بازدید 1939

افشای تلاش یک کشور عربی برای خرید پهپادهای اسرائیل

یک منبع اسرائیلی فاش کرد، یک کشور عربی حوزه خلیج فارس چند سال قبل درخواست خرید پهپادهای مدل "زیک" دارای قابلیت حمل راکت‌های هجومی را از اسرائیل داده بود.
کد خبر: ۸۵۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 10 December 2018

یک منبع اسرائیلی فاش کرد، یک کشور عربی حوزه خلیج فارس چند سال قبل درخواست خرید پهپادهای مدل "زیک" دارای قابلیت حمل راکت‌های هجومی را از اسرائیل داده بود.

به گزارش ایسنا، هیات پخش رژیم صهیونیستی (کان) این مساله را افشا کرد اما مرکز نظارت نظامی این هیات اجازه افشای نام این کشور را نداد.

منابعی نظامی در این هیات اظهار کردند، مسئولان اسرائیلی درخواست را بررسی کردند اما در نهایت تصمیم گرفتند این پهپادها را در اختیار کشور یاد شده قرار ندهند.

هیات یاد شده افزود، کشور مذکور در پی پاسخ منفی اسرائیل به درخواستش، تصمیم به خرید پهپادهای مشابهی از چین گرفت.

گرچه در گزارش این منبع اسرائیلی اشاره‌ای به نام این کشور عربی نشده بود اما مجله فارن پالیسی چاپ آمریکا در آوریل گذشته نوشت، امارات در سال ۲۰۱۷ پهپادهای چینی را جهت استفاده از آنها در عملیات ترور در یمن از جمله ترور صالح الصماد، رئیس جمهور تعیین شده از سوی انصارالله خریداری کرد.

پهپادهای چینی یاد شده از مدل وینگ لونگ ۲ و مجهز به راکت‌های هجومی بوده و مشابه پهپاد ام کیو۹ ریپر ساخت آمریکاست.

فارن پالیسی به نقل از جاستین برونک، پژوهشگر نیروی هوایی موسسه سلطنتی خدمات در لندن نوشت، امارات تلاش می‌کند از این پهپادها برای اهداف سیاسی خود در مناطق حساسی مانند لیبی نیز استفاده کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان