بازدید 7645
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

رهبری در موضوع بودجه ورود خاصی نکرده است/ هیأت رئیسه مجلس در خصوص بودجه به دولت کمک می کند/ مجلس تلاش می کند اعداد مناسبی در بودجه قرار داده شود

یکی از مباحثی که همواره درباره مجلس شورای اسلامی مطرح است، مربوط به هیأت رئیسه مجلس است و همیشه انتقادات بسیاری از سوی نمایندگان مجلس و رسانه ها و حتی مردم عادی به هیأت رئیسه می شود و عملکرد آن را زیر سؤال می برند؛ البته این موضوع تنها مربوط به مجلس دهم نیست و در مجالس دیگر نیز رواج داشته است.
کد خبر: ۸۶۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 20 December 2018

رهبری در موضوع بودجه ورود خاصی نکرده است/ هیأت رئیسه مجلس در خصوص بودجه به دولت کمک می کند/ مجلس تلاش می کند اعداد مناسبی در بودجه قرار داده شودیکی از مباحثی که همواره درباره مجلس شورای اسلامی مطرح است، مربوط به هیأت رئیسه مجلس است که همیشه انتقادات بسیاری از سوی نمایندگان مجلس و رسانه ها و حتی مردم عادی به آن می شود و عملکردش را زیر سؤال می برند؛ البته این موضوع تنها مربوط به مجلس دهم نیست و در مجالس دیگر نیز رواج داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ این روزها هیأت رئیسه مجلس، روزهای سختی را پشت سر می گذارد؛ برگزاری پیاپی جلسات غیر علنی و ورود مجلس به برخی موضوعات سیاسی و اقتصادی، از جمله فعالیت هایی است که گفته می شود، طراحی های آن از هیأت رئیسه مجلس کلید می خورد. به همین دلیل، سراغ یکی از اعضای هیأت رئیسه و سخنگوی آن رفتیم تا درباره فعالیت های این روزهای هیأت رئیسه و اقداماتی که در سطوح مدیریتی این نهاد قانون گذار صورت می گیرد، گفت وگو کنیم.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: این روزها بیشتر وقت هیأت رئیسه، صرف بودجه سال 98 می شود. درست است که بودجه هنوز به مجلس نیامده، ولی قرار است روز یکشنبه به مجلس تقدیم شود؛ اما به هر حال، بودجه ها پیش درآمدهایی دارند و مواردی وجود دارد که در هیأت رئیسه به آن وارد می شویم، بحث های متعددی در خصوص بودجه مطرح است، از جمله اشتغال که باید عدد مناسبی در بودجه برای آن در نظر گرفته و با دولت توافق شود.

وی گفت: بودجه عمرانی حتما باید عددهای مناسب داشته باشد. در بحث تولید و همچنین حمایت از مجموعه های تولیدی نیز باید این اتفاقات رخ دهد. در بحث هزینه های زائد در دولت نیز چالش های جدی وجود دارد. البته دولت در پیشنهاد اول خود برای هزینه هایش 460 هزار میلیارد در نظر گرفته بود که به 430 و بعد به 407 هزار میلیارد تعدیل شد.

وی در پاسخ به این که هیأت رئیسه مجلس در تنظیم بودجه به دولت مشاوره می دهد، گفت: این ارقام در جلسات سه قوه و یا جلسات نمایندگان با معاونان رئیس جمهور و یا دوستان ما در سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده اند که این ارقام در نهایت به هیأت رئیسه رسیده و در آنجا جمع بندی می شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که آیا این گفته درست است که قرار است بودجه سال 98 بین تفاهم مجلس و دولت و کمیته اصلاحی دولت تنظیم و بعد اصلاحیه به رهبری فرستاده شود و بعد از تأیید ایشان بودجه به مجلس برگردد، گفت: این گونه نیست، رهبری یکسری موضوعات را مطرح کرده که در همان قالب است و چیز خاصی نیست.

این نماینده در خصوص برخی ارقام بودجه نیز گفت: 210 هزار میلیارد تومان حقوق با احتساب 20 درصد افزایش برای پرسنل در نظر گفته شده است. 112 هزار میلیارد تومان نیز برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده و برای نیروهای مسلح 20 هزار میلیارد تومان و برای عمرانی 62 هزار میلیارد تومان و 1.5 میلیون بشکه نفت با قیمت 54 دلار که قیمت دلار 5700 تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 157 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت از طریق گمرکات و مالیات پیش بینی شده و 50 هزار میلیارد تومان نیز از محل سایر درآمدهاست. حدود 50 هزار میلیارد تومان نیز از اوراق مالی نصیب دولت خواهد شد و 149 هزار میلیارد تومان هم درآمد از محل نفت خواهد بود.

وی در خصوص افزایش حقوق کارمندان گفت: پیش بینی دولت 20 درصد است؛ اما این رقم باید به صحن برسد. ببینیم نمایندگان چه تصمیمی در این باره می گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر