بازدید 12019

ویزای استرالیا برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

کد خبر: ۸۶۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 26 December 2018

دولت استرالیا چندین روش برای دریافت ویزای استرالیا برای اقامت دائم در این کشور، پیش روی افرادی که خواهان مهاجرت هستند، گذاشته است. از این روش‌ها می‌توان به ویزای سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت در استرالیا اشاره کرد.

 اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و می‌خواهید برای خود و خانواده‌تان اقامت بگیرید و البته به اندازه کافی سرمایه در اختیار دارید، می‌توانید از طریق ویزای سرمایه‌گذاری اقدام کنید. اما آیا می‌دانید برای اخذ اقامت دایم استرالیا:

  • باید چه مراحلی را بگذرانید؟
  • شرایط‌تان در هر مرحله باید چگونه باشد؟
  • مدارک مورد نیاز را در چه فرمتی و به کدام سازمان باید ارائه دهید؟

در ادامه، روند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا به خوبی توضیح داده شده است. با ما باشید تا در جریان فرایند آن قرار بگیرید.

مرحله اول: دریافت ویزای اقامت موقت ۴ ساله و شرایط آن

پیش از دریافت ویزای اقامت دایم و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ، باید ابتدا ویزای موقت یا ویزای ساب‌کلاس ۱۸۸ را دریافت کنید. این ویزا تحت عنوان «نوآوری و کسب‌وکار» که همان ویزای کارآفرینی است، ارائه می‌شود. این ویزای استرالیا به مدت ۴ سال و سه ماه به سرمایه‌گذار و خانواده‌اش، اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد.

برای دریافت این ویزا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

۱. سن

هنگام درخواست این ویزا نباید بیش از ۵۴ سال و ۱۱ماه و ۲۰ روز داشته باشید. گروه حقوقی مهاجرت پلاس می‌توانند طی مدت حداکثر ۱۰ روز، دعوتنامه ایالتی شما را دریافت کنند و شما به عنوان سرمایه‌گذار واجد شرایط به استرالیا معرفی می‌شوید.

۲. مقدار دارایی

برای دریافت این ویزای استرالیا کل اموال منقول و غیرمنقول شما در دو سال مالی اخیر باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا، معادل ارز دولتی دلار استرالیا باشد. منظور از اموال منقول حساب نقدی و منظور از اموال غیرمنقول، ملک قطعی و نه ملک غیرقطعی یا ماشین و ... است. همچنین قیمت‌گذاری ملک‌تان باید به وسیله کارشناس رسمی دادگستری انجام شود. این کار را نیز می‌توانید به عهده گروه حقوقی مهاجرت پلاس بگذارید تا بدون دغدغه، روند آن طی شود.

۳. اثبات کارفرمایی

این موضوع بسیار مهم است. شما حداقل دو سال مالی اخیر را باید کارفرما یا خویش‌فرما باشید. در حقیقت نباید در این دو سال کارمند باشید. اثبات کارفرمایی، بسیار سخت است. اما اگر هر یک از موارد زیر را داشته باشید، کارفرمایی‌تان به راحتی ثابت می‌شود:

  • شرکت ثبت‌شده با حداقل ۳۰٪ سهام
  • جواز کسب
  • پروانه ساختمان‌سازی
  • مشارکت مدنی
  • فرانشیز
  • پرواه بهره‌برداری

البته شرایط کارفرمایان در ایران گاهی پیچیده است. به طور مثال ممکن است، شرکت شما ثبت نشده باشد، اما کارمند بیمه‌شده داشته باشید. یا مغازه‌دار هستید اما جواز کسب ندارید. خوشبختانه در هر دو حالت می‌توان روشی برای اثبات کارفرمایی پیدا کرد. مثلا در مورد اول مشکلی بابت اثبات کارفرمایی وجود ندارد و در گروه دوم می‌توان با دریافت نامه از اتحادیه، کارفرمایی‌تان را ثابت کرد. با اینحال انجام این کارها گاهی سخت و پیچیده می‌شود و باید شرایط‌تان با دقت بررسی شود تا مشکلی در اثبات کارفرمایی‌تان پیش نیاید. وکلای زبده گروه حقوقی مهاجرت پلاس می‌توانند بهترین راه را برای اثبات کارفرمایی‌تان بیابند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت، این کار را به آنها بسپارید.

۴. گردش مالی

گردش مالی، فروش یا واریزی به حساب‌تان باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا باشد. گزارش گردش مالی دو سال از ۴ سال اخیر، به وسیله بانکی که در آن حساب دارید، صادر می‌شود و دربرگیرنده موارد زیر است:

  • گردش مالی بستانکار (Credit)
  • گردش مالی بدهکار (Debit)
  • مانده (Balance)

البته برخی از واحدهای کسب‌وکار مانند مغازه‌ها، رستوران‌ها و ... ممکن است بخش زیادی از گردش مالی‌شان به صورت نقدی یا چک انجام شود. در این حالت، حسابدار مقدار گردش مالی شما را متناسب با ماهیت کسب‌وکارتان بیش از مقدار اعلام شده به وسیله بانک تخمین می‌‌زند و دلیل این تخمین را با توجه به بازار ایران توضیح می‌دهد.

مراحل دریافت ویزای کارآفرینی ۴ ساله استرالیا

۱. دریافت تاییدیه ایالتی و دعوتنامه فدرال (یک ماه)

مشاوران حقوقی مهاجرت پلاس می‌توانند رزومه‌ای حرفه‌ای متناسب با شما به عنوان یک سرمایه‌گذار واجد شرایط آماده کرده و در مدت زمان یک ماه، تاییدیه ایالتی از ایالت مورد نظرتان برای تاسیس کسب‌وکار و همچنین دعوتنامه فدرال را برای شما دریافت کنند.

۲. تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز (۶۰ روز)

در این مرحله، باید مهم‌ترین مدارک‌تان، از جمله مدارک شغلی و تحصیلی، ارزیابی املاک، گردش مالی و گزارش حسابداری، طرح کسب‌وکار، گواهی عدم سوء‌پیشینه و ... تهیه، ترجمه و به شکل مورد نیاز، به اداره مهاجرت استرالیا ارائه شود. البته به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی مانند در دسترس نبودن وب‌سایت، این مرحله زودتر از ۶۰ روز انجام می‌شود. در روز ۵۵‌ام باید مبلغ لازم برای ثبت نام (Application Fee) را پرداخت کنید. این مبلغ با توجه به شرایط شما و همچنین تعداد اعضای خانواده‌تان که همراه شما به استرالیا مهاجرت می‌کنند، به صورت مستقیم به وسیله اداره مهاجرت استرالیا تعیین می‌شود.

۳. ارسال مدارک و انجام آزمایش‌های پزشکی (۲۸روز)

در این مرحله ۲۷ روز فرصت دارید تا مدارک‌ درخواستی را به صورت هاردکپی به اداره مهاجرت استرالیا بفرستید.

وکلای متخصص مهاجرت پلاس تمامی این امور را برای شما انجام می‌دهند. اداره مهاجرت استرالیا برای اطمینان از اینکه شما به بیماری واگیردار خطرناکی مبتلا نیستید، از شما تاییدیه سلامت می‌خواهند. ما لیست پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا در ایران را هم در اختیار شما قرار می‌دهیم تا این بخش از کار را بدون دردسر بگذرانید.

۴. امتحان آیلتس (۶ تا ۱۰ ماه)

اداره مهاجرت استرالیا، حداقل ۱۰ ماه به شما فرصت می‌دهد که نتایج امتحان خود و خانواده‌تان را به آنها ارائه دهید. حداقل نمره مورد نیاز ۴,۵ است. البته اگر موفق به دریافت این نتیجه نشدید، می‌توانید با پرداخت هزینه در کلاس‌های زبان استرالیا شرکت کنید. این مبلغ برای شما به عنوان متقاضی ۱۰ هزار دلار و برای اعضای بالای ۱۸ سال خانواده‌تان، ۵ هزار دلار است.

با توجه به فرایند فوق، باید گفت مدت زمان کلی دریافت این ویزای استرالیا (ویزای کارآفرینی)، از زمان اقدام تا دریافت ویزا، حدود یک سال است. وکلای زبده مهاجرت پلاس، در تمامی این مراحل، همراه شما خواهند بود و روند کار را برای شما آسان می‌کنند.

مرحله دوم: دریافت اقامت دایم استرالیا

شما با دریافت ویزای موقت ۱۸۸ می توانید قدم به خاک استرالیا بگذارید و  پس از آن، ۴ سال و ۳ ماه فرصت دارید که کسب‌وکار خود را راه انداخته و ثابت کنید که می‌توانید به عنوان سرمایه‌گذاری مطلوب در استرالیا به فعالیت موثر خود ادامه دهید. گاهی اوقات ممکن است پس از ورود به استرالیا و کمی تحقیق به این نتیجه برسید که نوع کسب‌وکارتان را تغییر دهید و کار دیگری راه بیندازید. این کار امکان‌پذیر است. حتی شاید بخواهید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید که ریسک کمتری داشته باشد تا سرمایه‌تان را به خطر نیندازید.

برای دریافت ویزای اقامت دایم ۸۸۸ استرالیا، باید در طول اقامت‌ موقت‌تان و پس از ۳۶ ماه، شرایط زیر را داشته باشید:

  • کسب‌وکارتان حداکثر تا ۲۳ ماه پس از ورود به استرالیا فعال شده باشد و برای آن حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کرده باشید.
  • کسب‌وکارتان حداقل ۲ سال فعال باشد و مدارک مربوط به آن را ارائه دهید. همچنین یک سال از این دو سال را در استرالیا اقامت داشته باشید.
  • در سال آخر، دو کارمند تمام وقت یا ۴۰۰ هزار دلار استرالیا سرمایه‌گذاری شخصی داشته باشید. البته مجبور نیستید این سرمایه‌گذاری را در کسب‌وکار انجام دهید. خرید ملک یا گذاشتن پول در بانک هم کفایت می کند.
  • گردش مالی یا فروش سالانه‌تان در سال دوم باید، حداقل به ۳۰۰ هزار استرالیا برسد.

توجه: اگر نتوانستید شرایط مورد نیاز را در زمان مقرر فراهم کنید، می‌توانید ویزای خود را تا دو سال دیگر تمدید کنید.

چالش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا

علاوه بر اثبات سوابق مدیریتی، قیمت‌گذاری اموال و گردش مالی که هر یک از چالش‌های اخذ ویزای سرمایه‌گذاری هستند، بسیاری از متقاضیان پس از ورود به استرالیا، با اینکه تمام تلاششان را می‌کنند، نمی‌توانند اقامت دائم بگیرند. این تنها به دلیل عدم آشنایی با نظام قانونی پیچیده استرالیاست. اشتباهاتی نظیر عدم توجه به پیچیدگی‌های مالیاتی، انتخاب نادرست ساختار کسب‌وکار یا حتی عدم ثبت برند یا لوگوی تجاری و  ... بارها باعث شده است که مهاجران جریمه‌های سنگینی را متحمل شوند و نتوانند به فعالیت ادامه دهند.

برای همین منظور بهتر است پس از ورود به استرالیا هم از مشاوره و خدمات حقوقی وکلای پایه یک دادگستری استرالیا کمک بگیرید تا مسیری امن و بی‌دردسر را برای دریافت اقامت دائم طی کنید.

مهاجرت پلاس علاوه بر ایران، در استرالیا هم دفتر رسمی دارد که متشکل از مشاوران و وکلای زبده و متخصص است. متخصصان این گروه علاوه بر دریافت ویزای استرالیا ، می‌توانند در تمامی مراحل زندگی و راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور به شما کمک کنند. از بابت موارد حسابداری و مالی هم خیال‌تان راحت باشد. این گروه تکمیل است و متخصص‌ترین افراد در حوزه مالی و حسابداری هم در این گروه فعالیت و شما را همراهی می‌کنند.

از برخی از خدمات مهاجرت پلاس در استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال ارز به روش مطمئن، قانونی و با قیمت رقابتی
  • تهیه بیمه، افتتاح حساب بانکی، ثبت‌نام فرزندان (در صورت نیاز به معرف) و …
  • اجاره و خرید و فروش ملک و منزل، رهن، احداث، مشارکت و …
  • ثبت شرکت، لوگو، برند و انحلال آنها
  • اخذ کدهای اقتصادی و مالیاتی
  • افتتاح حساب‌های بانکی و اخذ تسهیلات بانکی
  • امور حقوقی خانواده نظیر ازدواج و طلاق، وراثت و …
  • امور مالی و حسابداری، گزارشات سالانه و …
  • خرید و فروش و اجاره فرانشیزها و بیزنس‌های رایج
  • مشاوره‌های حقوقی،‌ مالی و اداری
  • و…

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دریافت ویزای کارآفرینی و اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری، به وب‌سایت مهاجرت پلاس سری بزنید و از مشاوره رایگان کارشناسان زبده این گروه بهره‌مند شوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان