بازدید 6611

گلایه آقای وزیر از آموزش اندازه گردن زرافه

کد خبر: ۸۶۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 18 December 2018

وزیر آموزش و پرورش در مراسم ملی روز پژوهش از اینکه دانش آموزان در مدرسه باید یاد بگیرند که گردن زرافه چقدر است و یا هزارپا واقعاً چند پا دارد، گلایه کرد و تأکید کرد که دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند.

به گزارش فارس، همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده، امروز در سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این مراسم در سالن نیمه خالی آغاز شد و یکی از مهمانان ویژه برنامه که رئیس مجلس بود، حضور نیافت.

البته در نشست خبری عصر امروز که در همان سالن همایش برنامه صبح برگزار شد، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در خصوص عدم حضور رئیس مجلس در برنامه امروز، گفت: با توجه به اینکه امروز لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و رئیس جمهور به مجلس می‌رفت، رئیس مجلس نتوانست در این مراسم حضور یابد.

امروز وزیر آموزش و پرورش در این مراسم از عدم ارتباط پژوهشگران با مدارس و در‌های بسته مدارس نسبت به پژوهش گله کرد.

وی همچنین به بخشی از محتوای آموزشی در مدارس گلایه داشت و عنوان کرد: اینکه گردن زرافه چند متر است یا تعداد واقعی پا‌های هزارپا چند تاست واقعا چه ربطی به آموزش عمومی دارد؟! دانش آموز باید مهارت‌های زندگی که بیرون کلاس نیاز دارد را بیاموزد.

ساعتی بعد از سخنان وزیر آموزش و پرورش، حجم زیادی مطلب و عکس زرافه و هزارپا در کنار این مطلب وزیر آموزش و پرورش در فضای مجازی منتشر شد.

در نشست عصر این همایش که در سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پاسخ به گلایه خبرنگاران از عدم حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در برنامه تجلیل از دانش‌آموزان پژوهنده که روز گذشته برگزار شده بود، گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه فوری در ریاست‌جمهوری باید حضور می‌یافت و از سوی دیگر وزیر علوم میهمان بود و وقتی صاحبخانه نتوانست بیاید، حضور ایشان هم لغو شد.

البته رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نتوانست پاسخ دهد که تکلیف دانش آموزان پژوهشگر که چشم‌انتظار تجلیل شدن از سوی وزرا بودند و اینگونه نشد، چه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل