان توزیع‌شده و به‌هیچ‌وجه مسئله‌ای به نام کمبود آرد در قم وجود نداشته است.

وی ابراز کرد: شرایط و فرایند خرید آرد در سامانه مذکور بسیار راحت است اما برای فراگیری این طرح باید فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت بگیرد، اجرای درست این طرح می‌تواند از قاچاق و اسراف هزاران تن آرد غیرمجاز در استان جلوگیری به عمل آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی