بازدید 49742

پنج اشتباه فاحش در دیکته رئیسی که برای خود و همکارانش پاداش میلیاردی تجویز کرده! +جوابیه

پس از آنکه انتشار نامه‌ای بسیار عجیب در شبکه‌های اجتماعی ـ که در آن تقاضای پاداش میلیاردی برای حل و فصل یک پرونده حقوقی مطرح شده ـ حاشیه ساز شد و توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرد، مدیری که نام وی پای نامه به چشم می‌خورد، مسائلی در رد ادعا‌های مطرح بیان کرد که بر ابهامات ماجرا افزود.
کد خبر: ۸۶۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 14 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
«۱۵ میلیارد ریال به من و برخی همکارانم بابت حل این پرونده پاداش دهید»؛ این چکیده نامه‌ای است که به تازگی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و دهان بسیاری را از تعجب باز نگه داشته است!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه انتشار نامه‌ای بسیار عجیب در شبکه‌های اجتماعی ـ که در آن تقاضای پاداش میلیاردی برای حل و فصل یک پرونده حقوقی مطرح شده ـ حاشیه ساز شد و توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرد، مدیری که نام وی پای نامه به چشم می‌خورد، مسائلی در رد ادعا‌های مطرح بیان کرد که بر ابهامات ماجرا افزود.

صحبت درباره نامه‌ای است که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، پای آن را امضا کرده و مخاطب آن، معاونت حقوقی سازمان مرکزی اوقاف است؛ نامه‌ای که در آن عطف به نامه‌ای دیگر در خصوص تقاضای پاداش به همکاران و حق الوکاله وکیل، چند فرد به همراه سمت آن‌ها ردیف شده تا در نهایت این پیشنهاد ارائه شود

«مبلغ پیشنهادی برای حق الوکاله برای وکیل موقوفه، جناب آقای. [اسامی افراد محفوظ است]مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و برای تشویق همکاران نیز مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل کمک سازمان و سود سپرده به همراه منابع درآمدی موقوفه پیشنهاد می‌گردد.»
 
۵ غلط فاحش در دیکته رئیسی که برای خود و همکارانش پاداش میلیاردی تجویز کرده!

نامه‌ای که در ادامه آن تأکید شده که «موجودی موقوفات مشمول رأی صادره در سرفصل‌های منابع تسهیم، حدودا مبلغ ۹ میلیارد ریال می‌باشد» که برخی از قیاس آن با عدد ۳۰ میلیارد ریالِ پیشنهاد شده برای حق الوکاله و پاداش، شگفت زده‌تر شده‌اند!

اما ماجرا زمانی جالب می‌شود که بدانید پیرو انتشار این نامه، مدیرکلی که نام وی به عنوان امضا کننده نامه پای آن درج شده، در گفت‌وگو‌هایی با برخی رسانه ها، توضیحاتی بیان کرد که هم تایید کننده اصالت نامه بود و هم ابهاماتی جدید آفرید که پیچیده شدن هر چه بیشتر ماجرا را به دنبال داشت.

توضیحاتی که هرچند قرار بود به ابهامات مطرح با انتشار نامه پاسخ دهد، برعکس، ثابت کرد که اشکالاتی بنیادی‌تر در عملکرد این مدیر و همکارانش و حتی از آن‌ها فراتر، نهادی که در آن مشغول به کارند دیده می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرند و در خصوص شان شفاف سازی شود؛ اشکالاتی که برخی از آن‌ها بدین شرح‌اند؛


شماره‌گذاری نامه‌ی پیش نویس؟!
 
۵ غلط فاحش در دیکته رئیسی که برای خود و همکارانش پاداش میلیاردی تجویز کرده!
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان ظهر سه شنبه ۲۰ آذر ماه در واکنش به نامه منتشر شده به ایلنا گفت: «در این نامه تنها پیشنهاد ارزش کار درج و پیش‌نویسی تهیه شده که هنوز امضایی ندارد.»

توضیحی که البته ظاهرا با تصویر منتشر شده از نامه هم‌خوانی دارد، اما کمی دقت کافی است تا دریابیم این نامه تاریخ خورده و شماره گذاری هم شده است. مقدماتی که معمولا بعد از امضای نامه صورت می‌گیرد تا نامه ارسال شود!

مسائلی که مرورشان شاید هیچ اهمیتی نداشته باشد، مگر اینکه مدیرکلی مدعی شود که نامه "پیش‌نویس" بوده و امضا ندارد و بخواهد پشت این استدلال، مدعی شود که متن نامه مورد وثوقش نبوده و نیست؛ ادعایی که ظاهرا تنها یکی از ادعا‌های آقای مدیرکل در خصوص این نامه کذایی است.

اصرار سازمان برای پرداخت پاداش میلیاردی؟!
 
۵ غلط فاحش در دیکته رئیسی که برای خود و همکارانش پاداش میلیاردی تجویز کرده!
حجت الاسلام علی مصائبی سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: «در نامه نخست ارسالی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به سازمان مرکزی در این باره، مبلغی نوشته نشده بود، اما سازمان تأکید داشت که رقم مشخصی به عنوان حق الوکاله و پاداش عوامل دخیل در اخذ رأی به نفع موقوفات نوشته شود.»

اینکه آیا سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور اصرار دارد که رقم مشخصی برای پاداش درج شود، ادعایی است که بهتر است چشم انتظار پاسخ مسئولان سازمان به آن در آینده، ولو غیرمستقیم (!) باشیم، اما آنچه از متن نامه منتشر شده برمی‌آید، ماجرا چیز دیگری است.

ظاهرا بر خلاف ادعای مطرح درباره تأکید و اصرار سازمان مرکزی به درج پاداش، این نامه عطف به نامه دیگری ارسال شده که در آن به تفصیل شرح افتخار خلق شده در پیگیری حقوقی پرونده آمده است و پیرو آن، در این نامه «تقاضا» (به معنای "تقاضا" دقت کنید) شده که افتخار آفرینان مشمول دریافت پاداش شوند.

تبدیل «۱» پرونده به سلسله پاداش؟!
 
۵ غلط فاحش در دیکته رئیسی که برای خود و همکارانش پاداش میلیاردی تجویز کرده!
از جمله مسائلی که مصائبی در گفت وگو با دو خبرگزاری بر آن تأکید کرده، این است که نامه یاد شده برای پیشنهاد حق الوکاله وکیل و پاداش خود و همکارانش، نه مربوط به یک پرونده، که پیرو حل یک سلسله پرونده است؛ پرونده‌هایی که شمارشان یکی نبوده و احتمالا برای دریافت رأی در آن‌ها روند‌های مجزایی طی شده است.

به این جمله در گفت وگو با ایرنا دقت کنید: «همکاران من در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای نشان دادن اهمیت و بزرگی ۱۱۰ رأی مأخوذه به نفع سازمان، مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان را به عنوان پاداش پیشنهادی درج کرده اند.»

اکنون بیایید نگاهی دیگر به نامه منتشر شده بیندازیم و دقت کنیم که آیا در آن از «پرونده ها»، «آرای صادره»، «وکلا» و هر نشانه "جمع" دیگری از وجود یک سلسله پرونده آورده شده یا در آن با «پرونده» (مفرد پرونده ها)، «رأی» (مفرد آرا)، «وکیل» (مفرد وکلا) مواجهیم؟!

تکذیب یک روال همیشگی؟!
 
۵ غلط فاحش در دیکته رئیسی که برای خود و همکارانش پاداش میلیاردی تجویز کرده!
«قرار نیست این مبلغ پرداخت شود»؛ این پاسخی است که مصائبی به ایلنا داده تا مشخص شود که نه تنها درج این مبلغ در نامه و موافقتش با آن را تأیید می‌کند (در حالی که ابتدا تأکید کرده بود نامه چیزی بیش از پیش نویس نیست)، که اساسا مدعی است که ممکن نبودن پرداخت این پاداش نشانه‌ای برای رد کلی نامه است.

او در این باره به ایرنا گفته: «سازمان اوقاف و امور خیریه نه چنین پولی دارد و نه مبلغ پیشنهادی برای پاداش، در کمیته مربوط به در سازمان مرکزی تصویب می‌شود.»؛ جمله‌ای که نشان می‌دهد نه با اتفاقی یگانه و منحصر به فرد، که با روندی ثابت و همیشگی در این سازمان مواجهیم که این نامه تنها یکی از نمونه‌های آن است.

روندی که ظاهرا در آن میزان پاداش پیشنهاد می‌شود، پیشنهاد در کمیته‌ای ویژه بررسی و احیانا جرح و تعدیل می‌شود و آنقدر تکرار شده که مدیرکل استانی تلویحا به آن انتقاد وارد کرده و بگوید «قرار نیست این مبلغ پرداخت شود»، بلکه «ما ارزش کار را به سازمان گفته‌ایم»، ولی «در سازمان کمیته‌ای وجود دارد» که ارزش کار را ندید می‌گیرند و «آنان تعیین‌کننده هستند.»!

درج پاسخ نامه در نامه پیشنهادی؟!
 
۵ غلط فاحش در دیکته رئیسی که برای خود و همکارانش پاداش میلیاردی تجویز کرده!
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایرنا تأکید کرده که «سازمان اوقاف و امور خیریه چنین پولی در اختیار ندارد.» نکته‌ای که می‌توان بر اساس آن پرسید، اگر پولی در بساط نیست، چرا سازمان از مدیرکل استانی خواسته تا رقم مشخصی برای پاداش در نامه درج کند؟ آیا این پیشنهاد، کاری بیهوده و اصرار سازمان برای درج آن در نامه، بیهوده‌تر از بیهوده است؟

اگر از بررسی میزان صحت این ادعا صرف نظر کرده و قصد حدس زدن در خصوص پاسخ احتمالی سازمان به این پیشنهاد را هم نداشته باشیم، با تأمل در نامه منتشر شده به یک نکته قابل تأمل در این خصوص برخواهیم خورد که می‌تواند بخشی از واقعیت پنهان ماجرا را مشخص کند؛ اینکه محل تأمین پاداش میلیاردی مشخص و پیشنهاد شده است!

جملاتی که نشان می‌دهند یا با روال دائمی در این سازمان مواجهیم که بر اساس آن، پیشنهاد دهنده پاداش می‌بایست محل تأمین پاداش را هم مشخص کرده و پیشنهاد دهد و یا با اقدامی نوظهور و ابداعی ویژه در این مورد مواجهیم که هدف از آن، بستن دست سازمان مرکزی برای دستاویز قرار دادن بهانه‌هایی مانند بی پولی برای پرداخت نکردن پاداش تقاضا شده است!

***
به صف اشکالات یاد شده، چرایی در نظر گرفتن پاداش برای انجام امور جاری یک نهاد ـ که طبیعتا بخشی از آن حقوقی و پیگیری قضایی است ـ مشخص نبودن حق الوکاله وکیل و ارائه پیشنهاد در خصوص آن، چرایی سکوت سازمان مرکزی در قبال این نامه افشا شده و موارد دیگر را می‌توان افزود که ظاهرا قرار نیست پاسخ داده شوند.
 
جوابیه سازمان اوقاف و امور خیریه
 
۱- در خصوص موضوع یادشده، تحقیقات لازم از مراجع ذیربط قانونی و واحد اجرایی مربوطه صورت پذیرفته و هرگز نتایج ارزشمند ناشی از فعالیت‌های صورت گرفته در پرونده‌ی حقوقی مربوطه تحت تأثیر فضاسازی‌های غیراصولی و غیرقانونی قرار نخواهد گرفت.

ضمن آنکه هرگونه حق‌وحقوق مربوط به اشخاص و وکلایی که در پرونده‌های مربوط به موقوفات دخیل بوده‌اند و نص صریح قانون نیز به منافع آنان اشاره داشته، محفوظ و لازم الرعایه می‌باشد.

۲- هیچ‌یک از مکاتبات مطرح‌شده در سایت‌ها مورد موافقت سازمان متبوع قرار نگرفته و هیچ‌گونه ترتیب‌اثری داده نشده است.

۳- سازمان اوقاف و امور خیریه، در دوره‌ی مدیریتی جدید خود و در راستای وظایف قانونی‌اش، ضمن اطمینان‌بخشی به کلیه‌ی هم‌وطنان در حفظ میراث جاویدان وقف، تقاضا دارد هرگونه خطا و انحراف از موازین را جهت اصلاح و برخورد قانونی به شماره تلفن ۲۶-۶۴۸۷۱۲۲۵-۰۲۱ و یابه نشانی اینترنتی news.oghaf@gmail.com اطلاع دهند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹۳
اقتصاد بدون نظارت دولتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
این دزدی ها کی تمام می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ملت هرروزفقیرترمیشونداقایان هروزبیشتر بیت المال رامی چاپند وفربه ترمیشوند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ملت درفقر مطلق دست وپامیزنند اقایان بدنبال نجارت وکاسبی خودشان هستند واقازاده هایشان هم در امریکاوکانادا و اروپا مشغول خرج کردن پولهای بیت المال !!!
علی
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
مسوول نظارت براین دستگاه موقوفات کدام نهاد هست؟ الان کجای کارند ؟این افتضاحات را کی باید جمع کند ؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
آقای ظریف جمله خیلی قشنگی دارند "ملت ایران خودش تصمیم گرفته که اینطور زندگی کند"
پس ناراحتی نداره من هم اگر مسئول دولتی بودم تا جایی که می تونستم می بردم چون مردم که اعتراضی ندارند چرا که نه
احسان
| Poland |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
وقتی این نهادهای که نه مالیات میدهند و نه کنترلی روشون هست وجود دارند و البته مدیرانشان هم از ...هستند وضع همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اساسا سازمان اوقاف چه ... می‌کنه در این مملکت؟
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
خود کرده را تدبیر نیست ؛ خودمان خواستیم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
حفظ اموال و داراییهای یک دستگاه جزء وظایف مدیران و کارکنان است .اگر قرارباشدکه برای کارهای که جزء وظایف کارکنان است پاداش بدهند پس چرا مدیر و کارمند استخدام می کنند
حسن
| Netherlands |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
باید در تمامی ادارات، مواردی از این دست بررسی و پرونده قضایی برای آن تشکیل شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
وقتی جمله ظریف از متن سخن او کنده می شود و جای دیگر بی ارتباط به منظور گوینده به کار می رود ، مسئولیت آن متوجه مونتاژ کننده ناشی است و نه گوینده اصلی . اشارتی بس باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اوقاف زیر نظر وزارت ارشاد دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
جالبه برای انجام وظیفه شون پاداش می خوان. خوب شما کارت همینه
نوش جونش بابا داره زحمت میکشه
یک و نیم میلیارد ناقابل که جلوی سگ بندازی قهر میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
متاسفانه ما ایرانی ها همیشه همه چیزو به شوخی میگیریم و با این به شوخی گرقتن ها، قبح مسائل رو از بین می بریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اینهایی که این مسائل رو به شوخی میگیرن خودشون یه جاییشون ناپاکه و از عمد میخوان قبح این مسائل ریخته بشه و دزدی عادی جلوه کنه. مسئولین هم که ککشون نمیگزه.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
عزیز شما هم که به شوخی نمی گیری هیچ فرقی با اون ناشناس نداری. همه نشستیم و نظاره می کنیم و با دو تا موزیک ملی می ریم رای می دیم و هیچ مطالبه ای هم از دولت نداریم و بیش از نیم قرنه که کشورمون همیشه دشمن داره و عده ای هم در تلاشند که همیشه این دشمن رو حفظ کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
چرا هر روز حسرت دیروز را می خوریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
حراست و بازرسی این مجموعه رو باید توبیخ کنند که با حق السکوت گرفتن باعث اینطور زیاده خواهی ها شدن
محمدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
شوخی ...
از قدیم گفتن چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا ...
از کیسه مردم ارتضا کردن ظاهرا قانونی شده است و کسی هم خجالت نمی کشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ارتزاق صحیح است
پرنیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ارتزاق
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ارتضا چیه؟!! حتما منظورت ارتزاق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
این نهادهای خاص فقط تو کشور ایران هستند که بودجه های هنگفتی هم بهشون تعلق می گیرد
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ناشناس سوتی گرفتن ازت خیلی مهم تر از صحبتی که کردی بود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
آقا ولش کنید بنده خدا رو شاید منظورش این بوده که در ارتزاق ارتضا نمیشن آقایان
خدا نبخشه
پول رو از از حلقوم مردم میکشن بیرون و میخورن حرومشون باشه
انشا...خدا هم تو این دنیا و هم تو اون دنیا جوابشون رو بده
این همه جوون بخاطر بی کاری و نداشتن پول نمیتونن ازدواج کنن اونوقت اینا اینطور بیت المال و سهم ماها رو غارت میکنن
تابناک تو رو خدا پخش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
تا زمانی که کامنت رو برای خدا و تابناک مینویسی حقت رو میخورن
حق رو مثل جلیقه زردهای فرانسوی باید گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
اگه قرار بود اتفاقی برای این جور افراد بیفته توو این چهل سال میفتاد. فقط بلدن ژست مومن بودن و پاکدستی بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
عزیزم طرف جلیقه زرد ها رو با این طرف مقایسه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
وقتی عوامل بدبختی هایمان را حواله به ان دنیا و انتقام خدا میدهیم وضعمان همیشه بدتر از قبل خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
۱۸:۳۸چقدر حرف بجایی زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
دوست عزیز ما مردم ایران هر بلایی که سرمان بیایید حقمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
عجب!!!!! پوکیدیم از خوشی پسا همه چی
ما معلم ها سالها کار می کنیم وتا حالا یک ریال پاداش نگرفتیم. بزور هر سال جدید چند درصدی به حقوقمون اضافه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
سلام
انصافاً شما معلم ها که خیلی کار میکنین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
تو دیگه اعتراض نکن لطفا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
من در شرکت ماشین آلات تراکتور سازی کار می کردم که آقایان دادند بخش خصوصی چون سود ده ترین شرکت در مجموعه بود و بعد خریداران که باز در
از آقازاده ها بودند شرکت رو ورشکسته کردند و الن بعد از 14 سال سابقه باید سنواتمان را به صورت قرمایی یعنی 50 درصد آن را آن هم در اقساط 2 ساله بگیریم این هم مملکت ما
وقتی نظارت نباشه همین میشه و تا وقتی شفاف معین نشه هر مالی از کجا بدست میاد و به کجا میره همین میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
تا وقتی قانون اساسی اصلاح نشود و این همه نهاد عریض و طویل حذف نشوند با میلیاردها نظارت هم کاری از پیش نمی رود.
پاداش ملیاردی را ول کردید چسبیدید به پنج تا غلط املایی خوب واسه هر غلط ده ملیون از اصل پاداش کم کنید بعد ملیاردی رو بهش بدید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
شما یکبار دیگه خبر را با دقت مطالعه بفرما. منظور تابناک غلط املائی نیست در واقع تابناک هم با این تیتر و با مچگیری از نکات مهمی که در متن نامه هست اما تا حدودی به چشم نمیاد خواسته که موضوع سوء استفاده و منفعت طلبی از اموال مردم رو نشون بده
این نهاد ها و سازمان ها و کمیته هایی که نظارت دولت ندارند ولی سرمایه ها ملی در اختیارشان است این کارها روال عادی در آنهاست
این آقای رییس روحانی هم هستند؟
در عجبم چرا مردم مومن به این ها اعتماد می کنند و اموالشون رو وقف می کنند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
وقف که باید برای مردم خرج شود نه برای مدیران و مسیولان ولی از بس مملکت نظارت نداره اموال وقفی هم ازادانه چپاول می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
همش تقصر احمدی نژاده .
از مصائب مملکت امثال مصائبی ها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
+++
تابی جان همش تقصیر این اینترنت و شبکه های اجتماعی است . هر چه زودتر باید همشون فیلتر بشند . یا از لنگر کشتی براشون استفاده بشود.
تابناک! درود. لطفا پیگیری کن.
داداش من صابون باید کف بده حالا چه با صاد بنویسی و یا باسین
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
حالا صابون را بیشتر دوست داری یا سابون را؟
در قبرستانهای زیر نظر اوقاف تا پول پرداخت نشه کسی اجازه دفن ندارد خیلی را هم راضی نیستند و مجبور هستند که گذشتگان اگر می دانستند قبرستان ها محل تجارت قبر خواهد شد فکر کنم زمین وقف نمی کردند جالبه سالی یک بار هم مسابقه قرانی و بعضی مواقع در برج لاکچری میلاد تهران برگزار می کنند مسلمانان مسلمانی زسر گیریم.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
تقصیر ملته.
علیرضا کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بودجه فرهنگی مملکت را همین ها می خورند
تو این اداره جات دولتی و بانک ها و چه و چه بعضی ها«نه همه» برای خودشان می برند و می دوزند
حجت السلام !؟
بابا خیلی شلوغش نکنید.بنده خدا دیده بخور بخور هست و مال مفتی هم هست گفته بذار ما هم بخوریم.بالاخره چند نفر سر یه سفره بودند.سهم وکیل و قاضی هم هست.بخیل نباشیم
خلايق هر چه لايق
اداره اوقاف چیز بی خودیه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
+++
اگر تحصیلاتشان را بررسی کنید می بینید حداکثر دیپلم هستند هرچند ممکن است مدرک دکترا هم رو کنند ! ....
من با تحصیلات عالی و 15 سال سابقه کار الان 15 ساله بیکارم.یعنی الان باید بازنشسته میشدم ولی نه کار دارم نه بیمه.اونوقت .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
منم یه جوان بیکار وناامیدم که هیچ انگیزه ای ندارم یه مرده ی متحرک
به جای کلمه رئیسی بهتر بود می نوشتید یک رئیس یا یک مدیر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
خیلی فرق نمیکنه، منظورش همون که گفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
منظور اینه که خواسته رئیسی بازی در بیاره!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
لازم به اصلح نیست.
بخدا راحت ترین کار دنیا مدیریت در ایران است...شما در حالت کلی میشینی تو اتاقت...یه چندتا پروژه که بقیه کاراشو کردنو تو افتتاح میکنی...هر هفته هم یکی دوتا مهمون دعوت میکنی گل میگی و میخندی...یه دوتا دیدار و عکس با خانواده های مدیران بالا رده و خانواده های شهدام میزنی تو سایت سازمانت...وسط کاراتم چندتا سفر بااصطلاح کاری با خانوادت میزاری...خونه ...ماشین...و ... داری.
برای انجام وظیفه اصلی شون هم پاداش میخوان، میزان پاداش رو باید مدیر بالادستی تعیین کنه، مبلغشم معقول باشه، اگه کار مثبتی هم انجام داده باشند مطمئنا یک و نیم میلیارد نمی ارزه
از شخصی پرسیدند قیمه با ( ق ) است یا ( غ ) ؟
جواب داد قیمه با گوشت و لپه است!
اون بیچاره هایی که اموال خودشون رو وقف می کنند میدن دست اینها که آخرت خودشون رو بسازند ....
نمی دونن که چطوری پول و اموالشون حیف و میل میشه .
تا زنده هستید خودتون کار خیر کنید که به اوقاف امیدی نیست ....
متاسفانه سالهای زیادی است که این گونه سازمان ها به نام دین و از جیب مردم محل حیف و میل شده که در این سالها بیشتر شده ولی کسی جوابگو نیست این هم از حراست سازمان ها
در اوقاف از این مسائل زیاد است. در مانگاهی در مسجد جامع امیرالمومنین شهید باقری با زد وبند به عده ای از ملک مسجد و با وساطت اوقاف واگذار شد و الان داند فعالیت می کنند. در ضمن به موسس درمانگاه فوق یک درمانگاه در املاک اوقاف در شمال شهر نیز پیشنهاد شده است که ایشان نیز از این قبیل سود زیادی عایدشان گردید. پیدا کنید پرتغال فروش را!!!!
من جانباز لنگ پول دارو بچه ام هستم که بیمه دی باید پراخت کند لنگ مستمری هستم هنوز می خواهند به من بدهند و..... باید خفه بشم صدام بلند نشه خون شهیدان پایمال میشه
شما به یک نکته مهم توجه نفرمودید ، که اصولا وقتی وکیل در گرفتن رای ذینفع باشد چه بسا به روابط ناسالم نتوسل گردد و از این مهم تر شاید رای بر خلاف حق صادر شده و حق افرادی که طرف پرونده بوده اند تضییع شده باشد ، حق الوکاله حداکثر 20 میلیون تومان بر اساس تعرفه است و زمنی که بیش از تعرفه پرداخت می شود انتخاب وکیل توسط دستگاهها و نهادها همراه با اخذ مبلغی از حق الوکاله توسط مدیران می باشد ،
نوش جانشان،وقتی وقتی بعضی جیزا مهم بشه نتیجش میشه همین،چندوقت پیش یکی از آشناهای نزدیک ما یه چند قطعه طلا داشت نذر یه امامزاده کرد،بهش گفتم مردحسابی آخه امامزاده احتیاج به طلا داره؟امامزاده میخواد دختر شوهر بده یا برا پسرش زن بگیره که میخوای واسش طلا ببری!گفتم طلاهاتو بده بچت که روزگار سختی داره ومستاجره وبسختی از پس هزینه های زندگیش برمیاد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
وقف بجا کار فوق‌العاده بزرگیه.در شهری مثل شیراز موقوفه مرحوم نمازی باعث شد این شهر ب قطب پزشکی جنوب ایران تبدیل بشه.لطفا همه چی رو قاطی نکنید
اشکال نداره بابا مگه چقدر پوله؟؟ همش یه میلیارد و پونصد میلیون همه خوردن این بنده خداها که دستشون تنگه بخورن
سازمان اوقاف تحت نظر رهبري است وريسش را ايشان تعيين ميكند
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
و هیچ نظارت و بازرسی هم بر این سازمان نیست !!!
دلم براي ساده دلاني كه در اين شرايط املاكشان را وقف ميكنند ميسوزد
خخخخخخخخ فقط اونایی که اموالشون میدن دست اینا
اینهمه همه مسئولین دارند میخورند حالا گیر دادید به این 1.5 میلیارد که درخواست خوردن داده است ! حتما مخارج بیت شان زیاد است
بيچاره مردمي كه به نيت كمك به محرومين پول و ملك خود را وقف جايي كرده اند كه به هيچكس پاسخگو نيست
دلم برای آنهایی که جانشان ، عمرشان ، امید و ایمانشان را وقف کرده اند ، بیشتر میسوزه!
درود بر شرف شما خبرنگاران وطن پرست که این فرد را رسوا و ملت را آگاه کردی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
++
این بنده خدا گناهی نداره، حتما این گونه پاداش ها عادیه و ما تازه با خبر شدیم. ما رو باش فکر میکردیم پول تو شرکت نفته...
کامنت۱۷:۴۹مال منه،سانسورچی،جرات نداری یه واقعیت را بنویسی چرا سانسورش میکنی،خاک عالم تو سرمن که دلمو به یه کامنت خوش کردم انگار اگه نظرمو بنویسم ایران گلستان میشه
اگه یادتون باشه تلویزیون چند سال پیش یک مسابقه داشت:

بخــــــور بخـــــــــور... خیلـــــــــی بخـــــــور!
والله من که به سهم خودم از این خرج کردن از بیت المال رضایت ندارم. این مدیر کل مفسد فی الارض است و باید محاکمه شود.
مدیر اصلی دستگاه مرکزی هم باید پاسخگو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
درسته اینها ضربه زننده به اعتقادات مردم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
البته اگه اعتقادی مونده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
وای بر ایشان
آقا جون نظارت چیه؟
والله کار اینها از اون دلالهای ارز که اعدام شدند بدتره،
باید محاکمه شوند.
مدیر ارشد دستگاه مرکزی چرا ساکت است؟؟؟
جواب مردم را بدهید.
خوب بخور بخور شده بخورید تا بترکید ایشالا
این را باید دادگاهها توجه داشته باشند که وقتی طرف دعوا اوقاف هست ، در واقع برخی مدیران اوقاف از رانت مدیریت و تقدس وقف برای منافع شخصی خودشان استفاده می کنند
در میخانه ببستند خدایای مپسند که در بانک تزویر و ریا بکشایند
یا خدا ، یا رسول خدا ، یا امام هشتم بداد این مردم بیگناه برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
ان الله لایتغیر بروم حتی وغیر بانفسه۵
شما توی عنوان مطلب نوشتی "رئیسی" ، اکثر بازدید کننده ها فکر می کنن منظورتون تولیت آستان قدس رضویه ، بهتره که بنویسید "یک رئیس"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
++
پاداش چیز خوبی است برای تشویق کار کردن بهتر
ولی ابتدا باید همه اسناد مربوط به آن شفاف سازی وبرطبق قانون باشد
با این اوضاع مالی و اقتصادی موجود آیا این پرداختها منطقی است
بابت چه کار ملی ،مهم ، وارزشمند برای مصالح کشور و مردم این پاداش در نظر گرقته شده
مشکل بیکاری حل شده؟راهی برای کم شدن مشکلات مردم ابداع شده ؟....
در غیر اینصورت جز بالاکشیدن حق حقوق مردم چه نام دیگری می توان برایش تعیین کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
پاداشم برادر
خدایا خودت محوشان کن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
چشم
فقط بخوربخور تو این مملکت حاکمه.
سواد در حد …
به قول معروف در دیزی باز و.......گربه هم که بی حیا..............
ایشان باید توبیخ و مورد بازجویی و از کار برکنار شوند. وظیفه ای پذیرفته و در قبالش حقوق دریافت می کند. وای به حال بقیه کارهاشون.....
خیابان انقلاب حدفاصل بین میدان انقلاب و چهارراه ولیعصر یک آقای میانسال هست که یک دختر معلول داره بغلش میکنه و ازین ویفر رنگارنگا میفروشه . هروقت می‌بینمش تا چندروز حالم گرفته هستش. آرزو داشتم اینقدر داشتم که حداقل یه دکه براش تهیه میکردم که با اون وضعیت و بچه معلول به بغل اذیت نشه. اونوقت آقایون اوقاف دنبال پاداش میلیاردی هستن. خدا ازتون نگدره
پاسخ ها
احسان
| Poland |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
شرم بر ما که هیچکاری نمیکنیم
علیرضا کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
خدا نگذره.

ما هم نباید بگذریم.
وقف حیات جاودانه یا نون دونی جاودانه
یکی از مظاهر ظلم به ملت در این ایام ادارات اوقاف هستن
با سلام
حق الوکاله وکلا مطابق قانون بر اساس تعرفه مشخص است ضمن این ه وکلا موظفند مبلغ حق الوکاله را به موجب قرارداد دقیقا منعکس تا بر اساس آن تمبر مالیاتی ابطال نمایند .در پرونده مورد مناقشه ظاهرا حکم به نفع اداره اوقاف صادر گردید در صورتی که خواهان(اوقاف) مطالبه حق الوکاله را در هنگام طرح دعوا مطرح نموده باشد دادگاه صادر کننده رای مکلف است علاوه بر محکومیت خوانده به اصل خواسته مورد دعوا خوانده را به پرداخت حق الوکاله در حق خواهان(اوقاف)محکوم نماید
لذا اداره اوقاف مطابق روال معمول بدوا حق الوکاله را به وکلا پرداخت سپس از محکوم دریافت می نمایند لذا خواسته مدیر کل اوقاف آذربایجان فاقد ایراد قانونی می باشد اما بخشی از خواسته نامبرده خصوص مطالبه پاداش به لحاظ وظیفه آنان فاقد مبنای شرعی و قانونی می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
لازم به ذکر است که در این پرونده مردم یک شهر رو کاملا بدبخت کردن
نسل حاضر نه مالی دارند که اضافه اش را وقف کنند .بنابراین طی چند سال اینده پرونده وقف بسته خواهد شد.
پاسخ ها
علیرضا کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اگر هم دارند با این صداقت که از آقایان دیده اند وقف نمی کنند.
این همان سازمانی هست که قرار بود کل کشور را با درآمدش اداره کنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
لوطی خور شد
نه عوض میشه نه برخورد نه هیچ چیز دیگه
غارتگران
اين اوقاف تو مملكت ما گنج بزرگى هيت كه اصلا معلوم نيست كجا هزينه ميشه جالب اينه معاف از ماليات هم هستند اصولا به وصيت واقف هم توجهى نمى شود نظارت در حد زير صفر بخور بخور در حد عالى
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
ببین چی زدن به بدن که فقط 15 میلیاردریال میخوان دس خوش بدن
به یاد رب چین چین که میگه نووووووووش جان
یک بنده خدامیره ارایشگاه سرش رابانمره یک کوتاه کنه ارایشگرمی بینه سرش پرازچاله چوله است.ازش می پرسه سرت چرااین طوراست جواب میده ای اقااین یک کله بی صاحب بوده هرکسی رسیده یک بیل زده توش.حالاشده حکایت مملکت عزیزماهرکسی درهرپست ومقامی اگرذره ای انصاف داشته باشه قسمتی رامی خوره اگرهم نداشته باشه کلشو بالامی کشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
هوشتنگ خان ما كه نفهيميديم چي گفتي؟ منظورت به خودت بودا!!!
پسر غلامحسین الهام و فاطمه رجبی که هر دو از تندروهای حکومت هستند رو ببین؟ نخبه!؟
اینم از وقف و اوقاف و امور خیریه و دیگر هیچ
روزی گذشت پادشهی از گذرگهی

فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست

پرسید زان میانه یکی کودک یتیم

کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست
نمی دونم باید به حال کی بشینیم گریه کنیم .
بخورید ولی شما نه ایمان دارید نه اعنقاد به قیامت
اینها نوک کوه یخ است
یک عده را گذاشتن سرکار
یکبار رفته بودم دبیرخانه استانداری ، یک برگه ماموریت رو میز در معرض دید بود که تو بخش تاریخ ماموریت کل ماه رو شامل میشد و محل ماموریت رو هم نوشته بود سراسر کشور . میدونید چقدر حق ماموریتش میشه؟! اینجوری فیشهای نجومی در میاد.
آخه کل ماه با تعطیلیا؟
خيانت از بيت المال در هر نهادي زشت و مذموم هست
متاسفام
تیتر شما انسان را به اشتباه می اندازد لطفا امانتدار باشید
ما آدمهای عادی جیگرمون خون میشه از این همه بی قانونی
خدا کنه این مطلب را خانم شهید حججی یا جانبازانی که سی ساله به کپسول اکسیژن وصلن نخونده باشن
به نظر من که پاداش حقشونه.
با تشکر از سایت تابناک تا توان دارید در راه شفافسازی پیش برویدو از این نمونه ها مطرح کنید..
روي فرعون و طاغوتيان رو سفيد كرده ايد
هر نامه اي پس از امضاء شماره مي شود، نه اين كه اول شماره شود و بعد امضاء!
برای چند ریال گرانفروشی مردم رو به تعزیرات میبرن اون وقت خودشون ملیاردی به خودشون پاداش میدن .
روحانی ، یعنی رها شده از جسم و متعلق به روحیات
از همین جاها گندش در میاد
اقتصاد نفتی غیر شفاف غیر خصوصی مملو از هزاران نهاد و ارگان و .... نتیجش همینه
اخراج حراست و بازرسی اوقاف حداقل کاری است که می تونه نشون بده هنوز جای امیدی مونده تا اصلاح و پیشگیری صورت بگیره..
منظورشون از سود سپرده چیه؟
چند سال پیش میخواستیم خانه پدری را به سه پسرش که ما بودیم رسما منتقل کنیم.زمین خانه اوقافی و اجاره نود ونه ساله بود.برای خانه ای به ارزش حدود سیصد میلیون تومان در شهرستان.اداره اوقاف بیست میلیون تومان عوارض انتقال گرفت .با تخفیف!
باید خود مدیر و معاونت هاش و افرادی که تو نامه هستند مورد بازجویی قرار گیرند که این همه مال رو از کجا آوردند آپارتمان های آقازاده هاشون و معاون هاشون و وام های کلانی که می گیرند رو باید پس بدند
فیش حقوقشان را که نگاه میکنی ادم دلش میسوزه
بهترین کار در شرایط فعلی بستن و فیلتر کردن اینستاگرامه تا آبروی اسلام و مسلمین حفظ بشه.
باید این مسئولین و اونقدر پول تو حلقشون کنن تا سیر بشن.
تبریزی های روشنفکر و با تعصب
چشمتان روشن.....
این دیگر مصیبت نیست مصائب است.
بدانند
مشکل اصلی امریکاست
هردم از این باغ بری میرسد .
حراست و بازرسی مجموعه هم کاسه شدن بجای پیشگیری
اقای تابناک این مسله چه ربطی به رییسی داشت چرادنبال سوژه میگردی
پدربزرگم خدا رحمتش کنه میگفت شما از دست کسانی که عادت کردن زندگیشون رو با خیرات بگذرونن خیر نمیبینین
شاید بقاع تازه ای درآذربایجان کشف ویاساخته شده که درآمدزایی زیادی داشته که آقایان درآنجااضافه کاری کردندومدیرکل ازحقوق زیرمجموعه خوددفاع کرده است.
حجت الاسلام
با سلام

فتباركالله احسن الخالقين
#مسکن_مهر 4 میلیون خانواده را صاحب خانه وهزاران شغل و کار تولیدی ایجاد کرد تنها با 45 هزار میلیارد تومن.
سازمان رسمی حداقل باید آدرس ایمیل رسمی داشته باشه نه عمومی (جیمیل)
در ظاهر خودشونو آدم خوبه نشون میدن و خواستار رفع مشکلات اقتصادی مردم هستن و از ساده زیستی دم میزنن و در خفا از بیت المال این مردم محروم به خودشون پاداش ملیاردی میدن .وای بر ما
حالا آقا به این دقت کنید:

news.oghaf@gmail.com

اوقاف با این همه دبدبه و کبکبه توی جی میل برای خودش ایمیل درست کرده و رسما اعلام کرده !!!!
حفظ میراث جاویدان وقف!!
چه ملت شریفی هستیم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مثل اينكه اين نامه در همين زمان مديريت جديد اوقاف نوشته شده ها.
بنده کارمنداوقافم این جور نمونه هم دراوقاف کردستان میباشد مدیرکل از هر رای ویاسندی برای موقوفه میگیرد هرچنددران هم نقشی نداشته وشهرستانها این کارراانجام داده اند مبلغ حداقل شش میلیون تومان به حساب مبارکش واریز مینماید مثلا روحانی هم هست
در ایران پست به افراد بی کفایت ، بی سواد و نان به نرخ روز خور می رسد .
آیا قرار بود بعد 40 سال به این جا برسیم.
این بود اون وعده وعید
این آقای مدیرکل مجبور شده نامه بزنه
حجت اسلام و مسلمین؟
15 میلیارد؟
اوقاف؟
سلام، والله این مدیر از همان روز اول همه اش به فکر منفعت خودش بود
باعث تاسفه
اینکه در خواست پاداش کرده که بد نیست
اگر بررسی کنند خلافهای دیگر این آقا وهمکاراش خیلی زیادتر از اینهاست
گوشت قربونیه!! یعنی چی؟ جداٌ برخی از این مدیران دولتی بیان بیرون ماهی یک میلیون هم بهشون نمی دن تو شرکتهای خصوصی،‌جدا جداٌ جداٌ دارم می گم(البته برخی!!)
این نامه امضا شده ولی چون در اتوماسیون اداری چاپ گرفته شده امضاها نشان داده نمی شود تا نامه ای امضا نشود که شماره نمی خوره بابا
خدا عالمه
یه مسلمان این مشلات مالی را امار بگیره ولیست درست کنه ممکنه خدا کمکی بکنه
سازمان اوقاف و امور خیریه زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی