بازدید 1837

نیکی هیلی: آمریکا حتی یک دلار هم نباید به پاکستان بدهد

سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن اعلام اینکه پاکستان همچنان به پناه دادن به تروریست‌هایی که آزادانه می‌گردند و سربازان آمریکایی را می‌کشند ادامه می‌دهد، تاکید کرد که واشنگتن نباید تا زمانی که اسلام آباد به این مساله رسیدگی کند حتی یک دلار هم به آن بدهد.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 11 December 2018

سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن اعلام اینکه پاکستان همچنان به پناه دادن به تروریست‌هایی که آزادانه می‌گردند و سربازان آمریکایی را می‌کشند ادامه می‌دهد، تاکید کرد که واشنگتن نباید تا زمانی که اسلام آباد به این مساله رسیدگی کند حتی یک دلار هم به آن بدهد.

به گزارش ایسنا، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل و نخستین شهروند هندی – آمریکایی که در دولت‌های آمریکا در یک پست کابینه منصوب شده، گفت: آمریکا نباید به کشورهایی که می‌خواهند به کشور ما لطمه بزنند، پشت حمایت آن پنهان شوند و ما را از انجام اهداف‌مان متوقف سازند، پول بدهد.

هیلی در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک گفت: به نظر من یک دیدگاه استراتژیک در خصوص کشورهایی که ما با آنها شریک هستیم وجود دارد و آن این است که در خصوص انجام مسائل مهم به کدامیک از آنها می‌توانیم برای همکاری تکیه کنیم و باید طبق این دیدگاه پیش برویم. به نظر من ما تنها به صورت کورکورانه اجازه می‌دهیم پولمان بدون فکر کردن به کشورهایی داده شود که کاری برای ما انجام نمی‌دهند. در صورتیکه این پول یک اهرم فشار واقعی است و ما باید از آن استفاده کنیم.

وی افزود: نمونه‌ای که می‌توانم برای شما ذکر کنم پاکستان است. ما به آنها یک میلیارد دلار کمک مالی ارائه دادیم و آنها همچنان به پناه دادن تروریست‌هایی که آزادانه می‌گردند و سربازان ما را می‌کشند، ادامه می‌دهند و این اصلا درست نیست. ما تا اصلاح این مساله نباید حتی یک دلار هم به آنها بدهیم چرا که یک میلیارد دلار اصلا مبلغ کمی نیست.

نیکی هیلی در پایان سال جاری میلادی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل کناره گیری خواهد کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته هدر ناوئرت سخنگوی ارشد وزارت امور خارجه آمریکا و گزارشگر سابق شبکه فاکس نیوز را به عنوان جانشین هیلی معرفی کرد.

در ماه اکتبر هیلی اعلام کرد که در پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. این فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی دو سال در این پست خدمت کرده است.

هیلی ۴۶ ساله گفت: باید به پاکستان گفته شود که باید پیش از آنکه ما به شما کمک نظامی کرده یا در مقابله با تروریسم به شما کمک کنیم یک سری کارها را انجام دهید.

هیلی در پاسخ به این سوال که آیا او موافق نیست که کمک خارجی می‌تواند یک دشمن را به یک متحد تبدیل کند یا می‌تواند یک کشور را مطلوب‌تر سازد، گفت: کاملا با این مساله موافق هست. به نظر من شما می‌توانید از کمک مالی به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنید.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که شما باید به صورت کورکورانه این کمک مالی را ارائه دهید و آن وقت انتظار اتفاقات خوب و حسن نیت را داشته باشید. شما باید خواستار حسن نیت شوید و هنگامی که حسن نیت کشور مقابل را دیدید آن وقت به آنها کمک مالی ارائه دهید.

در سپتامبر سال جاری میلادی دولت ترامپ کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری به اسلام آباد را به خاطر عدم همکاری کافی‌اش علیه گروه‌های تروریستی که در خاک پاکستان فعالیت دارند، لغو کرد.

ماه گذشته ترامپ از این تصمیم دولتش برای توقف صدها میلیون دلار کمک نظامی به پاکستان دفاع کرده و گفت: اسلام آباد حتی یک کار نیز برای آمریکا انجام نداده و حتی دولتش به پناه دادن اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده در شهر راولپندی کمک کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار