بازدید 14169
فوری؛

با اعلام عقب نشینی کردها، ارتش سوریه وارد منبج شد/ درخواست کردها از بشار اسد برای مقابله با ترکیه

فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، این نیروها از شهر منبج واقع در شمال شرق سوریه عقب نشینی می کنند و از دولت سوریه می خواهند با حضور در این مناطق، حمایت لازم را از این نیروها در برابر حمله احتمالی ترکیه به عمل آورد.
کد خبر: ۸۶۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 28 December 2018

فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، این نیروها از شهر منبج واقع در شمال شرق سوریه عقب نشینی می کنند و از دولت سوریه می خواهند با حضور در این مناطق، حمایت لازم را از این نیروها در برابر حمله احتمالی ترکیه به عمل آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در سایه تهدیدات پی در پی ترکیه در خصوص لشکرکشی به مناطق شمالی سوریه و ویران کردن این مناطق و بیرون راندن ساکنان آنها مانند آنچه در جرابلس، اعزاز، الباب و عفرین صورت گرفت ما اعلام می کنیم، بعد از عقب نشینی از منبج همه تلاش خود را برای مبارزه با داعش در شرق فرات و دیگر مناطق به کار می گیریم.

در این بیانیه تأکید شده است: از همین روی، از نظام سوریه می خواهیم تا نیروهای مسلح خود را برای تحویل گرفتن این مناطق اعزام کرده و اقدامات لازم برای حمایت منبج در برابر تهدیدات ترکیه اتخاذ کند.

در این بیانیه تأکید شده است، یگان‌های مدافع خلق خود را از لحاظ سرزمینی، مرزی و مردمی به حکومت سوریه وابسته می‌دانند.

با اعلام عقب نشینی کردها، ارتش سوریه وارد منبج شد/ درخواست کردها از بشار اسد برای مقابله با ترکیه

در همین راستا، در پی درخواست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از ارتش سوریه برای ورود به شهر و منطقه «منبج» فرماندهی کل ارتش سوریه از ورود نیروهای ارتش یه این شهر و بر افراشته شدن پرچم سوریه در مرکز آن خبر داد.

درخواست آنها از دولت سوریه برای فرستادن نیرو به این مناطق، آن هم در حالی که کردها سال ها برای حفظ خودمختاری خود جنگیده‌اند، عمق بحرانی را که آنها در پی تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه با آن مواجه هستند، نشان می‌دهد.

هرچند هنوز تغییرات چندانی در آرایش نیروها دیده نمی‌شود و نیروهای آمریکایی همچنان در منطقه مستقر هستند و دونالد ترامپ اعلام کرده که تخلیۀ نیروها به آرامی انجام می‌شود، مقامات کرد به دنبال استراتژی جدیدی برای حفاظت از منطقه قبل از تخلیۀ کامل نیروهای آمریکایی و آغاز حملات ترکیه هستند؛ بنابراین، رهبران کرد تلاش‌هایشان را بر مذاکره با مسکو و دمشق متمرکز کرده‌اند.

بزرگترین نگرانی آنها تکرار حملات ترکیه است؛ مانند آنچه پیش از این در عفرین روی داد و منجر به آن شد که ساکنان کرد همچنین شبه‌نظامیان عضو یگان‌های مدافع خلق به نام «ی پ گ» از این شهر رانده شوند.

کردها همچنین در تلاشند تا دیگر کشورهای غربی را متقاعد کنند تا جای خالی ۲ هزار نیروی آمریکایی را که در شمال و شرق سوریه مستقر هستند، پر کنند تا مانع از تسلط ترکیه بر قلمرویی به وسعت یک چهارم سوریه شوند.

بخش عمدۀ این قلمرو در شرق رود فرات و در حال حاضر تحت کنترل ارتش دموکراتیک سوریه به نام «اس د اف» است؛ ارتشی متشکل از نیروهای سیاسی و نظامی کرد، عرب، آشوری، ارمنی، ترکمان که البته بخش قابل توجهی از اعضای آن را نیروهای یگان‌های مدافع خلق تشکیل داده‌اند.

ارتش دموکراتیک سوریه مهمترین متحد آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه محسوب می‌شد؛ اما ترکیه به این تشکل، نگاه متفاوتی دارد و از آنجا که مبارزات «ی پ گ» را تهدیدی برای حاکمیت خود می‌داند، اعلام کرده که آنها را سرکوب خواهد کرد.

مقامات کرد شمال سوریه هفتۀ گذشته سفری به مسکو داشتند و قرار است به زودی سفر دیگری نیز انجام دهند. آنها امیدوارند که روسیه درنهایت دمشق را متقاعد کند تا وظیفۀ خود را برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی سوریه در مقابل تهدیدات ترکیه انجام دهد.

آلدار خلیل، از رهبران کردهای سوریه می‌گوید: «در تماس‌هایمان با روسیه و همچنین اسد، به دنبال مکانیزم روشنی برای حفاظت از مرزهای شمالی هستیم... ما می‌خواهیم که روسیه برای رسیدن به ثبات نقش مهمی را ایفا کند.»

منابع محلی در شمال سوریه اعلام کرده‌اند که گروه های وابسته به ترکیه در حال تحکیم مواضع خود در اطراف منطقه «منبج» هستند تا همراه با عقب‌نشینی نیروهای آمریکا به این منطقه حمله کنند.

ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ الی ۲۹ مارس ۲۰۱۷) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر «جرابلس»، «اعزار» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود درآورد و سپس در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کرد، (از ۲۰ ژانویه تا ۲۴ مارس ۲۰۱۸) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید، شهر «عفرین» را اشغال کرد. ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۳
این اخبار خوبی است و نشانه هایی از برگشت آهسته آرامش به سوریه است.
بشار اسد باید هوشمندانه رفتار کند و از فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرد ابتدا گذشته را مرور کنیم :
گروه های نظامی کرد، بافت جمعیتی و حتی اسامی شهر ها را عوض کرده اند مثلا عین العرب که با زیرکی در رسانه ها با اسم کوبانی پررنگش کردند
همه اینها با هدف تشکیل کشور کردستان بزرگ از این بلبشوی پیش آمده رخ داد ، ترکیه هم از احساسات ملی که بخاطر خرابکاری در شهرهایش در طول سالهای طولانی جریحه دار شده بود نهایت سواستفاده را برد و بخاک سوریه لشکرکشی کرد و البته با بهانه های برگرداندن بافت جمعیتی به سابق و ایجاد منطقه امن حمایت روسیه و ایران و امریکا را بدست آورد که البته در درجه اول کار مشکل داری وجود ندارد ولی اهداف بلندمدت برای کشور گشایی و ساختن جولان دوم خطرناک است.

راه حل این هست:
نظامیان کرد ، تمام تجهیزات نظامی خود را تحویل ارتش سوریه دهند ، مانند شهروندان سوریه تابع محض حکومت مرکزی باشند و ادعای خودمختاری را فراموش کنند . یک ملت یک سوریه با اقوام رنگارنگ.
پرچم خودمختاری را پایین بکشند و از تهدید به تجزیه و رفراندوم و ... دست بردارند
رسیدن به آزادی و حقوق انسانی از راه تشکیل کشور نیست!!! نباید گرفتار قدرت طلبی رئوس خود شوند که هدفی جز نژادپرستی با ظاهر آزادی و استقلال ندارند

اگر سوریه واحد شود من به شما قول میدهم ترکیه در کمتر از یکسال همه جولان های جدید رو پس خواهد داد و عقب نشینی میکند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
خود مختاری را اسد قبل از همه در اون ابتدا به کرد ها داد ،فراموش کردید ویا من آلزایمر دارم!
حال اینکه اسد چگونه از این مخمصه داخلی بیرون بیاید مشکل او باقی خواهد ماند ،گر چه کمی در حل مشکلات خارجی با دخالت تمام دنیا هم خارج شود.
نامور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
کوبانی نام واقعی اون شهر است تو چطور و از کجا میای واسه جایی که اصلا نرفتی تعیین میکنی اسمش چی بوده ؟ ترکیه خاک سوریه رو اشغال کرده باید سریع خارج بشه کردها در سرزمین خود داشتند زندگی میکردن که داعش ترکیه اومد مزاحمشون شد داعشی که محصول اردوغان بود برای پاکسازی نژادی در شمال سوریه و عراق
ناشناس
| Spain |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
خدا کند حالا که مسجدی گفته است که ایران نیروهایش را ازعراق خارج میکند خدا کند که ایران نیروهایش را از سوریه هم خارج کند
ایرانی
| United States of America |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
تمام حرفات مثل قول آخرته!
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
دقیقا
شیرها رفتن کفتارها آمدند
از سوریه چه مانده ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
چه شیرهای ترسویی!!
۷ سال جنگ داخلی با حضور و حمایت عناصر داخلی و خارجی .

دهه ها قبل تر حافظ اسد پدر بشار از گروههای مسلح مخالف دولتهای کشورهای همسایه از جمله عراق، لبنان، ترکیه، ا...و حتی مصر حمایت ها میکرد تا جاییکه خاورمیانه را ناامن تر از همیشه کرد و حالا اما چرخش زمانه همه را به سوریه انعکاس داد.
چاه مکن بهر کسی .......

خدایا . تو چقدر عادلی. انتقام تو سخت ترین انتقام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
ای بی سواد جاهل
بیچاره مردم کرد .نابود باد دیکتاتوری اروغان و هم پیمانانش
پاسخ ها
محمدباقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
متاسفانه رهبران کردی همیشه با تصمیمات احمقانه و دست دادن به دول خارجی برای خود و دیگران دردسر افریدند.
مهدی
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
۱۹.۵۰
فرضیه ای امکان پذیر
تبریک!
ترکیه فقط برای بزرگان نقش بازی می کند و به صورت مستقل قدرت درگیری گسترده ندارد
تمامیت خواهی جریان نئوعثمانیسم تمامی ندارد. در نتیجه فرقی هم با نازیسم و آنارشیسم ندارد.
البته عاقبت نازیسم مشخص شد و این هم از آن دور نیست
حالا باید متحدانه جلوی نیروهای اشغالگر و ارتش آزاد(معجونی از دواعش،القاعده، اخوانیون و جبهه النصره) رو بگیرند. ارتش ملی سوریه و نیروهای کردی باید جلوی بلندپروازیهای اردوغان را بگیرند. تصور اینکه حدود یک چهارم از خاک سوریه دست گروههای افراطی و اردوغان بیفته واقعا دهشت آور است، زیرا در اینصورت کل مناطق آزاد شده و تمامیت ارضی سوریه برای باری دیگر در خطر اشغال گروههای تکفیری خواهد بود.
کرد ها ایرانی الاصل هستند و امن ترین کشور برای انان ایران است ایران تنها کشوری در خاور میانه بود که از کردها در مقابل سرکوب حکومت صدام دفاع کرده و کردهای ایرانی از تمامی حقوق یک شهروند ایرانی برخوردارند کردها بهتر است تلاش کنند تا سرزمینشان به ایران متصل شود و تحت حکومت مرکزی ایران زندگی کنند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
مریخی عزیز کردها می خواهند استقلال خود و مملکت خود را داشته باشند،در نتیجه صحبت اینکه به ایران بچسبند واقعا دیدی مریخی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
حدود یک میلیون کرد سوری بخاطر جنگ اواره شده اند ولی نمیدونم چرا ایران نمیایند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
مردم کرد چه ایرانی باشند چه سوری و چه از عراق یا ترکیه حسابشان با پژاک و کومله و ... جدا هست
شما هم پشت نام ایران برای اهداف تجزیه طلبانه قائم نشوید
این روش ها نخ نما شده
تجزیه در منطقه رخ نخواهد داد
همین استدلال سراسر غلط شما میتواند برای ضمیمه شدن خوزستان به عراق استفاده شود
با کلمات بازی نکنید و فکر نکنید ایرانیان مردم نادانی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
بزار دست به دامن تمام قدرتها بشن صبر ما زیاده اخرش میفهمن در کنار ایران و ایرانی جاشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
واقعا مریخی حرف زدی
کانال نیشتمانی جوان رو حتما با ۱۲۰ هزار عضو کاملا فعال دیدی و تعداد گروههای تروریستی متعدد مخالف با ایران رو با اون همه حامی خبر داری و انوقت مردم رو نادان گیر اوردید و اعلام میکنید که کل مناطق کردی به ایران برگردد!!!! واقعا که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
چی زدی عزیز
با چندین گروه تروریستی سر بُر دارن با ایران میجنگن و تو میگی برگردن سمت ایران!!! خیلی اشراف داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
اولا زنده باد زمین
دوما زنده باد ایران
سوما بژی کورد و کوردستان ایرانا
و اما بعد
فرض کنید سال 1430 است و همه کرده ها و حتی آذری ها و بلوچها هم ازایران فعلی مستقل شده باشند و کشور خودشان را داشته باشند
در آن زمان چقدر احتمال می دهید همین کشور های جدید مشغول مذاکره منطقه ای برای ایجاد یک اتحادیه منطقه ای با یک قانون اساسی واحد و یک پارلمان و بانک مرکزی و پول واحد شوند ( مثل تلاش
چند دهه اخیر اتحاده اروپا) ؟
من این احتمال در صورت وجود کشور های فرضا
استقلال یافته فوق بسیار زیاد می دانم.
خوب فرض کنید مستقل شده اید و به همان دلیلی که اکنون اروپایی ها هم دارند میخاهید دوباره متحد شوید و برای چنین اتحاد مجددی برنامه بدهید و پیشنهاد
ضاهر این فرض نوعی بازی بنظر می رسد. اما یک تلاش موثر برای یک دورنمای واقعی تر است و این اثر آن در همگرایی و تنش زدایی بسیار مطلوب خواهد بود
مهدی
| Germany |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
اونی که از تجزیه ترس داری،
منظور من کرد هاست و از جریاناتی مانند پژواک و... صحبتی نکردم .
ولی این جریانات را هم مسئله کرد هاست و خود بهتر میدانند چه باید با آنها بکنند .
فکر کنم فریبه ، نقشه از پیش تعیین شده ترکیه و سوریه است براز آچمز کردن کرد ها !!
ریشه جنگها اینه که کشورها به حق خودشون قانع نیستن. ترکیه یک متجاوز به مرزهای سوریه است.
پس به غلط کردن اوفتادن. ارتش سوریه بایستی قدردان ارتش ترکیه باشه. چرا که تروریست های شمال سوریه از ترس ترکیه دارن با دولت سوریه همکاری می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
چی داری میگی داداش، منبج یک شهر عرب نشین و دوستار بشار اسده، الان اینها به مام وطن برگشتن، شما شما یک پان ترک شیعه هستید و اردوغان یک پان ترک سنی، حکومت ترکیه حالا داره از گروههای افراطی سنی دفاع میکنه، پس تفکر ضد شیعی توی کله شه، چون میخواست سنی های افراطی رو در دمشق حاکم کنه، حالا شما که یک ایرانی شیعه هستید فکر میکنید اردوغان دوستار شماست، اصلا ما ایرانیها مکتب اهل بیت رو در
زمان صفویها تقویت و گسترش دادیم تا جلوی حملات .
عثمانی رو از مرز آذربایجان بگیریم
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
حالا با این حساب یعنی ترکیه دست از تجاوز به خاک سوریه برمیداره که سوریه قدردانش باشه؟ اصلا چرا سوریه باید قدردان ترکیه باشه؟ به خاطر اشغالگری خاکش؟ مگه عفرین رو به ادعای خودشون از تروریسم پاکسازی نکردن ؟ پس هنوز دارن چه غلطی میکنن تو عفرین؟ چرا شرشون رو کم نمیکنن ؟
کردهای سوری خوب بلدند بهانه های بلند مدت برای خودشان درست کنند
دولت سوریه را وسوسه می کنند با ترکیه مقابله کند و اگر نکند فردا بگویند دولت کم گذاشت و ما از همان اول مستقل بودیم
کردها با دیگر نشان دادن به جز حقوق انسانی خود مانند سایر ملل دیگر خاورمیانه چیز دیگری نمی خواهند امیدواریم حکومت های منطقه این حقوق را به رسمیت بشناسند.
برای زیاده خواهی هاشون به روسیه و دمشق که هر دو کارنامه باطلی دارن دست دراز میکنند
کردهای سوریه رقت انگیز هستن.
واسه اینکه دم ترکیه رو ببرن باید اول ادلب رو تصرف کنند بعدش با کمک نیروهای کرد عفرین رو پس بگیرن...
اینطوری بازیگرای منطقه به حداقل میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
و البته استان اشغال شده ی اسکندرون!
به نظرم بهتر است ایران واسطه شود تا دولت سوریه و ترکیه با هم مذاکره کنند.
ترکیه هم شریک و دوست ماست. نباید احساس خطر یا نادیده گرفته شدن داشته باشد. ترکیه هم در شمال سوریه منافعی دارد...
شاید بد نباشد که بین دولت ترکیه و دولت سوریه برای ریشه کنی داعش هماهنگی هایی صورت گیرد.
حتی بهتر است دولت سوریه بین ترکیه و برادران کرد میانجی گری کند. کردها مظلوم هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند. اما امنیت و اعتبار ترکیه نباید آسیب ببیند.
این هنر ایران است که بین این نقیضین، یک نقطه مشترک بیابد.
چرا کردها مدام دنبال یک نفر بیرون از منطقه هستند تا ازشون حمایت کنه؟ گاه زیر پرچم امریکا می رن گاه زیر پرچم روسها میرن . اردوغان باهاشون صلح کرده بود امتیازات خوبی هم داده بود مسئله داشت حل میشد. جنگ سوریه پیش اومد و پ ک ک به تحریک روسها پیمان شکنی کردن و دو تا پلیس را کشتن و مسئولیتشو گردن گرفتن یعنی عملا عهد شکنی کردن. فکر کردن روسها تا ابد پشتشون خواهند بود بعد هم امریکا بعد هم دوباره سوریه و بشار اسد؟ اینا چرا مدام تاریخ رو تکرار می کنند؟
پاسخ ها
ایران نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
دولت ترکیه همیشه با نژاد زبان و حتی نشانهای ایرانی مشکل دارد نمونه اش ایجاد داعش برای نابودی ایزدی ها هیچ وقت ترکیه با کردها صلح نخواد کرد همش فیلم بود برای خلع سلاح کردها خودش قبل از ماجرای کشته شدن آن دو پلیس به منطقه ای در دیاربکر و حمله کرد و چند بیگناه. و کشت کردها براحتی صلح را نشکستند پس از آن آن بود که نمایندگان کردها رو هم دستگیر کرد نماینده مجلس چون از مردم دفاع کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
دقیقا درسه
در این مورد بخصوص بنده نظر خاصی ندارم
کردها از همان ابتدای درگیری با نقشه های شوم اردغان برعلیه سوریه همراهی نکردند و با نظام سوریه نجنگیدند و باعث خرابی و کشتار انسانهای بیگناه نشدند اما برعکس از ناموس و خاک خود و همینطور شرافت انسانها دفاع کردند و خودشون رو در راه انسانیت فدا کردند و از همان ابتدا هم اعلام کردند که نمیخواهیم کشور تجزیه شود و در این مسیر برخی از کشورها هم از آنان در برابر داعش و حامی درجه یک داعش حمایت کردند. اما اردوغان به شدت ناراحت است چون با بهانه های واهی میخواهد امپراطور عثمانی رو احیا کند اما این آرزو رو بگور خواهد برد. مطمئنا اون ادعاهایی که اردوغان و نوچه هایش هر روز در رسانه ها بازتاب میدند دروغی بیش نیست و کردها مطمئنا حقشون محفوظ خواهد ماند چون خداوند طرفداران حق است نه باطل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
با ایجاد ۱۲پایگاه آمریکایی و اشغال چاه‌های نفت سوریه .تعصب دید بعضی‌ها رو کم کرده بجای بهانه گیری و انداختن گناه به این وان باید واقع بین بود و آزادی‌خواهی را در اراده مردم دید نه توسل به آمریکا و روس و اسراییل
کردها باید یاد بگیرن توی خای مهمان هستن ادعای خاک نکنن..چهارتا کشورو ب گند کشیدن....هر جا نفت هست مال کردهت هست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
ببچاره کردها از کره مریخ آمده اند که الان در خاورمیانه مهمان هستند؟ نکنه ساکن آمریکا بودند که یهویی ۵۰ میلیون آدم در خاورمیانه و در سرزمینهای چسبیده بهم ظاهر میشوند. آخه نژادپرستی هم حدی دارد! تف تو شرف هرچی نژادپرست
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
قبلش شما باید خیلی چیزها یاد بگیری از جمله املای درست کلمات و در درجه ی بعد رعایت ادب و احترام و دوری از نژادپرستی هر چند نژادپرستی شما ناشی از احساس حقارت و ضعفه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
بی هویت چی میگی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
اقای ناشناس20-33ادمی اگر میدونست شرف یعنی چی این همه مرزبان بی گناه توی ایران به شهدت نمیرسیدن... دم ارتش ترکیه گرم... ۵۰ملیون ادمو از کجا اوردی..
شرایط کردها را با 10 سال پیش مقایسه کنید می بینید کردها الان وضعشان خیلی بهتر ه و وجه انسانی تری نسبت به دولت ترکیه دارند و مطمئن باشید کردها را نمی توان به عقب برگرداند
اردوغان به کردها مثل دشمن نگاه میکند وتاریخ ترکیه هم گواه این است...
کردها کارت بازی هستند که همه بازیگرای منطقه ای و فرامنطقه ای ازشون استفاده می کنند. متحدی که صرفا تاکتیکیه و کوتاه مدت.
هیچ کشوری به خاطر کردها با ترکیه گلاویز نمیشه. این یک حماقته محض که اونا فک میکنند برای روسیه و سوریه و ایران مهم تر از ترکیه هستند... ظرفیت ژئوپلتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی بازیگرا در رسیدن به منافع ملی شون حرف اول رو میزنه. ودر این باب اون ها واقعا پیش خودشون چی فک کردند که توقع حمایت روسیه و سوریه در برابر ترکیه رو دارند؟
با این اوصاف و مقایسه با یک و دو دهه قبل کردها وضعیت بسیار بهتری دارند و در دنیا شناخته تر شده اند. مخصوصا با رشادتهایی که با داعش داشتند. بلاخره قضیه کردها در خاورمیانه حل خواهد شد و جمعیت ۲۵ میلیونی کرد ترکیه به حقوق زبان مادری، فرهنگی و اداری در سرزمین آبا و اجداد خود خواهد رسید
خدا اردوغان را لعنت کند که با حمایت از تروریستهای اخوان المسلمین و گروهک ارتش آزاد سوریه را ویران کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
حالا تو طرفدار پژاک یا پ کک ؟؟؟ مشخصه که اینا از خودشون چیزی ندارن تا آمریکا رفت بیرون حالا همین تجزیه طلبها که پرچم سوریه و پایین کشیدن دیت به دامن دولت شدن
با وجود همکاری کردها و دولت سوریه دیگه دلیلی برای تجاوز ترکیه به خاک سوریه باقی نمیمونه و البته با عقب نشینی آمریکا از خاک سوریه تنها کشور متجاوز در خاک سوریه ترکیه خواهد بود پس هر چی زودتر باید برگردن به همونجایی که ازش اومدن .
کردها هرروز بغل یک کشور میفتند تا دیروز با آمریکا بودند الان با دشمن آمریکا یعنی روسیه وسوریه هستند این چه حکایتی
پاسخ ها
ایرج
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
نه اینکه ترکیه تو بغل روسیه نیست!!!!!!!! اونی که گفت
غلط کردم اردوغان نبود
کردها تا کی می خواهند کرم سر قلاب روس ها اروپایین و آمریکا باشند اولین قدم برای صلح را باید با همسایگان خود بردارند. به فرض محال هم کشور شدند آیا فردا استقلال با فرانسه امریکا سوئد همسایه خواهند شد نخیر کاکو عرب و ترک و ترکمن همسایه هستند همان ها که به بهانه داعش روستاهایشان را اشغال کردی و نام های جعلی کردی بر آنها گذاشتی. از کرکوک و عین العرب درس نگرفتی الان دست ب دامان اسد شدی؟ کاری که داعش با خشونت انجام داد شما با مظلوم نمایی انجام دادید وگرنه تفاوتی با همان ها نداشتید خوی وحشیگری را باید کنار بگذارید و توهمات خود بیرون بیایید. کردستان جعلی نسازید و گرنه همان شهرها که می توانید عین آدم زندگی کنید را برا خود گورستان نسازید
خیلی از دوستان نگاه مثبتی به کردها دارند. اما واقعیت این هست که احزاب کردی به شدت ضد ایرانی هستند....
متاسفانه با وجود گروهک های تروریستی و تجزیه طلب کرد در خاورمیانه رنگ آرامش واقعی را نخواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
دقیقا. حق کردها را بدهند تا مشکل حل شود وگرنه تا قیامت مشکل باقی است
متاسفانه اقداماتی که نیروهای کرد سوری انجام دادند بدلیل جانبداری رسانه ها اصلا مشحص نشد. بیرون انداختن عربها از سرزمین هایی که اشغال میکردند و تغییر بافت جمعیتی و تغییر نام روستاها و شهرها.... رسانه های صهیونیستی که دنبال جبهه ای میگردند که در مقابل عربها و مسلمانها قرار بگیرد سخت طرفدار قومیت گرایی خاورمیانه بودند و هستند . متاسفانه در اینحا هم رسانه ها اصلا پوششی از کار نیروهای نظامی و شبیه نظامی کرد سوری انجام ندادند و ختی جانبداری هم شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل