بازدید 18253

حقوق بگیران بیشترین آسیب را از وضعیت موجود دیده اند/ آوار گرانی بر سر مردم خراب شده و کسی پاسخگو نیست

شاید بتوان گفت، سال ۹۷ یکی از سخت‌ترین سال‌های زندگی کارمندان و کارگران بود. این قشر از جامعه درآمد ثابت دارند و افزایش یا کاهش قیمت ارز یا گرانی کالا و بالا رفتن لحظه به لحظه تورم در جامعه، تأثیری بر میزان درآمد آن‌ها ندارد؛ بنابراین، اغلب آن‌ها که جیبشان در هفته اول یا دوم خالی شده، چشمشان به آخر برج است تا شاید بتوانند اندکی از مشکلات خود را رفع و رجوع کنند.
کد خبر: ۸۶۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 15 December 2018

حقوق بگیران بیشترین آسیب را از وضعیت موجود دیده اند/ آوار گرانی بر سر مردم خراب شده و کسی پاسخگو نیستشاید بتوان گفت، سال ۹۷ یکی از سخت‌ترین سال‌های زندگی کارمندان و کارگران بوده است. این قشر از جامعه درآمد ثابت دارند و افزایش یا کاهش قیمت ارز یا گرانی کالا و بالا رفتن لحظه به لحظه تورم در جامعه، تأثیری بر میزان درآمد آن‌ها ندارد؛ بنابراین، اغلب آن‌ها که جیبشان در هفته اول یا دوم خالی می شود، چشمشان به آخر برج است تا شاید بتوانند اندکی از مشکلات خود را رفع و رجوع کنند.

به گزارش «تابناک»؛ مشاهدات میدانی در بازار، حکایت از تورم بالای ۲۰۰ درصدی دارد؛ اما آمار‌های دولتی بین ۴۰ تا ۶۵ درصد متغیر است، ولی همین آمار‌های نقطه به نقطه و یا سالانه دولت ـ که با قیمت هیچ یک از کالا‌های بازار همخوانی ندارد ـ نیز باعث نشده تا دولت امسال قدری بیشتر به فکر کارکنان خود باشد.

بنا بر قانون برنامه ششم توسعه، باید میزان افزایش حقوق و دستمزد بر اساس نرخ تورم محاسبه شود، ولی امسال دولت بر خلاف قانون اعلام کرده که افزایش حقوق‌ها برای سال آینده ۲۰ درصد خواهد بود. این در حالی است که این موضوع با وکنش‌های زیادی از سوی کارمندان و برخی نمایندگان مجلس روبه رو شده است.

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تهران در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته در همین بررسی لایحه قانون برنامه ششم توسعه تصویب کرد که باید حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دولت به نسبت تورم افزایش پیدا کند.

وی گفت: هدف قانون گذار از تصویب این قانون آن بود، زمانی که تورم افزایش پیدا کرد، بین میزان دریافتی افراد و تورم موجود در جامعه شکاف عمیق ایجاد شود، چون به هر حال اغلب حقوق بگیران از قشر‌های کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هستند و اگر غیر از این باشد، این افراد بیش از همه آسیب خواهند دید.

این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجا که کارگزاران و کارمندان، درآمد دیگری ندارند و باید منتظر آخر ماه باشند تا دسترنج خود را بگیرند، بیش از هر زمان دیگر در این نابسامانی‌ها گرفتار شده اند. کاسبان و دلالان به هر نسبتی که کالا‌ها گران شوند، به همان نسبت هم سود و درآمد کسب می‌کنند؛ اما کسانی که درآمد ثابت دارند، در این وضعیت گرفتار می‌شوند و بیش از همه آسیب می‌بینند.

نماینده مردم تبریز همچنین یادآور شد: اینکه گفته می‌شود حقوق و دستمزد سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، ظلم به کارمند است. افزایش ۲۰ درصدی اصلا منطقی نیست، چون در همین چند ماه گذشته، بیشتر کالا‌ها بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده و میانگین واقعی افزایش‌ها بیش از ۲۰۰ درصد است؛ اما دولت آمار‌های رسمی که اعلام می‌کند، چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ مثلا آمار‌های نقطه به نقطه یا سالانه که دولت اعلام می‌کند، بین ۴۵ تا ۶۵ درصد متغیر است، ولی اگر همین آمار رسمی دولت را هم مبنا قرار دهیم، باید افزایش حقوق کارمندان حداقل ۴۵ درصد باشد.

این نماینده مجلس در خصوص زمزمه‌های افزایش حقوق در سال ۹۷ نیز گفت: گمان نمی‌کنم همتی در دولت باشد که حقوق‌ها را برای سال ۹۷ افزایش بدهد؛ اما دولت قرار بود این کار در پاییز با سبد کالا و بسته‌های حمایتی به مردم کمک کند، ولی اکنون که به پایان ماه آذر هم نزدیک شده ایم، خبری از این بسته‌ها نیست؛ بنابراین، همه این عوامل باعث شده تا یک فشار بسیار شدیدی بر افرادی که زیر خط فقر و روی خط فقر هستند، وارد شود. از آنجایی هم که در این کشور، هیچ کس پاسخگوی مطالبات مردم نیست و هر زمان که به مشکلی برمی خوریم، تقصیرات را به گردن هم می‌اندازیم، این مردم خواهند بود که زیر آوار این گرانی‌ها خرد خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱۱
با اين وضعيت اسف بار اقتصادي من كه ديگه راي هيج جا و به هيچ كس ديگه نخواهم داد حتي اگه حضرت علي كانديد بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
کاملا موافقم.اگه رای ندیم حساب کار دستشان خواهد امد.و مردم را به ریاضت تشویق نمی کنند در حالیکه خودشان در رفاه مطلق بسر میبرند.
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
تا 1400 با روحانی!
شما بهتره بجای این اراجیف جشمت رو باز کنی
ناشناس
| - |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
یکی بدتر از دیگری سر کار می آید
ديگه چيزي براي خردشدن هم نمونده هرچي بودخردشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اصلا بعید نیست مخالفان نظام داخل نظام با این کارها دنبال خوابهای رنگینشون باشند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
آقا چرا شما همش از کارمندان و حقوق بگیران میگی
اونا بلاخره چیزی برای خوردن دارند
از زندگی بیکاران، مستاجران، فارغ التحصیلان بیکار
چرا نمینویسی دارن له میشن زیر فشار بی پولی و گرانی
آنها را دریابید که کار از کار گذشته...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
بـــزک نمیر بهار مـــی آد
قمبـزه وخیـــــار مـــی آد
صاحب المفتاح
اتفاقا حقوق بگیرها بهترین وضع را دارند در شرایط فعلی...کاسبهای خرد بدبخت شدند...کی باور می کند که با گرانی کالاها،درصد سود خرده فروشی نصف پارسال شده است و البته فروش هم یک چهارم شده است.یعنی هم درصد سود کم شده و هم فروش...بالاخره کارمند و کارگر لااقل حقوقش تغییر نکرده اما کاسب بدبخت در این وضعیت یک پنجم پارسال هم درامد ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
از این جوک ها نگو که خندمون میگیره!

کاسب جماعت به هر نرخی که جنس رو بخره یک درصد ثابتی می کشه روش و براش فرقی نمی کنه!
حالا فقط ممکنه به علت رکود اقتصادی فروشش بیاد پایین تر که خوب این برای همه هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
تمام این بدبختی ها زیر سر تجار بازار و کارخانه دارهاست که همشان هم به جایی وصلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
داداش بقالی تو محلتون را جمع کنی بهتره
ناشناس
| - |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
همین کاسب بدبخت است که با پایین آمدن قیمت دلار مایل نیست قیمت ها را پایین بیاورد اصولا مملکت به این همه کاسب که هرگوشه برای چاپیدن مردم دکان باز کرده اند نیازی ندارد باید فروشگاههای زنجیره ای جای اینها را بگیرند که هم نظارت بر آنها راحت است و هم می توان از آنها مالیات گرفت و مالیات چیزی است که این تجار بدبخت به قول شما اعتقادی به آن ندارند
مردم کیلو چند ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
مردم باید پول داشته باشند که بتونن از کاسب خرید کنه .بااین وضع هم کاسبا دارن ورشکسته میشن مخصوصا مستاجرا
شهروند
| Netherlands |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
کاسب خوب بلده چه جوری به مردم فشار بیاره که خودش متضرر نشه والا ما هر چی می کشیم از دست این جماعت کاسبه تازه شما کاسب ها جنسهای داخل انبار هم به قیمت جدید می فروشید
دقیقا حرف حق را بیان کردید. بازاریان و دلالان فرقی به حالشون نکرده است. اگر جنسی گران شده است آنها 30 درصد سود قانونی (و خدا درصد سود غیرقانونی) خود را می گیرند. تازه خیلی هم خوش به حال سرمایه داران شده است و سرمایه شان 5-6 برابر شده است. کارخانه جات که گردن کشی می کنند و کسی توان ایستادگی در مقابله شان را ندارد. یک برند معروف لبتیات سردمدار گرانی لبنیات شده است و روزی نیست که افزایش قیمت نداشته باشد. فقط کمر حقوق بگیران و یارانه بگیران شکسته است. بدترین دولت بعد از انقلاب دولت فعلی است که محصول مشترک دو حزب اصلاح طلب و اصولگراست. آقایان انتخابات از رگ گردن به شما نزدیکتر است. بترسید از آتش خشم و انتقام مردم.
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
انشالله در انتخابات اینده مردم همیشه در صحنه جا خالی میکنند و مسولین میفهمند
کارمندان و الخصوص کارگران سالی بنام سال ساده ندارند همه سالها سخت میگذره ولی سال 97 سختتر گذشته نه از نظر مالی بلکه از نظر بی کفایتی و نالایقی مسئولین بظاهر محترم
نتیجه بی لیاقتی مدیران را باید مردم عادی پس بدهند
دست از دخالت در کشورهای دیگر بردارید و به فکر مشکلات مردم فلاکت زده خود باشید که در حال پس دادن تاوان تصمیمات اشتباه خود در سالهای گذشته هستند
یمن و لبنان و بحرین و عراق و فلسطین به ما ربطی ندارد ، آنچه که به ما مربوط است تعامل با جامعه بین المللی با ایجاد اعتمار است
تا مشکلات دیپلماسی خود را با جهان حل نکنیم اصلاح حاصل نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
خوشبخاتانه کفگیرمان به ته دیگ خورده و دیگر نمی توانند به کشور های دیگر حاتم بخشی کنند حتی اگر بخواهند هم نخواهند توانست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
دقیقا شما برعکس متوجه شدید و مثل اینکه بی بی سی و صدای آمریکا زیاد نگاه میکنید مشکل ما فقط مدیریت داخلی هست و بس اگر نبود قدرت منطقه ای ایران که تا حالا ۱۰ بار بهمون حمله کرده بودن !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
چرت نگو
همونایی که چرندیات تو رو میگفتن مملکت رو به این روز انداختن
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اگه مدیر داشتیم که وضع این نبود
همین 20درصد را هم نمی دهند فردا مجلس میگه پلکانی به بعضی ها 5درصد می دن
با سلام،من بالای بیست سال برای مملکتم زحمت کشیدم و در جاهای بد آب و هوا کار کردم،رشته مهندسی عمران، و الان در پروژه ای مشغول به کار هستم،ولی من و همکارانم شش ماه حقوق نگرفته ایم، و دستمونم به جایی بند نیست که حرف ما رو گوش کنند ، شرکت ما هم حدود ده ماهه که از کارفرمای ما پولی نگرفته و به ما هم شش ماه حقوق بدهکاره،خواهشا اگه میتونید پی گیری نمایید.ممنون
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً...
پاسخ ها
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
انشا.... درست میشه
ناشناس
| - |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
فارسی اش می شود خدا اخر عاقبت ما را بخیر کند
با سلام
خدا وکیلی دولت کی به فکر مردم بوده که امروز باشه به غیر از چند دولت مردمی اول انقلاب مردم دیگه برای مسئولین مهم نبودند فقط وسیله ای بودند برای نیل به اهداف سیاسی و مالی خودشون و اگه امروزه حرفی می زنند و فقط جنبه شعاری و تبلیغاتی داره و السلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
درست میفرمایید. هیچکدام از دولتهای بعد از جنگ ،تورم را بصورت واقعی اعلام نکردند ،و هیچگاه حقوق حقوق بگیران و کارگران به اندازه ی تورم واقعی اضافه نشد..
کافیست نرخ برابری حقوق ایران نسبت به کشورهای دیگر از سال 67 به این طرف مورد بررسی قرار گیرد.امروزمخصوصا کارگران علاوه بر بیکاری ،تاخیر در گرفتن حقوق و ...پایین ترین نرخ حقوق را نیز حتی در منطقه دارا هستند.
علاوه بر اینها دولت ها با ندادن سهم تامین
اجتماعی کارگران و سود جویی از این سازمان به عنوان قللک دولت ، ارزش دفترچه بیمه تامین اجتماعی را به پایین ترین سطح رسانده اند این در حالیست که همین دولتها (راست و چپ هم ندارد) هیچگاه حاضر به همسان سازی واقعی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که همان کارگران سالهای گذشته هستند نشده اند.
در واقع همه ی دولتهای بعد از جنگ یک مسیر را رفته اند و لاغیر.!!!
هر چند تابناک منتشر نخواهد کرد.
وای بر مستمری بگیران تامین اجتماعی
نه مگه چيزي گرون شده؟؟؟؟ مسولين خدوم نظام كه گروني حس نگردن اين احتمالا توهمه و گذرا
شان معلم و کارمند آنقدر پایین آمده که مانند مستضعفین به بسته حمایتی نیاز دارد. هیچ انتظاری از توسعه کشوری که معلمش بسته حمایتی میگرد نباید داشت.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بدبختی مملکت از روزی شروع شد که به جای بها دادن به سرمایه گذار،کارافرین،کارگر،کشاورز،دامدار و...شما سر کارمندها و معلمها سرور و سالار شدید.کسی که کار می کند و تولید می کند بیچاره شد.کسانی که فقط مصرف می کنند بالا بالا نشستند.ا
ف ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
تا حالا کسی به ما سرور نگفته بود ؛

همون کارگر و کشاورز به بهداشت و درمان و معلم نیاز ندارند
البته چون پدرم کشاورز هست درک میکنم ولی باید بدونی که همه مون عین هم هستیم
به عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
تولید یه کارمند خدمات و تولید یه معلم نسا آینده هست
گور بابای مردم مشکل فقط حجاب و کنسرت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
احسنت
اون کسی که این حرفا رو میزنه میخواد روی افتضاحات خودش سرپوش بذاره و حواسا رو به سمت دیگه ای پرت کنه
در عوض صدا سیما دایم تظاهرات مردم فرانسه را پخش میکند جوری القا می کند که انگار هیچ مشکلی در ایران نیست و آنچه در اهواز می گذرد مربوط به عراق است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
کاش ما هم به اندازه فرانسه می توانستیم اعتراض کنیم.
هفته پیش دولت اعلام کرد که از فردا لبنیات 10 تا 20 درصد ارزان میشه. میدونستم که سابقه نداشته تاحالا چیزی تو این مملکت ارزون بشه. فردای موعود رفتم شیر بخرم. دیدم شیری که همیشه میخریدم 4300 شده 4500.
ساده ، زشت و خنده دار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
این کارخانه ها همگی وابسته به اقایان هستند و گرنه چند تا از انها را اعدام میکردند
ناشناس
| - |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
سهامدار شرکت ها در مصدر امورند تعحبی ندارد چیزی ارزان نمی شود
من در یک شرکت تولید قطعات خودرو کار میکنم همین میزان کم حقوق راهم نیروهای شرکت های قطعه ساز چهار ماه هست که نگرفته اند و متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست
انتخابات نزدیک است
سلام مسئولین مردم را چی فرض کرده اند؟ مگه میشه شما در هر رویدادی از مردم مایه بگذارید میخواهید با دنیا بجنگید از مردم مایه می گذارید! میخواهید انقلاب را صادر کنید از مردم مایه می گذارید. میخواهید صنعت خودرو سر پا بماند از مردم مایه میگذارید. می خواهید خرابی های زلزله را جبران کنید دست نیاز جلوی مردم دراز میکنید اما در این گرانی و تورم استخوان خرد کن که بر زعم مردم دستکاری شده و به جهت تامین کسر بودجه و عمدی است مردم بی گناه را فراموش کرده آید. وا... نوبره در هیچ کجای دنیا چنین ظلمی به مردم نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
مردم که راضی نیستند متاسفانه فعلا قدرت ندارند
ف ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
محمدرضا هم نیروی نظامی اش قوی تر بود هم تو منطقه حریف نداشت اما چیزی که بر زمینش زد نفهمیدن این موضوع بود که قدرت مردم الزاما به نیروی نظامی و قدرت منطقه ای وابسته نیست ، درست زمانی که فکر میکنی کوه جابجات نمی کنه ضربه را می خوری
محمدرضا قدرت عجیب مردمی را نفهمیده بود
مردمی که دیگه دوسش نداشتند.
فساد
فساد مالی هر ابر قدرتی را بیچاره میکنه واسه همین هم کشورهای بزرگ دنیا با این مسئله سفت و سخت برخورد می کنند.
تابناک چان نه مشکلی هست نه گرانی نه تورم نه فقر نه فحشا،امسال تابستان بهترین تابستان بود و بعدش هم پاییز تو این چهل سال انقلاب
خوب بعدش چی؟ همه ما که میدونیم وضع خرابه. کاری قراره بشه؟ راه حلی هست؟ چی؟ ها؟
یکی از ویژگی های زیبای این دولت اینه که از افعال معکوس استفاده میکنه.
مثل وقتی گفتن مردم بابت دلار نگران نباشند ، قضیه افزایش قیمت ها با شیب ملایم ، ماجرای چرخش همزمان سانتریفیوژ و اقتصاد ، فیلتر نشدن تلگرام، ارزان شدن موبایل، گران نشدن نان، ارزان شدن لبنیات ...
واقعا كمر ما كارمندان شكست!!!!!!!!!!!!!!! چرا هيچ كس به فكر نيست؟
خدایا درکشور اسلامی ما سیر از گرسنه خبر ندارد سوار از پیاده مملکت داران در خواب ناز هستند چون بچه های انها چشم بدست پدرشان نیست که اخر روز کاری با دست خالی بخانه شرمنده میرود خدایا تو کمک این ملت باش
سلام اگر حقوق آنها مانند سایر کارمندان بود شایدبه فکر می شدند ولی خودشان و نزدیکانشان حقوق های نجومی دارند به فکر دیگران نیستند و حکایت دولت مردان ما با مردم مانند ضرب المثل سواره را غم پیاده نیست می باشد خودشان حقوق بالا می گیرند یا با اختلاس ها یا گرفتن وام های میلیاردی که پس نمی دهند اموراتشان را می گذارند و من در این فکرم که آقایان در جهان آخرت جوابی در پیشگاه حق دارند یا نه ؟
بعنوان يك شيعه كه ازادگي و صداقت را از اساس اين مذهب پاك مي دانم فقط يك سوال دارم و آن اينكه چرا رهبر عزيزمان و مراجع كه يكي از وظايفشون جلوگيري از انحرافه ، چرا وقتي تورم 200 درصدي را دولت اعلام مي كنه مثلا 30 درصد جلوي اين دروغشو نمي گيرن و اعتراض نمي كنن؟ و دوم اينكه چرا مجلس و شوراي نگهبان كه مي بينه خلاف قانون كه بايد طبق تورم افزايش حقوق داده شود و نمي دهند صداش در نمياد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
چون همشون با هم فامیلن
چرا مرز سه میلیون رو گذاشته دولت ؟ مگر کسی که سه میلیون می گیره با کسی که دو نهصد و نود می گیره فرقی داره ؟
مگر کسی که خرید می رود قیمت ها به حقوقش بستگی دارد ؟
طوری رفتار شود که در قیامت پاسخگوی مسئولیت ها باشند
فرمودند سال 97 بدترین سال بوده از کجا معلوم سال 98 از این هم بدتر نشود. اگر همینطور پیش برود و فکری اساسی نشود سال 98 سال فقر و نا امنی است. این را یک جا یادداشت کنید. در تهران سرقت ماشین و زور گیری زیاد شده است . نداشتن معیشت و در امد و افزایش ناامنی میتواند به چالش های بزرگ اجتماعی منجر و باعث گرفتاری های زیادی بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
صدمین سالگرد قحطی بزرگ ایران بین سال های 1297 تا 1298 و حالا قحطی سال 1397 و 1398 .....
اگر با افزایش 3-4 برابری حقوق موافقت بشه، همه نگران نقدینگی میشن و میگن اینکار اشتباهه!!!!
ولی اگر قیمت همه اقلام 3-4 برابر بشه هیچکس نگران تورم و گرانی نیست ؟؟؟؟؟؟؟

چی میشه که نمایندگان مردم در برابر این ظلم اشکار سکوت کرده اند؟؟؟؟؟
باید سال 97 را به عنوان سال سیاه باید درکتاب گینس تاریخ ثبت کرد به خطر بازیگوشی نوکران ملت مردم گرفتار قحطی نوع دوم(( کالا هست پول نیست)) شدند.
. در ایران سوخت بصورت یارانه ای توزیع می گردد . در مرحله اول به هر خودرو سوخت داده می شد لذا کسانی که خودرو بیشتر داشتند از یارانه بیشتر بهرهمند بودند اکنون . بنظر می رسد برای رعایت عدالت اجتماعی بهتر است به هر کدملی که خودرو دارد سوخت یارانه داده شود . تا مشخص شود در ماه هر کد ملی چقدر سوخت یارانه ای دریافت می کند .و هر کد ملی که سوخت مازاد استفاده می کند باید قیمت تمام شده سوخت را بپردازد . لذا هر کد ملی که خودرو بیشتر دارد برای خودرو مازاد باید فیمت تمام شده را بپردازد. باید دید ایا وزارت نفت قبول میکند
خب که چی؟؟؟؟؟من که امیدی ندارم
بخدا الان سه ماهه گوشت نخوردم یک نفرم ولی سه ماهه که حقوق به ۱۰ برج نرسیده تموم میشه. تو رو خدا با مردم اینکار را نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
با این حرفا و مظلوم نمایی ها نمی تونید برکات برجام و دیپلماسی لبخند رو زیر سوال ببرید. ما برجام داریم و نمایندگان لیست امید با موگرینی سلفی گرفتند. از این بالاتر مگه داریم؟
یک معضل بسیار بزرگی که در کشور وجود دارد معضل انتصابات افقی به جای انتصابات عمودی است. در یک سازمان باید با استخدام یک فرد در حالت پیمانی بعد از مدتی به سمت های قراردادی و رسمی و بدنبال آن کارشناسی و کارشناسی مسئول و ریاست و معاونت بر اساس سابقه و تجربه و شایستگی برسد که به این حالت انتصاب عمودی گفته می شود اما در سازمان های دولتی مخصوصاً در سال های اخیر انتصابات افقی و جابجایی از یک سازمان نامرتبط به سازمان دیگر در سطوح مدیریتی بسیار زیاد شده است ای کاش مجلس گزارشی از سازمان های دولتی در خصوص انتصابات افقی بخصوص شرکت ارتباطات زیرساخت از مجموعه وزارت ارتباطات تهیه و بررسی کند تا به عمق فاجعه پی ببرد.
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
انتصاب پرش با نیزه هم داریم. یعنی از همون اول طرف مدیر عامل استخدام میشه. طرف شهردار منطقه استخدام میشه طرف مشاور وزیر و ...
من یک دزدم
درست شنیدید من دزدم . خیلی مقاومت کردم و دلم نمیخوست دزد باشم . ولی شدم . شاید بهتر است بگویم مرا دزد کردند . تاجایی که توانستم سعی کردم با حقوق اخر ماه دخل و خرجم را میزان کنم . ولی مگر من تنها زندگی میکنم . هزینه دانشگاه فرزندم را چه کنم ؟ مخارج خانه . اجاره خانه و هزینه رفت و آمد و خیلی چیزهای دیگر .
از پارسال کلی زور زدم با اضافه کاری پولی جمع کردم یک پراید دست دو بخرم امسال تا آمدم بخرم یهو شد سه برابر !
این که در هیچ اقتصادی عادی نیست . تا کسی یک جای دیگر نخورد و نچاپد که قیمتها یهو 3 برابر نمیشود .
وقتی میروم شیر برای بچه ها بخرم میبینم همان بطری قیمتش شده سه برابر اول سال . تازه اول سال من اضافه کار هم داشتم الان میگویند کارها خوابیده اضافه کار هم نمیدهند ! اگر این دزدی نیست پس چیست ؟‌
من همه این سالها را با شرافت زندگی کردم و نان حلال سر سفره ام بود . ولی الان میبینم شده ام آدمی که خلاف رودخانه شنا میکند .
دیگر توانش را ندارم . من هم مثل دیگران هرجا بتوانم میدزدم . از کارم ، شغلم ، مغازه سر کوچه و هر کسی ....

بخدا دلم نمیخواهد دزد باشم . وجدانم آزارم میدهد . خیلی مقاومت کردم اینطور نباشم ولی بریده ام .

وقتی شرمنده زن و بچه بشوی دیگر اخلاق و دین و مرام و معرفت نمیفهمی .
پاسخ ها
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
شما از اولش دزد بودی خبر نداشتی.قبلا حقوق مشتی از بیت المال گیرت می امد نیازی به دزدی نداشتی.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بنی صدر هست ولی آیت الله هاشمی رفسنجانی نیست تا او را برکنار کند. پس پای رایتان بایستید تا 1400.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
آقای شیرازی ساعت 16:43
تو از آن بازاری هایی هستی که به نرخ روز نان میخوری و درد مردم را نمیفهمی . فکر میکنی همه حقوق بگیران از بیت المال حقوق میگیرند . من خودم مثل اکثر حقوق بگیران این مملکت در یک شرکت خصوصی هستم که کالای تولیدیمان در خیلی فروشگاه های امثال تو هست .
اما من هم یک حقوق بگیرم و میفهمم شرمنده زن و بچه شدن یعنی چه . تو که نمیدانی پس نظر بیخود هم نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
ما رکورد زدیم خخخخ
ما به مقام انسانیت رسیدیم

اما از من میشنوی دزدی نکن کار خوبی نیست فعلا زنده بمان تا بیبینیم چی پیش میاد
ظریف گفته ما طاقت میاریم
البته خودش و بقیه مسئولین جاشون خوبه ما مردم داریم له میشیم یعنی مدتهاست فنا شده ایم
والا بیشتریا نمی خوان چیزی تغییر کنه ولی شکم گرسنه ایمان نداره
پاسخ ها
کارگر بیچاره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
شما مقصر نیستی دزدی راه حل نیست این مشکل را باید رییس جمهور پاسخ بدهد که همه چیز رابه برجام نافرجام گره زد و بعد ارز مملکت رو برای پیش بینی حفظ برجام ذخیره کرد و مردم له شدند واقتصاد ترکید خیالش هم نیست چون دیگه رییس جمهور نخواهد بود وبه همه ما میخندد
کاش حداقل حقوقها رو هر ماه زودتر بدین تا این چند ماه بحرانی بگذره. به هر کسی که دین و ایمون دارین زندگی خیلی خیلی سخت شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
خخخخ-چند ماه بحرانی؟-چند دهه بحرانی پیش رو داریم مش غلام
اینکه دستمزدها اندازه تورم اضافه شود وضع حقوق بگیران برای زندگی عقب نمی‌رود یک اندیشه غیر علمی و کوته بینانه است. فرض بگیر در شهری قحطی شدیدی بیاید. حالا در آن شهر هی اسکناس چاپ کنی و حقوق ها را بالا ببری آیا قحطی از بین میرود. امروز مومن نماهای فراوانی هستند که نه اقتصاد یا علوم دیگر را بردند و پستهای مهم دارند. نتیجه میشود این که هست. حتی همه هم مومن خالص باشند باز نتیجه همین. مومن نمی‌تواند یک هواپیما را هدایت کند اول باید یک خلبان باشد. برای هدایت هواپیما خلبان کافیست. بقیه امورات هم همینست.
ما را به خیر مسئولین نالایق امیدی نیست ولی لطفا لطفا با ندانم کاری شر نرسانید.
آقا چرا شما همش از کارمندان و حقوق بگیران میگی
اونا بلاخره چیزی برای خوردن دارند
از زندگی بیکاران، مستاجران، فارغ التحصیلان بیکار
چرا نمینویسی دارن له میشن زیر فشار بی پولی و گرانی
آنها را دریابید که کار از کار گذشته...
فقط پوشک بچه که قیمتش 3 برابر شده ماهی حدود 200 تومن خرج پوشک بوده الان شده ماهی 600 تومن دیگه بقه اقلام بماند
واقعا حقیقت و می فرمایین.فقط میان سبد کالایی رو برای تحت پوشش های بهزیستی و کمیته امداد توزیع می کنند. کسی اصلا بفکر کارمندان دولت نیست.واقعا باسیلی داریم صورتمان را سرخ نگه می داریم.آخه زندگی و زن و فرزند و شکم که دروغ نیست.توروخدا بگین نمایندگان مردم فکری بحال ما بکنند .اینکه میان میگن بیست درصد حقوق کارکنان درسال آینده اضافه خواهد شد آنهم پلکانی نمک به زخم ما میریزند...
سایت تابناک، به رای مردم احترام بگذار. هر روز منتخب ملت را می کوبی. خود مردم انتخاب کردند، چرا این همه اهانت می کنید؟ حالا رئیسی می اومد دیوار می کشید و ربنای شجریان رو ممنوع می کرد، همه مشکلات حل میشد؟
خدارحمت کند ملا نصرالله این بازیها همه سر پوستین ملا میباشد همه این بازی های گرانی ارز وسخنرانیهای آنچنانی آنجنابان همه برای جاانداختن این افزایش قیمت بود کما اینکه ازدور دوم ریاست جمهوری آقای رفسنجانی این برنامه شوع شد وتا کنون به انحاء مختلف ادامه دارددور دوم آقای احمدی نژاد هم همین بودهنوز هم خیلی از اقتصاد دانان حاکم که فقط اقتصاد را در افزایش سرمایه وثروت اندوزی خود میدانند میگویند قیمت ها هنوز آژاد نشده پس برای این مردم محروم خوابهای عجیبی دیده شده وبوسیله تبلیغات شدید چه درصدا وسیما وچه درروزنامه ها با به ظاهر طرفداری از مردم این موضوع را تاکنون براحتی جاانداخته اند..سرفصل حدیدترین اخبار سایت خود را ببنید نوشته ایدبادسرهای فوری کوبا درمهمانی های خو دغوغا کنید . شماهم شعار میدهید وقتی منافع ایجاب کند تبلیغات هم غوغا میکند .خداوندا تو بر کلیه امور واقفی پس هرکس درعمل ویا کمک به ظلمی که براین مردم رفته ا ست نقشی دارد خودت به سزای اعمالش برسان آمین یا رب العالمین.
حقوق نگیران چی؟ من خودم حقوق بگیرم اما بدانید که بیشترین آسیب را کشاورزان و دامداران خرده یا روستاییان محروم می بینند. آنهایی که در حالت عادی هم در آمد باغشان یا دام هایشان بزور کفاف زندگیشان را می دهد. چه برسد به حالا که خشکسالی و هزار مشکل دیگر هم هست. چه بسیار از آنها که باغ و مزرعشان را هم از دست داده اند بخاطر بی آبی شدید.
10 ماه از سال 1397 گذشت و 70 درصد گرانی سبد خانواده و رهن و اجاره و ... بوجود آمد و سه قوه فقط گفتند که زیر 3 میلیون جبرانی می گیرد؛ در حالیکه خط فقر با هر حسابی در تهران و مراکز استان حداقل 5 میلیون تومان در ماه است ؛ اینکه نزدیک به 6 میلیون نفر تحت چتر حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و ... را مدیریت کنیم کار زیادی نیست چون وظیفه حاکم اسلامی با سه قوه اش است ؛ هر کس 40 روز گوشت نخوردرا مدیریت و حاکم اسلامی یا باید با او غذا بدهد و یا کار تولید کند؛ لذا صورت مسئله را پاک کردن درست نیست بالاخره و هرچند بودن قانون از بی قانونی بهتر است ولی قانونی هم که نارضایتی بوجود می آورد و موجب سقوط نظام کثیف پهلوی شد نیز امکان ش هست .... کارمندان و کارگران ساده و کسبه خردو کشاورزان آفتاب نشین منتظر اند که مدینه فاضله را ببیند چون مرجعیت هم معتقداست ایران با این همه ثروث و مکنت در نظام مقدس جمهوری اسلامی شایسته نیست مدیران تکنوکرات غربی و اسلامی اینچنین با مردم رفتار و فاصله طبقاتی را تا 50 دردص افزایش دهند و هم چنین فن سالاران مذهبی که جت کوثرو ناو جماران و صنعت موشکی را بوجود آورده اند را کنار بگذارند و اقتصاد کشور را بدست آنها ندهند تا دلار را به زیر 1000 تومان برسانند....
اللهم عجل لوليك الفرج سريعا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
دل خوش داری ها
سلام تابناک
لطفا افزایش حداقل دوبرابری حقوق و دستمزد را پیگیری کن
حداقل معادل یک حقوق بن کارت خرید کالای ایرانی بدهند تا صنعت داخلی هم نجات پیداکند
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من

آنچه البته به جائی نرسد فریاد است
ایرادی ندارد جان آقا زاده در آمریکا و کانادا و اتریش و انگلیس و .... بسلامت باشد
مردم فلک زده ایران گوشت منجمد حرام اعلام شده و کود را با افتخار تمام با کارت ملی اگر گیر بیاورند پیروزند.
این بخش نظرات مردم!!!!! واسه چی هستش واقعا"؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینجا فقط جایی شده که میاییم خودمون نظر میدیم و خودمون میخونیم و ......هیچ به هیچ.....
میگیم کسی نمیشنوه.....می نویسیم کسی نمیخونه......... فریاد میزنیم...بازم کسی نمیشنوه یا گوشش بدهکار نیست...یا خودشو میزنه به اون راه!!!!!!!!!!!!
اونایی که باید بخونن و ترتیب اثر بدن که اینجا نیستن...باشن هم نمیخونن....بخونن هم براشون مهم نیست که...هر کاری دلشون بخواد انجام میدن....هرکاررری!!!!!!!!!!!
اسفبارتر از همه این است که در سالهای گذشته که دولت با آمارسازی تورم را 10-12 درصد وانمود می کرد دائم از اجرای این قانون دم می زد و می گفت ما طبق قانون به اندازه تورم افزایش حقوق می دهیم و فقط ما اینقده خوبیم و فلان و بهمان!! اما حالا همه مهر سکوت بر دهان زده اند و یادشان فراموش است از قانون خودشیفته شان!!
مردم مگه مهمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسئولین محترم فکر خودشون و بستگان و عزیزانشون در داخل و خارج باشن!!!!!!!
مردم کیلویی چند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
مسئولین محترم فقط الان فکر خودشون و بستگان و عزیزان و بکارگیری این عزیزان و نخبگان در مسئولیتهای مهم هستن که قطعا" از طریق شایسته سالاررررررررررررررررررررررری هم انتخاب شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نه زبونم لال پارتی باززززی!!!!
من معلم بشدت تحت فشار معیشت و منزلتم
همین افزایش 20 درصدی را هم انجام نمی دهند. موقع افزایش حقوق خواهند گفت افزایش تا 20 درصد که در نهایت بین 10 تا 12 درصد افزایش خواهند داد.
افزایش حقوق باید متناسب با تورم و همانطور که شما گفتید حداقل 45 درصد باشد.از زور قرض ها دیگه نمیتونیم قد راست کنیم.
تیتر اشتباه است.قشر کارمند و مزد بگیر بیشترین آسیب را خواهند دید.عید و خرج ومخارج اصلی هنوز مانده..این کوه تورم هنوز بیشترش مانند کوه یخ روی آب آشکار نشده .
ول کنین مردم رو بمیرن به درد خودشون.....شما فکر تفریحات و زندگی مرفه خودتون باشین!
چی شده باز؟؟!!! انتخابات نزدیکه؟؟؟!!!
با سلام بیایم دروغ را کنار بگذاریم !!!!! و دیگران را امید وار به افزایش حقوق نکنیم .
واقعیت های جامعه ای که مشاهده می کنیم و با پوست و خون لمس می کنیم از فاجعه اساسی حکایت می کند و دیگر نیازی نیست دلخوش به این وضعیت باشیم !!!! وضعیتی که ناشی از عملکرد ضد بشری و انسانی کسانی است
سلام
خود دولت هم بر مشکلات می افزاید. حدود 14 ماه قبل برای ماشین پژو پارس ثبت تا در مرداد ماشین تحویل بگیرم. ولی هنوز خبری از ماشین نیست. در حالیکه پژو پارس اتومات با 85 میلیون عرضه کردند. چرا یک انسان که مشکلات مردم را رسیدگی کند در این دولت نیست.
بانکها با کارهایی که دارند میکنند عملا بازار را از رونق انداخته اند.
با توجه به کوتاه بودن روزها در پاییز بانکها عملا در خواب فرورفته اند و تا ساعت ۱۳۰۰ بیشتر کار نمی کنند.
حواله های بین بانکی دیگه خنده دار شده و یکی از دوستانم ۲۰میلیون چک از بانک ملی داشت پنج شنبه ساعت ۱۲۳۰ برده بانک تجارت که برود سر حسابش متصدی بانک تجارت گفته بود تا تا ساعت ۱۰:۰۰ بوده و میرود برای شنبه!!!!!!!!!!!!! دقت فرمودید!! فقط تا ۱۰ صبح بین بانکی.
خسته نباشند .
در دوره احمدی نژاد این جور از رونق نیانداختند کارهای بانکی را که الان این کارها را دارند می کنند و عملا بازار فریز شده.
خوددتحریمی اینها است.
رکود وحشتناکی با این کارها دارد ایجاد میشود.
والا بخدا امسال بدترین سال زندگی ماست .. بیچاره شدیم به نظرم توی این مملکت هیچ کس توی فکر کارمند و کارگر نیست و بایستی ما بمیریم تا از دستمون همه راحت شوند .. 20درصد میخوان اضافه کنند اون هم از سال دیگه البته با تورم 150درصد ... توی بوق و کرنا کردند ... این چند ماه تا پایان سال هم که ادم نیستیم م به روی مبارک هم نمیارند و وعده سال دیگه میدن ... بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد ..
مردم شهید پرور و ولایی با حضور میلیونی خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال مشت محکمی به دهان یاوه گویان و سیاه نمایان خواهند زد.چرا اینقدر شما تابی ها در حال سیاه نمایی اوضاع هستید.خوشبختانه اکثریت امت شهیدپرور وضع مالی و معیشتی خوبی دارند وبه غیر از درصد کمی از مردم که فقیر هستند وانهم مشیت الهی است که باید تلاششان بیشتر شود تا روزی کسب نمایند.لطفا مسافرتهای ایام تعطیل و راه پیمایی اربعین و حضور در مراسم های دینی و انقلابی به کوری چشم دشمنان اسلام ناب محمدی در 40 سالگی انقلاب شکوهمندمان را به خوبی ببینید.
مطمئنم که باز نظر مرا منتشر نمی کنید چون دنبال واقعیت نیستید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
برای کور شدن چشم امثال شما 22 بهمن امسال برای اولین بار میام.
تو هم هي داغ مارو تازه كن با اين تيترهات. ول كن بابا
جالبه حتی یه دسته بندی درستی هم از اقشار از لحاظ درآمد وکار وجود نداره گوی مردم یا حقوق بگیرن ویا سرمایه دار در این میان تکلیف سایرین چیست مشاغل خدماتی خود اتکا کسبه خرد پا کارگران فصلی کشاورز جز پیمانکاران کوچک واز همه بد تر رکود حاکم بر کسب و کار
سبد خانوار شامل چه چیزهائی است که اینقدر شاخص تورمی اعلام شده از طرف دولت متفاوت از بازار است؟
سبد خانوار را از هر چیزی پر کنیم باز هم تورم بالای نرخ اعلامی از سوی دولت است
اصلا فرض کنیم سبد خانوار شامل میوه و حبوبات و گوشت نباشد. فرض کنیم زباله و نخاله های ساختمانی را بعنوان سبد خانوار در نظر بگیریم بازهم عدد ان بالاتر است
فقط حرف میزنید
افزایش حقوق که نداشتیم هیچی. ماهی بیشتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان به کرایه خونه اضافه شده.... تازه لطف کردن صاحب خونه... می خواستن 2400 اضافه کنن.... قلبم درد گرفته... از خوردن یک وعده غذای سیر عذاب وجدان می گیرم از بس زباله گرد توی خیابون هست...
واقعا چرا اینقدر بی رحم شدیم....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
به هیچ وجه سراغ داروهای شیمیایی برای قبلتان نروید. دوای درد قلب شما ربنای شجریان است.
کارمندان بخش دولتی و خصوصی زن و بچه دارند آنها در این گرانی به کجا پناه ببرند.........
با سلام،
ما نمیدانیم با چه زبانی به این دولت بگیم ما حقوق بگیران زیر بار گرانی فلج شدیم، ابرو، حیثیت و ... ما بر باد رفت!
لطفا هر کس در هر پست میتواند اقدامی موثر نمائید.
با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
به زبان بی زبانی بگو اخوی چون گوش اونا دیگه نمی شنوه یا بهتر نمی خواد بشنوه
5 ماه هست که ازدواج کردم، قبل از ازدواج که پدرم در اومد تا زندگی تشکیل بدم.... الانم فقط افسرده ام بابت مسائل مالی.....
اعتراضی هم نداریم، معمولا اعتراض رو جایی میکنن که گوش شنوایی باشه...
خو حالا که چی میخوان 20 درصد اضاف کنن سال دیگه 60 درصد جنسارو گرون کنن
مادر من بازنشسته آموزش و پرورش است. قیمت یک قلم داروی بیماری قلبی ایشان از 14000 تومان به 96000 تومان افزایش پیدا کرده. یک بازنشسته از کدام درآمد باید هزینه های زندگی خود را بدهد؟
مرجعی که آمار تورم را میخواد اعلام کنه نباید زیر نظر دولت باشه ، از جناب رضایی میخواهیم که این موضوع را در دستور جلسه فوق العاده مجمع فرار دهد
تمام مردم اسیب دیده اند البته مقصر اصلی گرانی وتورم خود مردم هستند مگر گوجه وسیب زمینی از امریکا میاد چرا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
نه نمیآید اما اونی که گوجه و سیب زمینی تولید می کنه هم باید بقیه اجناس و خدمات را در همین مملکت پرداخت کنه که اونها هم 3 تا 5 برابر شده است.
دوران سخنرانی های الکی و نمایشی پشت تریبون تمام شده و دیگر خریداد ندارد.

مجلس ساز و کار دارد.

مجلسی ها اگر صداقت دارند ( که ندارند ) لایحه بودجه را تصویب نکنند و تصویب آن را منوط به افزایش حقوق کارمندان و کارگران نسبت به تورم واقعی (حداقل 200 درصد) نمایند.

وگرنه پشت تریبون حرف زدن نمایشی بیش نیست!

اگر این لایحه با افزایش 20 درصدی حقوق تصویب شود اثبات خیانت کلیه نمایندگان مجلس به مردمی خواهد بود که به آنها رای داده اند و شریک قافله دولت می باشند.
سلام از منابع غیر رسمی نرخ تورم که بسیار به حقیقت نزدیکتر است تا 200الی 300 درصد اعلام شده چگونه با افزایش 20درصدی جبران یک سال عقب ماندگی با این ابر تورم جبران شود؟ باعنایت به چهار برابری قیمت کالاها ،مسکن، اجناس و افزایش روزانه قیمت کالا چگونه حقوق بگیر ثابت که در سال یک بار افزایش حقوق ناچیز ده درصد دارد بتواند از پس مخارج خانواده و معیشت آن برآید؟مجلس سال گذشته که بحث افزایش پلکانی حقوق کارکنان را تا 20درصد مصوب کرد متاسفانه با عدم نظارت مجلس هیچ کس با افزایش حقوق 20درصدی مواجه نشد بلکه میانگین افزایش حقوق حدود 14 درصد بود در این اثنا بعضی ها 6 درصد به حقوق شان اضافه شد .حالیه کمترین انتظار از مجلس، دولت وشخص رئیس جمهور محترم این است که حقوق کارمندان و کارگران حد اقل 60درصد برای سال آینده افزایش یابد تا بلکه التیام و مرحمی باشد بر زخم عمیق این قشر با در آمد محدود و گرفتار در منجلاب تورم و گرانی.حال به کارمندان میرسد این افزایش حقوق را بهانه برای تورم بیشتر قرار ندهید بلکه این پول ها از هر در دیگری وارد جامعه می شود و باعث تورم می گردد .
چرا قانونی را که خود وضع کردید اجرا نمی کنید
وزارت نیرو بر خلاف گفته رئیس جمهور ، حقوق کارکنان را افزایش که نداده هیچ، کاهش هم داده است
خودمون خواستیم خودمون رای دادیم. همه باید تحمل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
رای ما برای انتخابات 1400 به رئیس پزشکان عالم و ارشمیدیوس و بطلمیوس
زمان نور عین جان جانان تلالو درخشان جناب مستطاب دکتر ه ش است. که کلام تاریخی شون تحت عنوان خدتون خواستید و به مثل خود کرده را تدبیر نیست بر تارک گیتی دنیا دنیا خواهد فروزید
تابی مرررررسی که صدای مردم شدی، اجرت با خدا
چرا جو میدی کدوم گرانی کدوم اسیب؟؟
سالهاست همین است، به نام ضعفا و به کام اغنیا، با هر بار سقوط ارزش ریال، برای آنکه مایملک دارد حداقل این است که اگر دارایی اش اضافه نشود، کم نمی شود ولی آنکه درآمد ثابتی دارد ضعیف و ضعیفتر می شود.
همه اين حرفا مقطعيه.يه ده روز بگذره همين روزنامه ها هم كه به اصطلاح تفكر آزاد انديشي دارن صداشون ديگه در نمياد.
همه مردم مسئول اين نابساماني ها هستند.چون هر شخصي خودشو از ديگران برتر ميدونه.
چه اهمیتی دارد که سفره مردم پراست یاخالی؟ مهم اینست که پاداشها وحقوقهای چندصدمیلبونی برخی مسوولین بموقع واریزشودواقازاده هایشان دذامریکاوکانادا و اروپا خوش بگذرانند!!!
پسته دانه ای 1500 تومان

کلید دکتر روحانی مارو بد بخت کرد

واقعا زندگی پس از برجام چقدر لذت بخشه ؟!

دعا میکنم همیشه در تحریم ها 200 درصد جهان بمانیم بخدا خیلی خوش میگذشت
با فوق لیسانس و 10 سال سابقه کار پارسال 2.5 میلیون حقوق میگرفتم؛ هزینه م ماهی 4 میلیون بود که یکی تو سر خودم میزدم، یکی تو سر هزینه هام.
امسال حقوقم شده 2.8 میلیون هزینه م شده ماهی 8 میلیون

می دونم که تو این کشور چیزی جز حرف عایدم نمی شه
اما نوشتم که فردای قیامت که جلوتونو گرفتم، این 4 خط رو هم به شاهدای قبلیم اضافه کنم.
امسال به صورت پلکانی حلش می کنن
بیکاران چطور؟!!!
من هم به عنوان يك شهروند عاجزانه ميخوام تا مسئولين اينقدر كه به فكر مردم كشورهاي ديگه هستند كمي هم به فكر مردم فلاكت زده خودشون باشن. بارها از خودم ميپرسم ما مردم ايران چه گناهي كرديم كه در اين كشور متولد شديم و زندگي ميكنيم. من هم ديگه پاي صندوق راي نميرم تا حداقل اينقدر ناراحت نباشم كه امثال روحاني به راي ما خيانت كردند. من شخصا تو اين دنيا كاري ازم بر نمياد ولي واگذارتون ميكنم به خدا كه اينجور با زندگي يك ملت بازي ميكنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
به خدا قسم روحانی به شما خیانت نکرد. شما بگو در 4 سال اول چه کاری می کرد که الان نمی کنه؟ تورم که پایینه. اشتغال که فقط در فضای مجازی 2 میلیونه. آبروی آمریکا که رفته. زنان که به ورزشگاه رفتند.
دیگه چه وعده ای داده بود که عمل نکرده؟ یه ربنای شجریان مونده که اونم خودت دانلود کن.
با نام خدا .

با سلام .

میتوان نتیجه گرفت که ما برای زنده ماندن دست و پا میزنیم .

زندگی را اشخاص دیگری میکنند . ..........ما همینکه زنده هستیم باید خدا را شاکر باشیم . روزهای سخت تری در پیش است .

بقول جناب آقای نوبخت : کمربندها را سفت ببندید . ...........
چطور کارخانه ها و تولیدی ها قیمت اجناس خود را سه برابر کرده اند اما نباید دستمزد کارگر سه برابر شود!!!! کجا دنیا تولید کننده باید 400 درصد سود کنه که اینجا باید این مقدار سود کنند!!! کارفرماها ورشکستگی را بهانه کردند و نیروی کار را استثمار می کنند در حالیکه خود در کاخ زندگی می کنند و فرزندانشان سوار بنز و پورشه و این کشور و اون کشور تفریح می روند!!! چرا باید باید خون مردم به بهانه کمتر سود کردن بره توشیشه!!! آقا ورشکسته اید جمع کنید حداقل یکسره بشه بمیریم و با چندرغاز عذاب نکشیم!!!! کرایه خونه در شهر بزرگ در یه خونه متوسط الان حداقل 2 میلیونه خرج متوسط ماهانه 3 میلیونه قرض و قسط اما جدا همه مسئولین میگن خط فقر 6 میلیونه و دولت قبول نداره!!! آقای روحانی وقتی خط فقر 6 میلیونه و میخوای ظالمانه 20 درصد حقوق را زیاد کنی حداقل تا 6 میلیون معاف مالیاتی باشه سهم بیمه 7 درصد را دولت بده مالیات سالانه 20 درصدی بر خانه های خالی و بزور گرفته بشه مالیات بر اجاره مسکن و از مالکان و نظارت بر اجاره و تشویق مالکان بر فروش ملک و در نهایت افزایش حقوق همه 20 درصد زیاد بشه نه روزی 500!!!!! باضافه 9 درصد!!! که برای بیشتر افراد بشه 12 درصد و خط فلاکت بشه 20 درصد!!!!! آیا نمی توان با وضع قوانین مالیاتی برای ثروتمندان(نه حقوق بگیران
ثابت کارگر و کارمند دارای فیش حقوقی!!!!) و مالکان و اجبار برای پرداخت بیشتر مشکلات مملکت را حل کرد!!!!!! یا قصد حل مشکلات مردم را ندارید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
آقا این حرف ها رو ول کن موضوعات مهم تر رودررویی مردم فرانسه با نظام سرمایه داری و آتش گرفتن جنگل های امریکا، قتل دلخراش قاشقچی، گلزنی بهنام بانی تو فوتبال، دعوای برانکو و کیروش و مسائلی از این دسته
آهای مسئولین صدامو میشنوین باید تاوان اشکامو پس بدید تاوان این همه خورد شدن و تحقیر شدنمون رو بخاطر بی پولی و بخاطر این وضعیت پس بدید چرا شخصیت و احترام یک فرد به رشته ی تحصیلیشه یکی ک پزشکی قبول شده باید اینجور بش احترام بذارن بخاطر حقوقیه میگیره و منی که پس از ۱۲ سال تحصیل دکترا دارم بخاطر اینکه بیکارم و پولی ندارم تو جامعه هیچ احترام و شخصیتی ندارم هیچوقت هیچکدومتون رو نمیبخشم و حلالتون نمیکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
هیچ تاوانی در کار نیست. هیچی
نه کار داریم،نه میتونیم فکر ،فقط فکر ازدواج رو بکنیم،نه امیدی به آینده داریم،این دولت بره دولت بعدی هم بدتر از دیروز ،کجای دنیا بیسواد ها مدیر و مسئولندیه اش میشه همین دیگه
با سلام
یک سوالی لز مدیر این سایت دارم چرا در عراق و افغانستان تورم دو دهم درصد است یکی نفت دارد و دیگری بی نفت که نگویی درامد نفت موجب تورم است ولی در این چهل سال میانگین تورم کشورماحدود بیست درصد میباشد
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
چون اونها قدر دخلشون خرج می کنند و پول چاپ نمی کنند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بانک های اونجا هم 20 درصد سود میدن؟
اول اینکه، وضعیت موجود با تعریف اجتماعی دولت تطبیق ندارد بعبارت دیگر دولتی وجود ندارد که اوضاع را کنترل کند آقایانی هم که اسم دولت را یدک میکشند از منابع برای خود استفاده میکنند. آقای روحانی هم در هر حال خوش و خونسرد است و میخندد. و لذت میبرد. رفتار ایشان مثل آدمی است که در مراسم عزاداری عزیزی بخندد و شوخی کند. یا به مشکل کسی بخندد.
دوم اینکه،آیا این وضعیت باعث افزایش رویش میشود؟
با خبرنگاران مصاحبه می کند و می گوید که نباید حقوق کارگران و کارمندان را زیاد کرد تا نقدینگی زیاد نشود.

سپس فیش حقوقی چند ده میلیونی خود را که این ماه سر وقت به حسابش واریز شده نگاه می کند و به حال این مملکت افسوس می خورد چه طور قدر چنین مدیر و یا نماینده خوب را نمی دانند .
با راننده اش تماس می گیرد و دستور خریدهای لازم را برای منزلش می دهد.....
.....
20 درصد؟
میخوان خرشون از پل 22 بهمن رد شه.
بچه ها با پوزش فراوان .
مسئولین بی فکر و تدبیر ما معلوم نیست تا کجا میخواهند با این سیاست خارجی و داخلی کشور را اداره کنند.چهل سال تحریم بودیم جز فقر چی عاید ما شده؟! باید گریست به حال ملتی که مسئولین این چنینی دارند
اگر نان نداریم در عوضش امنیت داریم.
همچنین بزرگترین دشمن جهان (آمریکا) را نیز به زانو در آورده ایم پس ناشکری نکنید.
الان 99% مردم فرانسه با پانزدهم ماه نرسیده در یخچالهایشان چیزی برای خوردن ندارند (اخبار 20:30) اونوقت مردم ما نگران این هستند که شب چله پسته نمی توانند بخرند!!!!!!!!!
الان هر ایرانی حداقل یک خودرو (پراید) و یک خط موبایل دارد. کی و کجا در زمان ستمشاهی مردم موبایل داشتند که بتوانند خارج از منزل با خانواده تماس بگیرند.
الان چرخه سوخت هسته ای کامل شده است.
گوسفند شبیه یازی رویان زنده است و بع بع می کند.
جمعیت بیش از دو برابر شده است
چقدر پیشرفت می خواهید؟ چرا کفر نعمت می کنید؟
خدایی این روحانی بدجوری سر ما رو کلاه گذاشت . هنوز هم با آرامش داره از برجام دفاع میکنه
خود فرد باید زرنگ باشد کارمند هست که ماشین ۵۰۰ میلیونی سوار میشود کارمند هست که به نان شب محتاج است هر آدمی یک توانمندی دارد الان کارمندی که شغل دوم یا سوم نداشته باشد در واقع باید برود کمیته امداد مستمری بگیرد پس یک مقدار با عرضه باشید یک مغازه کارگاه دلالی ماشین و زمین کشاورزی منتظر دولت ها نمانید مخصوصا آقای روحانی که رئیس جمهور به آن معنا نیست بیشتر او هم یک کارمند دولت است
حقوق بگیرها باید صرفه جوری کنند تا اوضاع همه خوب شود و نق نزنند تا دشمن شاد نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
تو بازاری هستی. نفست از گرما درمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
داداش جدیدا خرید نرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
نعمت بازم تو؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
باشه بهشون میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
دوهفته استراحت مطلق کن
مشکلات مالی یک طرف افسردگی هم یک طرف. خدا مسئولان را به درد چه کنم چه کنم مبتلا کند. آمین.
حالا که همتون تخلیه شدید یه نفس راحت بگشید برید زیر دوباره زیر بار
بدترین زجرها را دولت وقت به مردم داد و سومالی دوم شدیم
آقای محترم. به دلیل کاهش صادرات نفت. گوجه و سیب زمینی ودیگر مایحتاج من و تو را صادر می کنند. علت گرانی این است
همو طن به هوش باشید یک جماعتی عمدا از ملت ایران در حال انتقام گیری هستند.
از ماست که بر ماست!!!!
دستم بشکند اگر باز هم در انتخاباتی رای دهم. پایم بشکند اگر مجددا خانواده ام را برای رای دادن به پای صندوق های رای بیاورم. لال شوم اگر مجددا برای ترغیب مردم به رای دادن با آنها بحث کنم...

لعنت به من و امثال من....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
منم موافقم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
متاسفانه با ترفندهای خاصی که دارند باز هم خواهند گفت اگر ما رای نیاریم دنیا به آخر خواهد رسید پس بیایید رای بدهید و جلوی به آخر رسیدن دنیا را بگیرید و دوباره ملت این حرفها را باور خواهند کرد.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
من یک نفر دیگه فریب نخواهم خورد
چرا یه بار هم از کارگران ساختمانی چیزی نمیگید،زیزسقف و اون خونه یا مغازه یاهرمکانی که الان همه ما توش زندگی میکنیم یه کارگریا بنا مظلوم اونو ساخته ولی هیچوقت نه به چشم اومده نه برا کسی مهم هستن،والله بخدا چهار پنج ماهه یه روز کار نکردم همش با قرض وبدبختی روزگارمو گذراندم،وقتی یه شاخه تیرآهن دویست هزاری شده دومیلیون کمترکسی ساخت وساز میکنه...ولی صبرمن کارگرهم حدی داره....
قول داده بودن ۲۳ هر ماه حقوقها رو بدن ولی خبری نیست خدایا تا آخر برج با ۱۰ هزارتومانی که مانده چه کنم. تابناک جان کاش کاری می کردی یکی از این مسوولین بخواند. والله ما حقوق ۹ میلیونی نداریم ۵۰ تا هزار تومنی هم خیلی رو زندگیمون تاثیر میذاره چرا باید در جامعه ما شان انسان انقدر پایین بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
برادر من یکم کمتر پول اینترنت بدی بد نیستا..
ما بازنشستگان که بصورت مستقیم بیمه مالیات مان خوردن چرا وقتی مقداری از حق زخیره شده در زمان باارزش بودن در زمان بی ارزشی آن پرداخت میشود مثل گداها باما رفتار می‌شود ولی باید بدانند آنها گدایانی هستند که در زمان ارزشی باپول ما کار خانهازدند ودر حال حاضر آنها دارند از کیسه ما میخورند
بدبخترین ملت این جهان وآن جهانیم وبس...
مامان من بازنشسته فرهنگیه 2 تومن حقوقشه که کلش قسطه سه تا فرزند تحصیلکرده و بی کار داره ما تقریبا نه میوه می خوریم نه گوشت نه شیر. پدرم فوت شده خودم تحصیلکرده از دانشگاه دولتی با معدل بالای 19 کارشناسی ارشد گرفتم و بی کارم. عقد کرده ام جهیزیه ندارم همه چیز چند برابر شده زندگیم داره از هم می پاشه یکی بگه من چی کار کنم خدا چی کار کنم
این کشور همانند یک کشوربی صاحب شده است وهمه ناراضی هستنند کسی جوابگوبدبختی مردم نیست
مطمئن باشید سال 98 همه مشکلات تا دو سه ماه اول حل میشه . پیش بینی میشه نرخ تورم به حدود 1.7 درصد میرسه و قیمت دلار به حدور 1324 تومان مرسه ! شک نکنید
تمام کامنت ها را که خوندم هیچ کس از این دولت ناتدبیر و ناامید راضی نیست....ملت و مملکت رو به گند کشیدن...دردمون رو فقط به خدا بگیم و بس..اقای روحانی من به سما رای دادم...البته الان خیلی پشیمانم...خیلی......
واله تو شان مردم مانیست با این همه منابع اینجور تو فقر باشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
والله در شان مردم ما نیست بدون فکر حرف بزنند. کدوم منابع؟ نفت خام رو میگی؟ ثروت در دانشه. ارزش اپل به تنهایی معادل نصف بورس ایرانه.
ولی کسانی که خود را به ناشنوایی زده اند باید بدانند کسی که چیزی برای از دست دادن نداشته باشد ترسی هم نخواهد داشت پس کمی آهسته بتازید
تیم اقتصادی آآآآآآآقاااااااااای روحانی خیانت سیستماتیک اقتصادی در برابر این مردم طراحی کرده و پله به پله و به طور مستمر مشغول اجرا و پیاده کردن احداف خود مبنی بر ایجاد یک قشر نازک پوست پیازی از مولتی میلیاردرها همچون ماهاراجه های هندی در مقابل ده ها یا صدها میلیون نفر از افراد فقیر هستند تا در آینده این جمعیت عظیم گدایان به هر کاری و به هر قیمتی ، برای هر دزد و خیانتکاری با التماس تن دهند .
بعنوان یک معلم حاضر شدن سر کلاس برام صرفه اقتصادی و معیشتی نداره چند روزه دارم به ترک کار فکر میکنم.
ملت این همه به در و دیوار میزند که در بخش دولتی یا خصوصی استخدام شود و مثلا بشود کارمند آنوقت شما میفرمایید که حقوق بگیران بیشترین مشکل را دارند.شما درد بیکاری و نداری را نمی فهمید اگر میفهمیدید که 50% ملت هیچ شغلی ندارند و با سیلی صورت خود را سرخ نگهداشته اند آنوقت این قصه حقوق بگیران مفت خور را مطرح نمیکردید!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
از مرده ها صحبت نشد صحبت از زنده هاست بیکاران مدت هاست که مرده اند
کشوری که چهار فصل باشد یعنی مجلس در خواب زمستان دولت درتعطیلات تابستانی مردم در حال غرق شدن انشاءالله درست میشود سختی اش صد سال اول
آقایان .. آقایان کمی منصف باشید ..
به قول قدیمی ها : تو اگر به میزنی بستان بزن !!
سوء مدیریت هست .. فشار هست .. بالاخره دولت هم گرفتار شده اگر بخواهد بی مهابا حقوق و دستمزد ها را افزایش دهد تورم تشدید شده و به زودی یک ونزولای دیگر میشویم..
باید اقتصاددانها جمع شوند کمک دولت یک فکر چاره ای بکنند ..
همه باید کمک بدهیم تا از بحران عبور کنیم
حقوق بگیران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
میدونی بیکاران چی میکشن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای نماینده محترم ، گاهی اوقات انتقادهایی از دولت از طرف شما می شنویم ولی بیشتر افراد سر در خود فرو برده اند و حرکتی نمی کنند.اگر نمایندگان محترم متفق القول برای ظلم و ستمی که به مردم می رود با شرافت و جوانمردانه از توده محترم پشتیبانی می کردند این وضع مردم نبود.آقایان به جای سلایق و موارد شخصی خودتان ، وجدانی به فکر مردم باشید.
شماکه مدافع حقوق بگیران هستیید ما بدبختها که نه حقوقی می گیریم نه کارهست برای کارگری کردن حالا چکارکنیم؟بخدا خیلی ها از آبرویشان نه به کمیته امدادنه بهزیستی می روندبلکه می سوزندومی سازندمنتظرندتافرجی حاصل شود.به والله غوغاست ولی مسئولی نمی بیند
بعد بیست و پنج سال کار با مدرک فوق لیسانس و کار در مناطق بد ابو هوا به جرم سابقه بالا و مدرک بالا و کار در مناطق بد اب و هوا اضافه حقوق پلکانی شده یا میشه ۶ درصد واقعا از روز اول دیپلم بردار ن و سابقه کسی بالاتر نره این چه وضعش همش پلکانی بابا بعد بیست و پنج سال ظرف چند تا بچه عروس و داماد خرج زندگی بالاست حالا شده بالای پنج میلیون افزایش حقوق نمیدن خدا ازتون نگزره واقعا
مسولین و تصمیم گیران معیشت مردم همانند ،فرزندان ناخلفی هستند که از پیشینیان خود یادی نمیکنند ؟ آنها حتی تا سالگرد پیشین خود هم حرمت نگه نمیدارند ؟ بازنشستگان ، پیشینیان تصمیم گیران کنونی میباشند ،چرا کسی فریاد آنان را نمشنوند ؟،،، بازنشسته ای که ناتوان ، مشکلات عدیده ای روبرو هستند ؟ آیا این بی توجهی ،و بیحرمتی ، باعث اینهمه فساد گردیده است؟ التماس اندکی تفکر ؟،،
خوبه که بیکارها اصلا در هیچ زمانی در آسیب نیستند. چون اصولا وجود خارجی ندارند. مخصوصا قشر تحصیل کرده با تحصیلات بالا
حالا با این همه بدبختی و فشار، اگه جرات داری اعتراض کن. سریع میشی مزدور اجنبی و عامل اسرائیل و معاند،
من نمیدونم این نماینده ها نمیدانند یا خود را به نااگاهی زده اند . بابا جان اگر قرار بود روحانی برای ملت کاری بکنه که ارز رو به پرواز در نمیآورد بعد بیاد بگه کار دلالها و مفسدان بوده و دست آخر اینکه همون نرخی که مفسدان اقتصادی ایجاد کرده اند رو تثبیت کنه .
تابناک خواهشا سعی نکن ریشه مشکلات امروز ما رو صرفا به یه دولت تقلیل بدی
بنده با 20 سال سابقه کار یک وچهارصد زیر حکمم است به نظر شما این عادلانه است که برای همه 20 درصد افزایش بزننددر ضمن ما هنوز سبد کالایی دریافت نکردیم
بيچاره حقوق نگيران و كسبه جز و جوانهاي بيكار واي به حال مدیران چه به سر مملكت اوردن
کمرمون شکست. شرمنده زن وبچه شدیم. حقوقمون تا 10 برج هم دوام نمیاره. گوشت رو که اصلا حرفش رو نزن
مطالب رو خوندم. فقط یک نکته خدمتتون بگم. مردم عادی توی این حکومت اولویت نیستند متاسفانه.
"از آنجایی هم که در این کشور، هیچ کس پاسخگوی مطالبات مردم نیست و هر زمان که به مشکلی برمی خوریم، تقصیرات را به گردن هم می‌اندازیم، این مردم خواهند بود که زیر آوار این گرانی‌ها خرد خواهند شد."
دقیقاً کاری که خود ایشون انجام میدن؟
ایشون هیج کاری برای ما مردم نکردن خودشون
والله باالله کلا و .........هیچ گوش شنوا نیست انگار به دیوار میگی به کی بگیم خدایا خدایا به داد ما برس به داد ما برس
قبول دارم با این وضعیت چه کارمندباشی چه کارگر چه معلم و ... زندگی سخت میشه ولی بایدقبول کنیم بیشترین فشار به آدم بیکار با هیچ درآمدی میاد.
مسئولین بی درد
هیچ زمانی با دروغ مشکلی حل نشده
حالامکافات اینه که سقف فقر هم مشخص میکنند
مسئولان به فکر استخدام داماد و فرزند و .... هستند
خلایق هر چه لایق
به نظرم مردم از شرایط راضی هستن.
به نام خداوند یکتا . در روزگار بد کرونایی و دست و پنجه کردن مردم با مرگ و بی خیالی مسئولان با وضعیت بحرانی اقتصاد کشور (همچون دوران جنگ) به جاست با خیانتکاران اقتصادی و کسانی که این گونه بی رحمانه مردم را ترور اقتصادی می کنند و هیچ چهارچوب و پایانی برای خواسته های شوم و مادی شان نیست (گرانی پی در پی و ثانیه ای طلا و ارز و ...) و به قهقرا بردن کشورمان، بالاترین برخورد انجام پذیرد .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی