بازدید 4175
۹

چرا بررسی استیضاح وزیر علوم به تعویق افتاد؟

برخلاف آنچه برخی مدعی هستند علت تعویق استیضاح وزیر علوم بوده، «ضیق وقت» موجب شده غلامی یک هفته دیگر برای فرار از خداحافظی با وزارت علوم فرصت داشته باشد!
کد خبر: ۸۶۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 17 December 2018
برخلاف آنچه برخی مدعی هستند علت تعویق استیضاح وزیر علوم بوده، «ضیق وقت» موجب شده غلامی یک هفته دیگر برای فرار از خداحافظی با وزارت علوم فرصت داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته روانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شد تا پاسخگوی سوالاتی باشد که زمینه ساز استیضاح وی شده‌اند؛ سوالاتی ده گانه که در قالب ده محور استیضاح وی تنظیم شده و با چند ده امضا، در قالب طرح استیضاح وی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده‌اند.

پس از این دیدار بود که خبر رسید بررسی استیضاح غلامی یک هفته به تعویق افتاده است؛ خبری که برخی کوشیدند آن را ناشی از پاسخ‌های وزیر به سخنان نمایندگان در نشست ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات تفسیر و تعبیر کرده و این ظن را القا کنند که استیضاح وزیر علوم در آستانه کان لم یکن شدن قرار دارد.

طرح این ادعا در کنار انتشار برخی وعده وعید‌های داده شده توسط وزیر پس از حضور در نشست روز گذشته، موجب شد این گمانه زنی قوت هم بگیرد، به ویژه وقتی وعده‌هایی مانند حذف کنکور تا پایان دولت دوازدهم از زبان وزیر بیان شد. ادعایی بسیار تکراری و البته بزرگ که پیشتر نیز بار‌ها و بار‌ها مطرح شده، اما جامه عمل نپوشیده است.

وعده‌ای که ظاهرا کماکان خریدار دارد، آنقدر که وزیر در روزی که برای بررسی استیضاحش به مجلس رفته بوده، در برنامه تلویزیونی آن را به مردم وعده دهد و حتی از آن فراتر، تاکید کند که حذف کنکور مقدمه‌ای برای اجرای طرح‌های بزرگتر مانند ساماندهی دانشگاه‌های کشورمان است.

او در این باره گفت: در تلاش هستیم تا پیش از کنکور امسال تکلیف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را برای پذیرش دانشجو مشخص کنیم. همچنین در صددیم تا واحد‌های کوچک دانشگاهی را در بخش دولتی و غیردولتی به دانشگاه‌های بزرگ متصل کنیم تا از آنان حمایت بیشتری شود و نظارت کارشناسی بیشتری بر آن‌ها صورت گیرد.

وعده‌هایی که تا تعریف ساز و کاری برای «کسانی که نمی‌خواهند در کنکور شرکت کنند [بتوانند به کمک آن]برای تحصیل در برخی رشته‌ها در شماری از دانشگاه‌ها درخواست پذیرش دهند» نیز پیش می‌رود که بی شباهت به ضرب المثل مشهور نیستند؛ اینکه «سنگ بزرگ نشانه نزدن است!»

اما آیا این وعده و وعید‌ها یا پاسخ‌های وزیر به سوالات مطرح شده در خصوص عملکرد وی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موجب شده که بررسی استیضاح غلامی یک هفته به تعویق بیافتد؟

پاسخ به این سوال زمانی مشخص می‌شود که کمی در این خصوص کنکاش کنیم تا دریابیم بر خلاف آنچه برخی سعی دارند به افکار عمومی القا کنند، ضیق وقت کمیسیون یاد شده و اعضای آن دلیل تعویق یک هفته‌ای در بررسی استیضاح غلامی بوده است!

نکته‌ای که میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح آن گفته: «در این جلسه قرار بود ۱۰ سوال از وزیر مطرح شود، اما حدود ۸ سوال از وزیر مطرح شد و بررسی ۲ سوال به دلیل نبود وقت به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد. مقرر شد وزیرعلوم در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون حضور پیدا کند و به سوالات باقی مانده پاسخ بدهد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
انشاا...استیضاح بطحایی
هفته پژوهش امسال هم با چند همایش نمایشی به پایان رسید امّا دغدغه پژوهشگران جوان ایرانی هنوز پابرجاست . حق کپی رایت از پژوهش های انجام شده هنوز قانون قابل اجراء نیست . صنعت کشور دنبال افزایش بهره وری بدون هیچ هزینه است. این همه پازل مشکلات وقتی تکمیل می شود که مجلات علمی و پژوهشی کشور برای چاپ یه مقاله پژوهشی بیش از یک سال زمان بررسی هدر می دهند و پس از این مدت طولانی مقاله چاپ شده هیچ ارزش ندارد و برای دفاع از پایان نامه بدرد نمی خورد. معاونت علمی و پژوهشی اکثر دانشگاه ها فقط مقالات خارجی و جی سی ار را ملاک قرار می دهند . دل دانشجویان و پژوهشگران کشور در این هفته بیشر از هفته های فراموش شده به درد می آید که رهبری انقلاب و رئیس جمهوری و رئیس مجلس در سخنرانی همایش های این هفته به پژوهش داخلی و مقالات داخلی تاکید دارند امّا دریغ از یک گوش شنوا که بشنود. معاونین وزارت علوم کشور در برنامه های رسانه ملی کشور با افتخار از مقالات خارجی صحبت می کنند و ملاک عملکرد خود را مقالات خارجی و آمار انگلیس و امریکا توضیح می دهند . ما رتبه یکم مقالات منطقه را داریم ! باید از دکتر برومند سوال شود که آقای معاون خارج دوست عزیز فرزندان شهید این کشور ملاک عمل خود را خودباوری و اتکاء به داخل دانسته و به آن ایمان داشتند . آقای دکتر برومند شاید برای جنابعالی مرغ همسایه غاز است امّا برای با برادران و فرزندان شهید تکیه بر داخل یک اصل انقلابی است . به امید روزی که دانشجویان منطقه و حتی جهان به پژوهش های داخلی و مجلات داحلی ارجاع دهند و ما بگوییم که مسئولین کشور ما فرزندان این کشور هستیم .
سال گذشته حقوق هیات علمی سیصد هزار تومان افزایش داشت. امسال هم با وزارتخانه بدون متولی احتمالا همان نتیجه در انتظار است.
لطفا از نمایندگان محترم مجلس از آقای وزیر علوم بپرسید به چه علت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی را به خود واگذار شده
این وزیر بدترین وزیر تاریخ بوده است
خيلى جهت دار حرف مى زنيد
كندش رو در اورديد
به شما هم مى گويند رسانه
اقاچرا مجلس سریعا برای استیضاح اقدام نمی کند
وزارت علوم قربانی لابی مجلس شده است
واقعا به حال مجلس افسوس میخوریم
تابناك با تشكر از اين همه دغه آن رسانه به وزترت علوم، اميدوارم به مشكالات اقتصادي و فساد هم كمي با اين شدت ورود پيدا كنيد
این از نماینده سراوان و وزیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی