بازدید 5643

جواب برانکو به حملات قلعه نویی:ناراحت است چون حریف پرسپولیس نشد

کد خبر: ۸۵۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 10 December 2018

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات امیر قلعه‌نویی در مورد دیدار دیروز سپاهان - پرسپولیس و داوری این مسابقه اظهار داشت: دیروز دربی بزرگی بین ما و سپاهان بود که در فضا و جو خوبی برگزار شد. دیروز دو تا از بهترین تیم‌های لیگ بازی کردند. فکر می‌کنم هواداران بازی پرتحرکی را دیدند و ما هم از عملکرد بازیکنان راضی بودیم.

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی پرسپولیس در ادامه افزود: افتخار می‌کنم به بازیکنانم که در این بازی عالی بودند و توانستند در همه فاکتور‌ها از حریف برتر باشند. هرچند می‌شد که ما این بازی را ببازیم، اما به بازیکنان افتخار می‌کنم که نشان دادند چرا قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا هستند, چون بازی کردن در جو ورزشگاه نقش جهان آسان نبود و بازیکنان ما توانستند نظم خوبی را در این شرایط از خودشان به نمایش بگذارند.

وی افزود: مقابل سپاهان موقعیت‌های زیاد و نه کرنر داشتیم. درصد مالکیت توپ نیز 55 درصد به 45 درصد به نفع ما بود. واقعاً از لحاظ آماری تیم برتر میدان بودیم، اما به‌هرحال فکر می‌کنم نتیجه رقم‌خورده عادلانه و منصفانه بود. درباره داوری هم باید بگویم که فکر می‌کنم این اولین قضاوت فغانی در این فصل برای پرسپولیس بود. از طرفی فغانی نشان داد که چرا جزو چهار داور برتر دنیاست و به او تبریک می‌گویم. قضاوت ایشان نمونه بارز یک داوری خوب در دنیاست و من نمی‌دانم میزبانان بازی دیروز از چه چیزی ناراحت هستند! ما می‌دانستیم که بازی سختی خواهیم داشت. سپاهان 20 خطا و ما 10 خطا داشتیم و همین آمار نحوه بازی ما و تیم میزبان را نشان می‌دهد.برانکو همچنین خاطرنشان کرد: سپاهان نیز مانند پدیده, تراکتورسازی و استقلال برای قهرمانی می‌جنگد و تاکنون امتیازاتش را با لیاقت کسب کرده است، اما من واقعاً نمی‌دانم آنها از چه چیزی ناراحت هستند, چراکه پنالتی گرفته شده از سوی داور مانند اشک چشم شفاف بود.

وی در خصوص اینکه قلعه‌نویی گفته است پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته شده است، اما برای این تیم هزار پنجره دیگر باز کرده‌اند, گفت: من این مسئله را نمی‌فهمم. فقط این را می‌دانم که در ابتدای فصل به بازیکنانم گفتم که خیلی‌ها علیه ما خواهند بود و این چیز عجیبی نیست. هر کس به دنبال این است که قهرمان ایران و فینالیست آسیا را شکست دهد و ما نگران این نیستیم و گله‌ای نداریم.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: اینکه ماشین‌سازی, پیکان و سپاهان و دیگر تیم‌ها تلاش می‌کنند که مقابل ما پیروز شوند, کاملاً ورزشی و درست است. ما این را می‌دانیم که باید مقابل همه تیم‌ها بازی کنیم و این طبیعی است که هرکسی ضعفش را توجیه کند. ما الان به دنبال این هستیم که مقابل پارس جنوبی هم خوب کار کنیم و بتوانیم به پیروزی دست پیدا کنیم. به بازیکنانم گفته‌ام برای ضعیف بازی کردن هیچ توجیهی وجود ندارد هرچند که اگر دیروز شکست هم می‌خوردیم من ناراحت نمی‌شدم، چراکه بازیکنانم در مسیر درست حرکت می‌کنند.

«ما از مسیرمان برنمی‌گردیم و حتی قوی‌تر خواهیم شد.»، وی با بیان این جمله, خاطر نشان کرد: می‌دانیم سپاهانی‌ها بعد از بازی دیروز مأیوس شده‌اند, چون می‌خواستند مارا شکست دهند و موفق نشدند، اما دیگر نمی‌دانم چرا ناراحت هستند. حتماً برای این است که موفق نشده‌اند ما را شکست دهند. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به اینکه قلعه‌نویی اعلام کرده حاضر است بازی‌های سپاهان و پرسپولیس بررسی شود و تیمی که از داوری سود برده است, امتیازاتش را کم کنند, تصریح کرد: بله، من هم کاملاً موافق این موضوع هستم!

وی درباره بخش دیگری از صحبت‌های قلعه‌نویی که گفته بود صحبت‌های برانکو راجع به داوری قبل از بازی و در ادامه واکنش‌هایی که او نشان داده است باعث ایجاد این حواشی شده, گفت: واکنش نشان دادم برای اینکه می‌خواهم از بازیکنانم حمایت کنم. من درباره سپاهان حرفی نزدم و نمی‌دانم صحبت از سپاهان از کجا پیدا شده است! من درباره ذوب‌آهن صحبت کردم، چون در بازی مقابل آنها در تهران داور بد قضاوت کرد و این را همه کارشناسان اذعان داشتند. نیازی نیست که 10 گل یا پنالتی گرفته شود. قبلاً هم گفته‌ام که نمی‌شود ما مربیان را فریب داد.

برانکو یادآور شد: بین دو نیمه و حتی بعد از اینکه از سپاهان عقب افتادیم, گفتم که داوری بازی عالی بوده است. ما حتی می‌توانستیم به حرکت کی‌روش اعتراض کنیم، چون او خطا کرد، اما این صحنه‌ها دوئل‌های فوتبال است و همیشه بازیکنان باید با یکدیگر بجنگند. در نهایت با عکس‌هایی که درباره این صحنه سیدجلال حسینی در صفحه شخصی‌اش می‌گذارد, خواهید دید که کی‌روش سوارز خطا کرده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه قلعه‌نویی معتقد است فغانی با او مشکل دارد, عنوان کرد: من این را می‌خواهم بدانم که آیا فغانی در بازی دیروز خوب قضاوت کرد یا بد. نظر شما چه است؟ من فکر می‌کنم داور عالی بود و حتی در یک صحنه هم اشتباه نداشت.وی در پایان درباره صحنه اخراج کی‌روش استنلی و کمال کامیابی‌نیا از بازی, گفت: بهتر است از خود کی‌روش سؤال کنید که در بازی به کمال چه حرفی زده است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر