بازدید 3417

قیمت‌ میوه‌ شب یلدا چند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت‌های مصوب میوه به 4 هزار صنف میوه‌فروش اعلام شده است، گفت: روزانه به همراه نمایندگان سازمان تعزیرات به اجرای دقیق این قیمت‌ها نظارت می‌کنیم و با هر گونه گران‌فروشی مقابله و جریمه خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 19 December 2018

به گزارش فارس، شب یلدا در راه است بسیاری از مردم آماده می‌شوند تا مراسم این شب را که معمولاً به همراه میوه و شیرینی و آجیل است به همره خانواده و خویشاوندان انجام دهند. قیمت میوه در ماه‌های اخیر به دلایل افزایش ارز، بالا رفتن صادرات و سرمازدگی سال گذشته افزایش یافته بود و این نگرانی وجود داشت که قیمت این محصول برای شب یلدا هم دوباره افزایش یابد. 

گفت‌وگویی با اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی انجام دادیم تا از وضعیت انواع میوه در بازار از نظر عرضه و قیمت و همچنین نظارت‌ها بر بازار میوه باخبر شویم. 

کارگر گفت: تلاش می‌کنیم تا قیمت میوه را برای شب یلدا کنترل کنیم، قیمت‌های مصوب را به تمام اصناف اعلام کردیم و آنها موظف هستند این قیمت‌ها را اجرا کنند، نمایندگان اتحادیه و سازمان تعزیرات به صورت گروهی به تمام مغازه‌ها و میوه‌فروشی‌ها سرکشی می‌کنند تا حتماً قیمت‌های مصوب اجرا شود و اگر صنفی بخواهد گران‌فروشی کند با آنها برخورد شدید شده و جریمه می‌شوند.

وی گفت: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی هم در آماده‌باش کامل هستند و به نحوه صحیح اجرای قیمت‌های مصوب نظارت می‌کنند ضمن اینکه به همه اصناف میوه‌فروشی لزوم رعایت قیمت‌ها و تبعات عدم اجرای آن پیامک شده است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه چه حاشیه سودی را برای فروشندگان تعیین کرده‌اید، گفت: بر اساس فاکتوری که از میادین میوه و تره‌بار دارند مغازه‌داران مجاز هستند تا 35 درصد بیش از فاکتور خرید، بفروشند و هر گونه تخطی از این حاشیه سود مستوجب جریمه می‌شود.

کارگر در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مغازه‌های گران‌فروش جریمه شده‌اند، گفت: بله، پرونده‌های آنها در تعزیرات است. 

وی همچنین با بیان اینکه بازار از نظر عرضه و فراوانی میوه هیچ کمبودی ندارد، گفت: به تمام اصناف میوه‌فروشی هم تأکید کردیم که در طی این چند روز سود کمتری را دریافت کنند. 

از کارگر سؤال شد آیا سود تا 35 درصد بالاتر نیست، گفت: با توجه به وجود ضایعات و خرابی در میوه معمولاً حاشیه سود میوه‌فروش‌ها بین 8 تا 10 درصد است که یک سود حداقلی برای آنها محسوب می‌شود. 

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت‌های مصوب برای پایین و بالای شهر یکی است، گفت: قیمت‌های بالای شهر تنها به دلیل کیفیت خوب گران‌تر عرضه می‌شوند وگرنه قیمت‌هایی که تصویب شده است در کیفیت‌های مشابه در بالای شهر و پایین شهر یکسان است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه فاکتورهای صادره تا چه اندازه قابل اعتماد هستند که شما ملاک بررسی‌هایتان قرار داده‌اید، گفت: فاکتورها حاوی مُهر، آدرس و تلفن حجره میوه‌فروشی است و کوچکترین تخلفی را می‌توان پیگیری کرد.

به هر حال اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت 14 میوه را تعیین کرده و برای آنها کف قیمت و سقف قیمت مشخص کرده است و هرکس این قیمت را رعایت نکند جریمه می‌شود.

قیمت هر کیلوگرم میوه در عمده‌فروشی و قیمت منطقی خرده‌فروشی (بر اساس حداکثر سود ۳۵ درصدی قانونی)
ردیف نام میوه کف قیمت عمده‌فروشی (تومان) سقف قیمت عمده‌فروشی (تومان) حداکثر قیمت خرده‌فروشی (تومان)
۱ انار ۴۰۰۰ ۵۵۰۰ ۷۴۲۵
۲ هندوانه ۱۰۰۰ ۲۵۰۰ ۳۳۷۵
۳ پرتقال جنوب ۵۰۰۰ ۷۰۰۰ ۹۴۵۰
۴ پرتقال شمال ۱۵۰۰ ۲۵۰۰ ۳۳۷۵
۵ نارنگی پیج ۳۰۰۰ ۴۰۰۰ ۵۴۰۰
۶ نارنگی یافا ۲۵۰۰ ۴۵۰۰ ۶۰۷۵
۷ نارنگی انشو ۳۰۰۰ ۴۰۰۰ ۵۴۰۰
۸ سیب زرد ۴۰۰۰ ۷۰۰۰ ۹۴۵۰
۹ سیب قرمز ۳۰۰۰ ۷۰۰۰ ۹۴۵۰
۱۰ انگور بی‌دانه زرد ۳۰۰۰ ۶۰۰۰ ۸۱۰۰
۱۱ انگور بی‌دانه قرمز ۵۰۰۰ ۷۰۰۰ ۹۴۵۰
۱۲ انگور شاهرودی ۳۵۰۰ ۴۵۰۰ ۶۰۷۵
۱۳ کیوی ۳۰۰۰ ۶۰۰۰ ۸۱۰۰
۱۴ موز ۸۵۰۰ ۹۵۰۰ ۱۲۸۲۵
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار