بازدید 16635

پاتک عجیب و به ظاهر مؤثر وزارت علوم به طرح استیضاح وزیر! +اسناد

در حالی که استیضاح وزیر علوم با چند ده امضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و رسیدگی به آن در دستور کار قرار دارد، مدیران این وزارت خانه با اجرای طرحی ویژه و عجیب، تلاش گسترده‌ای برای مختومه کردن طرح به کار بسته‌اند؛ طرحی که مستنداتی پیرامون ابلاغ و اجرای آن در اختیار «تابناک» قرار گرفته که نگران کننده است.
کد خبر: ۸۵۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 11 December 2018

در حالی که استیضاح وزیر علوم با چند ده امضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و رسیدگی به آن در دستور کار قرار دارد، مدیران این وزارت خانه با اجرای طرحی ویژه و عجیب، تلاش گسترده‌ای برای مختومه کردن طرح به کار بسته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخی نمایندگان امضا کننده این طرح، بر حتمی بودن استیضاح منصور غلامی تأکید دارند و شواهد حکایت از احتمال بالای خروج وی از کابینه دارد، تا جایی که گمانه زنی‌هایی در خصوص جایگزین احتمالی غلامی هم منتشر می‌شود.

اما ماجرا از چه قرار است و چه طرحی در بدنه وزارت علوم برای ممانعت از استیضاح وزیر در جریان است و اساسا چگونه می‌شود کاری کرد تا نظر نمایندگان خواستار استیضاح را تغییر داد؛ با تحول وزارت‌خانه و تلاش برای رفع اشکالات دهگانه‌ای که محور‌های استیضاح را تشکیل می‌دهند یا راهی کوتاه‌تر و سریع الوصول‌تر؟

پاسخ دولتمردان به این پرسش ها و ابهامات بسیار زیرکانه و ظاهرا کاربردی‌تر است؛ راهکاری از جنس پاتک به مجلس با چاشنی سرمایه‌گذاری روی نمایندگان مردم در خانه ملت؛ آن هم در فرصت تعطیلات اخیر مجلس؛ طرحی که با دقت در حال پیگیری است و قصد داریم در ادامه، نگاهی مستند به آن بیندازیم.

از جمله دانشگاه‌هایی که به دلیل تعدد شعب در سراسر کشور، می‌توان از نفوذ آن بهره‌مند شد، دانشگاه فنی حرفه‌ای است که در حال حاضر ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده در سراسر کشور زیر نظر آن هستند و البته تنها دانشگاه کشور است که مجوز توسعه رشته و فضای آموزشی دارد؛ امتیازاتی که ظاهرا از دید وزیر و همراهانش، موقعیتی ممتاز برای دفع خطر استیضاح ارزیابی شده است.

این را نامه‌ای نشان می‌دهد که مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی خطاب به رؤسای تمامی واحد‌های تابعه نوشته و در آن تأکید کرده که از فرصت تعطیلات مجلس و حضور نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه بهره ببرند و با دعوت ایشان به واحد‌های دانشگاه، از ایشان در حل مشکلات دانشگاه طلب استمداد کنند.

 
جهت دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
جهت دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

البته این تنها یک روی ماجراست که چه بسا مثبت هم به نظر برسد؛ اما ماجرا روی دومی هم دارد که بعید است در جریان آن قرار گیرید و مثبت تلقی‌اش نمایید؛ روی دومی که در نامه‌ای دیگر (یک روز پس از نامه بالا) بروز و نمود پیدا کرده و تشویق آشکار و علنی رؤسای واحد‌ها به لابیگری برای ابقای وزیر علوم است؛ آنجا که در پایان نامه دو صفحه‌ای از رؤسای واحد‌های فنی‌حرفه‌ای خواسته شده است؛ «شایسته است ترتیبی اتخاذ نمایید تا ضمن بازدید میدانی از آموزشکده‌ها در معیت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های آتی وزارت متبوع [علوم]در ارتقای دانشگاه فنی حرفه‌ای به استحضار نامبردگان رسیده و بر استمرار حمایت‌های وزارت متبوع و تقدیر از عنایات وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری تأکید گردد.»
 

نکته جالب توجه در این خصوص، ارسال فرم‌های خام دعوت نمایندگان مجلس به واحد‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای است که در آن مواردی به صورت پیش فرض برای طرح با نمایندگان مدعو آمده است تا مبادا رئیس واحدی اشتباه کرده و بر خلاف طرح و برنامه مدون عمل کند؛ رویکردی که حتی می‌توان توهین آمیز قلمدادش کرد.
 

اما آیا این تدابیر، به کار هم بسته شده یا کاغذبازی بیش نیست؟ کاغذ بازی که می‌توان با انجامش، به مسئولان وزارت خانه نشان داد که ملاحظات و نظراتشان لحاظ شده و جامه عمل پوشیده است! برای پاسخ به این پرسش ها، بد نیست بار دیگر به سراغ مستندات برویم تا دریابیم دستور مدیرکل دانشگاه فنی حرفه‌ای خیلی سریع‌تر از آنچه تصورش را کنیم، در برخی واحد‌های این دانشگاه جامه عمل پوشیده است.

به نامه زیر دقت کنید. رئیس آموزشکده فنی حرفه‌ای پسران خلخال به صراحت تأکید کرده که در راستای اجابت دستور صادره مافوق هایش، نماینده مجلس را دعوت کرده و برای ماندن وزیر علوم با وی رایزنی داشته است که نتیجه آن، قول مساعد نماینده برای رایزنی با دیگر نمایندگان مجلس در راستای انصراف از استیضاح وزیر علوم بوده است!

 

اتفاقی عجیب و به نوعی نگران کننده که مستندات دیگر پیرامون آن در اختیار «تابناک» قرار دارد و در صورت لزوم در آینده منتشر خواهد شد؛ روندی که می‌شود با اندکی تأمل و دقیق شدن در ابعاد آن، به نتایج جالب توجه دیگری رسید و توقع داشت که نهاد‌های مختلف به آن واکنش نشان دهند، چون اگر باب شود، معلوم نیست چه آینده‌ای در انتظار کشورمان خواهد بود!

در پایان گفتنی ا‌ست، «تابناک» آمادگی دارد پاسخ مسئولان وزارت علوم، نمایندگان مجلس، دانشگاه فنی حرفه‌ای و دیگر مسئولان و نهاد‌های مرتبط با ماجرا را دریافت کرده و جهت روشن شدن ابعاد کامل ماجرا، منتشر نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۳
مردم در میان پیکار این سیاسیون نابود شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
!فدای سر سیاسیون
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
بازی سیاسی
مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
مهم نیست
حال کی این نامه هارا به شماداده تا زیر اب وزیر بزنید بنابراین عدهایی هستند تا زیر اب وزیر یزنند ازجمله شما تابناک با انها همکاری می کنید تا زیز اب وزیر بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خوشمان آمد
متاسفانه مجلس در مراحل مختلف به مسايل آموزش عالي بي مورد وارد و سبب آسيب هاي جدي به ساختار و تشکيلات اين وزارت و نظام آموزشي کشور شده است. اين آسيب ها از انتخاب وزير شروع و به انتخاب رييسان دانشگاه ها و ختي دانشکده هاي کشور انجاميده است. از سوي ديگر، با ورود به سياست خطرناک گسترش بي رويه دانشگاه هايي که از سطح علمي و کيفي خوبي برخوردار نبودند و از سوي ديگر الزام دانشگاه ها به پذيرش دانشحو بيش از اندازه ظرفيت و فشار به سازمان سنجش براي گسترش رشته ها و حتي جذب استادان و ايجاد تورم در نظام آموزش عالي سبب کاهش کيفيت دانشگاه و افت شديد کيفي خروجي هاي آنها و در انتها ضعف شديد در بنيه علمي دانش آموختگان گرديد. اين خروجي هاي بي کيفيت توان ورود به عرصه کار را نداشته و نمي توانند مشکلي از مشکلات کشور را حل کنند. هم چنين سوي ديگر اين فشارها منجر به پايان نامه سازي ها و مقاله سازي هاي دروغين و يا فروش آنها در کشور گرديد. ثمره آن نيز بي اعتباري علمي کشور در سطح جهاني شده و هم اکنون بسياري از متخصصين پذيراي دانشجويان ايراني نيستند و از سوي ديگر مجله هاي علمي نيز به دليل داده سازي ها و يا تقلب در مقاله ها از پذيرش ايرانيان سر باز مي زنند. اين سلسله بي سرانجام سبب تباهي دانش و دانشمند در کشور گرديده است. بماند که سر ديگر اين سلسله اشتباه ها با فرار مغزها نيز گره خورده است. پس برادران عزيز متخصصين آموزش عالي بهترين کساني هستند که مي توانند به خوبي سرنوشت خود و کشور را رقم بزنند و به کشور کمک کنند. لطفا در اين حوزه بيش از حد ورود نکنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
حالا کاری با فلسفه مقاله دادن و غیره ندارم. کلی ولی بیشتر این ژورنالهای جهانی در راستای اهداف منحرفکردن و اتلاف وقت اساتید و دانشجویان هستند تا از توسعه واقعی ممالک در حال توسعه جلوگیری بشه وقت اساتید به یه سری مسائل بیهوده تلف بشه... نمیدونم چقدر این موضوع برات قابل درکه.... ...
سلام
امضای طرح استیضاح وزرا و سپس رایرنی وزرا برای پس گرفتن امضا با تطمیع به صور مختلف متاسفانه از هر دو طرف خواهان دارد و به یک روبه خطرناک تبدیل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
به این میگن ساختو پاخت که متاسفانه دوستان انکار میکنن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
آقای دکتر صالحی نباید دانشگاه را وارد مسائل سیاسی می‌کردند‌. ایشون از دانشگاه استفاده ابزاری کرده‌اند.
این وزیر به دلیل عملکرد ضعیف باید استیضاح بشه.
یعنی چی که رایزنی کنن تا امضاها رو پس بگیرین.
خیانت به ایران تا کی و تا کجا.؟؟؟
لطفا جو دانشگاه فنی و حرفه ای رو بهم نزنید.ما کارکنان از مدیریت دکتر صالحی راضی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
همیشه دوست داریم سرمون تو برف باشه
دوستی خاله خرسه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
آقای دکتر صالحی یک شخصیت علمی هستند ولی متاسفانه در امور اجرایی و سیاسی اختیار زیادی برای دستیار خود فراهم کرده‌اند . دراین زمینه دستیار ایشان بسیار ناپخته و ضعیف عمل کرده‌است
تابناک کمی حرفه ای عمل کن واقعا باید به حال خود این سایت افسوس خورد، شما کار خودت را درست انجام بده، همین وزارت علوم ده ها و شاید صد ها مشکل دارد اگر رسالت دارید به آنها بپردازید نه به این دعواهای خاله زنکی
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
کسانی از مدیریت اشان راضی هستند که براشون نفعی داشه دانشگاه شده پاتوق همشهریهای این اقا
به نام نیروی حق التدریس 1600نفر جذب کرده این اقا اگر میتونست تکلیف یروهای قرار دادیشو مشخص میکرد نه ...
هر چند وزیر فعلی مشکلاتی دارد و از جمله اقتدار کافی ندارد، ولی یکی از بهترین اقدامات ایشان جلوگیری از رشد بیشتر و قارچ گونه داشگاه ها است. آقایان نماینده هم تنها و تنها با همین مورد مشکل دارند و بقیه بهانه است.
پاسخ ها
پویا
| Germany |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دوست عزیز به نظر شما این موفقیتشونه؟
الان اگه مجوز بدن مگه دانشجویی مونده که بره این دانشگاه ها؟ همین الان دانشگاه های غیر انتفاعی با حداقل ظرفیت دانشجو می گیرن چون دانشجو نیست
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بنده هم دقیقا با شما موافقم ...
سلام با توجه به حقی که از کارمندان قراردادی ضایع شده و نیروهای حق التدریس با کمترین سابقه استخدام شده اند با این وجود ما از مدیریت دکتر صالحی راضی بوده و حاضر نیستیم جو دانشگاه بخاطر مسایل سیاسی به هم بخورد .لطفا دانشگاه را وارد مسایل سیاسی نکنید
مشکلات وزیر
-اصرار بر تغییر مدیریت های موفق طرفدار دولت در برخی از دانشگاهها
- یکه تاز کردن قائم مقام وزارت در عزل و نصب ها و اعمال سلیقه به جای اصل قرار دادن ضابطه
- حاکم کردن نیروها بر اساس روابط خانوادگی بدون در نظر گرفتن صلاحیت و کارآمدی افراد
- عدم تسلط بر امور دانشگاهها و فقدن برنامه برای رشد علمی
- اضمحلال دانشگاههای کوچک و در حال رشد به خاطر سطح بندی ناجوانمردانه و بدون معیار دانشگاهها
- از بین بردن ضابطه های لازم برای توزیع صحیح نیروها در دانشگاهها و تحمیل ورود دانشجویان ضعیف و غیر کارآمد به دانشگاههای کوچک.
- تحمیل اعضاء هیات امناء بدون ضابطه مناسب بر دانشگاهها به عنوان نمایندگان وزارت که بیشتر بوی رفاقت و ارتباط خانوادگی از آن به مشام می آید.
- قطع ارتباط مدیریتی برای اعمال مدیریت مناسب و در جهت اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید و عدم کنترل جهت گیری های سیاسی و علمی در دانشگاهها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
همین که عبدالحسین فریدون را کنار گذاشته اقدام قابل تقدیری هست. اگر چه در هیات دولت وزیر قدر قدرتی نیست و منافع وزارت علوم زا پاسداری نمی‌کند
تصمیمات آموزش عالی در تغییر مدیران در راستای منافع و اهداف دانشگاههای استان در مازندران نیست مثل تغییر دکتر میرنیای مدیر بی بدلیل و توانمند که بنظر قربانی دو نفر از نمایندگان با رفتارهای سیاسی شان شدند در دانشگاه علوم کشاوزری و منابع طبیعی ساری هم رفتار و روابط بر ضوابط قانونی پیشی گرفت وجای مدیر منظم، پاکدست وقانون مدار فردی ناتوان را جایگزین کردند با همت نمایندگان محترم باید تکلیف وزیر روشن شود تا بیشتر از این آموزش عالی کشور متضرر نگردد
وزیر فعلی اقتدار کافی و مدیریت خوبی ندارد و معاونان ایشان با هدف گسترش دانشگاههای غیرانتفاعی خود سیاست های وزارت علوم را تنظیم می نمایند . وزارع علوم وزیری می خواهد که دارای طرح باشد نه شخصی مثل غلامی که بود و نبودشان فرقی ندارد
با سلام
بنده به نمایندگان مجلس هم اعتمادی ندارم. اگر وزیر به حفظ وزارتش تلاش میکند اینها بخاطر یک رای هر کاری می کنند. اصلاً وزارت خانه های مهم را ول کردند به وزیر علوم چسبیدند. ایران با جمعیت 80 میلیون بیشتر از چین میلیاردی دانشگاه دارد. این آقایان نماینده حالا دوست دارند این دانشگاهها حفظ شوند تا اهل بیت آنها ارتزاق نمایند.
واقعا برای وزارت علوم که باید الگو باشد برای همه دستگاه ها باید تاسف خورد. وقتی گزینه 21 ام لیست رئیس جمهور وزیر می شود. وقتی در پاسخ به حمایت های فراوان جوانان و دانشجویان در فضای انتخابات بدترین گزینه از یکی از شهرستان ها به تهران فراخوانده میشود تا سکان وزارت علوم را دست بگیرد وقتی بجای انتخاب روسای دانشگاه ها بر اساس شایستگی به سراغ هم دانشگاهی های ادلاید و اعوان انصار آقای قائم مقام محترم می روند و رئیس پروازی وارد تهران می کنند که سه روز اخر هفته به شهرش برگردد و در ییلاق های شمال تفرج کند نتیجه ای بهتر از این قابل انتظار نیست. دانشگاه فنی حرفه ای برای کشور ظرفیت است اما تا زمانی که آقایان در تلاش برای لابی گری و محکم کردن صندلی های خود هستند این ظرفیت شکوفا نخواهد شد. بجای این کارها به هزاران مشکل اعضا هیات علمی و کارکنان قراردادی آن بپردازید.
تاریخ نشان داده حرکت و شور و نشاط از دانشگاه ها آغاز خواهد شد امیدوارم نمایندگان محترم هرچه زودتر با استیضاح این وزیر کم حال و تغییر این قبیل مدیران و روسا ناکارامد و منفعت طلب شرایط ناامیدی کشور را اصلاح کنند.
و ممنون از تابناک بابت روشنگری که رسالت حقیقی هر رسانه مستقل است
این وزیر یکی از ضعیف ترین وزرایی است که در طول سالیان مختلف کارهای اجرایی در جاهای گوناگون زیارت کرده ایم.
ورشکستگی ما تا به کجاها باید برسه و جار زده بشه...؟
موضوع جدیدی نیست بارها نمایندگان خواسته اند در دوره های مختلف از وزرا پرسش کنند ولی بی خیال شده اند و سوالو خوردند !!!
وزارت علوم تحقيقات و فناوري خودش شده يكي از قوا چراكه كه از جايگاهي به اسم هيات آمنا حداكثر سوء استفاه را براي نوشتن مقررات كرده به طوريكه براي رئيس دانشگاه تهران فقط 5700000 تومان فوق العاده مديريت تصويب كرده ، و معاونين وزير هم ضريبي از اين مبلغ تا 180 % بهره مند مي شوند براي اعضاي محترم هيات علمي دو ماه مرخصي تصويب كرده كه الان ذخيره اين مرخصي هاي براي سازمان برنامه و بودجه شده يك چالش جدي در سازمان تحقيقات كشاورزي نفر داريم با 1300روز مرخصي پايان خدمت كه اين براي مبلغ پاداش و مرخصي آن از قيمت سه مركز تحقيقات زير محموعه بيشتر شده - از 365 روز سال اين اعضا محترم در سال 60 روز مرخصي دارند + 108 روز پنج شنبه و جمعه و 30روز هم تعطيلي كه مجموعا اگر كار كنند 145 روز مي شود متوسط حقوق اين آقايان 12000000 است كه براساس روز واقعي كاري آنها (165) روزي مي شود 800000تومان خروجي اين اعضا در بعضي از دستگاه ها چيست ؟
افرین به تابناک
به عنوان یک عضو هیات علمی از عملکرد ضعیف وزیر بشدت انتقاد دارم
سیاسی کاری در انتخاب روسا و اداره بد دانشگاه ها
نه به وزیر علوم
دوشنبه 19 آذر 97 بازرس از وزارت خارجه برای پیگیری دانشگاه D8 در دانشگاه بوعلی آمدند. قبل ازآمدن بازرس در اقدامی سریع مقامات دانشگاه بوعلی همدان تابلوی سر در بعضی از اتاق استادان را برداشتند و مهتابیهای کهنه را با نو عوض کردند. سردر دفتر مدیر گروه ریاضی را برداشتند و در آن اتاق پرچم کشورهای عضو D8را گذاشتند. چند گلدان در محوطه قرار دادند. به بازرس نشان دادن که فضای لازم و زیر ساختهای لازم برای دانشگاه D8 را آماده کرده اند. البته اتاقها سرجای خود هستند و سردرها هم بر می گردد. این هم از تدبیر مقامات دانشگاه بوعلی ..در دانشگاه بوعلی ناکارآمدی بیداد می کند که از عواقب ریاست دکتر غلامی و گماشتگانش می باشد.
اتفاقا همين آماريكه درنامه دانشگاه فني- حرفه اي جهت دفاع ازوزارت علوم وانصراف از استيضاح ارايه شده خود بهترين دليل جهت ضرورت تعويض مديريت وزارت علوم است . درشرايطي كه دانشگاههاي ممتاز ، تراز اول وكار آفرين كشور باتوان بالاي علمي -صنعتي و عملي به شدت بامشكلات مالي دست وپنجه نرم كرده وروز به روز بدليل كاهش تخصيص واعتبارات ضروري وحياتي خود به قهقرا ميروند ، " افزايش اعتبار هزينه اي دانشگاه فني - حرفه اي از 753 ميليارد تومان فعلي به 2000 ميليارد تومان درلايحه بودجه 98 ونيز افزايش اعتبار تعميرات آن از 52 ميليارد تومان فعلي به 250 ميليارد تومان براي سال 98 واقعا باچه منطق ، توجيه وضرورتي صورت گرفته وقراراست كدام تحول اساسي ، علمي ، شغلي ، صنعتي وكارآفريني توسط اين دانشگاه دركشورانجام شود ؟!!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
دانشگاهی محترم شمااگرکمترین آشنایی با دانشگاه فنی حرفه ای داشته باشیدمیدانستیداین دانشگاه نسل سوم یکی از مهمترین مشکلات جوانان یعنی اشتغال را حل کرده است
با توجه به تجربیات قبل و بعد دم تایید وزارا برای این وزارت خانه. بهترین گزینه ممکن خود دکتر غلامی هستند. با تستیضاح و غدم انتخاب گزینه مناسب وضعیت علمی کشور را مدوش نکنید. در خال حاضر شرایط رو به بهبود است.
وقت محلس را صرف امور اقتصادی کنید
وزیر فعلی علوم به کارکنان و کارمندان به عنوان طفیلی و سربار نگاه می کند و هیچ گونه نگاه عملی برای رفع مشکلات آنان ندارد. این وزیر نه کارایی دارد و نه انصاف و عدالت ؟
نمایندگان محترم مجلس بس است دیگر هرچی شمارو این دولت امیدوار کردند . لطفا یه کم هم به فکر مردمی باشید که شماهارو فرستادند اونجا. به نظر من این وزیر و معاونانش باید بر کنار شوند و با کسانی که با اینگونه نامه ها قصد عوض کردن رأی نمایندگان مجلس را دارند باید برخورد جدی شود تا بقیه دیگه ازین شیرین کاریها نکنند.
واقعا افرین به وزیر باهوش که نمایندگان را با مشکلات وزارت خانه اش اشنا کرده تا حداقل با دقت بیشتری بدور از جناح بازی درباره مسائل مهم تصمیم بگیرند فکر نکنند استیضاح بازیه در ضمن این کار لابیگری نیست چون تطمیعی در کار نیست بلکه روشنگری است
ایشان که وزیر این دولت نیستند. انتخاب بیست و چندم از روی ناجاری بودند. همانهایی که انتصابش کردند پاسخگو باشند.
تصمیم یک شبه در تغییر مدیریت در برخی از مراکز دانشگاهی در استان فارس نمود سیاسی کاری برخی نمایندگان و تحمیل نظر آنان در انتخاب مدیران در دانشگاه ها بوده است. متاسفانه مدیران لایق قربانی منافع شخصی نماینده شده اند.نماینده سالاری بجای شایسته سالاری، امیدوارم نمایندگان این بار از تصمیم جدی در ساماندهی وزارت علوم داشته باشند
فقط متاسفم که دغدغه تبدیل وضعیت 3500 نفرنیروی قراردادی این دانشگاه جز مسائل مورد مذاکره با نماینده های مجلس نبوده به نظرمیرسد استخدام نیروهای حق التدریس با سابقه آموزشی در بخشهای اداری دانشکده های تحت مدیریت با حداقل ساعت حضور فقط درجهت همین سیاسی کاری وزارت علوم بوده باشد
پس بگو این همه عجله در استخدام نیروهای حق التدریس با هفته ای 8ساعت کار آن هم در بخشهای اداری بدون کمترین سابقه جلوگیری از استیضاح وزیر علوم بوده .وای به حال مانیروهای قراردادی که با حداقل ده سال وحداکثر28 سال سابقه همچنان چشم به راه تبدیل وضعیت به پیمانی هستیم
سلام ، واقعآ متاسفم براي نمايندگان مجلس كه بدون هيچ اطلاع از كاركنان حق التدريس كه در هفته 6تا 8 ساعت تدريس داشته اند جهت استخدام رسمي در نيروهاي آموزشي دانشگاه فني و حرفه اي مصوب نموده اند و همچنين از وزير علوم و رياست دانشگاه فني و حرفه اي كه چنين نيروهاي را در قسمت اداري بدون كمترين سابقه اداري مشغول بكار نموده اند و حق 3500 نفر از كاركنان قراردادي كه سابقه بين 10 تا 20 سال دارند را ضايع نموده اند. آيا به نظر شما اين كار درست است ؟ والسلام
باتشکر ازنمایندگان محترمی که بدون اطلاع از وضعیت 3500نفر نیروی قراردادی این مجموعه لایحه استخدام نیروهای حق التدریس با حداکثر8ساعت کار در هفته در بخشهای اداری این دانشگاه راتصویب کردیدوباتشکراز مسئولین وزارت علوم که با حداکثر توان وسرعت این نیروهارا فقط جهت سیاسی کاری استخدام کردندفراموش نکنید که زن وبچه ماهم خدایی دارن
با سلام و تشكر از جناب آقاي دكتر غلامي وزير علوم و رياست دانشگاه فني به دليل اجرا مصوب استخدامي و نبود پست آموزشي در كادر دانشكده ها در قسمت هاي اداري مشغول به كار شده ايم و همچنين از كاركنان قراردادي كه در قسمت اداري تعديل شده اند عذر خواهي مي كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما ادم خوش شانسی هستی و قراردادی ها ادمای بوشناس و از کشور افریقا چون ایدانی نیستن هسچ کس از حقشون دقاع وکن
قزیب یک سال است که مسئولان دانشگاه فنی هرنوع درخواست نیروهای قراردادی درجهت تبدیل وضعیت به پیمانی را باقولها وسخنان زیبا خاموش کرده اند تابناک ازت ممنونیم که مارا از خواب خرگوشی پیمانی شدن بیدار کردی ونشان دادی که حتی این دغدغه 3500 نفر نیروی قراردادی این مجموعه جز چند ده اولویت وزارت علوم و دانشگاه فنی نبوده ونیست .
سلام . اين درست كه پس از 15 سال سابقه كار در كادر اداري مشغول به كار هستيم هنوز خبري از تبديل وضعيت نيست ؟؟؟؟؟!!!!!!
ولي نيروي حق التدريس با 5ساعت تدريس در هفته كه در چند جا مشغول بكار باشه و بيمه داشته باشه در دانشگاه استخدام بشوند و آن هم در قسمت اداري.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
براي اين نمايندگان مجلس جاي تأسف داره نمي دونم چطور مي خوان اون دنيا جواب 4000نيروي قراردادي بدن؟؟؟؟؟؟
سلام در اين كشور اگه فقط يك نيروي قراردادي از فاميل هاي نمايندگان مجلس يا رئيس جمهور يا وزرا بودن در 10تا 20سال استخدام شده بوديم كاش كه فقط يك نفر بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام . كي مي خوان نماينده ها و وزير علوم به فكر تبديل وضعيت ما نيروهاي قراردادي باشند مُردم از بس گفتن امسال تبديل وضعيت مي شيم ، نه سال بعد و..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
از آن جهت که در دانشگاهی که 3500 نیروی قراردادی (با حداقل 40 ساعت کار هفتگی و سابقه بین حداقل 7 و حداکثر سن بازنشستگی یعنی 30 سال) دارد مجوز استخدام برای نیروی حق التدریسی صادر می کنند که (با مدارک کیلویی که از دانشگاههایی گرفته اند که باز هم به لطف همین مدیران بصورت قارچ گونه تولید شدند و بدون کلاس و امتحان و ... مدرک صادر کردند) در هفته نهایتاً 20 ساعت تدریس یا کارگاه جست و گریخته داشته و به اسم حق التدریس آموزشی در پستهای اداری به کار گرفته شدند . برای استخدام نیروی قراردادی اولاً بدنه دولت بزرگ می شود ثانیاً بار مالی دارد ثالثاً آزمون ادواری لازم است و...دیگر و برای استخدام نیروی حق التدریس رانت و لابی و ...!!!!!! .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
حرف حق جواب نداره
سلام. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مخالفین ورود نیروهای حق التدریس بودن ولی به دلیل استیضاح وزیر هم از طرف مجلس و هم وزیر تحت فشار بودند به همین دلیل مجبور به قبول شدند. ولی این وسط نیروهای قراردادی که حتی حقوقشون تطبیق یافته بود و هیچ بار مالی برای دولت نداشته کنار زده شدن .مجوز مجلس 1300 نفر بود ولی 400 نفر بیشتر شرایط رو نداشتن .به همین خاطر با فشار مجلس دروازه باز شد و هرکسی که قبل 90یه ترم تدریس داشته وارد کار شد و هیچ ازمونی و مصاحبه ای هم گرفته نشد . بعد دولت اعلام میکنه برای استخدام باید در ازمون شرکت کنین.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این یعنی رییس دانشگاه ضعیفه
الهام وردی نراد
| United States of America |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
برادر یا خواهر من چرا اینقدر بی انصافی ...
وزير علوم در حد رييس يك مدرسه هم اقتدار ندارد
با سلام واحترام
اولا نمایندگان ما متاسفانه کاملا سیاسی هستند واین استیضاح هم سیاسی است بنده از سال 72 در مراکز زیرمجموعه دانشگاه فنی وحرفه ای حضور دارم به جرات می توان قسم یاد کرد که عملکرد وزیر علوم و دکتر صالحی از تمامی روسای قبلی دانشگاه موثر تر است حداقل مابه عنوان کارشناس آرامش بیشتر ورضایت کاری بیشتری داشته ایم 14 مجوز آموزشکده و328 رشته کارشناسی ناپیوسته مساله کوچکی نیست دوستانی که در مجموعه دانشگاه فنی وحرفه ای حضور دارند اطلاع دارند که در طول بیشتر از 20 سال فقط 300 رشته کارشناسی ناپیوسته ایجاد شده وامسال به همت دکتر صالحی و نگاه مثبت وزیر نسبت به توسعه رشته های مهارتی وکاربردی 328 رشته در مراکز زیر مجموعه دانشگاه فنی وحرفه ای ایجاد شده است البته مشکلاتی در موضوع استخدام حق التدریس ها وجود داردکه اگر تجدید نظر شود به یک نقطه قوت تبدیل خواهد شد 1- نگاه سختگیرانه نسبت به سابقه افراد که اگر دو ترم عدم همکاری داشته اند محروم شده اند و 2- اینکه این نیروها اغلب حق التدریس بوده اند حداقل افرادی که در رشته های فنی وحرفه ای سابقه حق التدریس داشته اند برای بخش آموزش جذب شوند نه بخش اداری
امیدو ارم نمایندگان منطق و از همه مهمتر خدا را که ناظر بر اعمال همه است درنظر بگبرند وضعیت مملکت به اندازه کافی اسفبار است با این سیاسی کاری ها هزینه برای مردم وکشور نتراشند چراکه هر تغییری میایاردها ریال هزینه برای کشور در بر دارد
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
شما جزو مشکلات دانشگاه امنیت شغلی نداستن نیروهای قراردادی را ندیدی واقعا بی انصافی میکنیم همکار محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خوبه دیگه اسمتم نوشتی که فردا بری یه پست خوبم بگیری
سلام، انشالله که انتشار این اخبار از روی خیر خواهی و روشنگری بوده و منفعتی برای مسولین تابناک نداشته باشد
چون با انتشار اخباری از این دست بخصوص در ارتباط با وزیر علوم در چند ماه اخیر چیز دیگری در ذهن مخاطب تصور میشود
پاسخ ها
الهام وردی نراد
| United States of America |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بنده هم با نظر شما موافقم همین اندازه که دکتر صالحی و تیمش در اندک زمانی توانستند بخشی از نیروهای حق التدریس را سامان دهی کند کار بزرگی است ضمن اینکه شخصی ایشان و خصوصا دکتر سلماانی را از نزدیک میشناسم
واقعا اخر بی عدالتیه
اگر نیروهای حق التوریس حقشان ضایع شدل در انتقال اموزشکده ها نیزوهای ثراردادی هم ضایع شد چون در همان سال وزارت اموزش و پرورش کلیه نیروهای قراردادی را تبدیل وضعیت کرد.واقعا دانشگاه قنی و حرفه ای و کمیسیون اموزش حق 3500 نیروی قرادادی را ضایع کرد
سلام و درود بر همه همکاران دانشگاه. نه وزیر و نه رییس دانشگاه و نه نمایندگان مجلس کامنت های ما نیروهای زجر کشیده قراردادی دانشگاه که عمر خود را در راه پیشرفت این مراکز گذاشته ایم نمیبیند.
3500 نیروی قراردای فنا شدن
کنیسیون اموزش مجلس باید ورود کنه و از حق نیروهای قراردادی دفاع کنه
واقعا دکتر صالحی برای چند صباحی بیشتر بر صندلی ماندن فله ای حق التدریس ها رو استخدام کرد.
این اقایان که این قانون رو تصویب و اجرا کردند و نیرکهای قراردادی رو زیر پا له کردند فک نکنم اعتقادی به اون دنیا داشته باشن
لطفا دلتان به حال زن و بجه ما نیروهای قراردادی بسوزه که با بیست سال کار هنوز دلهره اخراج شدن دارن.فک نکنم تو افریقای جنوبی با نظام اپارتاید و برده داری همچین ظلمی کرده باشند
من به عنوان یه حق التدریس به دوستان قراردادی توصیه میکنم تنها کاری که باعث ایتادامتون میشه تجمع روبروی مجلسه وگرنه تز رییس دانشگاه و وزیر پیر غلام هیچ ابی گرم نمیشه
همین بود پیگیری حقوی از دست رفته نیروهای قراردادی
دستت درد نکنه که منتشر کردی
به نظرمن عملکردوزیرمحترم علوم نه مثبت است ونه منفی.چون ایشان اصلا کاری انجام نمی دهد.بنده خدا بااین سن وسال بایدبه فکراستراحت وسلامتش باشه.
رییس دانشگاه فنی حرفه ایی را بررسی کنید بعد متوجه میشید که برای ماندن چه میکند
واقعا جای تاسف داره
سلام
این وزیر که کاره ای نیست
سلام نیروهای حق التدریس از استخدام سال ۸۹ به دلیل جابجایی وزارت اموزش و پرورش به وزارت علوم جاماندند و حتی پرونده های ان ها برای استخدام به اموزش و پرورش ارسال شد اما چون جابجایی صورت گرفت از قافله ی استخدام جاماندند.
ریاست فعلی دانشگاه فنی ،تمامی کارهایش برطبق منافع فردی است ،ایشان ریاست دانشگاهی با این عظمت را برعهده دارند در حالی که سه ماه است معاون اموزشی ندارد، یکماه است معاون اداری ومالی ندارند، تمامی عزل ونصب هایش براساس منافع شخصی ایشان بوده است
با سلام وشب بخیر
این وزیرشخصی را برای ریاست دانشگاه فنی وحرفه ای انتخاب کرده ،که رشته امور تربیتی خوانده است وهیچ سنخیتی با دانشگاه فنی ندارد،بعد این رییس درحالی که خودش علوم انسانی خوانده است ؛مدرسینی که رشته علوم انسانی خوانده راتحقیر می کند واین مدرسین راهیات علمی نمی کند اینجانب مدرس علوم انسانی هستم باکلی فعالیت پژوهشی ولی متاسفانه هیات علمی نشدم
سلام از طرح استیضاح وزیرعلوم بسیار خوشحال شدم
بنظرم عملکرد جناب دکتر غلامی بجهت شخصیت درست وسلامتش وایجاد آرامش وممانعت از زد وبندها عالی می باشد
ما مشمولان بند ذ(مربيان حق التدريس اموزشى )که سابقه تدريس از قبل از 1388رو در اموزشکده هاى فنى و حرفه اى داريم و بايد از همون سال به عنوان نيروى رسمى اموزشى دبير,مربى هنراموز و... تعيين تکليف مى شديم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل