بازدید 4841

گام بلند مجلس برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی/بررسی طرح تجمعات و راهپیمایی‌ها در دستورکار قوه مقننه

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد تصویب طرح تجمعات و راهپیمایی‌ها می تواند زمینه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی را امکانپذیر کند.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 17 December 2018

احمد مازنی، در رابطه با بررسی طرح تجمعات و راهپیمایی‌ها در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: این طرح در پی حوادث دیماه 96 که در آن اقدامات غیرقانونی صورت گرفت تهیه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصویب نهایی طرح یاد شده گام مهمی در راستای استقرار مردم سالاری است، اظهار کرد: در واقع پس از بررسی های صورت گرفته در وزارت کشور و مرکز پژوهش های مجلس دریافتیم که اجرای اصل 27 قانون اساسی بر اساس قوانین موجود امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: در اصل مذکور تصریح شده راهپیمایی ها و اجتماعات دارای شروطی است که در قانون توضیح داده شده است و اگر مغایر با اصول اسلام و شرع نباشد اشکالی ندارد اما در اجرا با مشکل و چالش مواجه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نمایندگان از طیف های مختلفی پیگیر طرح تجمعات و راهپیمایی‌ها هستند، تصریح کرد: به عبارتی تعریف مشخصی از تجمعات وجود ندارد و مشخص نیست تجمع صورت گرفته بر اساس معیارهای قانون اساسی و شرع است یا خیر.

مازنی با اشاره به اینکه در طرح مذکور تعاریفی از انواع تجمعات و راهپیمایی ها، وظایف متقاضیان برگزاری راهپیمایی و وظایف دستگاه های متولی مشخص شده است، افزود: همچنین مقوله تخلفات و نحوه برخوردهای قانونی نیز تبیین شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد در قانون قبلی فقط احزاب مجوز دریافت تجمعات داشتند اما اکنون افراد نیز این امکان برایشان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در اصل بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی