بازدید 17871

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم و تحقیقات با حضور داغدیدگان و سردادن شعار

در پی وقوع حادثه مرگبار اتوبوس دانشگاه آزاد، ساعتی پیش جمعی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در محل این دانشگاه تجمع کرده و با سر دادن شعار‌هایی خواستار استعفای برخی مسئولان دانشگاه آزاد شدند.
کد خبر: ۸۶۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 29 December 2018
در پی وقوع حادثه مرگبار اتوبوس دانشگاه آزاد، ساعتی پیش جمعی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در محل این دانشگاه تجمع کرده و با سر دادن شعار‌هایی خواستار استعفای برخی مسئولان دانشگاه آزاد شدند.

به گزارش «تابناک»، از صبح امروز شماری از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در محل پارکینگ اتوبوس‌های این دانشگاه مستقر شده و با در دست داشتن بنرهایی، نسبت به وضعیت نابه‌سامان حمل و نقل و برخی مسائل دیگر در این دانشگاه اعتراض کردند. اعتراضی که رفته رفته بر جمعیت حاضران در آن افزوده شد و به سر دادن شعار‌هایی رسید که "استعفا استعفا" از جمله آنهاست.
 
منبع: ایسنا
 
همزمان با رقم خوردن تغییراتی در این تجمع که برخی رسانه ها آن را «خودجوش» و از نوع «تجمع سکوت» خوانده بودند، گزارش هایی به گوش می‌رسد که حکایت از دعوت بسیج این دانشگاه برای شکل گیری این تجمع دارد. تجمعی که به مرور با حضور برخی خانواده های جان باختگان این رویداد، بر جمعیت حاضران در آن افزوده شده است.
 
در این تجمع که همزمان با جایگزینی شماری از اتوبوس‌های فرسوده با نو در این دانشگاه برگزار می‌شود، مادر داغدار یکی از قربانیان واژگونی اتوبوس چند کلام با حاضران سخن گفت و در ادامه، دانشجویان معترض خواستار برخورد با قصورکنندگان در این حادثه شده و ایمن سازی مسیر، نوسازی ناوگان، استخدام رانندگان با صلاحیت را از خواسته های مهم خود بر شمردند.
 
از جمله نکات جالب توجه در این تجمع، تاکید بسیاری از دانشجویان بر غیر سیاسی تجمع شان است. تاکید بر اینکه خودشان و خوانواده هایشان نگران سلامتی شان هستند و این نگرانی هسته اصلی شکل گیری این تجمع است. تجمعی که سردادن شعارهایی مانند "عزا عزاست امروز، دانشجو صاحب عزاست امروز" و "مسئول بی کفایت، استعفا استعفا" می‌رسد و معترضان به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.
 
 
مطالبات دانشجویان در تجمع امروز

به گزارش مهر، دانشجویان معترض طی بیانیه‌ای خواسته های خود را از مسئولان بدین ترتیب اعلام کردند:

۱-درخواست استعفا و عذرخواهی سرپرست واحد علوم و تحقیقات و رئیس دانشگاه آزاد
۲-عذرخواهی رسمی در تریبون رسمی توسط سرپرست واحد و رئیس دانشگاه
۳-ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته
۴-استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه
۵-نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تعیین سرعت مجاز و نصب برگه معاینه فنی در اتوبوس و بررسی آن در بازه های زمانی کوتاه و استخدام راننده های با صلاحیت
۶-ساخت حفاظ برای جلوگیری از ریزش کوه و نصب گاردریل در طول مسیر
۷-رایگان شدن یا حداقل کم شدن هزینه آژانس ها تا هنگامی که نوسازی ناوگان و حفاظت مسیرها تامین شود
۸-نظارت بهداشتی مداوم بر بوفه ها و راه اندازی بوفه سر پوشیده ابن سینا
۹-تعویق امتحانات به دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
بدون سر دادن شعاری؟ پس کی بود می‌گفت ولایتی استعفا؟
پاسخ ها
38
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
شنیدین که یک عزیزی
تعداد شغلهاشون 38 تا هستش
اگر از یکی استعفا بدهند
اونوقت 37 تا شغل
هم باز داره
رئیس دانشگاه تو مصاحبه با صدا و سیما میخواست این حادثه رو گردن مدیران قبلی بندازه و هی می گفت چند ماه هست که ما آمدیم و .....
خیالتان راحت . امثال ولایتی و دیگر دوستانش اصلا اهل استعفا که نیستند هیچ ، اهل عذر خواهی هم نیستند فقط فکر لنگ و نان خشک هستند ظاهرا اینها واجب تر است.
ولایتی استعفا
حتما گارد ویژه حمله خواهد کرد دانش جویان را دستگیر وبه مکان نامعلومی خواهند برد
زنده باد ... همه مردم ایران حامی شما هستند ....
جناب کثیرالمشاغل کجاست؟چرا استعفا نمی ده؟
خواسته های به حق همه مردم ایران است..
اینکه می گویند آقای ولایتی استعفا استعفا، عزیزان باید دقیقا مشخص کنند که از کدام 27 شغل انتصابیش استعفا کند تا بنده خدا سردرگم نماند. به هر حال شفافیت در شعار نیز لازم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
به نکته خوبی اشاره کردید.آفرین
جالب است که بسیاری از این درخواست ها جزو بدیهیات یک مجتمع آموزشی در جهان است که بدون آنها اصلا شروع به کاری در کار نخواهد بود... اما اینجا ایران است!!!
تابناک عزیز
حضرت عباسی متشر کن و جوابش رو از مسئولین بگیر:
خداوکیلی اگه از بچه های خود مسئولین هم تو این اتوبوس بودن، اینطوری پیگیر ماجرا بودن و با چند تا وعده و وعید و ... راننده سکته کرده بوده و ... برخورد می کردند؟
حضرت عباسی جوابش رو بگیر و منتشر کن.
10 - ارایه نون خشک و لنگ
من هم به عنوان فارغ التحصیل جان سالم به رد برده از شما حمایت می کنم
خواسته هایشون کاملا بر حق است و باید دانشگاه آزاد به خواسته های این دانشجویان عمل کند.
اگر استعفا ندن یعنی حاضر هستن که عده ای دیگه هم بمیرن. حداقل اش اگر اشکال از اینها نبوده باید استعفا بدن تا بقیه بدونن که با جون مردم نباید بازی کرد. البته کو عقل سلیم در این کشور.
رییس دانشگاه آزاد و معاونانش گر شرف داشته باشند باید استعفا و خود را تسلیم دستگاه قضا نمایند.
خبرنگاران محترم تابناک اجتماعی.زمانی که در بهمن و اسفند سال گذشته در خصوص تخلفات رییس دانشکده مدیریت تهران مرکز چندین افشاگری زدید و طهرانچی مجبور شد ابتدا رییس دانشکده مدیریت و سپس مدیر حراست و سپس معاون آموزشی متخلف رو عزل کنه برای شما نوشتم که طهرانچی مدیریت انفعالی داره یعنی تا مشکلی پیش نیاد پیشگیری نمیکنه! پس تا مشکلات بعدی برای جامعه و دانشجویان و دانشگاه آزاد اسلامی بوجود نیومده او و ولایتی سریعا استعفا بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
تهران مرکز در سوهانک سراسر مشکلات شده . اگر بدادش نرسند مشکلات بعدی بروز خواهد کرد
امنیت جانی فرزندان در امن ترین محیط ها که مدارس و دانشگاه است حق مسلم شهروندی است متاسفم که برای استحقاق این حق خدادادی باید تجمع کرد و بیانیه صادر نمود
شرم بر تمام مسببین این گونه حوادث
همه ی خواسته ها به جا هست به جز "تعویق امتحانات به دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان" خداییش از اب گل الود ماهی گرفته این مورد
تکلیف ولایتی(ابوالمشاغل) را مشخص کنید که از کدام 38 شغلش استعفا دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل اصلی چربی اضافی دور قلب مرحوم راننده بوده والا سیستم هیچ مشکلی نداره.
دراین ۴۰ سال بچه کدوم یک از مسئولین دراینگونه حوادث وسوانح ازبین رفته

نه درتصادفات اردویی نه سقوط هواپیما نه خروج ازریل قطار نه غرق شدن کشتی نه عزرائیل پراید

ژن خوبه دیگه
تابناک چرا عمدا از ولایتی چیزی ننوشته اید کدوم مسئولو میگفتن پس؟
آقایون و خانمهای دانشجو زور نگید حرف منطقی بزنید آخه استعفا استعفا یعنی چه از کدوم پست؟ ۳۸ پست داره این بنده خدا !!! سرگیجه گرفته از صبح . لطفاً شفاف بگید بدونه . اگه الآن بره از فرهنگستان علوم استعفا بده مشکل حله؟ یا بره از هیئت مدیره فلان سازمان بی ربط با آموزش استعفا بده مشکلی ندارید. آخه یک حرفی بزنید که بشه.
چرا آقای ولایتی با داشتن 37 شغل به فکر جان یکی از این جوانان نیست و استعفا نمی دهد؟چرا؟
تقصیر دانشجویان است. تحصیل در دانشگاه آزاد اشتباه بوده و است. اگر واقعا خواهان تغییراند همه از تحصیل در دانشگاه آزاد انصراف بدهند خواهید دید دانشگاه آزاد ظرف چند ماه متلاشی می شود.
خدا را سپاس که جهان مدیریتش را بما نداد و الا عجب سینمایی میشد.
باسلام؛
لطفا به ساخت مسجد در بین راه که اکثر اوقات بدلیل دوری از ساختمانهای آموزشی، امکان حضور پر رنگ دانشجویان در آن وجود ندارد و همچنین شاهکار جلوی آن یعنی پل احداث شده جهت سهولت حمل و نقل جلوی آن هم اشاره کنید که متاسفانه نمای مسجد را خراب کرده. ظاهرا آقایان در ابتدا مسیر دسترسی دیگری از پشت برای مسجد در نظر گرفته بودند ولی بعدا فهمیدند باید با خرج میلیاری از پول دانشجویان این پل را جلوی مسجد احداث کنند.
با احترام
اگر مایلیدمردم به شما اعتماد کنند درست بنویسید و دروغ ننویسید. بنده در حال از دست دادن اعتمادم نسبت به شما است. دانشجویان در شعارهای خود که در اینستاگرام هم فیلم آن است، تقاضای استعفای آقای ولایتی را دارند نه رئیس واحد یا رئیس دانشگاه.
با سپاس
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
آقای ولایتی همان رئیس دانشگاه هستند تابناک دروغی ننوشته!
متاسف هستم برای دانشجویان سال نودو شیش روحانی اعلام کرد اتوبوس ها و خودروهای فرسوده را تعویض میکنم ولی این کارا نکرده حالا چه ربطی کوتاهی رئیس جمهور به رییس دانشگاه داره سرچ کنید در اینترنت رییس جمهور و تعویض خودروهای فرسوده ببینید چه صحبت هایی کرده
حتما استعفا
زنده باد ... همه مردم ایران حامی شما هستند ....
زنده باد ... همه مردم ایران حامی شما هستند ....
زنده باد ... همه مردم ایران حامی شما هستند ....
زنده باد ... همه مردم ایران حامی شما هستند ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار