بازدید 11378
گزارش تابناک اقتصادی از بازار ارز و سکه ۲۵ آذر ۹۷

دلار تا ۹۶۰۰ تومان هم قیمت گذاری شد/ سکه امامی به ۳،۴۸۰،۰۰۰ تومان رسید/ بانک مرکزی: دلار ۹۹۵۰ تومان

بازار ارز و سکه امروز هم با کاهش قیمت همراه بود. به گونه‌ای که دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی کمتر از ۱۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو در این صرافی‌ها کمتر از ۱۲ هزار تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد. در بازار سکه نیز شاهد نرخ گذاری سکه تمام طرح جدید و قدیم در کانال ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بودیم.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 16 December 2018

دلار تا ۹۶۰۰ تومان هم قیمت گذاری شد/ سکه امامی به ۳,۴۸۰,۰۰۰ تومان رسید/ بانک مرکزی: دلار 9,950 تومانبازار ارز و سکه امروز هم با کاهش قیمت همراه بود. به گونه ای که دلار آمریکا در صرافی های بانکی کمتر از 10 هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو در این صرافی ها کمتر از 12 هزار تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد. در بازار سکه نیز شاهد نرخ گذاری سکه تمام طرح جدید و قدیم در کانال 3 میلیون و 400 هزار تومانی بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مشاهدات خبرنگار تابناک از سطح بازار آزاد ارز و سکه تهران در محدوده میدان و خیابان فردوسی، حکایت از کاهش قیمت در بازار امروز (یکشنبه بیست و پنجم آذرماه 97) داشت. بر این اساس، امروز نرخ خرید دلار آمریکا در صرافی های بانکی 9930 تومان اعلام شد و نرخ فروش به مشتری نیز 9950 تومان تعیین گردید. همچنین هر یورو در این صرافی ها، برای خرید از مشتری 11810 تومان و قیمت فروش به مشتری نیز 11850 تومان بود. هرچند نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، امروز در سامانه نظارت ارز (سنا) بانک مرکزی نیز درج شده بود و نشان می داد که بانک مرکزی نرخ 9950 تومانی برای فروش هر دلار آمریکا را تایید کرده است. 

دلار تا ۹۶۰۰ تومان هم قیمت گذاری شد/ سکه امامی به ۳،۴۸۰،۰۰۰ تومان رسید/ بانک مرکزی: دلار ۹۹۵۰ تومان

این در حالی است که تابلوی دیگر صرافی های بازار آزاد، نرخ های متفاوتی را بر روی تابلوهای خود مشخص کرده بودند. از جمله در یکی از صرافی ها، قیمت خرید دلار آمریکا 10000 تومان و نرخ فروش نیز 10100 تومان تعیین شده بود. همچنین در این صرافی، هر یورو برای خرید از مشتری، 11800 تومان و نرخ فروش نیز 11900 تومان بود.

اما در صرافی دیگر، نرخ های متفاوتی قابل مشاهده بود. نرخ خرید هر دلار آمریکا 9750 تومان و قیمت فروش هر دلار آمریکا نیز 9850 تومان مشخص شده بود. همچنین در این صرافی، هر یورو برای خرید 11450 تومان بود و برای فروش به مشتری نیز نرخ 11600 تومان تعیین شده بود. مشاهدات از بازار امروز نشان داد، کمترین نرخ برای خرید دلار آمریکا در یکی از صرافی ها بود که قیمت خرید دلار آمریکا را 9500 تومان و نرخ فروش به مشتری را 9600 تومان نمایش داده بود. هرچند یکی از مسئولین این صرافی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر شرایط خرید دلار 9600 تومانی، اظهار داشت: در حال حاضر موجودی دلار برای فروش نداریم و تنها با نرخ 9500 تومان دلار می خریم، اگر خرید کنیم، می توانیم با نرخ 9600 تومان بفروشیم. همچنین در این صرافی، نرخ خرید یورو 11200 تومان و قیمت فروش این ارز به مشتری، 11300 تومان مشخص شده بود.

در کل می توان از روند بازار ارز، نتیجه گرفت که نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد و صرافی ها در حال نزدیک شدن به قیمت دلار در سامانه نیما می باشد. 

همچنین امروز در بازار سکه، قیمت سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) در سطح 3,480,000 تومان قرار گرفت و هر سکه تمام طرح قدیم نیز 3,430,000 تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی با کاهش قیمت به رقم 1,750,000 تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم 1,020,000 تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز در بازار امروز، 640,000 تومان قیمت گذاری شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
آیا در زندگی ما هم تاثیری دارد؟ چند ماه دیگر صبر کنیم. ؟؟؟
وقتیش قیمتها مرتب میره بالا کاهش قیمت دلار به چه دردی میخوره؟
همش دروغه و جوسازی حکومت .تو همین هفته همه اجناس گرون شده دوباره.
وقتی دلار شده ۱۹ هزار تومان ،مرغ کیلویی ۷ هزار تومان بود ؟ چه شده که دلار به زیر ۱۰ هزار تومان سقوط کرده ،اما مرغ به کیلویی ۱۳ هزار تومان سعود کرده؟،، چرا ،،
دلار دستوری و تصنعی! معلومه اوضاع خیلی خرابه! از هر حربه ای برای چند روز بیشتر چاپیدن مملکت استفاده میکنن
چرا کاهش دلار روی قیمت کالاها تأثیر ندارد و قیمت ها همچنان سیر صعودی دارند؟ آیا دست هایی در کار است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرغ كيليويي 14
اگه با همين سرعت كاهش قيمت دلار پيش بره فكر كنم تا عيد ديگه دلار مجاني كه هيچ يه چيزي هم بايد بدن تا دلار بخريم .....
چرا با این سیر نزولی دلار که اگر با همین روند پیش بره فکر کنم از پارسال هم ارزونتر میشه همه چی داره گرونتر میشه؟!
امروز ایران خودرو پیش فروش زده هایما 194 میلیون و در عرض سه دقیقه تموم میشه. اگر واقعا قیمت دلار 9 تومنه پس چرا یک ماشین چینی که قیمت جهانیش هفت هزار تا بیشتر نیست و قیمتش با دلار فعلی باید بشه 81 میلیون اینقدر گرون فروخته میشه؟!!! تازه این ماشین داخل داره تولید میشه و با احتساب دلار شما هزینه تولیدش باید خیلی کمتر باشه!
تو رو خدا به شعور مردم احترام بگذارید.
اگه دولت بذاره دلار وقیمت اجناس به سطح واقعی خودش می رسه.
دلار روی 19 تومن رو دید بازم می بینه ، دولت روحانی سقوط میکنه ، بعدش یه دولت بهار یا تابستون و سبز و بنفش میاد 2 سالی دلار میاد روی 10 ثابت دوباره میره رو 20 وای میسه بعدشم روی 100 ...آخرش هم میگن خیلی دزدی شده اصلا رفراندوم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر