بازدید 18092

آینده بسیار بدی در انتظار خودروسازهای داخلی است/ بازار را دو دستی تقدیم دلالان کردیم

سال هاست، خودروسازها تلاش می کنند تا قیمت خودرو را در بازار آزاد کنند؛ هر چند معنی آزادسازی قیمت ها در نگاه آنها، قدری با آزادسازی واقعی متفاوت است، چون خودروسازهای ما، زمانی که واردات ممنوع شده و بازار انحصاری در دست خودشان است، حرف از آزادسازی قیمت ها می زنند.
کد خبر: ۸۶۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 17 December 2018

آینده بسیار بدی در انتظار خودروسازهای داخلی است/ بازار را دو دستی تقدیم دلالان کردیمسال هاست، خودروسازها تلاش می کنند تا قیمت خودرو را در بازار آزاد کنند؛ هرچند معنی آزادسازی قیمت ها در نگاه آنها، قدری با آزادسازی واقعی متفاوت است، چون خودروسازهای ما، زمانی که واردات ممنوع شده و بازار انحصاری در دست خودشان است، حرف از آزادسازی قیمت ها می زنند.

به گزارش «تابناک»؛ خودروسازها به کمک لابی های سنگینی که در ارکان قدرت دارند، توانسته اند به مقصود خود برسند و مسئولان کشور را راضی کنند تا محصولات خود را با قیمت 5 درصد پایین تر از حاشیه بازار به فروش برسانند؛ طرحی که محمد شریعتمداری، وزیر سابق صمت، با آن مخالفت کرد و شاید بتوان گفت، یکی از چشم های اسفندیار استعفای وی نیز همین موضوع بود!

به هر حال، عمر وزارت شریعتمداری به تغییرات قیمت خودرو قد نداد و حال گردونه تغییر قیمت به رضا رحمانی، وزیر جدید صمت رسیده است. وی که زمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس بود، ارتباطات نزدیکی با خودروسازان دارد و هر چند در اوایل کار قدری در مقابل این موضوع مقاومت کرد، سرانجام درخواست خودروسازان را تمام و کمال پذیرفت.

اما در سوی دیگر این ماجرا، نمایندگان مجلس هستند که در بین آنها هم مانند وزارت صنایع طرفداران خودروسازی ها بیش از طرفداران مصرف کننده هاست و اینکه از اول سال جاری، طرحی برای ساماندهی بازار خودرو در دستور کار مجلس قرار گرفته و هنوز خبری از آمدن آن به صحن نیست و حتی شنیده ها، حکایت از تغییرات اساسی و ابتر ماندن طرح اولیه دارد.

بهرام پارسایی در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: این طرح ماه هاست، در پیچ و خم های مجلس گیر کرده است؛ هر چند برخی اعضای کمیسیون صنایع از این طرح دفاع کردند، خروجی کمیسیون آن چیزی نیست که هدف طراحان بوده باشد.

این نماینده مجلس در توضیح این مطلب گفت: کمیسیون صنایع در کنار بررسی این طرح، قوانین لایحه هوای پاک را قرار داده که بسیاری از این موارد کاملا با روح این طرح در تناقض است. خلاصه آنکه این طرح آن چیزی نیست که ما پیشنهاد داده بودیم، ولی اگر به صحن برسد، ما دو پیشنهاد در این خصوص داده ایم: پیشنهاد نخست اینکه طرح اولیه بازگردد. پیشنهاد دوم نیز اصلاح بندهایی است که به کلی تغییر پیدا کرده است؛ بنابراین، با توجه به دلایل متقن و نارضایتی عمومی ـ که نسبت به صنعت خودرو در جامعه وجود دارد و نمونه های زیادی از آن نیز دیده می شود ـ فکر می کنم که مجلس با برگشت به طرح اولیه موافقت کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه افزود: همین صدا و سیما، چند وقت پیش در یکی از برنامه های خود، نظرسنجی درباره افزایش قیمت خودرو برگزار کرد و از مردم پرسیده بود، نظر شما درباره افزایش قیمت چیست و سود آن به چه کسی می رسد؟ پاسخ بیش از 97 درصد مردم، خودروسازها و دلال ها بود.

این نشان می دهد، بیشتر مردم از این وضعیت ناراضی هستند و این نارضایتی قطعا به نمایندگان نیز منتقل شده است. این موضوع از روز هم روشن تر است که وضعیت صنعت خودروسازی ما در راستای منافع عمومی نیست، بلکه در راستای حفظ منافع خودروسازان و مدیران آنهاست؛ بنابراین، فکر می کنم نمایندگان به این طرح رأی خواهند داد.

این نماینده مجلس در خصوص افزایش های اخیر خودروهای داخلی نیز گفت: من اعتقاد دارم که این آشفته بازار، برنامه خودروسازها بوده و تحویل ندادن خودرو در زمان مقرر به خریداران و اشتیاق بازار، باعث افزایش قیمت خودرو شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، سنجش بازار و نتیجه گیری برای اشتیاق در این زمان به نظر من دلیل نیست؛ این یعنی اذعان به اینکه ما زورمان به بازار نمی رسد و بازار را رها کرده ایم و هرچه بازار پیش برود، ما دنبال آن می رویم؛ این یعنی نبود نظارت که حرکت مسخره ای است؛ یعنی ما هر چه دلال ها بگویند، می فروشیم. من آینده بسیار خطرناکی برای خودرو کشور پیش بینی می کنم. بدهی های اینها زیاد شده و هر روز این بدهی ها انباشته می شود و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، تا چند سال دیگر به کلی از بین خواهند رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۰
تا زمانی که سیاست کشور بر پایه حمایت از فرغون سازی داخلی هستش وضعیت همینه
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
جالبه
ده ها هزار نفر رفتن خودرو هایی رو ثبت نام کردن که معلوم نیست چند سال دیگه بهشون تحویل داده ميشه میلیارد تومن پول از این طریق گیر خودرو سازها اومده و با این حال هم وزیر از مشکلات و نبود پول گلایه میکنه هم خودرو سازها (افتابه البته) مشکل فقط و فقط یه چیزه .اونم نبود مدیریت صحیح.مدیران فقط و فقط چشمشون به خارجه تا بیان و براشون بسازن تهش هم ميشه سفر های کاری (تفریحی) به خارج از کشور .مگه ميشه شرکتی مثل سايپا محصولی که حاصل طراحی خودش باشه رو نداره که بخواد بهش هزینه طراحی تحمیل بشه و خودرو طراحی شده بعد از تیراژ چند هزار تا به سود دهی برسه با تولید پراید برای بیش از بیست سال که همش براش سوده به مشکل بربخوره؟؟؟ به یکی از فرماندهان نظامی کشور گفتن چرا ما موشک میسازیم ولی توانایی ساخت خودرو نداریم؟؟ جواب جالبی داد گفت پاسپورت مدیران خودرو سازی رو بگیرید و بعد پیشرفت رو ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اینا تا تمام پول مردم از چنگشون در نیارن ول نمی کنن.
وقتی جامعه ولع خرید داره و آقایون شریک جیب مردم ان همین هم بابد بشه.
اگر این طودی نمی شد باید تعجب کرد
ناشناس
| France |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
عکسی در تلگرام منتشر شده که کامیون پراید را خورد.ضمن عرض تسلیت به بازماندگان راننده پراید خواهشمندم از سایپا شکایت کنند تا این حلبی ساز تولید این تابوت متحرک را متوقف سازد و به عزیز از دست دادگان غرامت بپردازد.قطعا بجای پراید اگر خودرو روز دنیا بود این بر سرش نمی امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
نه پاي دلال ها در ميان است نه پاي خودر سازها ، بنده خدا مديرعامل خودرو ساز را 1 ثانيه اي برش ميدارن اگر نخواهد سياست هارا جلو ببره. اينها همش زير سر خود دولته . ساده نباشين . درضمن من وقتي رب ميخرم كيليوي 17 هزار تومان پرايد 38 ميليوني اصلا گرون نيست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
میلیونها بار گفته ام

افزایش خودروهای احتراقی یعنی افزایش آلودگی هوا و سرطان ریه ، ترافیک ، مصرف سوخت و تصادفات ، البته آن هم با خودروهای احتراقی استاندارد ، و با این خود روهای غیر استاندارد که دیگر تکلیف مشخص است

مگر نه این است که کشور با بحران آلودگی هوا و خشکسالی مواجه است ، و یکی از دلایل اصلی خشکسالی هم آلودگی هوا ی ناشی از خود روهای احتراقی است

پسی اینهمه حرص و ولع افراد برای خریدن این ماشین های آلوده کننده برای چیست ؟

وقتی خود تان به خودتان رحم نمیکنید آنگاه انتظار دارید مسئولین به فکر شما باشند ؟

تا سال 2030 و حداکثر 2040 تولید خودروهای احتراقی در جهان متوقف و خودروهای برقی جایگزین میشوند البته آن هم در تعداد کم ، چون تا آن موقع سبک زندگی به شیوه ای تغییر پیدا خواهد کرد که اصولا نیاز به خودروی شخصی بسیار کم خواهد شد

احتراقی افتتاح میشود ، بجای آنکه از رده خارج شوند ! و ما کجاییم ؟!! هی تند تند کارخانه خودروسازی

و توجیهات الکی مثل اینکه چون باتری های ماشین های برقی از جنس لیتیوم است و لیتیوم کمیاب و گران ،پس دیگر ساخت خودروهای برقی توجیه اقتصادی ندارد ، این خزعبلات توجیه ندارد ، چون با وجود بی نهایت ماده در طبیعت که خواص الکتریکی دارند ، آیا ساختن باطری های ارزان برای تکنولوژی امروز کار مشکلی است ؟!! و جهت اطلاع همین چندی پیش خبر ساخت باطری های به مراتب ارزانتر و قویتر از باطری های لیتیومی منتشر شد

حالا فرض کنیم ساختن خودروهای برقی توجیه اقتصادی نداشته باشد ، آیا مگر در آینده اقتصاد حرف اول را خواهد زد یا محیط زیست ؟ پاسخ کاملا مشخص است ..... و کنوانسیون های متعدد جهانی که برای جلوگیری از آلاینده های خروجی از صنایع و کشاورزی روز بروز تشکیل میشوند و معاهده های بین المللی الزام آور در این زمینه بیش از پیش در راهند . اقتصاد به شیوه فعلی در آینده محلی از اعراب نخواهد داشت و حفظ محیط طبیعی حرف اول را حواهد زد
به ناشناس 14:21
| United States of America |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
مدیر عامل سایپا بنده خدا نیست!
اگر کارامد بود میاد و شفاف سازی می کنه و رسماً اعلام میکنه که موانع چه چیززهایی هستند. نه اینکه دودستی بچسبه به میزش و حقوق ها و پاداشهای آنچنانی و رسماً شریک دولت بشه.
پس لطفاً تو مردم رو انقدر ساده فرض نکن
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
کمبود ویتامین ب۱۲ در طولانی مدت می‌تواند آسیب عصبی غیرقابل بازگشت ایجاد کند

ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
تصحیح 14.49
وما کجای کاریم
تند تند کارخانه اتوموبیل احتراقی افتتاح می شودبحای آنکه از رده خارج شوند
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
آقا معلم ناامید ، حق با شماست ، ما هم هممون مثل شما شدیم
اینا همش از عوارض دود این ماشین های بنزینیه
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
آقایون خجالت بکشید این حرفا چیه الکی از جانب مردم حرف میزنید ما خودمون پراید با قیمت چها میلیون رو دوست داریم از بنز بی ام و هم متنفریم اصلا دلمون می خواد بنزین هم بشه لیتر ده هزار تومن این بهرام پارسایی هم انشالله دور بعد رد صلاحیت بشه خیال مردم سرافراز ایران راحت بشه و با خیال راحت وانت پزاید بخریم اونم برون آپشن های مزاحم
پراید سازان عرضه خودرو رو کم کردند تا قیمتها بره بالا، حالا میخواند 5 درصد زیر بازاری که تحت کنترل خودشونه به مردم خودرو بدند.
بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
باز گرانی ۷۰درصد خودروداخلی؟
ظاهرا برخی تعمد دارد قبل دهه فجر مردم را عصبانی تر کند
خودروسازان بروند به جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
گویا دشتند می رفتند جهنم یکی توی راه بهشون گفته
برگردید دیگه جا نیست
پرسیدند چرا جواب شنیدن وارد کننده ها تا می
. تونستند خودرو ساز چینی وارد کردند
باید صبر کنید تا یه عده شون رو منتقل کنند بهشت
خودرو سازها ی وطنی که باورشون نمیشده باز پرسیدن گفتی میخوان منتقلشون کنن کجا؟
طرف جواب داده
ایران
انشالله!!!!!!! مردم را به سخره گرفته اند کم فروشان گرانفروش
حالا چرا موضوع قیمت خودروها اینقدر مهم شده؟؟
مثلا قیمت شیر که 2.5 برابر شده یا ماست و پنیر و گوشت و ...... که مردم هر روز مصرف دارن مهم تر نیست؟؟؟
یعنی واقعا بر اثر کاهش ارزش ریال قیمت شیر و گوشت 2 برابر و پوشک چندین برابر میشه ولی قیمت خودرو گرون نمیشه؟؟؟

کسی نمیگه چرا مثلا تویوتا یاریس که بود 100 میلیون چرا شده نزدیک 300 میلیون؟؟؟

یعنی نمیدونیم مشکل کاهش ارزش ریاله؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
برادر منتقدین دودسته هستند اول کسانی که بواسطه ضعف مالی دیگر توانایی خرید خودرو را ندارند و از دایره منطق خارج شده اند و می خواهند حالا که امکان افزایش درامد وجود ندارد علیرغم تورم و کاهش ارزش پول ملی معجزه ای روی دهد و در شرایطی که قیمت گوشت یارانه ای دو برابر شده خودرو گران نشود و دوم کسانی هستند که دنبال سیاسی کاری هستند و از طریق همرنگ جماعت شدن با عوام دنبال کسب محبوبیت سیاسی هستند.
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
انگار نه انگار ما آدمیم. دقیقاً همون اتفاق زمان احمدی نژاد دوباره افتاد. تا نزدیک شد که دستمون به دهمون برسه و بتونیم برای خودمون رفاهی فراهم کنیم.، دوباره همه چیز سه برابر شد. خسته شدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
چرا دولت به دنبال راهکاری برای کنترل قیمت مسکن
قیمت ها ندارند؟؟؟؟ دلال ها و املاکی قیمتها را سه چهار برابر کرده اند؟ آیا برای یک خانوار ماشین مهمتر است یا مسکن؟؟ قطعا مسکن. چرا کسی به فکر مردم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
مشکل کاهش ارزش ریال و ناکارامدی آقایون رو که همه می دونن ،الان مشکل انحصار هست.،چرا خودرو ساز اجازه داره هرآشغالی رو به اسم خودرو بفروشه و همزمان واردات خودرو هم ممنوع باشه؟؟؟
انشاالله نابودی این دو لگن ساز را به چشم ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
انشاالله
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
مگر به خواب ببینی.برادر ناراحتی برو خیابان مطهری پر است از نمایشگاه اتومبیل که انواع خودروی خارجی را برای کسانی که پولش را دارند عرضه می کنند اما اگر در سودای خریدن تویوتا با پول پراید هستی باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
کرمان شتر (موتور) را از قلم نداز. قیمت جک اس فایو را
تو این چند ماهه 100 میلیون گرون کرده. الان پیش فروش برای تحویل سال آینده زده 220 میلیون!!!! آشغال چینی 220 میلیون آخه. آدم به کی بگه؟؟؟؟ یه دفعه 100 میلیون بکشی رو قیمت یه فرغون چینی
ناشناس
| France |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
جک اس ۵ تا حالا سوار شدی؟اگر به اون بگیم فرغون لغت برای ال۹۰ و ساندرو و دنا و...کم میاریم عزیزم.ماشین های چین الان بعنوان ماشین روز در خیلی از کشورهای دنیا رقیب کره و ژاپن هستند.شمام زیاد اسیر تبلیغات نشو .بشین یه دور بزن بعد نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
خود بخود نابود میشن،راهی جز مواجه با سرنوشت ندارن
علی برکت الله !!!
کاملا برعکسه

من آینده بسیار روشنی در انتظار خودروسازان و هر فردی که وارد بازار دلالی و واردات کالا شود میبینم

مردم ما نشان داده اند که هر چیزی گران تر شود بیشتر آن را میخرند.
همش فیلم خودروسازهاست

باور نمیکنم...بس است دیگر
لطفا ورود خودرو خارجی را به کمترین تعرفه آزاد نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
بله همین الان این کارو میکنند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
بله. گفتم الان بررسی کنن و انجام بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
از اتاق فرمان اشاره میکنند آزاد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
وقتی که ارز برای واردات وجود نداشته باشد تعرفه صفر هم بشه تفاوتی نمی کنه، الان بخش عمده گرانی خودرو داخلی تقاضای زیاد مردم برای سود بردن از تفاوت قیمت بازار و کارخانه است،‌اگر قیمت خودرو آزاد شود این تقاضا حذف خواهد شد و ناچارا قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اصلان هدف نهایی این است که خودرو سازی ورشکسته را کنار بگزارند و خارجی را وارد کنند ولی اکنون همه چیز شیر تو شیر است.
دلار برای خرید خود رو خارجی کم داریم و خود روسازی ما هم وابسته و نامرغوب است.
مهم نیست که بسته بشن

کم بدبختی و دردسر نکشیدیم از کیفیت افتضاحشان

شورش رو در آوردند
هر سال حداقل 10 هزار میلیارد در خودروسازها غیب می شود و هر وقت هم کم می آورند به جیب مردم حمله می کنند در چنین شرایطی انتظار پیشرفت بیهوده ترین انتظار است !
تمام تسهیلات وامکانات صنعت ودولت در اختیار خودروسازها وپتروشیمیهاست وبیشترین اسیب را همین دو صنعت به کشور ودولت وارد کرده اند.ارزوی همه مردم نابودی این دوصنعته که بزودی خبرش برسه.
همه دعا میکنیم که هر چه زود تر از بین برن
همه اينها نتيجه ناکارامدی مجلس و دولت هست كه يك زير مجموعه جز هر کاری دلش خواست ميكنه .
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
++++++....هزاران مثبت
عجب ملکتی داریم وزیر و نماینده دولت و همه طرفدار خودرو سازی هستند بجای اینکه طرفدار مصرف کننده باشند.


واردات خودرو رو آزاد کنید ببینم کی بی کیفیت شما رو میخره
ننگ صنعت ایران = خودرو سازها = 40 سال مونتاژ محض = وابستگی کامل = دروغ خودروهای ایرانی = یکه تازی =زورگویی به مردم
سوء استفاده خودروسازان در طول چهل سال گذشته باید به حساب بی توجهی به محرومین که صاحب اصلی هستند گذاشت
خط آخر گفتند که "تا چند سال دیگر به کلی از بین خواهند رفت."
سوال اینجاست چی از بین خواهد رفت ؟
داداش نگران نباش- تا دولت هست حمایت بی چون و چرا هم از خودرو ساز هست، تاوان آن هم از جیب ملت.
اقا دلال کیلویی چند؟چرا قیمت مثلا 206 تیپ 5 قیمتش 72 ملیون هست ؟چرا 74 ملیون نیست چرا 65 ملیون نیست؟این قیمت رو دلال ها از کجا اوردند که اینقدر دقیق هستش و باب دل خودرو ساز ها هم هست؟ این نشون میده از اول این قیمت کار خود کارخونه بوده و هجوم خریداران و سود دلالان همش حرف هستش.از اول و از زمان پیکان هم همینطور بود که کارخونه به صورت مخفی خودرو در اختیار تعدادی از نمایشگاه داران مورد اعتماد قرار میداد و قیمت هم تعین میکرد و بعد به بنگاه داران سود فروش پرداخت میکرد.یعنی قیمت بازار و بالاتر از کارخون رو هم خود کارخونه تعین میکرد .این داستان اینقدرتکراری و واضح هستش که من نمیدونم چرا دوباره همین داستان رو سرهم میکنند و تحویل مردم میدهند.چیزه دیگه ای هم که مشخص هست اینه که این پروژه رو همه بجز مردم ازش اگاه بودند.یعنی نماینده میدونسته و وزیر میدونسته ریس جمهور میدونسته.خوردو ساز میدونسته و همه میدونستند ولی با نقشه قبلی یه جور وانمود میکنند که یعنی هیچکس نمیدونسته و یه هویی اینطوری شده!!!!!یعنی قطع ثبت سفارش ماشین های وارداتی و افزایش تعرفه و قیمت دلار و همه اینها رو دولت و مسولین نمیدونستند و فقط تقصیر دلال ها و مردم بوده دیگه؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اینجاست که ملت باید اگاه باشند خدا شاهد اسا اگر شش ماه کسی هیچ
خودروئی نخره انوقت است که برای
فروش التماس هم میکنند مقصر اصلی خودمان هستیم که اینگونه برنامه ریزیها را برای ما میچینند
یادمان نرفته چنی پیش برای خرید پراید 25 میلیونی 10 میلیون وام میدادن در حقیقت ارزش پراید 10 میلیون بوده که مبلغش را ابتدا گرفتن و البلقی سود هنگفتی بود که بجیب شرکت ها میرقت
به هوش باشیم دوباره سرمان را کلاه نگذارن
باب همه باهمند مافیای خودرو و اتفاقا آینده بسیار خوبی در انتظاز صنعت خودرو هست نه صاحبانش
سلام طی شش دهه از تولید خودرو در جایی هستیم که کشورهایی بعد از ما شروع بمونتاژ خودرو کردند ازما پیشی گرفتند حال که ما بگفته بعضی افراد تابوت متحرک میسازیم وبا مافیا بازی بملت میفروشیم با توجه حمایت از تولید کننده مصرف کننده را بخاک سیاه مینشانیم انتظار نزدیک کشورهای همسایه فردا یا پس فردا بازار خوبی برای تولیدشان در ایران هست
مافیا خودرو چرا تعرفه تراکتور 5درصد است ولی خودرو 130درصد
نگران نباش آنها كارشان بلدند آب گل آلود ميكنند تا ماهيگيري كنند
خدا كنه اين صنعت خودرو ايران با خاك يكسان شن.
بعدشم اگه عده اي در مجلس و مسئولين مملكت سهمي از اين كار نميبردند اجازه افزايش خودرو داده نميشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
دقیقا همینطوره
فکر نکنم آینده خودروسازها از آینده ای که برای مشتریان و مردم وجود داره بدتر باشه. عملا خودروها را تا80 درصد گرونتر کردن. هر وقت هم که بازار به خاطر تحویل خودرو شروع به کاهش کردن، خودروسازها دوباره تحویل را قطع یا کاهش میدن تا دوباره خودرو گرون بشه.
چرا دائم از کلمه خودروسازان داخلی استفاده میشود حق مطلب را بنویسید یعنی دولت ، مگر میشود بدون اجازه و نظر دولت خودروساز و یا دیگر تولید کنندگان کاری بکنند؟
لطفا از بكار بردن فكر ميكنم دست برداريد
بعد كه گندي زد بالا بگين قطعي نگفتيم
اين همه سفارش ميكنيد فكر كنيد بعد حرف بزنيد ، لطفا خودتان تحقيق كنيد به مستندات كافي رسيديد بعد حرف بزنيد .
چرا تنش ايجاد ميكنيد
دارن اساس غلطی پایه گذاری میکنند الان هایما چینی 100میلیونی رو 190 قیمت زده ایرانخودرو؟؟مثلا 5درصد زیر قیمت دلالا!!!
شاید فردا دلالا قیمت رو بردن رو 300میلیون یعنی بلید کارخانه هم قیمت رو نزدیک کنه به اونا!!کجای دنیا اینجوره؟؟!!کدوم عقل و منطقب اینو قبول میکنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
ما کدام کارمون با دنیا مشابه هست که این مشابه باشه!!!!
کم کم دارم یقین میکنم که کار افتاده دست افراد نا آشنا و ناکارامد
واردات را آزاد کنید با قیمت معقول گمرکی
اونوقت قیمت داخلی ها رو هم آزاد کنید
اونوقت ببینم تو بازار رقابت، داخلی ها چیکار میکنن؟!!!!!
چاره کار نخریدن خودرو توسط مردم است که متاسفانه مردم باز هم میخرند و باز قیمت خودرو گرانتر هم میشود.
تا موقعی که مردم مجیور باشند همین خودروها را بخرند آینده خودروسازها طلایی است و آینده مردم تاریک!!!
40 سال است داریم یاد می گیریم.
میگن استاندارد ما از استانداردهای دایملر بنز سختره.
ولی فقط آب در هاون کوبیده ایم.
مدیریت در تمام سطوح هم هم که واویلا!
متعجبم از دولتی که بر خودروسازی ها تسلطی ندارد، بر فولاد و پتروشیمی تسلطی ندارد، بر قاچاق سوخت و کالا مسلط نیست، بر امور نظامی و ارگان های فرهنگی تسلط ندارد، بر بازار دلار و ارز تسلط ندارد، سیاست خارجی از دستش خارج شده و ........... خدا آخر و عاقبت ما را به خیر کند.
انشاالله آخر متن جا افتاده لطفا اصلاح بفرمایید.
باز هم منفی بافی در باره صنعت خودرو توسط نگارنده سایت تابناک فکر می کنی با نشر چنین مقالاتی چیزی تغییر می کند یا مقصر ان صنعتی است که بواسطه تورم و گران شدن نرخ ارز نمی تواند محصولات خود را با نرخ قبلی عرضه کند؟برادر اگر واردات خودرو ممنوع شده بواسطه عدم وجود منابع ارزی است و نه حمایت از خودرو سازان داخلی چرا که معمولی ترین و ارزان ترین خودروی برندهای معتبر جهانی حداقل 15000 دلار قیمت فوب دارد و با حداقل عوارض ممکن و با ملحوظ کردن مواردی مانند هزینه حل،شماره گزاری،سود وارد کننده و مالیات ارزش افزوده که از مواد غذایی هم گرفته می شود بالای 200 میلیون تومان قیمت خواهد داشت حال این خودرو چگونه می خواهد رقیب پراید 40 میلیونی یا پرشیای 80 میلیونی شود؟اگر هم واردات خودرو نفعی داشته باشد برای طبقه ثروتمندی است که می تواند از ان بهره مند شود نه کسانی که در پول خرید پراید مانده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
احسنت. تحلیل شما درست است. اما متاسفانه گوش شنوایی نیست. خودروهای ایرانی قیمتشان به میزانی است که حتی اگر گمرک واردات حذف شود، باز هم ارزانترین خودروی خارجی، از گرانترین خودروی ایرانی گرانتر خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
با چقدر عوارض؟؟؟!!!
فریبرز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
آخرین باری که فاکتور تجاری FOB گرفتی کی بود و از کدام سازنده؟ برای چه تعداد خودرو؟ این هزینه هائی که نامبرده ای سندیت ندارد. باید بررسی کارشناسانه شود. وقتی واردات آزاد شود، رقابت عادلانه سبب تعدیل هزینه ها خواهد شد.
شرکت های خود سازی در ایران به دلیل انحصار مرکز بزرگترین فساد و ظلم بر مردم شده اند.
گمرک ورود خودرو صفر شود تا رقابت بین خودروسازان واقعی شود و ۸ ماه خودروها را به بهانه تحریم و نبود قطعات در انبارها دپو نکنند و بعد وقتی قیمتها در ۳ ضرب میشود خودروهای ناقصی اماده عرضه شود
هر بلایی سرمون بیاد حقمونه
مصیبت کشیدیم باز عبرت نمیکنیم فقط دو ماه مردم خودرو نخرند اونهایی هم که ثبت نام کرده اند پولشان را بگیرند اونوقت ببین خودروسازها چطور به التماس می افتند.بادلار 3500 با پول مردم قطعه خریدند الان به دلار 10000 تومان به مردم میفروشند.خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
+++++هزار مثبت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
پول پس می دهند ؟!
اصلا دولت هیچ نظارتی نه روی خودرو نه چیز دیگری دارد خدا به دادمان برسد. همین
ان شاء الله به زودی از بین خواهند رفت ...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
ایشالله این آرزو که الان آرزویه همه ما شده براورده بشه...ورشکستگی و تعطیل شدن فورغون سازان
با این مدیران و مدیریتی که با کمبود ید در بدن مواجهه هستند هیچ اتفاقی و آینده بدی برای آنها پیش بینی نمی شود؟ لذا نترسید و به گرانی و گران کردن و ... ادامه بدهید؟!.
حرف مردم پشیزی برای دولتمردان نمی ارزد
پاسخگوی ار دست رفتن دارایی مردم کیست؟
یکشبه دارایی مردم یک سوم شد.
این یعنی دزدی!!
پول مردم چه شد؟
مردم از مراجع دینی در این حکومت دینی انتظار دارند پاسخگوی خدا و خلق خدا باشند.
. اسلامی در روز روشن اما هیچ صدایی برای ملت مظلوم بلند نمیشود.
این به چه معنی است.
آقازاده ها و دلارهای بیت آمال کجا هستند؟
پاسخ دهید.
تابناک رسالت رسانه ای شما ایجاب میکند بپرسید و بخواهید پاسخگو باشند!!!
خودرو سازان یا در واقع خودرو مونتاژکنان به جای کمک به مردم و کاهش فشار تورم هیزم در آتش دشمن می ریزند و با کاهش عرضه خودرو قیمت بازار را افزایش داده و بعد میگویند ما خودرو را 5 درصد زیر قیمت بازار میدهیم. تعرفه گمرکی را هرچند برای مدت کوتاه بردارید ببینید چطور خودرو هاشون رو با همان قیمت سال قبل عرضه میکنند.مردم باید خرید خودرو رو تحریم کنند.
تیم اقتصادی دولت دنبال رونق واقعی نیستند.
۴ سال اول اقای طیب نیا رکود اقتصاد را از بین برد و هر چه تمام اصناف از نبود نقدینگی سخن می گفتند تیم اقتصادی دولت بر انقباض وحشتناک اصرار(می گفتند ۴۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی دولت قبل وجود دارد) و الان بر عکس شده هر چه همه می گویند نقدینگی ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومانی را‌جمع کنید منتهی بانکها در حال دادن وام های کلان و مجددا از بین بردن اقتصاد هستند.
خودروسازان شاهکار زدند.
مسکن چرا این قدر گران شده .
بازار از وضع موجود ناراضی است .
خودروسازها تا چند سال دیگر به کلی از بین خواهند رفت.

انشاالله
این حمایت بی چون و چرا از خودرو سازها از سوی مسئولین فقط دو تا معنی میتونه داشته باشه، یا مسئولین تخصص و هنر مدیریت ندارن و یا در منافع این خودرو سازها شریکن .
وقتی ملت برای پیش فروش بهمن 98 با قیمت روز صف می کشند. باید انتظار این شرایط رو هم داشته باشند. از ماست که برماست.
من موندم اینا که ادعای زیان انباشته میکنن چرا پایان هر سال به مدیران ارشدشون پاداش هنگفت میدهند؟
البته برداشتن از جیب مردم بدون هیچ اعتراض از جانب مردم و هر ساله با عنوان طرح ساماندهی بازار خودرو خداییش خودش کلی پاداش داره!!!
پس دلار ارزون نشده.همش فیلمه...
سند الگوی پیشرفت اسلامی.
سلام
تنها راه درست این است که واردات خودر خارجی آزاد بشه تا بیشتراز این به این ملت ظلم نشه.
باتشکر
مردم را با این قیمت ها بیچاره و بد بخت فقیر کردید
خودرو سازها همون دلالها هستن،
جهت اطلاع همه دوستان و البته بعضا دشمنان :
آنچه دولت بدون باقی گذاشتن سندی به صنوف خوراکی- دارو-خودرو-فولاد.و .... دیکته کرده این است>
تا میتوانید نقدینگی را به هر طریق از دست مردم خارج کنید و خیالتان راحت باشد که هیچ شکایتی توسط مردم از شما به جایی نمیرسد و ما (دولت) پشت شما هستیم.

دنبال چه میگردید وقتی این اتفاق افتاده؟ کدام شکایت از گرانفروشی به جایی رسیده ؟ با رسانه و مجلس و ... همه را سر کار گذاشته اند و گران کردن ارز هم بهترین ابزار برای ممنوعیت واردات خودرو بود که به ثمر هم رسید.

تنها موردی که در جلسه سری دولت عنوان شد تا جای ممکن گران نشود نان بود که فرمودند " مردم نجیب ما نان داشته باشند بخورند مشکلی پیش نمیآید" . که آن هم توانایی کنترلش را ندارند.

همان یک درصد غنی ، غنی تر بشوند همه چیز در کنترل است . الباقی سو سو میزنند. ما هم که فرزندانمان یا در اینجا و یا در هر جای دنیا در رفاه هسنتد. خودمان هم که خدا را شکر دست و پایمان به دهانمان میرسد.
یک دوره هم که در این کشور کاره ای باشی تا آخر عمرت تامین هستی . خودت و نسلهای بعد از خودت و البته اقوامت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
بله دقیقا همینطوره، با نظر حسین موافقم، افزایش نرخ ارز هم راهی بود برای تطمیع مردم برای خرید ارز با هدف خارج کردن قسمتی از نقدینگی از دست مردم و بعد کاهش نرخ ارز برای خارج کردن دلارهای خریداری شده از دست مردم برای پر کردن خزانه دولت، افزایش قیمتها هم در ادامه همون خارج کردن نقدینگیه
ظلم پایدار نخواهد بود. ان شاالله ظلم خودروسازان و لابی های آن ها دامن آن ها را خواهد گرفت.
هرکه بدی کرد و به بد یار شد هم به بد خویش گرفتار شد
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
" عذاب خوار کننده " وعده خداوند برای کسانیست که بر ظلم اصرار می ورزند
ناشناس
| - |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
خداوند سرنوشت هیچ قومی را بدون اینکه خودشان بخواهند تغییر نخواهد داد
دوستان اولا که ایران خودرو یا ایران ناسیونال سابق نه 40 سال بلکه از سال 1346 تاسیس شده وبازم وضعیتش اینه دوما تا همدلی بین مردم نباشه وضع همینه که هست سوما همون اعتصاب نیم بند یکی دو سال قبل اگه ازش آبی گرم نشد ولیکن اینا رو به لرزه انداخت که بله مردم هم می تونن .بنابراین عیب از خود ماست .به آمارهای خودروسازان هم که اقبال مردم به گران فروشی و5 درصد وغیره هست هم توجه نکنین از بیخ ایراد داره ! نخرین دندون روی جگر بزارین دست دوم بخرین تا انشالله با این زیان دهی سقوط آزاد رو تجربه کنن .
به درک که بسته بشن!! بهتر که بسته بشن!! هم هوا کمتر آلوده میشه هم ترافیک کمتر میشه هم مرگو میر کمتر میشه!!!
ما هم یا خودروی خارجی استفاده میکنیم یا با دوچرخه تردد میکنیم!!!
ارزو میکنم رویای من و خیلی از هموطنانم که همانا نابودی این دو مافیا به نام خودرو ساز براورده بشه امین
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
انشا.الله دور نیست
ناشناس
| - |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
عزیز دل برادر آرزوی نابودی مافیا های دیگر را هم بکن : مافیای لبنیات و گوشت و میوه و خلاصه مافیای هرچیزی که ملت به آن نیاز دارند و دولت نمی تواند یا نمی خواهد از پسشان بربیاید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اصلا میشه ارزوی نابودی کل مردم را بکنی که خیالت راحت بشه ارزو که ایراد نداره
چاره اش نخریدن است یادتونه سال 92-93 به چه وضعی افتاده بودن روحانی با وامهای 25 میلیونی به ملت بد عهدی کرد و اگر نه یک سال دیگه دوام می آورد اون طرح نخریدن پرونده لگن سازها به کلی بسته می شد
#خودرو ایرانی نمی خریم
#واردات خودرو آزاد شود
همشون باید مچاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
مچاکمه
تصور کن
من از شرکت ایرانخودرو 206 خریده ام. 2سال و نیم بدون 1000 هزینه. خیلی راضی هستم. خدا خیرشون بده
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
کدوم بخش ایران خودرو تشریف دارید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
باریکلا به تو و ماشینت . منم یه الاغ دارم هیچ خرجی نداره , حتی یونجه هم نمیخوره همون علف های تو باغچه راضیش میکنه , خیلی هم ازش راضیم , خدا خیرش بده
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
برادر حامد خیلی تابلو بود حقیقتا
همیشه هر اتفاقی و از هر جایی و با هر اسمی بیفته فقط و فقط مردم ضرر می بینند.
همین شماهایی که اینجا نطقتون گل میکنه اگه تو ی جلسه یا مکانی اجتماعی حضور داشته باشید جرات حرف زدن ندارید و تماشا میکنید. جایی که باید حرف بزنید برید حرفتونو بزنید. اشکال از خود شماست نه دیگران. کارگران ایرانخودرو یا سایپا یا ... از همین مردمن. منتهی شما چیزی نخواستید این نتیجشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
روبات عربستانی رو عشق است
چرا باید هزینه اضافی را مردم بپردازند؟
هزینه اضافه خودروسازان روی دوش مردم

در ۲ شرکت سایپا و ایران‌خودرو، دوهزار و ۷۲۰ عضو هیات‌مدیره وجود دارد که به‌همراه ۲۶ هزار پرسنل مازاد، سالانه ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه سر بار به مردم تحمیل می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد دو خودروساز ۱۲۹ شرکت اقماری دارند که این شرکت‌ها حیاط خلوت برخی سیاسیون و آقازاده‌های آنهاست.!
نمایندگان محترم طرح " گل گرفتن درب فرغون سازی ها " را ارائه بفرمایند لطفا .
ای کاش مردم هم تو این مملکت نماینده داشتند که از حقشان دفاع کنند
مگرمجبوریم اجناسی را تولید کنیم که در آن "مزیت " تولید نداریم صنعت که زورکی نمی شود هر گاه خودرویی را تولید کردیم که 60 کشور مشتریش بودند آنگاه می توانیم ادعا کنیم که خودرو ساز داریم
اگر ایران خودرو توان تحویل 30 روزه خودروها رو داره چرا نسبت به تعهدات و پیش فروش های خود عمل نمی کند چرا هنوز خودروها با موعد تحویل شهریور 97 رو که سه ماه تاخیر دارند را تحویل مردم نمی دهند. اونها باید شکایت شان را به کی و کجا ببرند
انشاله هر چه زودتر شاهد نابود شدن این صنعت که خون مردم را در شیشه کرده است باشیم!
ایها نماینده گان ملت نیستند بلکه از ترس مقام و منزلت خویش نماینده دولن و حزب هست نوای بر اونایی که با انتخاب مردم بد بخت دارن به مردم و مستضعفین پشت می کنند اگر قیامتی هست سوال و جوابی هست ..........
خودرو گران نشده ارزش ریال که وسیله مبادله ما شده خیلی پایین آمده سال 85 5000000 وام گرفتم پراید صفر خریدم 6000000 معادل 20 سکه حالا شده 40 میلیون معادل 10 الی 12 سکه پس گران که نشده ارزانتر هم شده خودرو هم مانند سایر کالاها ی اساسی یا غیر اساسی که دو یا سه برابر و بیشتر شده که اگر برای کاهش ارزش پول فکری نشود این گرانی تا ابد ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
عجب تحلیلی
سال ۸۵ با پول ده تا پراید تویوتا میدادن الان با پول ۲۰تا هم نمیدن
دو شركت بزرگ خودروسازي كشور مثل دو موجود غول پيكر كم تحرك هستند كه تا يك جراحي اساسي نشوند و چربيهاي اضافيشان را جدا نكنند نميتوانند كار مفيدي انجام دهند !
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
میشه جراح رو معرفی کنید؟
چاره کار نخریدن خودرو به مدت یه ساله....ولی ملت.... چی بگم ....لیاقت همینه...
اقا دلال کیلویی چند؟چرا قیمت مثلا 206 تیپ 5 قیمتش 72 ملیون هست ؟چرا 74 ملیون نیست چرا 65 ملیون نیست؟این قیمت رو دلال ها از کجا اوردند که اینقدر دقیق هستش و باب دل خودرو ساز ها هم هست؟ این نشون میده از اول این قیمت کار خود کارخونه بوده و هجوم خریداران و سود دلالان همش حرف هستش.از اول و از زمان پیکان هم همینطور بود که کارخونه به صورت مخفی خودرو در اختیار تعدادی از نمایشگاه داران مورد اعتماد قرار میداد و قیمت هم تعین میکرد و بعد به بنگاه داران سود فروش پرداخت میکرد.یعنی قیمت بازار و بالاتر از کارخون رو هم خود کارخونه تعین میکرد .این داستان اینقدرتکراری و واضح هستش که من نمیدونم چرا دوباره همین داستان رو سرهم میکنند و تحویل مردم میدهند.چیزه دیگه ای هم که مشخص هست اینه که این پروژه رو همه بجز مردم ازش اگاه بودند.یعنی نماینده میدونسته و وزیر میدونسته ریس جمهور میدونسته.خوردو ساز میدونسته و همه میدونستند ولی با نقشه قبلی یه جور وانمود میکنند که یعنی هیچکس نمیدونسته و یه هویی اینطوری شده!!!!!یعنی قطع ثبت سفارش ماشین های وارداتی و افزایش تعرفه و قیمت دلار و همه اینها رو دولت و مسولین نمیدونستند و فقط تقصیر دلال ها و مردم بوده دیگه؟؟؟؟؟!!!!
انشالله صاعقه ای از آسمان بیاد که سران خودرو ساز رو یکجا ببرد ومردم مظلوم از شر اینها راحت بشن
در هیچ جای دنیا خودرو سازان بصورت قطره چکانی تولید خود را به بازار عرضه نمیکنند که هم بازار را داشته باشند و هم با لابی مسئولین ذیربط را وهم طبل گرانی را هم بکوبند ,وهم گران آن را بر مردم تحمیل کنند وهم کارتکسی خودرو فروشی کنند . وهم مدیران آن و خانواده شان شرکت های تولید قطعه داشته باشند متاسفانه شفاف سازی در این صنعت در کشور نیست و بختک و سایه بخش خصوصی ،بانکها و رانت بر روی آن سایه افکنده است . و چرا کنکاشی دراین صنعت صورت نمیگیرد تا جلوی موانع زیان دهی آن بر طرف شودوچرا با این همه زیان دهی وبدهی بانکی دولت میبایست از این صنعت حمایت و به آن نیز ارز دولتی بدهد بدون آنکه آنان بدهی خودشان را به بانکها بپردازند و خود را پاسخگوی مردم وخریداران ندانند وجان مردم وخانواده ایشان برایشان بی ارزش باشد وچرا مدیر عامل ومسئو لین این شرکتها و قطعه سازان از خودرو داخلی برای استفاده خود و خانوده هایشان استفاده نمیکنند تا طعم بی کیفیتی خودرو تولیدی خودشان را بچشند .ضمناٌ دلالان خودرو در بازار همان خودرو سازان وقطعه سازان میباشند باید در صنعت خودرو سازی در کشور باز سازی صورت پذیرد تا بومی سازی نه تنها در قطعه بلکه به موتور نیز برسد.. و چرا معاونت فناوری ریاست جمهوری در این صنعت ورود پیدا نمیکند که جوانان با استعداد ما خودی در این صنعت نشان دهند کدام دستتنانی است که باعث عدم ورود قشر جوان و تحصیلکرده به این صنعت میشود.
دمت گرم حسین 13:24 زدی هدف
همه چیز برنامه ریزی شده قبلی بود.
حقشونه نامردا
حاضر نبودن کیفیت رو بالا ببرن که از خدمات پس از فروش پول دربیارن
راهکار واقعی در دست مردم است اگر مانند دوسال پیش کمپین نخریدن خودرو توسط مردم اجرا شود این دو کارخانه زالو صفت برای همیشه نسخه شان پیچیده خواهد شد و خودروسازهای خصوصی میتوانند فرصت حضور پیدا کنند و رقابت واقعی در این بخش از صنعت شکل خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
درسته ولی کو گوش شنوا.....
تا زمانی که مردم برای پیش خرید فرغونی که رنگ و آپشن و قیمتش معلوم نیست حمله میکنن و دلشون خوش که میتونن فیش رو چند میلیون بیشتر به همسایشون بفروشن اوضاع همینه. از قدیم گفتن تا ابله در جهان هست مفلس درنمیماند، که با این در اگر در بند در مانند، درمانند
فرغون سازی داخلی، بنجل های چینی، ماشین های خارخی خدا تومنی، کمبود قطعه مصرفی، بنزین دو نرخی، آلودگی هوا، مافیای خودرو، مردم عجیب غریب
از همین الان دوستان رحمه الله من قراه فاتحه الزامات برای خودرو سازا
بنده هایما ثبت نام کردم قرار بود 104 تومن باشه الان میگن 194 ما که نمیخواییم با این قیمت.مفت چنگ خودتون عزیزان خودرو ساز.با همون پارس 89 سر میکنیم
اگه الان به قیمت ۵ درصد زیر قیمت دلالها میدن برای چی این همه مدت پول مردم رو نگه داشتن و از ارزش انداختن
اگه ۳۰ روزه میتونن تحویل بدن چرا چند ماهه تعهداتشون رو انجام نمیدن
این یعنی دلال کشکه
خودرو ساز و دولت در تبانی باهم جیل مردم رو خالی کردن
از وزیری که داماد رییسش روبا ۳۳ سال سن میذاره معاون وزارت خونه
سازش با خودرو ساز بر خلاف منافع مردم عجیب نیست
آقایان مسئولین الکی نگویید که تحریم ها تاثیر نداشت استفاده از مدیران ناکارآمد نتیجه ای غیر از این ندارد همچنانکه ملت بدبخت ایران انتظاری غیر از این هم از شماها ندارد
نگران آینده خودروسازی نباشید ملت ایران هنوزنیمه جانی دارند که به پای صنایع مقدس خودروسازی بریزند تا این موجودات فوق ارزشمند را سر پا نگه دارند .
اگه خودرو سازها رو هم سپاه بخره خوب میشه
چه داد بزنید .چه فریاند بزنید .....دیگه برد لولو ..................دیگه خبری از خرید خود رو نیست .نمیخریم تا به قیمت تمام شده بدون واسطه و دلال باشد ...........نه نمی خریم . لالی نه نمیخریم ...................باید اجناستان را حراج کنید تا ازورشکستگی نجات پیدا کنید..........
مدیریت ضعیف
تا درب این خودروسازهای کزایی تخته نشه مردم آسایش نخواهند داشت/
خوروساز نااگاه می دانی اگه قیمت بازار باشه و پیش فروشیهای قبلی بخوان برگشت بدن و پولشان را بگیرند چه بلایی بر سر خودت می آری. کمی فکر کن
به امید ایرانی عاری از ایران خودرو و سایپا!
#سپاه_خودرو_بساز
به نطر من مردم نباید خودرو داخلی بخرند تا یک خودروی با کیفیت با قیمت مناسب بسازند
این وزیر رو من می شناسم ایشان سالیان قبل در تراکتور سازی تبریز بودند. وی فردی کاملا محافظه کار بوده . اینو آوردند تا با دست این فرد قیمتها رو کذایی بالا ببرن. حالا ببینین من چی گفتم.
تنها راه نخریدن خودرو نو می باشد که اگر کسانی که قصد خرید خودرو دارن البته منظورم سرمایه دارها و کسانی که از فروش خودرو نفع میبرند نیست بله اگر مردم از خرید خودرو نو خودداری میکردند البته تا زمانی که لازم باشد یقینا تعیین قیمت بدست خود مردم می افتاد بالاخره این همه خودرو که ساخته میشه یک جایی برای انبار کردن میخواد ارزش صادر کردن هم که ندارد لذا خودرو دست دوم ولو با یک مدل پایین تر بخرید این تنها راه است
پس جزای گرونی نخریدن است
تا دولتها از این انحصار سود می برند،مرگ و میر ها و ضرر مالی مردم مهم نیست.
اردیبهشت به اسم حمایت از تولید ملی رفتم یک خودرو ۲۰۶ اس دی برای مهر نوشتم با کلی قرض برای اولین با یک ماشین بگیرم تحویل اول مهره حالا هر چی تماس میگیرم میگن معلوم نیست کی دعوتنامه رو بفرستیم اعتراضم که میکنم میگن شما قرارداد امضا کردی به نرخ روز دعوتنامه باید مابقی پولو بدی حالا هر وقت دوست داشته باشن ...این است عاقبت اعتماد به ایران خودرو
تو این بازار انحصاری دوست دارن هرچقدر میتونن
رو‌محصولاتشون قیمت بزارن
هر از چندگاهی هم تولید را کم کنن قیمت چندبرابر بشه بابا اینا چقدر نابغه اند
تنها چیزی که مهم نیست حقوق مصرف کننده است واگرنه بایستی اگه خودرو سازی یک روز در تحویل خودرو تاخیر داشته باش دادگاهی شود یا رضایت مشتری را جلب کند نه اینکه با راحتی تمام مدیر ایران خودرو از تحویل با ۸ ماه تاخیر حرف میزند پس چرا ثبت نام خودرو را انجام میدهید چرا اینهمه به ملت فشار وارد میکنید ...
سلام
به نظر من قیمت خودرو اصلا مهم نیست ‌ هر چقدر قیمت تمام شده + حاشیه سودش هست قبول حتی پراید بشه صد میلیون فقط و فقط بزرگوارن تعرفه خودروهای خارجی را صفر کنند ان وقت خودروسازان محترم بیان میدان داری کنند و برای خودروهاشون کشف قیمت کنند . تا زمانی که شرایط انتخاب برای مصرف کننده برابر نیست همین وضعیت پابرجاست تازه باید ممنون باشیم که سه شیفت برای ما زحمت تولید خودرو را می کشند
از ماست که بر ماست تادیروز کسی در بودن سانتافه وغیره اسمی از جک نمی برد وای بر روحانی که همه چیز را بیست برابر کرد
این موشو گربه بازی چیه خودور سازا بزرگترین خیانتو به مردم میکنن ملت رو تحریم کردن در کارخانه رو بستن تو نمایندگی ها قیمت ماشین بالای قیمت بازاره یادشون رفته دوسال پیش داشتن ورشگست میشدن ملت نجاتشون دادن التماس می کردن ماشین بخرید وام میدیم الان سو استفاده میکنن
به امدی تخته شدن درب دو لگن ساز داخلی به همراه جمع آوری بونجولهای چینی
روزی برسه خودروهای وارداتی با تعرفه معقول وارد شود (ژاپنی،آلمانی،ایتالیایی،کره ای)
من 6ماه پیش سمند مدل 89 تمیزم را فروختم 19 میلیون . امروز دارم میروم سمند 88 را بخرم 32میلیون.
به خدا خسته شدیم انقدر این ور اون ور کامنت گذاشتیم!!بابا تمام این مساعل فقط فقط یک ریشه بیشتر نداره. اول اینکه قرار داد هایی که خوردو ساز ها برای پیش فروش خوردو منعقد میکنن و کردن غیر قانونیه و مقایر با قانون های حمایت از مصرف کننده هست. (قیمت خورو باید با قمیت در زمان تحویل مشخص بشه نه قیمت روز) دوم اینکه بر پیش فروش خوردو ساز ها نظارت درستی انجام نشده و نمیشه اونا همینطوری پیش فروش میکنن با اینکه تعهدات قبلی و هنوز ندادن و ماها عقب افتاده اونا دارن کسری خودشون و با جیب مردم پر میکنن . اگر هر کسی وقتی میخواست خودرو پیش خرید کنه از قیمتش و زمان تحویلش اطلاع داشت به جانه خودم هیچ کسی اعتراض نمی‌کرد.الان ما که چهار ماه از زمان تحویل خودرو مون گذشته و دستمون به هیچ بند نیست قطعا این احساس میکنیم که صحیح هم هست سرمون کلاه رفته و شرکت خیلی راحت تحویل و عقب انداخته تا قمیت خودرو رو زیاد کنه! .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل