بازدید 2520

بسته درسی ویژه پژوهشگران دانشگاهی منتشر شد

کد خبر: ۸۶۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 16 December 2018

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، در آستانه هفته پژوهش، بسته درسی ویژه پژوهشگران دانشگاهی را در قالب ۳ درس آموزش مجازی منتشر کرد.

به گزارش مهر، به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در این بسته آموزشی پژوهشی از دروس روش تحقیق ۱۲ جلسه درسی، مقاله نویسی ۳ جلسه درسی، مقاله نویسی در مجلات خارجی در قالب ۶ جلسه درسی بهره گرفته شده است.

روش تحقیق از دروس این بسته آموزشی توسط یکی از اساتید دانشگاه تهران ارائه شده است.

جلسه اول این درس به موضوعاتی چون مطالعات و پژوهش‌های دینی، تمایز بین داده و اطلاعات، شناسایی اطلاعات شایسته پرداخته است.

انتخاب موضوع تحقیق، فرضیات تحقیق، مسئله تحقیق، مهارت های تحقیق، تکنیک‌های تحقیق، ملاک‌های انتخاب موضوع، اصول پژوهشی، گونه‌شناسی تحقیق، ساختارشناسی تحقیق موضوعاتی است که در ۸ جلسه بعدی به آن پرداخته شده است.

درس مقاله نویسی دیگر بحث این بسته درسی است که در قالب ۴ جلسه درسی به مفاهیم چون آشنا شدن با ساختار مقالات علمی و پژوهشی، ساختمان پاراگراف، ساختمان مقاله کوتاه و ساختمان مقاله علمی – پژوهشی پرداخته است.

مقاله نویسی در مجلات خارجی آخرین درس این بسته آموزشی است که فراگیر با مقدمات آشنایی با مقاله نویسی در مجلات خارجی آشنا می‌شود.

نکات کاربردی در تهیه مقالات علمی لاتین در مجلات خارجی، تشخیص اعتبار مجلات خارجی، پایگاه ISC و نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی از دیگر سرفصل‌های این درس است که فراگیر آنها را می‌آموزد.

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در راستای رسالت خود مبنی ارائه محتواهای کاربردی و مهارتی برای همه اقشار دانشگاهی کشور تاکنون بیش از ۲۰۲ درس آموزش تولید کرده است

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل