بازدید 13295
۳

انار و هندوانه شب یلدا را چند بخریم

کد خبر: ۸۶۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 16 December 2018
حدود یک ماه پیش هر کیلوگرم انار سه هزار تا ۸۵۰۰ تومان و هندوانه ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان فروخته می‌شد، اما به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران در هفته منتهی به دوم دی ماه و آیین شب یلدا، قیمت این محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

«اسدالله کارگر» امروز (یکشنبه) در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: بر پایه قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی، هر کیلوگرم انار چهار هزار تا ۱۱ هزار تومان و هندوانه یک هزار تا سه هزار تومان فروخته می‌شود.
انار و هندوانه شب یلدا را چند بخریم

کارگر افزود: از بیست و ششم آذرماه تا دوم دی ماه بر پایه قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران، پرتقال جنوب پنج هزار تا ۹ هزار تومان، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، خرمالو کن پنج هزار تا ۱۰ هزار تومان، کیوی سه هزار تا هشت هزار تومان، سیب لبنانی زرد چهار هزار تا ۹ هزار تومان و سیب لبنانی قرمز سه هزار تا ۹ هزار تومان قیمت دارد.

به گفته وی، هر کیلوگرم لیموشیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تومان، لیمو ترش سنگی سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان، نارنج یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گریپ فروت توسرخ سه هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی انشو سه هزار تا ۶ هزارتومان، نارنگی پیچ سه هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

همچنین هر کیلوگرم ازگیل ۹ هزار تا ۱۷ هزار تومان، به چهار هزار تا ۱۱ هزار تومان، انگور بی دانه زرد سه هزار تا هشت هزار تومان، انگور بی دانه قرمز پنج هزار تا ۱۱ هزار تومان، انگور شاهرودی سه هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است.

رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: امروز هر کیلوگرم موز هشت هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان و آناناس کارتنی ۱۴۰ هزار تا ۲۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای چهار هزار تا ۹ هزار تومان، گوجه فرنگی نو ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، خیار رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۲ هزار تا چهار هزار تومان و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان و خربزه ایوانکی بین ۲ هزار تا پنج هزار تومان قیمت گرفت.

به گفته وی، نرخ هر کیلوگرم سیب زمینی ترشی ۲ هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۷۰۰ تومان، سیب زمینی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار و ۳۰۰ تومان تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، پیاز شیری ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان و پیاز قرمز یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد.

به گفته وی، نرخ هر کیلوگرم بادمجان قلمی چهار هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای چهار هزار تا هشت هزار تومان، چغندر ۲ هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک چهار هزار تا ۹ هزار تومان، کاهو پیچ و رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان و لوبیاسبز سه هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان است.

کدو مسمایی سه هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان، کدو حلوایی یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تومان، انواع سبزی خوردن یک هزار و ۸۰۰ تا سه هزار تومان و «سبزی جور» یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: سود برای اعضا در میدان میوه و سبزی تهران روی فاکتور خرید، ۱۵ تا ۲۰ درصد و برای خرده فروشی‌ها ۲۵ تا ۳۵ درصد محاسبه می‌شود.

بر اساس آمار‌های موجود، سالیانه بیش از ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و نزدیک ۲۲ میلیون تن انواع محصولات باغی در کشور تولید می‌شود.

طبق سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید داخلی، واردات انواع میوه بجز نارگیل، آناناس، انبه و موز از سال ۱۳۹۰ ممنوع شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
مردم پولی برای خرید ندارند
همه قيمت ها شده 3000 تا 9000 و يا
10000تا ....
يعني چي؟
همه هندوانه ها در سرد خانه بوده و تاریخ مصرف آنها گذشته است و اصولا هندوانه برای فصل سرما مناسب نیست و ضررهای متعددی هم دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر