بازدید 2576

ارسال بیش از ۸ هزار طرح فن‌آورانه به جشنواره خوارزمی

کد خبر: ۸۶۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 17 December 2018

مهاجرانی گفت: سهم دختران در جشنواره کم شده است و به دنبال این هستیم تا حضور دختران را افزایش دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی که امروز در مرکز پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه این جشنواره اکنون جوانی برومند شده است، گفت: جشنواره جوان خوارزمی از جنس تغییر و ساختن و مصداق فرمایش مقام معظم رهبری و ما می‌توانیم است.

مهاجرانی با اشاره به طرح‌های دانش آموزی رسیده‌ شده به این جشنواره، گفت: 8 هزار و 642 طرح در بخش دانش آموزی ثبت شده‌اند که از مجموع آنها بیش از 400 طرح مورد داوری قرار گرفته و 31 طرح و 37 نفر مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه آنچه که برای تغییر کشور لازم است اکنون در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از این طرح‌ها قابلیت تجاری شدن را دارند.

وی درباره حضور دختران و پسران در این جشنواره اظهار کرد: همیشه سهم دختران بیشتر از پسران بوده است اما به دلیل آن که این طرح‌ها به سمت مباحث فنی رفته‌ سهم دختران کم شده است و به دنبال این هستیم تا حضور دختران را در جشنواره افزایش دهیم.

در ادامه مراسم علیرضا اللهیاری‌ دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به فراخوان جشنواره جوان خوارزمی بیان کرد: فراخوان این جشنواره در فروردین ماه اعلام شد و بر اساس آن 675 اثر انتخاب شدند که بر مبنای آن 375 طرح به 16 گروه تخصصی فرستاده شدند.

اللهیاری‌ با اشاره به انتخاب 12 طرح دانش پژوه و فن‌آور در جشنواره گفت: از میان این طرح‌ها 5 مورد پژوهش بنیادی، 3 مورد پژوهش کاربردی، 2 طرح توسعه و 2 طرح توسعه نوآوری بوده‌اند.

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی درباره طرح‌های صنعتی و نیمه صنعتی جشنواره خوارزمی بیان کرد: اکنون 2 طرح در آستانه صنعتی شدن، 5 طرح نیمه صنعتی و 2 طرح با قابلیت تجاری شدن وجود دارد. خوشحال هستیم که در حال حاضر بیش از 8 هزار طرح فن‌آورانه‌ از سراسر کشور برای ما ارسال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی