بازدید 4272

موگرینی:بدون برجام، تعامل با ایران دشوارتر خواهدبود

کد خبر: ۸۶۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ 19 December 2018

فدریکا موگرینی: در شرایطی که توافق هسته‌ای در کار نباشد هر گونه تعامل با ایران بسیار دشوارتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فدریکا موگرینی با اشاره به برجام و اینکه این توافق کانال های تازه ای برای تعامل با ایران بوجود آورده است گفت در شرایطی که توافق هسته ای در کار نباشد هر گونه تعامل با ایران بسیار دشوارتر و نه ساده تر خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در سخنانی در گردهمایی خلع سلاح و جلوگیری از گسترش تسلیحات (کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه) اتحادیه اروپایی در بروکسل ضمن ابراز خرسندی از اینکه نشست سال جاری را در حضور نمایندگان و کارشناسان خلع سلاح برگزار می کنند و نه بواسطه ی ارتباط ویدیویی و تله کنفرانس گفت ایده ها و تعهدی که کارشناسان ارائه داده اند در تدوین سیاست ها و راهکارهای اتحادیه اروپایی بسیار کارساز و اثرگذار بوده است.

فدریکا موگرینی گفت: «امروز اتحادیه اروپایی به عنوان نمونه و مرجع خلع سلاح و جلوگیری از گسترش تسلیحات در دنیا به رسمیت شناخته شده است. دستیابی به چنین جایگاهی هم افتخارآمیز و هم نگران کننده است زیرا گاهی وقت ها پیش می آید که به علت کم کاری دیگران است که از شما به عنوان نمونه و مرجع نام برده می شود؛ اما با این وجود ما (اتحادیه اروپایی) به ایفای نقش خود ادامه می دهیم. امروزه دولت های بسیاری در مسیر نظامی شدن قرار گرفته اند و تمایل و نگرشی آشکار نیز دیده می شود مبنی بر اینکه می خواهد سیاستگذاری امنیتی را هم دوباره نظامی سازی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار