بازدید 19787
مرور روزنامه‌های سه شنبه یازدهم دی ماه؛

رونمایی کیهان از سناریوی احتمالی فتنه ۹۸/ضرورت مذاکره ایران و طالبان چیست؟ /سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت

اعداد و ارقام عجیب و غریب در لایحه بودجه ۹۸، فراخوان روحانی به جلوگیری از هدر رفت منابع آبی، دیدار نمایندگان طالبان با عراقچی در تهران، دستگیری شبکه انتقال ارز ۴۲۰۰ تومانی به خارج از کشور، مجازات سنگین در انتظار مرتکبان اسیدپاشی، چوب حراج بر کشت و صنعت مغان، دلار ارزان شد، صراف‌ها منتظر گرانی هستند، ۲۰۱۹؛ آفتاب در بریتانیا غروب می‌کند؟، اصلاحات زیر تیغ استمرار، خودروسازی درگیر ضد و نقیض‌های متولیان، فیلتر داخلی گردشگری، کربلای ۴ فریب نبود، فریب شد و بازار اجاره کارت‌های بازرگانی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۵ 01 January 2019

اعداد و ارقام عجیب و غریب در لایحه بودجه ۹۸، فراخوان روحانی به جلوگیری از هدر رفت منابع آبی، دیدار نمایندگان طالبان با عراقچی در تهران، دستگیری شبکه انتقال ارز ۴۲۰۰ تومانی به خارج از کشور، مجازات سنگین در انتظار مرتکبان اسیدپاشی، چوب حراج بر کشت و صنعت مغان، دلار ارزان شد، صراف‌ها منتظر گرانی هستند، ۲۰۱۹؛ آفتاب در بریتانیا غروب می‌کند؟، اصلاحات زیر تیغ استمرار، خودروسازی درگیر ضد و نقیض‌های متولیان، فیلتر داخلی گردشگری، کربلای ۴ فریب نبود، فریب شد و بازار اجاره کارت‌های بازرگانی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه یازدهم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که حضور محسن رضایی و قاسم سلیمانی در برنامه حالا خورشید و روشنگری درباره عملیات کربلای ۴ با تیتر‌ها و عناوین مختلفی در صفحات نخست چند روزنامه برجسته شده است. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با عنوان پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد. فراخوان روحانی به جلوگیری از هدر رفت منابع آبی دیگر موضوعی است که در چند روزنامه برجسته و موضوع یادداشت‌ها و گزارش‌هایی شده است. استعفای وزیر بهداشت و مباحث بودجه‌ای دیگر عناوین تشکیل دهنده گزارش‌های امروز روزنامه‌ای ایران است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها، سرمقاله‌ها و گزارش‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


رونمایی کیهان از سناریوی احتمالی فتنه ۹۸
محمدحسین محترم در یادداشت روز امروز کیهان با عنوان سناریویی برای سال ۹۸ نوشت: آنچه در‌باره فتنه ۸۸ و نهایتا پاسخ قاطع ملت در ۹ دی به آمریکا و فتنه‌گران گفته و یادآوری می‌شود، مبتنی بر رویکرد گذشته‌محور است. اما آنچه که ملت ضمن توجه به تجربه گذشته باید بداند و نسبت به آن هشیار باشد، رویکرد مبتنی بر آینده‌محور است و این همان هشدار اخیر رهبر معظم انقلاب است درخصوص اینکه «ممکن است نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند»؛ لذا برای اینکه دشمن موفق به فتنه‌ای دیگر نشود باید تحولات داخلی و خارجی را با این نگاه مورد تحلیل و بررسی قرار داد. در‌باره تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سوریه آنچه که تاکنون آشکار شده این است که این موضوع هم به مسائل داخلی و خارجی آمریکا و هم به مسائل داخلی و خارجی ایران ارتباط دارد. درخصوص پیامد‌های تصمیم خروج آمریکا از سوریه بر تحولات داخلی ایران باید گفت: رسانه‌های غربی- عربی نقشه لو رفته آمریکا برای سال آینده در‌باره جمهوری اسلامی را رسانه‌ای کردند.
رونمایی کیهان از سناریوی احتمالی فتنه ۹۸/ضرورت مذاکره ایران و طالبان چیست؟ /سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت
شبکه العربیه عربستان پس از تغییر مقامات سعودی و برکناری افراد نزدیک به بن سلمان و به‌ویژه عادل الجبیر وزیر خارجه ادعا کرد «در ماه‌های آینده شاهد تغییرات ریشه‌ای در ایران خواهیم بود و بعد از این تغییر، روابط کشور‌های حاشیه خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان با ایران بهبود خواهد یافت!» واشنگتن پست و اسکای نیوز عربی هم به نقل از منابع سیاسی آمریکا اعلام کردند «ارتش آمریکا با انتقال نیرو‌های خود از سوریه، به همراه نیرو‌های سوریه دموکراتیک، در اربیل اتاق عملیات مشترک به منظور سازماندهی و هماهنگی فشار‌های علیه ایران ایجاد می‌کند». این همان اتفاقی است که در فتنه ۸۸ و همچنین در بحران افزایش قیمت دلار و نابسامانی‌های اقتصادی در اوایل امسال رخ داد. خروج آمریکا از سوریه، با تمایلات مایک پمپئو و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و در حقیقت به نوعی با تمایلات منافقین و ضدانقلاب‌ها و سلطنت‌طلب‌های فراری و نفوذی‌های داخلی هماهنگ است که بولتون و پمپئو حامی و بلندگوی اصلی آن‌ها هستند و هدف متمرکز شدن بر تلاش‌های امنیتی و نظامی برای رقم زدن تحولات جدیدی در ایران در سال ۹۸ است و این سیاست آمریکا در چارچوب هشدار اخیر رهبر معظم انقلاب قابل ارزیابی دقیق‌تر است که تاکید کردند «ملت ایران و همه حواسشان جمع باشد و با چشم بیدار مسائل را در طوفان امروز دنیا ببینید، ممکن است نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند».

از این روی، واشنگتن نیرو‌های خود را از سوریه به سمت برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس سوق داد تا شاید بتواند بر تحولات داخلی ایران بمدد تحریم‌ها و سیاست تغییر نظام ایران تمرکز کند. آمریکایی‌ها با اعزام ناو و انتقال نیرو‌ها و تشکیل اتاق مشترک در مرز‌های ایران تلاش دارند بار دیگر به کمک نفوذی‌های داخلی خود در آستانه انتخابات سال آینده مجلس «سناریوی القای جنگ و صلح» و ترساندن مردم برای رای دادن به لیستی به اصطلاح آن‌ها میانه‌رو و همسو با غرب را اجرا و نسخه‌پیچی کنند! در همین زمینه خط‌دهی رسانه‌های غربی به برخی جریان‌های سیاسی غربگرای داخلی برای «تحریم انتخابات» و «فراهم کردن زمینه اختلاف‌افکنی و آماده کردن میدان بازی برای دشمن» مشهود است تا جایی که بی‌بی‌سی و برخی خبرگزاری‌ها فارسی‌زبان و غیرفارسی‌زبان از جمله المانیتور هفته گذشته این خط‌دهی را در پیش گرفتند که «با توجه به عملکرد منفی دولتِ مورد حمایت اصلاح‌طلبان، اکنون اصلاح‌طلبان با خطر از دست دادن سرمایه سیاسی خود مواجه‌اند، خطری که احتمالا آن‌ها را به شکل بی‌سابقه‌ای در وضعیت دشواری قرار خواهد داد. به همین خاطر اصلاح‌طلبان درباره شرکت کردن یا تحریم انتخابات آتی ایران هنوز به موضع‌گیری واحدی دست پیدا نکرده‌اند». راهبرد اصلی نفوذی‌ها و رسانه‌های خط‌دهنده آن‌ها نیز این است که با مخالفت‌خوانی با اوضاع کنونی که خود مسبب آن هستند، و هدف قرار دادن رهبری به‌جای دولت و مسئولان اجرایی که مسئول برآورده کردن مطالبات اقتصادی مردم هستند، و به‌جای ادعای «تقلب»، با شعار «تغییر قانون اساسی تا ۱۴۰۰» به میدان بیایند. هرچند برخی تئوریسین‌های آن‌ها معتقدند «این راهبرد غیر واقعگرایانه است زیرا اصلاح‌طلبان این راه را در گذشته امتحان کرده‌اند و به نتیجه‌ای نرسیدند».

ضرورت مذاکره ایران و طالبان چیست؟
عبدالمحمد طاهری، کاردار پیشین ایران در افغانستان طی یادداشتی که در روزنامه ایران منتشر شده، نوشت: مقام‌های ایران برای پرهیز از رویارویی نظامی با این گروه که یک گروه غیر رسمی و معارض بوده و با هدف تثبیت و ایمن سازی مرز‌های خود، ناگزیر بوده طالبان را رصد کرده و حتی به ضرورت پای مذاکره با آن‌ها بنشیند. مذاکراتی که اخیراً دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خاک افغانستان از انجام آن‌ها خبر داد.


ایران یکی از بازیگران اصلی منطقه است و اگر در نقطه کانونی معادلات صلح افغانستان ننشیند و در یک موقعیت غیررسمی و حاشیه‌ای قرار گیرد، نمی‌توان چشم اندازی برای صلح در افغانستان متصور بود. ایران و افغانستان علاوه بر مرز‌های مشترک، از دین و زبان مشترک هم بهره مندند و ایران در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی سرمایه گذاری‌های زیادی را در این کشور انجام داده است. چنانکه در امحای فقرزدایی و سازندگی نقش زیادی داشته است.
رونمایی کیهان از سناریوی احتمالی فتنه ۹۸/ضرورت مذاکره ایران و طالبان چیست؟ /سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت
حالا با چنین پیشینه‌ای اگر جمهوری اسلامی در فرآیند مذاکرات صلح با حضور طالبان و سایر کشور‌ها از جمله امریکایی‌ها نقشی نداشته باشند و امریکایی‌ها بخواهند تمام نتایج این مذاکرات را به نام خود مصادره کنند، طبیعی است که کشورمان نیز از طریق مذاکره دوجانبه با گروه طالبان به دنبال دستیابی به خواسته‌های خود خواهد بود. به عبارت دیگر معاهده صلحی با طالبان پایدار خواهد بود که ایران یکی از ارکان اصلی آن باشد. یکی از مهمترین دلایل آن به این مسأله باز می‌گردد که طالبان در موقعیت کنونی، تعارض آشتی ناپذیری با امریکایی‌ها و حتی بیشتر از آن با دولت مرکزی دارد و از آنجایی که ایران و طالبان در امریکا ستیزی وجه مشترک دارند، گروه طالبان بی تمایل نیست که ایران پای میز مذاکره باشد. این در حالی است که داعش به عنوان یک گروه تروریستی به دنبال سرزمین می‌گردد و اگر طالبان دنبال معاهده باشد و بخواهد در مذاکرات به نتیجه برسد مسأله بعدی اش این است که با داعش چه خواهد کرد؟ از این رو به دولت مرکزی فشار وارد می‌کند و با ناامن نگه داشتن افغانستان دنبال معاهده صلحی است که در آن سهم قابل توجهی داشته باشد.


مجموع این عوامل نشان می‌دهد فرآیند مذاکرات صلح افغانستان یک کلاف سردرگم است که ایران می‌تواند بیشترین نقش را در آن داشته باشد نه کشور‌هایی که حضور نظامی و برتری اقتصادی دارند. اینک امریکا، پاکستان، روسیه، عربستان و چین از جمله بازیگران حاضر در فرآیند مذاکرات افغانستان هستند که در کنار جمهوری اسلامی یک پازل را تشکیل می‌دهند و چنانچه از نقش مؤثر ایران در افغانستان غافل شوند نمی‌توان چشم‌انداز روشنی را برای صلح افغانستان متصور بود. نکته حائز اهمیت آن است که گروه طالبان یک گروه لایه لایه است؛ اینکه ایران با کدام گروه از طالبان وارد مذاکره شده است، اهمیت بسیاری دارد که قطعاً دولتمردان ایران با شناسایی دقیق این جریان‌ها، به مذاکراتی سازنده با آن‌ها روی آورده‌اند.

سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت
روزنامه آرمان امروز در گزارشی با عنوان سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت موضوع استعفای وزیر بهداشت را موضوع قرار داد و در بخش‌هایی از آن نوشت: وزیر بهداشت رفتنی شد؟ هنوز این خبر به درستی تایید یا تکذیب نشده است، اما نقل قول‌های مسئولان وزارت بهداشت نشان می‌دهد، حسن قاضی‌زاده هاشمی گلایه‌هایی از بودجه سال ۹۸ وزارت بهداشت دارد و این گلایه‌ها خود را در لابلای بحث‌های رسانه‌ای وزارت بهداشتی‌ها نشان می‌دهد. مسأله‌ای که فارغ از استعفا و تایید و تکذیب آن، تایید می‌کند مدیران وزارت بهداشت نسبت به بودجه دریافتی خود معترض هستند و نوک پیکان انتقادات آن‌ها به سمت سازمان برنامه و بودجه است. روز یکشنبه که الیاس حضرتی گفت: «از کانال‌های مختلفی پیگیری کردم که دکترقاضی‌زاده هاشمی سه جلسه است که در جلسات هیات دولت شرکت نمی‌کند و استعفا داده است.» دیروز، اما «وزیر بهداشت در جلسه معاونان وزارت بهداشت از همکاران خود خداحافظی کرد.» بدون تردید استعفای وزیر بهداشت برای رئیس‌جمهور و دولت خوشایند نیست و فشاری بر پاستور است. رفتار اخیر قاضی‌زاده هاشمی در تناقض کامل با اظهارات اوست.
رونمایی کیهان از سناریوی احتمالی فتنه ۹۸/ضرورت مذاکره ایران و طالبان چیست؟ /سکوت دولت در برابر قهر وزیر بهداشت
چنانکه ۱۶ شهریور ماه سال جاری بود که وزیر بهداشت در نیشابور گفت‌: «دولت، نه از باب غفلت بلکه از باب واقعیت مشکلات و تنگنا‌های خاص و زیادی دارد، فعلا مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس‌جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی‌خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلا همین هستیم و باید درست مدیریت کنیم.»، اما امروز او تنگنا‌های دولت را فراموش کرده است! این اتفاق و سوالات و ابهامات متعددی که در اطراف آن پدید آمده بیشتر از دفعات گذشته نشان دهنده فشل و ناکارآمد بودن اطلاع‌رسانی دولت است. در چنین شرایطی این سوال پدید می‌آید که اصلا فلسفه وجودی حوزه اطلاع‌رسانی دولت چیست؟ اگر قرار است حتی در چنین مواردی هم شفاف‌سازی از سوی اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری وجود نداشته باشد، چرا باید برای چنین مجموعه‌ای که کار خود را انجام نمی‌دهد، هزینه پرداخت؟ به هر حال، استعفا، قهر و یا ناراحتی وزیر هر دلیلی که داشته باشد، چند روز است در حرف و حدیث‌ها جریان دارد و نه دولت روشنگری می‌کند و نه خود وزیر و این سکوت فقط به شایعه‌ها دامن می‌زند. جالب اینکه در چنین احوالی صدایی هم از مجلس بلند نمی‌شود. انگار نه انگار که در این کشور غیر از خود آقایان کسانی به نام مردم زندگی می‌کنند که حق دارند از چنین مسائلی باخبر شوند.

وزیر به‌ خاطر مسائل مربوط به بودجه استعفا می‌دهد، آقای نوبخت می‌گوید بودجه مورد نظر در نظر گرفته شده، آقای وزیر با همکاران و معاونان خود خداحافظی می‌کند، در این اوضاع سردرگم مجلس هم دنبال سکوت تیم اطلاع‌رسانی دولت را می‌گیرد و حتی یک سوال مطرح نمی‌کند. جالب‌تر اینکه دولت هیچ احساس نیازی به سخنگو نمی‌کند. صرف نظر از اینکه برای بیان برخی مطالب و تصمیم‌های اقتصادی قرار شده که رحمانی فضلی سخنگوی دولت باشد که به اندازه کافی عجیب می‌نماید، کدامیک از اعضای کابینه نمی‌داند که حوزه سلامت چیزی کم از اهمیت اقتصاد ندارد؟


این موضوع زمانی رنگ واقعی‌تری به خود می‌گیرد که علی‌اکبر حق‌دوست، معاون وزیر بهداشت درباره شایعه استعفای وزیر بهداشت به علت مشکلات بودجه‌ای سال آینده وزارت بهداشت می‌گوید: «اختلاف نظراتی به وجود آمده که البته فقط مربوط به موضوع بودجه نیست و اصل موضوع به مسائل دیگر از جمله برنامه تحول سلامت مربوط می‌شود. زیرا منابعی که باید به برنامه تحول سلامت تخصیص پیدا کند، چه در حوزه بیمه سلامت و چه در حوزه وزارت بهداشت به اندازه کافی و به موقع نبوده است. هر چند باید گفت که بودجه برنامه تحول سلامت فقط چیزی حدود ۲۰ درصد از بودجه وزارت بهداشت را شامل می‌شود. از طرفی مشکلاتی در بودجه‌های جاری وزارت بهداشت نیز وجود دارد».


دیروز عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی دلایل استعفای وزیر بهداشت در جلسه سه‌شنبه این کمیسیون خبرداد و گفت که در صورت نیاز از قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز برای حضور در این جلسه دعوت به عمل خواهد آمد. محسن علیجانی با بیان اینکه براساس شنیده‌ها علت استعفای وزیر بهداشت، بودجه اختصاص داده به این وزارتخانه و بخش بهداشت و درمان بوده است، گفت: البته بررسی‌های ما نشان می‌دهد که سازمان برنامه و بودجه، بودجه خوبی را برای حوزه سلامت اختصاص داده است، کما اینکه معتقدیم مشکلات این حوزه تنها با بودجه حل نمی‌شود و باید تغییرات اساسی‌تر در طرح تحول لحاظ شود به خصوص در اجرای این طرح به برنامه‌های توسعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
باز هم شروع کردید به بوق زدن!
آمریکا را از خلیج فارس بیرون کنید !
جناب آقاي كيهان!!!! با اين حجم فساد در مسئولين و با اين وضع اقتصادي واقعا فكر كردي مردم راي ميدن كه حالا بخوان به فلان ليست راي بدن؟براي 15ثانيه كل مسولان كيش بركنار شدن اونوقت اين همه مشكل و فساد هيچكس به فكر نيست ملت اين مسائل رو ميبينن
بالاخره بنده نفهمیدم اعزام ناو چگونه بر تحولات "داخلی " ایران اثر خواهد گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اینطور که نگارنده گفته این دیگه فتنه نیست که جنگ تمام عیاره.البته ما هم این مسائل رو پیشبینی کردیم ولی عامل بوجود اوردن این شرایط رو کیهانیان میدونیم که امید مردم به تغییر از طریق روشهای مسالمت امیز اصلاحاتی نا امید کردند و حتی اجازه به ثمر رسیدن یک قول انتخاباتی ندادند.البته به این جناب تحلیلگر باید اعلام کنم امریکا بدون اقناع افکار عمومی نمیتونه به یک کشور حمله نظامی انجام بده و ما باید صلحطلبی خودمون رو به دنیا نشون بدیم و زمانی که وزیر خارجه میگه اسراییل بدست خودش نابود خواهد شد نه حمله نظامی ما،کیهانیان بهتره سکوت کنند و ایشون رو ملامت نکنند.بنظرم کیهانیان مدتی به مرخصی برندفتنه ای در سال اینده رخ نخواهد داد
تابی جان
لطفا از کیهان ننویس
می دانم که تابناک این سوال مرا نمی زند ولی برای آمار خودش می گویم:
این بحث توطئه و فتنه دی ماه و سال۹۸ و..‌که کیهان و غیره می گویند یعنی چه؟ آیا افرادی از خارج وارد شده و در کشور آشوب بپا می کنند؟ ویا ایرانیانی هستند که اعتراضاتی دارند؟
آیا این افراد کم هستند یا زیاد؟ اگر کم هستند و قلیل که نباید دغدغه خاصی داشت، یک مکان مشخص در اختیار آنان قرار دهید تا حرف خود را بزنند ضمن اینکه در جمع قلیل براحتی توطئه گران مشخص می شوند.اما...اما اگر زیاد هستند، که باید قبول کرد سهم زیادی در اوضاع کشور و تصمیم گیریهای آن دارند و دادن لفظ توطئه گر و دشمن و فریب خورده و...به
آنها نادرست است و قانوناً باید با کسانی که اینهمه مردم را با الفاظ نامناسب خطاب می کنند برخورد صورت گیرد
واقعا چه توجيهي مي توان جهت مذاکره با گروهي تروريستي بنام طالبان آورد؟ ما خود به جهان غرب خرده مي گيريم که با منافقين مذاکره مي کند آنوقت خودمان با طالبان مذاکره می کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خبر را بخوان با اطلاع دولت افغانستان
در ضمن کشوری که نیروهای بیگانه در ان است و اشغال شده یعنی در پیت بودن
هر وقت کشوردچار این شد بیایید ادعای روشنفکری بکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مرگ بر طالبان
تحلیل کیهان از فتنه 98 را خواندم حداقل بیشتر از 50 درصد مطالب آن نادرست و جهت بیرون کردن رقیب از میدان است .
کیهان از فتنه اصولگرایان که هرروز علیه دولت و اصلاح طلبان ادامه دارد نمی گوید و با پیش کشیدن حرف آمریکا و ایجاد شائبه همکاری با دشمن در فکر ضربه فنی حریف میباشد .
نمونه فتنه تندروها حوادث زمستان سال 96 و گرانی دلار در امسال و سخت کردن معیشت مردم است تا مردم را نسبت به دولت و اصلاح طلبان بدبین کند .
چندین سال پیش که حجاج ایرانی از طرف آل سعود تحت فشار بودند، از آقای ری شهری پرسیدند اعتراضتان چگونه بود؟گفت :سکوتی فراتر از فریاد! حالا شده حکایت مذاکره ایران با طالبان. خدا پدر توجیه رو بيامرزه، هدف، وسیله رو توجیه میکنه. مقامات برای هر عمل درست و نادرست خود دلیل می‌تراشند!
جناب شریعتمداری ! بااینکه بابیشترمواضع شمادر دولت ستیزی ودفاع بیحد از آتش به اختیارها مخالفم ، ولی درمورد توطئه سال 98 ( هم زمان باانتخابات مجلس ) کاملا موافقم. آمریکا وعربستان خیالاتی درباره تغییر رژیم درایران دارند که باجدیت دنبال می کنند وباید مواقب این مارزخمی بود.حکومت ایران یک حکومت ملی واسلامی وضد امپریالیستی به رهبری مرجع شیعه است واین برای غربی ها واسرائیل وعربهای جاهلیت عصرجدیدفاجعه است .هشیارباشیم وبادست خود جنایتکاران وخونخواران جهانی را امیدوار نکنیم.
این کیهان هم یه پا نوستراداموس شده ها . چهل سال است به جای رفع مشکلات دنبال توهاتمان می رویم .
مردم شریف و بینوا دیگر امیدی به اصلاح طلب و راست افراطی ندارند و هیچ فتنه ای هم در راه نیست.مشکل چیز دیگریست و ان معیشت مردم که هدف قرار گرفته.توهم روزنامه کیهان و طرفدارانش تمامی نداره.ای خدا.
تحليل كيهان فرار به جلو است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دوست عزیز (علیرضا 2) زحمت بکش و واقع بینانه تر ...نسبت به شرایط روز کشور نظر بده
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
سلام آقا معنی این کلمه فرار رو به جلو یعنی چی؟ یکی توضیح میده بیزحمت
فضای تخیلی کیهان از فصای نامحدود و بینهایت کیهان و کهکشانهای پیرامون آن بزرگتر و بزرگتر و بزرگتر و .... شده .
دوباره به دوران یک انتخابات نزدیک میشیم و دوستان کیهان نشین و اعوان و انصارشان زمینه های سرکوب و رد صلاحیت و بگیر و ببند رو آماده می کنند. همیشه این بازی تکرار شده، و اگر نبود ترس از بازنده بودن در انتخابات هیچ وقت ناو آمریکایی بازیچه دست شریعتمداری و ... برای ایجاد رعب و وحشت در مردم نمی شد. نهایتش کیهان با نشان دادن چند موشک در تصاویرش به جای ایجاد ترس، حس اقتدار در مردم ایجاد می کرد.چگونه است که تا چند روز قبل خارج شدن آمریکا از سوریه یک شکست مفتضحانه برای آمریکا تصویر می شد اما حالا به عنوان طرح و نقشه آمریکا برای آینده ایران معرفی میشه. از حالا به بعد هر صحبتی در باره انتخابات آتی ایران در رسانه ها و محافل عربی و غربی به عنوان زمینه ایجاد بسترهای لازم برای آشوب تلقی میشه و با هر کدام عده ای از دور حذف میشن. نمونه خیلی واضح این عملکرد رو در برخی تحلیل های آبکی صدا و سیما و این دست روزنامه ها از حوادث 88 در همین روزها می بینیم.
با هر اشغالي از جمله طالبان جنايتكار مرتجع كه حيثيت اسلام را برده اند ميشود مذاكره كرد اما با امريكا نه.؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مذاکره با امریکا در چه زمینه ای مثلا؟
سخن میان دو دشمن چنان گوی که گر دوست گردند شرم زده نشوی.

میان دو کس جنگ چون آتشست

سخن چین بدبخت هیزم کشست

میان دو تن آتش افروختن

نه عقلست و خود در میان سوختن

پیش دیوار آنچه گویی هوش دار

تا نباشد در پس دیوار گوش --------------وای برکسانی که قصد فتنه وآشوب دارند وای بر کسانی که دزدی واختلاس ومفتخوری و فامیل بازی میکنند وازقبل فتنه میچرند اما دوستان ناآگاهی هستند که درصدا وسیما وکیهان و بعضی از منابر مرتبا ازفتنه وپیش بینی فتنه سال 98 میگویند امير المؤمنين علي عليه السلام : اِتَّقُوا مَعاصِيَ الخَلَواتِ فَإنَّ الشّاهِدَ هُوَ الحاكِمُ ؛
از گناهان پنهانى بپرهيزيد كه آن كه شاهد است، همو داور است .
این که می گوید سال ۹۸ فتنه ای در راه است دو دلیل دارد یک هر اعتراض بحقی را به فتنه نسبت دهند و سرکوب کنند دو دیگران را مسول اعلام کنند و خود را بی تقصیر چرا کاری می کنید که مردم مجبور به اعتراض شوند هر اتفاقی بیفتد خودتان مسولید
سردار باقری روز 9 دی خروج امریکا از سوریه را یک شکست برای امریکا دانستند و سفر مقام امریکایی به طور محرمانه به عراق را با سفر آشکار روحانی به افغانستان مقایسه کردند.
شاید هدف دیگری از سخنان خود داشتند
حتی اگر هم ایران را پیروز قاطع در منطقه بدانیم، وقتی ایران به ثبات می رسد که در داخل بتواند مشکلات عدیده را حل کند . هر حکومتی و هر نظامی اگر حمایت ملت خود را داشته باشد همیشه پیروز است و بالعکس.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر