بازدید 2850

نحوه برگزاری امتحانات مصدومان علوم و تحقیقات

کد خبر: ۸۶۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 01 January 2019

دانشگاه آزاد برای دانشجویان مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس علوم و تحقیقات فرصت زمانی مشخصی برای شرکت در امتحانات در نظر گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهارم دی ماه امسال بود که شنیدن خبری تلخ و ناگوار مردم ایران را متاثر و اندوهگین کرد؛ واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در محوطه دانشگاه و فوت ۱۰ نفر، اتفاقی ناخوشایند و دلخراش بود.

این حادثه ۲۶ مجروح داشت که به بیمارستان‌های حضرت رسول (ص)، خاتم، عرفان وامام خمینی (ره) منتقل شدند.

بنابر اعلام مسئولان دانشگاه علوم و تحقیقات و با توجه به اینکه در فصل امتحانات دانشگاه هستیم، قرار شد از شنبه ۸ دی ماه کلاس‌ها دوباره برگزار شود؛ دانشجویان در این روز در دانشگاه حاضر شدند و با تجمع در محوطه دانشگاه یاد و خاطره دوستان خود را با روشن کردن شمع و اهدای گل گرامی داشتند.

این دانشجویان ضمن ابراز ناراحتی، خود را هم در یک صدا نبودن و ناهماهنگی برای اعلام خواسته‌های خود به مسئولان دانشگاه مقصر می‌دانند.

وضعیت دانشجویان مصدوم دانشگاه علوم و تحقیقات

۳ نفر از دانشجویانی که به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند، شرایطی وخیم داشتند، کاملا بیهوش و به کما رفته بودند و امیدی به زنده ماندن آن‌ها نبود.

نهم دی ماه، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور از دانشجویان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات در بیمارستان امام خمینی عیادت کرد؛ در حاشیه این عیادت درباره آخرین وضعیت دانشجویان حادثه دیده، از بهبود شرایط جسمی این دانشجویان که در بخش آی سی یو بستری بودند خبر داد و گفت: مصدومان هوشیاری خود را به دست آورده‌اند، دیگر وابسته به دستگاه تنفسی نیستند و شرایط آن‌ها حاد نیست.

همچنین کولیوند ضمن اعلام اینکه کمبود دارویی نداریم از وضعیت سلامت ۳ دانشجوی دیگر در این بیمارستان و قرار گرفتن آن‌ها تحت عمل جراحی خبر داد.

رئیس اورژانس کشور در این عیادت از بستری بودن سایر مصدومان در بیمارستان‌های حضرت رسول (ص)، خاتم، عرفان خبر داد و گفت: این دانشجویان از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار هستند.

یک روز پس از عمل جراحی دانشجویان آسیب دیده این حادثه در بیمارستان امام خمینی (ره)، خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) عمل جراحی موفق هر ۳ دانشجو و بهبود وضعیت آنان و کمتر شدن خطر نسبت به قبل خبر داد.

این روز‌ها برای دانشجویان و دانشگاهیان سخت بود و در این مدت مسئولان مربوطه از جمله حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد حاضر شدند و پای صحبت‌های دانشجویان نشستند و قول رسیدگی فوری و بدون اغماض با خاطیان و مقصران این حادثه را به دانشجویان دادند.

اعطای فرصت جبران به دانشجویان مصدوم دانشگاه علوم و تحقیقات

با توجه به اینکه فصل امتحانات آغاز شده است، این سوال پیش می‌آید که تکلیف امتحانات دانشجویانی که یک ترم خود را برای امتحانات آماده کرده‌اند ولی در این حادثه غم انگیز سلامتی شان را از دست داده‌اند، چیست؟

در همین راستا علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد از اعطای فرصت زمانی به مصدومان این حادثه برای شرکت در امتحانات خبر داد، یعنی پس از گذراندن دوره نقاهت و به دست آوردن آمادگی جسمانی و روحی، این دانشجویان می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند.

امید می‌رود وعده‌هایی که مسئولان مربوطه در این مدت به دانشجویان و خانواده‌های کشته شدگان و مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات داده‌اند، همچنین مساعدت‌هایی که دانشگاه برای برنامه زمانی امتحانات مصدومان در نظر گرفته است؛ محقق شود تا دیگر شاهد پیشامد این گونه حوادث تلخ و ناگوار برای دانشجویان و جوانانمان نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار