بازدید 7799
۷
امروز صورت خواهد گرفت؛

«مایک پمپئو» به ایران اتهام می‌زند، نماینده اش در امارات با طالبان دیدار می‌کند!

این مذاکرات در حالی آغاز می‌شود که پیش ‌از این گزارش‌هایی مبنی بر این ‌که جلسات بین مقامات ایالات‌متحده و رهبران گروه طالبان در روز دوشنبه در اسلام‌آباد برگزار می‌شود، مطرح ‌شده بود. رسانه‌های محلی به نقل از عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گزارش داده بودند که روند مذاکره مستقیم بین مقامات ایالات‌متحده و طالبان توسط اسلام‌آباد تسهیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 17 December 2018

در راستای تحرکات دیپلماتیک اخیر پیرامون پایان دادن به هفده سال جنگ مداوم در افغانستان، نمایندگان طالبان افغانستان قرار است امروز با مقامات ایالات‌متحده در امارات متحده عربی دیدار کنند.

سخنگوی طالبان ذبیح‌الله مجاهد گفت، نمایندگان عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی نیز در این نشست شرکت خواهند کرد که حداقل با دو جلسه گفت وگو بین مقامات طالبان و زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه ایالات‌متحده در امور افغانستان در قطر دنبال می‌شود.

دیدار و مذاکره رهبران طالبان با آمریکا در امارات متحده عربی

این جلسات در حالی قرار است برگزار شود که تلاش‌های اخیر دیپلماتیک برای حل‌وفصل اختلافات افغانستان قوت گرفته است؛ هرچند طالبان تاکنون حاضر به گفت وگوی مستقیم با دولت مرکزی کابل که از سمت غرب حمایت می‌شود و به نظر آن‌ها غیرقانونی است، نبوده است.

طالبان می‌گویند که حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان مانع اصلی صلح است اما گفته‌اند که می‌توان بر سر مسائلی از جمله شناسایی متقابل با دولت کابل، تغییرات در قانون اساسی و حقوق زنان، مذاکره کند.

این مذاکرات در حالی آغاز می‌شود که پیش‌ازاین گزارش‌هایی مبنی بر این‌که جلسات بین مقامات ایالات‌متحده و رهبران گروه طالبان در روز دوشنبه در اسلام‌آباد برگزار می‌شود، مطرح‌ شده بود.

رسانه‌های محلی به نقل از عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گزارش داده بودند که روند مذاکره مستقیم بین مقامات ایالات‌متحده و طالبان توسط اسلام‌آباد تسهیل خواهد شد.

همچنین برگزاری این مذاکرات در حالی است که طی ماه‌های اخیر، درگیری‌ها میان طالبان و دولت مرکزی افغانستان شدت گرفته و طالبان در چند نوبت عملیات نظامی علیه نیروهای دولت مرکزی در کابل صورت داده بود.

مقامات محلی اعلام کرده‌اند، دست کم بیست غیرنظامی افغان، از جمله دوازده کودک، در یک حملۀ هوایی که یک فرمانده طالبان در ولایت کنار در شرق این کشور را هدف گرفته بود کشته شده‌اند.

دیدار و مذاکره رهبران طالبان با آمریکا در امارات متحده عربی

این حمله علیه یک فرمانده محلی طالبان به نام شریف معاویه، آخرین نمونه از این‌ دست حملات در یکسری عملیات بود که هدف آن فرماندهان منطقه‌ای طالبان بوده است، از جمله فرماندار در سایه استان استراتژیک هلمند در جنوب افغانستان که در دوم دسامبر کشته شد.

از آغاز ماه جاری، چندین فرمانده نظامی طالبان از سوی نیروهای افغان که توسط مشاوران ایالات‌متحده و نیروی هوایی آن کشور حمایت می‌شوند، کشته شده‌اند، ولی این تاکتیک همچنین باعث افزایش تلفات غیرنظامیان شده است.

عبدالطیف فضلی، عضو شورای ولایتی گفته که هشت زن و دوازده کودک در این عملیات کشته و بیش از پانزده غیرنظامی نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

عبدالستار میرزاکوال، فرماندار کنار نیز دراین‌باره گفته که عملیات نیروهای افغان در منطقه شلتان، 38 تن از اعضای طالبان و القاعده شامل چهار تبعه خارجی را کشته و دوازده مجروح دیگر نیز بر جای گذاشته است. وی گفته که این عملیات شریف معاویه را هدف قرار داده بود، که به ‌عنوان تسهیل‌کننده عملیات و تحرک ستیزه جویان القاعده شناخته می‌شود.

وی گفته تعداد نامشخصی از غیرنظامیان در این حمله کشته شده‌اند اما جزئیات تلفات را ارائه نکرده است.

فرماندار کنار گفته: ما می‌دانیم که تعدادی از غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند، و یک تیم تحقیقاتی را در این خصوص به منطقه اعزام می‌کنیم.

یک سخنگوی رسته پشتیبانی ناتو، اعلام کرده که ناتو در زمان این حادثه هیچ حمله هوایی در کنار انجام نداده است. وزارت دفاع افغانستان تاکنون در این مورد هیچ اظهارنظری نکرده است.

شمار غیرنظامیان افغان که در حملات هوایی ایالات‌متحده و افغانستان کشته شده‌اند، در سال جاری به‌شدت افزایش یافته است، چون نیروهای تحت حمایت غرب، عملیات هوایی خود را با هدف تحریم طالبان برای پذیرش مذاکرات صلح تقویت کرده‌اند.

طبق آمار سازمان ملل متحد، طی 9 ماه تا پایان ماه سپتامبر 313 غیرنظامی کشته و 336 نفر در اثر حملات هوایی توسط نیروهای آمریکایی و افغان زخمی شده‌اند که 39 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 2017 است.

تلفات هوایی 8درصد از مجموع 8050 تلفات غیرنظامی در این دوره را شامل می‌شود. تعداد کل تلفات غیرنظامیان تقریباً یکسان بوده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
چرا این را نمی گویید که انها اصلا با ادعای دخالت طالبان در انفجارهای ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به افغانستان لشکرکشی و جنگ کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
بععععله
و حتما اینو هم بگند که در اون. حادثه ۱۱سپتامبر ۱۵نفر از اتباع سعودی از عوامل حمله بودند و حکومت عدل آمریکایی برای پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه ۶میلیلرد دلار از پول مردم آیران را برداشته
در این حادثه ۳۰۰۰اآمریکائئ کشته شدند و به نحو اسرارآمیزی همه کارکنان یهودی این دوتا برج در اون روز به مرخصی رفته بودند
اصلا آمریکا به هرجایی حمله می‌کنه برای دلیل و منطق داره و اصلا قصد غارت و اشغالگری نداره ، مثلاً در مورد عراق هم می‌خواستند سلاحهای کشتارجمعی صدام رو از بین ببرند اما ظاهراً صدام از ترس برادران آمریکایی خودش قبلاً این کارو کرده بود و اصلا قبل از ساختن این سلاحها اونا رو نابود کرده بود
با سلام. در تحریم اخیر استکبار. مهمترین حریم . عدم تحویل مواد اولیه به صنابع خودرو سازی و دارو سازی می باشد . بنظر می رسد باید یدنبال افراد بسیجی(مومن متخصص ) مانند تهرانی مقدم ها بگردیم . تا صنعت کشور را در ثکنولوزی متالوزی (آلیاژ= تبدیل مواد خام به مواد اولیه ) مانند صنایع موشکی . به خودکفایی برساند . چون تکنولوزی مهندسی معکوس و مونتاژ.و طراحی با توجه به وجود متخصصین در کشور موجود است ای کاش مانند قرارگاه سازندگی .قرارگاه توسعه متالوژی نیز از بسیجیان مومن و متخصص تشکیل شود تا کشور در صنعت متالوزی نیز خودکفا باشد
از ناکارامدی دیپلماسی دولت روحانی هسش
دو موضوع علیرغم نادرستی ادعا ربطی بهم ندارند.طالبان باعث عقب ماندگی افغانستان شده و باید متمدن شوند.پس لازم است در حکومت مشارکت داشته باشند و به سفر های اروپایی امریکایی بروند تا کمی مزه تمدن را بچشند و به ان گردن نهند
جانیهایی مثل بولتون و پمپئو دشمنان قسمخورده ایران هستند. دفاع از حقوق بشر, آزادی یا دمکراسی فقط بهانه هایی برای تخریب بقیه کشورها می باشند. ایرانیها باید در این شرایط اختلافها را کنار گذاشته و باهم متحد شوند. ای کاش ما چند بمب اتم داشتیم. موقعیت استراتژیک ایران و بمبهای اتم کشور ما را برای همیشه بیمه می کرد. آن موقع این دژخیمان نمی توانستند این قدر به ما زور بگویند. امیدوارم که حکومت کنونی کشور با انجام اصلاحاتی اعتماد مردم را باز یابد. من کتابی را از مایکل لوداس می خواندم که در آن آمده بود ایرانیان ملیگرایان آتشین هستند. اگر کشورشان را در خطر ببینند, حتی مخالفین حکومت هم پشت سر او می روند. پاینده ایران و نابود و نیست باد دشمن ایرانزمین.
امریکا جنایتکار نمی تواند باعث جدائی برادران داعش و طالبان شود!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر