بازدید 2039

عدم تمایل داوطلبان به انتخاب رشته‌های علوم‌ پایه

کد خبر: ۸۶۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 22 December 2018

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: روند عدم تمایل به رشته های علوم‌ پایه در انتخاب رشته نیز مشهود است به طوری که شاهد سیر نزولی در انتخاب رشته‌های زیرمجموعه ریاضی و انسانی هستیم در حالی که در انتخاب رشته‌های زیرمجموعه تجربی رشد کاملا صعودی دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن طاهراحمدی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به وضعیت نامناسب رشته های علوم‌ پایه بیان کرد: تعداد کل شرکت‌کنندگان کنکور ۹۶، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی شرکت کردند.

وی گفت: روند عدم تمایل به رشته های علوم‌ پایه در انتخاب رشته نیز مشهود است به طوری که شاهد سیر نزولی در انتخاب رشته‌های زیرمجموعه ریاضی و انسانی هستیم در حالی که در انتخاب رشته‌های زیرمجموعه تجربی رشد کاملا صعودی دیده می‌شود.

طاهر احمدی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار شرکت کننده در کنکور به امید قبولی در رشته پزشکی کنکور داده‌اند در حالی که تنها ۵ تا ۶ نفر امکان قبولی دارند، افزود: مملکت نیازمند حقوق‌دان، اقتصاددان، صنعتگر و ... است و اگر نسبت به رشته‌های علوم پایه بی توجهی شود قطعا به پایه‌های کشور آسیب وارد خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک اضافه کرد: علاوه بر تغییر رویکرد در انتخاب رشته‌ها شاهد بر هم خوردن توازن جنسیت در بین شرکت‌کنندگان کنکور هستیم، دختران ۱.۵ برابر پسران در کنکور شرکت می کنند و این وضعیت نامتوازن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی