بازدید 2083

ضرورت انجام پروژه‌های ملی توسط دانشگاه‌ها

کد خبر: ۸۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 30 December 2018

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باید دانشگاه‌ها پروژه‌های ملی را بدست بگیرند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اجرای طرح‌های عملیاتی به این پروسه ورود پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیداحمد معتمدی در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه ملی لجستیک گفت: تا سال‌های قبل کمتر دانشگاهی به سمت مسائلی روی می‌آوردند که جنبه اجرایی دارند.

وی افزود: ما در همه زمینه‌ها به مسائل اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم و سعی کردیم کمی از حوزه علمی فاصله بگیریم و در مسیر اجرایی به سمت تکنولوژی حرکت کنیم.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امروزه دانشگاه‌های معتبر دنیا وظیفه خود را تولید علم نمی‌دانند، بلکه در راستای رفع نیاز کشور انجام وظیفه می‌کنند تا در اقتصاد کشور نقشی داشته باشند.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه‌ها با صنعت عجین شده‌اند، گفت: ما هم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مسیر گام برداشته‌ایم و در برنامه‌های راهبردی دانشگاه هم ارتباط با صنعت را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال اکنون قراردادهایی داریم که با نوع قراردادهای گذشته تفاوت دارند و رویکرد صنعتی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی در برخی از پروژه‌ها از مشاور خارجی استفاده می‌کنیم، گفت: دانشگاه می‌تواند بدین واسطه درآمد بیشتری داشته باشد و وابستگی به دولت را کمتر کند.

معتمدی گفت: اساتید وقتی درگیر پروژه‌ای ملی می‌شوند، به دنبال آن دانشجوهای ما هم درگیر می‌شوند و خروجی مناسب‌تری خواهیم داشت؛ بدین واسطه بازار کار راحت‌تر شده و این نقیصه رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم قدمی که دانشجویان و اساتید برداشتند، به نتیجه برسد و بتوانیم کار مثبتی را در این جهت انجام دهیم و در سال‌های بعد به جریان موثر تبدیل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار