بازدید 5554
۶
تاخیر سوال برانگیز بانک مرکزی در اعلام نرخ تورم

سانسور تورم آذر؟!

کد خبر: ۸۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 30 December 2018

بانک مرکزی در اقدامی کم سابقه از انتشار آمار نرخ تورم آذر ماه امتناع کرد. این اقدام در شرایطی اتفاق افتاده که سایت خبری نود اقتصادی مدعی شد: روز پنج شنبه سایت

به گزارش روزنامه خراسان، cbi.ir که پایگاه اطلاع رسانی رسمی بانک مرکزی است، برای لحظاتی نرخ تورم را روی خروجی خود قرار داده اما پس از مدت زمان کوتاهی آن را حذف کرده است.این آمار که برای دقایق اندکی منتشر شد، نشان می‌داد که تورم 12 ماهه منتهی به آذرماه 24 درصد و تورم نقطه به نقطه در این ماه به بالای 42 درصد رسیده است.

برخی شنیده‌های خبرنگار «نود اقتصادی» حاکی از این است که این آمار بلافاصله با اعتراض مقامات رده بالای دولت رو به می‌شود و با فشار پاستور، بانک مرکزی مجبور می‌شود این آمار را از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی خود خارج کند.بررسی های خراسان نشان می دهد که بانک مرکزی طی امسال، نرخ تورم منتهی به هر ماه را در روزهای چهارم تا ششم ماه بعد منتشر می کرد و تاخیر در اعلام این نرخ تا این حد سوال برانگیز است.

در همین حال احسان سلطانی اقتصاددان نهادگرای منتقد دولت در کانال تلگرامی خود با اعتراض به این اقدام بانک مرکزی اعلام کرد: هر چند که داده های بانک مرکزی اشکالات زیادی دارد اما نسبت به مرکز آمار ایران به مراتب از دقت کارشناسی بیشتری برخوردار است.وی با اشاره به این که در چند روز آینده اشکالات بی شمار مرکز آمار ایران در تهیه داده های آماری و به خصوص نرخ تورم را اعلام خواهیم کرد، وعده داد که اقدام به تهیه نرخ تورم و انتشار آن بر مبنای مدل سازی و برآوردها و بررسی های میدانی خواهد کرد.خراسان آمارهای نرخ تورم بانک مرکزی و مرکز آمار از ابتدای سال تاکنون را در جدول ذیل آورده که نشان می دهد نرخ تورم بانک مرکزی با سرعتی بیشتر از مرکز آمار روند صعودی در پیش گرفته است.

در این جدول، نرخ تورم ماهانه (مقایسه میانگین قیمت ها در یک ماه با ماه بعد)، تورم نقطه به نقطه (مقایسه میانگین قیمت ها در یک ماه با ماه مشابه سال قبل) و تورم سالانه (مقایسه میانگین قیمت ها در 12 ماه منتهی به یک ماه با 12 ماه قبل از آن) آمده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
سلام.همش آمار اشتباه هست. لاستیک خودرویی که سال گذشته 90هزارتومان بوده حالا شده 350 هزارتومان- قطعات و لوازم یدکی خودرو بیش از دو برابر شده، نان 25درصد گران تر شده، لبنیات صددرصد گرانتر شده، لوازم برقی صد درصد گران تر شده- لوازم خانگی بین 90 تا 120 درصد گرانتر شده.ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
حالا هی دم از تورم 18 و 16 درصدی بزنند و فکر کنند که مردم هیچی حالیشون نیست!!!!!!!
حالا مگه نرخی که اعلام میکنند واقعیه که دارید خودتون میکشید؟
آمار؟؟ آمار واقعی قطعا با اینها تفاوت داره بماند که تورم آذر را اعلام نکردند
حالا اعلام بکنند چه دردی از مزدم درمان میشه مرغ و ماشین لبنیات و میوه ارزان میشه؟؟
تورم خیلی بیشتراز۴۲ درصدهست همه قیمتهاازجمله میکن وخودرو وموادغذایی ولوازم خانگی ومحصولات الکترونیکی وغیره وغیره حداقل دو سه برابرشده اندومردم فشارفزاینده تورم راباپوست وگوشت واستخواتشان حس میکنند علت سانسور همین نرخ رسمی والبته غیرواقعی هم برمیگرددبه انتقادازتورم ۴۰ درصدی دولت قبل !!!!
حالا اعلام کردن و نکردنش چه تاثیری داره؟ مهم اینه که قدرت خرید پایین اومده
همین تورم ۴۲ درصد هم رسمی اماغیرواقعی است تورم واقعی رااعلام نمیکنند چون اگرواقعیت رابگویند بایدمعادل ان خقوق هاراافزایش دهندمولابایدحقوق هارابالای صددرصدافزایش بدهند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست