بازدید 8420

سوئیس آماده راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران

روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز گزارش داده سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مجاز کردن فروش غذا، دارو و کالا‌های پزشکی از طریق شرکت‌های این کشور است.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 19 December 2018
روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز گزارش داده سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مجاز کردن فروش غذا، دارو و کالا‌های پزشکی از طریق شرکت‌های این کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه انگلیسی گزارش داده سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مجاز کردن فروش غذا، دارو و کالا‌های پزشکی از طریق شرکت‌های این کشور است.

فایننشال‌تایمز گزارش داده طرح «برن» برای تأمین کالا‌های انسانی با ایران در حالی است که کشور‌های اتحادیه اروپا گفته‌اند قصد دارند در هفته‌های آینده کانال ویژه‌ای برای تسهیل گسترده‌تر تجارت با ایران راه‌اندازی کنند. راه‌اندازی این کانال یکی از وعده‌هایی است که کشور‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام برای حفظ این توافق به ایران داده‌اند.

یک نماینده وزارت دارایی سوئیس به این روزنامه گفت: این کشور آماده ایجاد این کانال ویژه پرداخت در «اسرع وقت» است، اما نمی‌تواند درباره زمان راه‌اندازی آن موعدی ارائه دهد. این منبع گفت: «رایزنی‌ها با مقام‌های آمریکایی، ایرانی و شرکت‌های سوئیسی هنوز در جریان هستند.»

سوئیس از آن جهت که عضو اتحادیه اروپا نیست، بخش گسترده‌ای در داروسازی دارد و به سنت بی‌طرفی در مناقشات سیاسی پایبند است از امتیاز‌های ویژه‌ای برای میزبانی چنین ساختاری برخوردار است.

شرکت داروسازی «هوفمان-لا روش» گفت: از رایزنی‌ها بر سر راه‌اندازی یک کانال مالی برای مبادله کالا‌های انسانی با ایران برخوردار است، اما قادر به اظهارنظر بیشتر در این باره نیست. این شرکت گفت: «حسب اطلاع ما، هنوز هیچ طرح ملموسی ارائه نشده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها