بازدید 11743

بزرگداشت آیت‌الله شاهرودی در نجف باحضور مراجع

کد خبر: ۸۶۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 28 December 2018

آیین بزرگداشت آیت الله سید'محمود هاشمی شاهرودی' رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور گسترده شخصیت های حوزوی، سیاسی و مقاومت در شهر نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که عصر پنجشنبه از سوی دفتر آیت الله سید'مجتبی حسینی' نماینده ولی فقیه در عراق در نجف اشرف برگزار شد، مراجع بزرگ عراق از جمله شیخ 'اسحاق فیاض' و آیت الله یعقوبی و نیز از اعضای بیوت مراجع بزرگی چون حضرات آیات سیستانی ، سید 'سعید حکیم' و شیخ 'بشیر نجفی' و همچنین جمعی کثیری از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه نجف شرکت داشتند.

همچنین آیت الله شیخ 'عیسی قاسم' رهبر شیعیان بحرین که بتازگی وارد نجف شده به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در این مراسم حضور داشتند.

حجج اسلام سید علی اکبر محتشمی پور رئیس دفتر موسسه تنظیم و نشر آثار امام در نجف اشرف و سید علی خمینی نیز از دیگر شرکت کنندگان در این آیین بودند.

'لوی الیاسری' استاندار نجف، شیخ 'قیس الخزعلی' دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، مسوولان احزاب و گروههای سیاسی و نیروهای مقاومت و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم از دیگر شرکت کنندگان در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی بودند.

سخنران این مراسم نیز به تفصیل، ویژگی هایی شخصیتی آیت الله شاهرودی و مراتب علمی و جهادی و فعالیت های انقلابی وی در عراق و ایران را تشریح کرد.

همزمان آیین بزرگداشت دیگری نیز از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد و شخصیت ها و مقامات بسیاری از جمله 'نوری مالکی' نخست وزیر اسبق عراق، شیخ 'مهدی الصمیدعی' مفتی اهل سنت عراق، شیخ 'خالد الملا' رئیس جمعیت علمای عراق و دهها شخصیت تراز اول سیاسی عراق، وزیران و نمایندگان کنونی و سابق در آن شرکت داشتند.

حضور هیأت های مختلف از گروههای سیاسی عراق و نمایندگان شخصیت های سیاسی عراق نیز در این آیین چشمگیر بود.

میهمانان حاضر در این آیین در استقبال 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از آنان، مراتب تسلیت و همدری خود را با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کردند.

مقامات و شخصیت های مختلف عراقی در سه روز گذشته با ارسال پیام های جداگانه ضمن تجلیل از شخصیت علمی، فقهی و مبارزاتی آیت الله هاشمی شاهرودی، درگذشت وی را به دو ملت ایران و عراق تسلیت گفتند.

مراجع تقلید نجف اشرف بویژه آیت الله سیستانی نیز در پیام های جداگانه یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر