بازدید 4126

روسیه توان پاسخگویی به حمله هسته‌ای را دارد

کد خبر: ۸۶۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 28 December 2018

رئیس شرکت مهندسی مسکو که در زمینه تولید موشک های استراتژیک برای روسیه فعالیت می کند، اعلام کرد: روسیه توان پاسخگویی به هر حمله ای از جمله هسته ای را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، یوری سالومونوف افزود: سلاح های روسیه برتر از نمونه های آمریکایی هستند ضمن اینکه پدافند موشکی ایالات متحده در سطح پایین تری نسبت به نمونه های روسی قرار دارند.
وی مدعی شد که روسیه تا 15 سال آینده در توسعه سلاح مکان نخست جهان را از آن خود خواهد کرد.

آمریکا از سال 2012 تاکنون بیش از 60 بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است و مقام های این کشور اعلام کرده اند تا زمانی که روسیه رفتار خود را تغییر ندهد تحریم ها ادامه خواهند داشت، این کشور به تازگی روسیه را مجددا به نقض پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد متهم و تهدید کرده که از آن خارج خواهد شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز 14 آذر خبر داد که سفارت آمریکا در مسکو یادداشتی را مبنی بر تعلیق اجرای پیمان موشکی به وزارت خارجه روسیه ارسال کرده است.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد هشتم ماه دسامبر سال 1987 بین میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

براساس این پیمان، توسعه و کاربرد تمام موشک های هسته ای و غیر هسته ای کوتاه و میان برد به استثنای موشک های دریایی ممنوع شد.

این پیمان نخستین قرارداد کنترل تسلیحات هسته ای موشکی راهبردی در جهان به حساب می آید که با توجه به اینکه در دوره جنگ سرد بین دو ابرقدرت (شوروی و آمریکا) امضا شده بود از اهمیت بسیار بالا و حیاتی برخوردار شده است.

تا سال 1991 حدود دو هزار و 700 موشک نابود شدند ضمن اینکه دو کشور اجازه بازرسی از تاسیسات یکدیگر را داشتند.

سال 2002 آمریکا از پیمان موشک های ضد بالیستیکی خارج شد و جورج بوش رئیس جمهوری وقت آمریکا دستور استقرار سپر موشکی در اروپا را صادر کرد و در مقابل ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سال 2007 اعلام کرد که این پیمان دیگر به سود روسیه نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار