بازدید 26253

تهدید دیروز حسن روحانی تا چه حد معنادار است؟

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، به غرب هشدار داد که هدف گرفتن ایران با تحریم‌ها و تضعیف و اخلال در اقتصاد ایران، پیامدهای فاجعه‌باری برای اروپا به همراه خواهد داشت و باعث جاری شدن سیل مواد مخدر، پناهندگان و گسترش عناصر تروریستی در این قاره خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 09 December 2018

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، به غرب هشدار داد که هدف گرفتن ایران با تحریم‌ها و تضعیف و اخلال در اقتصاد ایران، پیامدهای فاجعه‌باری برای اروپا به همراه خواهد داشت و باعث جاری شدن سیل مواد مخدر، پناهندگان و گسترش عناصر تروریستی در این قاره خواهد شد.

روحانی در یک سخنرانی در دومین کنفرانس رؤسای مجالس ایران، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه و افغانستان (چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای) برای مقابله با تروریسم گفت: من به کسانی که تحریم‌ها را تحمیل می‌کنند، هشدار می‌دهم که اگر توانایی ایران برای مبارزه با مواد مخدر و تروریسم تحت تأثیر قرار بگیرد، شما از تهدید مواد مخدر، پناه‌جویان، بمب‌ها و تروریسم در امان نخواهید ماند.

تهدید دیروز حسن روحانی تا چه حد معنادار است؟

این سخنان روحانی مشابه لحن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در جنگ داخلی این کشور است که پیش‌بینی کرد، اتحاد و ائتلاف کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با غرب برای تغییر نظام در دمشق، منجر به هرج‌ومرج و آوار پناه‌جویان در سواحل اتحادیه اروپا خواهد شد و باعث می‌شود، تروریست‌ها در شهرهای اروپایی به شکلی ویرانگر وارد شوند؛ پیش‌بینی که درواقع بخش اعظم آن درست از آب درآمد. البته ایالات‌متحده و بریتانیا، سوریه و روسیه را به «استفاده ابزاری» از بحران پناهندگان متهم کردند، که احتمالاً اکنون نیز بدون شک تهران را به انجام این کار متهم خواهند نمود.

روحانی نقش ایران در مبارزه با تروریسم را مورد تأکید قرار داده، که موضوعی است که به گفته تیلر داردن، تحلیلگر مسائل خاورمیانه به‌ ندرت در گوش‌های ناشنوای غرب شنیده می‌شود.

وی گفت: ما در مبارزه با تروریسم مصمم هستیم ... صدها نیروی ارزشمند را قربانی کرده و سالانه میلیون‌ها دلار خرج می‌کنیم. ما انتظار نداریم که غرب سهم خود را پرداخت کند، اما باید بدانند که تحریم‌ها به ظرفیت ایران برای مبارزه با مواد مخدر و تروریسم آسیب می‌رسانند. ایران بین افغانستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده تریاک جهان و پاکستان، مرکز عمده ترانزیت آسیای مرکزی برای تجارت جهانی مواد مخدر است.

روحانی ادامه داد: ما 800 میلیون دلار برای مبارزه با مواد مخدر صرف می‌کنیم که سلامت ملت‌ها را از شرق اروپا به غرب آمریکا و شمال آفریقا تا غرب آسیا تضمین می‌کند. تصور کنید در صورت نقص و شکاف در این سد چه فاجعه‌ای رخ خواهد داد.

آنچه مشخص است این‌که سخنان رئیس‌جمهور ایران، نه‌ تنها تهدیدات صرف و یا پوچ نیست، بلکه اطلاعات سازمان ملل متحد که در سال 2014 منتشر شده، نشان می‌دهد، در سال 2012 ایران در دوسوم از کل آمار توقیف تریاک و یک‌چهارم موارد توقیف هروئین و مورفین در جهان نقش داشته است.

پیرامون همین پیام، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، جداگانه اظهار داشت: این ایالات‌متحده است که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، و این منطقه را با سیل اسلحه مواجه ساخته است.

با توجه به‌احتمال بالای ایجاد بحران پناه‌جویان، به‌ ویژه اگر مداخله نظامی آمریکا در پی جنگ اقتصادی این کشور پس از خروج از برجام رخ دهد، پیش‌بینی روحانی به ‌راحتی درست از آب درمی‌آید. رویترز در گزارشی اشاره ‌کرده است که پس از دور تازه تحریم‌ها، سیل مهاجرت از ایران بعد از فشار اقتصادی ناشی از تحریم آغاز شده است.

بر اساس آمار آژانس مهاجرت سازمان، بیش از 700،000 مهاجر بدون ثبت‌نام و مدارک شناسایی افغان، بعد از تحریم‌ها از ایران بازگشته‌اند و رسانه‌های ایرانی گفته‌اند که برخی از افغان‌ها به دنبال ورود به ترکیه برای رسیدن به اروپا هستند.

در همین حال، تهدیدات آمریكا علیه ایران هر روز بیشتر می‌شود. برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، در اظهارنظر اخیر خود در مورد برنامه موشکی بالستیک ایران، گفته که «گزینه نظامی» روی میز است.

وی گفته: ما با حکومت ایران کاملاً رک و صریح هستیم که اگر منافع ما تهدید شود، حساسیتی در استفاده از نیروی نظامی نخواهیم داشت. من فکر می‌کنم آن‌ها این موضوع را درک می‌کنند. فکر می‌کنم آن‌ها به‌وضوح این مسأله را درک می‌کنند.

وی افزود: با این‌ حال فکر می‌کنم در حال حاضر، هرچند گزینه نظامی را روی میز داریم، اولویت ما استفاده از تمام ابزارهایی است که به شکل دیپلماتیک در اختیار ماست.

با توجه به اینکه ایران دارای بیش از 80 میلیون جمعیت است، هرگونه جنگ آینده - که تندروهای ضد ایران در کاخ سفید ازجمله مشاور امنیت ملی سال‌هاست که به دنبال آن هستند - قطعاً موجب تشدید و وخامت غیرقابل‌پیش‌بینی بحران مهاجران و پناهندگان خواهد شد که سواحل اروپا پیش‌ از این آن را تجربه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸۳
اصلا یک روز راجب ایرانو بدبختیه ایرانی ها و اینکه چه برنامه ای دارم واسه اینکه درستش کنم حرف نمیزنه...عوضش یبند داره از خارجو خارجیو اروپا و آمریکا حرف میزنه!!!
به عبارت بهتر ما ضربه گیر اروپا شدیم که گزندی از بابت تروریسم و آوارگان و مواد مخدر تهدیدشون نکنه
اصلاح طلب ها اگر دست به مظلوم نمایی و شکستن شیشه های ستاد انتخاباتی خود و معرفی افرادی که باید رد صلاحیت بشوند نزنند ؛ در انتخابات مجلس آینده رأی نخواهند آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
ه تو میخوای بازم رای بدی اصولگرا؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
مردم دیگر خام اصول گراها و اصلاح طلبها نخواهند شد. این دو کشور را نابود کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
وضعیت آشفته مملکت بخاطر همین درگیری اصلاح طلبها و اصولگرایانه .
اقای روحانی بازی را تا حد زیادی باخته مثلا مشخص نیست در بازی قدرت چه ورقی دارد که میخواهد رو کند این تهدیدها چقدر غربی ها را می ترساند چرا باید اونها به زعم خودشون البته ایران اتمی را بپذیرند تا مواد مخدر به سمت کشورهایشان سرازیر نشود روحانی بدبختانه بد بازی کرد و باخت و الان متزلزل شده در داخل کشور هم بد بازی کرد روحانی سرمایه اجتماعی سیاسی خودش رو از دست داده و فقط معجزه او را نجات خواهد داد
کسی این حرفها را نه در داخل و نه در خارج جدی نمی گیرد چون سالهاست جز حرف چیز دیگری دیده و شنیده نشده است. بیشتر این حرفها هم تنها مصرف داخلی و هزینه خارجی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
هزینه خارجی رو خوب اومدی
ولی در طول تاریخ بهترین سخنوران بزرگترین جنگها رو ایجاد کردن
کاش آقای روحانی چنین کند و اجازه دهد مواد از ایران عبور کند اگر قضیه برعکس بود شک نکنید که اروپا نه تنها مانع نمی شد بلکه مالیات هم از قاچاق چیان می گرفت، و اجازه عبور می داد، این همه کشورها اروپایی نمی توانند کانال مالی با ایران ایجاد کنند، خنده دار نیست.
روحانی الان در داخل، قدرت اقتصادی را ازش گرفته اند .بانک مرکزی با اقتصاد ایران دارد میجنگد همه را بیکار کرده و مدعی است باید استقلال داشته باشد مملکت را خوابانده است .
متاسفانه تا پیش از این با صرف هزینه های کلان امنیت اروپا و آمریکا رو از بابت مواد مخدر و .. تامین کردیم و و دریغ از قدرشناسی اونا. چرا ما باید تامین امنیت مردم اروپا رو کنیم در حالی که اونا هیچ کمک قابل توجهی نکردن؟؟
چرا باید خون مرزبانان ما برای اونور آبی ها ریخته شه. ترکیه واسه مهاجرای سوری داره اروپا رو میدوشه و اونوقت ما کلی مهاجر و پناهنده افغان داریم که کلی هزینه شونو داریم میدیم ودریغ از کمک از کشورهای دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بابت این قضیه ایران بودجه دریافت میکنه . شما هم احساساتی نشو لطفا
جناب روحانی با مردمت صادق باش و گرانی ساختگی را مهار کن کسی نمیتواند گزندی به کشور بزند..
در این مورد روحانی کار درست رو انجام داد.اروپا باید برای برجام هزینه کنه.اگر نمیکنن پس...دیگه!
تورو بخدا ..........
ما جوانان خود را فدا می کنیم و پولهایمان را هزینه می کنیم تا اروپائیان معتاد نشوند حال که آنها به هیچ صراطی مستقیم نیستند پس بهتر است اندکی از توانمان را به آنها نشان دهیم و با شل کردن مبارزه و عدم جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر گوشمالی مختصری به آنها بدهیم
آقا بگذارید مواد مخدر بره اروپا
ترانزیت کنن
بابت اینکار پول بگیرن
بگذار اروپایی ها بکشن و بفهمن که چقدر شهید بابت کنترل مواد دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
احسنت. کاملا موافقم
"با توجه به اینکه ایران دارای بیش از 80 میلیون نفر جمعیت است، هرگونه جنگ آینده - که تندروهای ضد ایران در کاخ سفید ازجمله مشاور امنیت ملی سال‌هاست که به دنبال آن هستند - قطعاً موجب تشدید و وخامت غیرقابل‌پیش‌بینی بحران مهاجران و پناهندگان خواهد شد که سواحل اروپا پیش‌ازاین آن را تجربه کرده است."
چه جالبه كه رييس جمهور ما از بدبختي مردمش به عنوان سلاح و تهديد استفاده ميكنه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مردم خودمونو نگفته
شما به فکر سواحل اروپا هستید یا به فکر منافع کشور؟!
فکر می کنید برای اروپا یا آمریکا خیلی سخت است که جلوی مهاجرت را بگیرد؟
اگر فکری به دیوار در حال ساخت در مرز ترکیه و ایران بکنید و به پلیس مسلح آمریکا در مرز با مکزیک بکنید متوجه خواهید شد که اونها برای جلوگیری از مهاجرت به گلوله متوسل خواهند شد!
آقای روحانی به جای فرافکنی بهتر بود که فکری می کردید چگونه می توان کشور را امن کرد تا شغلی باشد و مردم دربدر سفارتخانه ها نشوند! مگر اینکه قرار باشه کل کشور توسط سیاستهای شما مهاجرت کنه
خوب این کسانی که شما می فرمایید همراه با خود بمب و ترور و مواد مخدر را به اروپا می برند، الان میهمان ما هستند و همین مصائب را بار ما کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
احسنت
آقای روحانی نگران موقعیت آقازاده ها در روپا و آمریکا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چقدر بی ربط و چقدر مسخره
ایکاش بجای هر روز سخنرانی کردن که حرفهائی بزند که نادانسته ضررش و دودش به چشم مردم برود حالا که نمیتواند فساد مقابله کند و از عهده تورم تحمیلی دولت و ارگانهای وابسته به دولت مثل پولهای نجومی آب و برق و گاز و تلفن و موبایل و فاضلاب و پسماند و .... بر بیاید حداقل برود و اینقدر با آن لبخند ژوکوند و مصنوعیش سوهان به روح و روان ما مردم نگونبخت نکشد .
پاسخ ها
عبدی
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دوست عزیز اتفاقا همین حرفی که زده خیلی هم بجا ودرست گفته چون حتی تحلیل گران بی بی سی وبقیه شبکه های خبری بیگانه هم به حقانیت این صحبت ایشون اذعان داشتند /واقعیت هم همین هست که ما تا بحال هزینه های جانی ومالی وانسانی فراوانی برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر از کشورمون دادیم که به نفع اروپایی ها تموم شده /در ضمن اونی که با صحبت های نسنجیده ش هر روز یه بلای جدید سرمون میاورد فعلا داره قول یارانه بیست برابری میده
بدرد هر کی بخوره بدرد من نمیخوره
هیچ کس حق ندارد بدون نظر ملت گزینه نظامی را انتخاب کند به عنوان یک شهروند عادی اجازه برخوردهای دیپلماتیک به شما میدهم فقط ... باید از طریق دیپلماسی کاری کنید که این اتفاق نیفتد ... نمی توانید، کنار بروید تو این مملکت قحط الرجال نیست فقر بدبختی و فلاکت اقتصادی اجتماعی فرهنگی و علمی کم بود جنگ هم اضافه شود و جان ما رو هم به مخاطره بکشید ...
یعنی اگه بشار اسد مثل تونس و مصر کنار میرفت و یکی دیگه می اومد الان نه این همه کشته شده بودن نه کشور ویران میشد نه مردمشو جلو مینداخت برای تهدید کردن امریکا و اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
چرا چرت میگی؟
روحانی حرف مجانی میزنه ؛ مانند وعده های انتخاباتیش !!!!!!
اينكه رئيس جمهور يك كشور مردم كشور را ابزار حفظ قدرت قرار داده و ديگران را تهديد به كوچ اجباري مردمش به كشورهايشان كند، لحن بسيار مشمئز كننده اي است
با هرگونه سستى در جنگ با مواد مخدر و تروريزم اولين قربانى خود ايران مى باشد.
پاسخ ها
یاحق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
قربانی اصلی ایران خواهد بود.
این دولت پُز می داد که ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم اما حالا هم شدیدترین تحریم ها را داریم و هم سایه تیره جنگ روی کشور سایه انداخته است.
فارغ از اینکه چقدر ایران قدرت فشار آوردن بر غرب را داشته باشد، بازی کردن نقش پسر خوب و مؤدب و جواب سیلی را با لبخند دادن نتیجه ای جز فلاکت بیشتر ندارد. حالا که توی این ریل قرار گرفتیم چاره ای جز استفاده از همه ابزارها برای حفظ منافع نیست.
باید زود تر از این ها حرف ها گفته می شد با استفاده از ابزارهایی که خیلی هم زیاد است انها تهدید کنید
جنگ نظامی از جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی بهتره. در جنگ نظامی تکلیفمون روشن تره میدونیم رو به کدوم طرف با کی باید بجنگیم.
من موندم این الان تحدید مردم خودمونه یا اونا!
روحانی عملی ندارد همانطور درمدت 5سال به هیچکدام ازوعده های سال 92 خودش حتی وعده حداقلی بهبود و.ضعیت اقتصادی اقشارآسیب پذیر را هم عمل نکرد وبااجرای سیاستهای ویرانگر و پرداختیهای ناعادلانه کمر کارمندان وبازنشستگان را زیرفشاراقتصادی خم نمود
استفاده از لحن های تند،سفر به ترکستان هست جناب روحانی
اسب نقد زین کرده رو دادید ملت ایران چرا باید اینهمه تحریم را بجان بخرد ،بجای استفاده از نخبگان و نوابغ در سطح کلان سیاست و کشور افراد ناتوان بکار گرفته اید ک ول کن هم نیستیند
کسیکه دربین 24میلیون رای دهنده بخاطر بدعهدی و خلف وعده وبزانودرآوردن اقشارآسیب پذیر بخاطر فشاراقتصادی کوچکترین پایگاهی دربین حتی رای دهندگانش ندارد
روحانی فقط حرف میزند مگرپس ازرفع تحریمها وآزادشدن بیش از150میلیارددلار ودوبرابرشدن قیمت نفت چه گلی بسر ملت ایران زد روحانی فقط حرف میزند ووعده های پوچ
هر ملتی با توجه به داشته هاش تهدید میکنه،مثلا اروپا و آمریکا با تحریم تکنولوژی و دارو،ایران با تهدید مواد مخدر و مهاجر
انشالاه که جنگ بشه واله دیگه بریدیم یا مابزنیم اونارو داغون کنیم .یا اونا بزنن....از این وضع دربیاییم .هر روز ناامیدتر نسبت به زندگی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
یک جنگی که اگر هم سریع نبازیم ،و مقاومت داشته باشیم ،سالیان سال به عقب خواهیم رفت ،بهتره که حرف بیهوده نزنیم و عاقلانه عمل کنیم.
این رویه رو بیست سال پیش باید برای اروپا اجرا می دادیم تا گوشی بیاد دستشون. نه تنها این کار و نکردیم بلکه تا چند سال قبل ما تو لسیت سیاه امریکا و اروپا در حامیان مواد مخدر بودیم. اروپای ها که نزدیک شش هزار شهید و چندین هزار مجروح در راستای مبارزه با مواد مخدر ندادن.
دروازه ها رو باید باز کرد تا کشورهای اروپایی هم از نعمت میربانی چندین میلیون افغانی بهره مند شن .هم چوب بخوریم و هم پیاز!
روحانی باناکارآمدی وعدم تحقق وعده های سال 92 هم به ملت ایران وهم به جهانیان ثابت نموده کلاهش پشم ندارد وصرفا حرف درمانیست
همه میدانند روحانی عنل ندارد همانطورکه در5سال گذشته ثابت نموده فقط وعده سرخرمنی وحرفهای تکراری میزند وبس وعمل ندارد
تهدید اقای روحانی کار درستی نیست این کار باب میل اسراییل وامریکا است وباعت وحدت اروپا وامریکا علیه ایران می شود روحانی کار احمدی نژاد ی انجام می دهد اقای روحانی اگر کاری می توانی بکنی انجام بده نیاز بگفتن نداره چون علیه خودت استفاده می شود
اکثریت ملت ایران بخاطر عملکرد ناکارآمد روحانی بطورعلنی از ایشان ناراضیند
تا حالا که دغدغه ممالک عربی را داشتند و هم اکنون غصه کشورهای غربی هم اضافه شد کشورهای غربی اینقدر تفریحات و سرگرمی برای مردمش فراهم کرده اند که کمتر به مواد مخدر روی میاورند . اصلا چیزهای که ارزش هست اصلا در انجا ارزش محسوب نمیشود . بکر خودتان را به داخل مرزها بین روستای فقیر متمرکز کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
انها اینقدر سرگرمی دارند که بیشترین امار خودکشی و افسردگی مال انها هست
دیگر بس نیست از این همه تبلیغاتی که از غرب برای شما کردند و زود باور شدین؟
ای کاش روحانی قبل ازاینکه اظهارنظر نماید به اظهارات قبلیش هم بیندیشد و مدام حرفهای متناقض و مشمیزکننده نزند...روحانی درداخل کشوردربین ملت بیگانه است چون باعملکرد ناکارامد 5سال گذشته کوچکترین حامی حتی دربین رای دهندگانش ندارد
آقای روحانی . برادر من . روحانی من . این چه ابزار تهدیدی هست . این چه مقایسه ای هست . چرا همیشه در دقیقه نود تصمیم سازی میشود . خاندان اسد چهل سال هست حاکم هستند . اسد نبود چی میشد . صدام نبود عراق چی شد . این بازی خطرناکی هست که در دقیقه ند انجام میگیرد ابزار صعیف هست و دیپلماتیک در مجامع علمی و بین المللی جواب نمیدهد خوب اگر جلوی مواد مخدر را گرفتند چه در دریا و چه در زمین و هوا . بعد فکر نمیکنید هجوم مواد به کشور زیاد میشود قضیه پاناما را بخوانید . کم مشکل داشتیم . مرزهای ما را دیوار کشی کنید بگذارید جوانان ما در سن ۱۸ سالگی مرپر نشوند . جنگ شد اول آقا زاده ای ک۶ تیوری جنگ را میدهند بروند جنگ
روحانی فکر کرده اروپا هم مثه مردم خسته و افسرده مان که حرف درمانی میکنه!!!
داداش بگو چی تو چنته داری؟؟ عالم بی عمل چه فایده
از سال ۱۳۰۴ تا قبل جنگ دوم جهانی مسولین آنوقت فکر کردند بهترین راه این هست که در دعواهای بین المللی بیطرف بمانند و کشور دا بدون سرو صدا بسازند و به گروهی از افراد اجازه ندادند که منافع ایران را با منافع غرب و شرق پیوند بزنند لما همین روس و انگلیس خبیث نگذاشتند . حتی اعلام بیطرفی ایران را تحمل نکردند . دوباره به دام روس و انگلیس افتادیم که بازی نیست . این همه ادم در این همایش برای چی بود که بیایند با هتل و غذا و کرایه هواپیما وووو..... این در کشور ما این حرف ها را بشنوند . آخه چرا با این پول بیمارستان یا در مانگاهی درست کنید .
این حرفهای تکراری حتی مصرف داخلی هم ندارد. آقای روحانی برای اداره کشور باید وطن دوست باشی مقتدر باشی. اختیارات تام داشته باشی. برنامه داشته باشی مثل مردم زندگی کنی. در نهایت خودت را وقف مردم کنی.
روحانی خودش هم میداند باتوجه به نداشتن پایگاه مردمی بدلیل ناکارامدی به رای 24میلیون رای دهنده وزیرفشاربردن اقتصادی 80درصد ملت دیگر محبوبیتی دربین ملت ندارد
آخه این حرفا را میزنی اونوقت وجه ایران و ایرانی را چراااا در دنیاااااا خرابتر از این می کنی این طور که میگی باعث و بانی موارد مخدر ایران جلوه داده میشه آخه یه رییس جمهور چرا باید این حرف راااااااااااااااااا بزنه ؟؟
آقای روحانی این سد ی که جلوی مواد مخدر زدید فرزندان ایران را معتاد کردید..بلایی که باید سر غرب میآمد سر ما وفرزندانمان
اوردید
این تهدید ها ، کار آئی شان در حد اینه که بگیم شیرای نفت را می بندیم
البته مدتهاست که عملیاتی شده
روحانی کدوم حرفش دقیق و درست بوده است.
هیچ معنایی نداره بیخود تو بوق و کرنا نکنید!!!
آقای روحانی...آقایون رئیس روئسای مملکت وبزرگترا...آقایون...ول کنید این روسیه رو...شما رو به هرکه وهرچیزکه اعتقاد داریدول کنیدتمام پول و صنعت وتولید و ...ما رو گرفته وهیچ چیزی نصیب ما نکرده..یه نگاه به کوبا بندازید به ونزوئلا به اکوادور به آلبانی که در بطن اروپاهست به کره شمالی به کامبوج وبسیاری از این دست...اوضاع این کشورها براما عبرت نیست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
واعتبروا یا اولی الابصار
?آیا عبرت گیرنده ای هست
ایران هرچند در حال حاضر دچار یه سری مشکلات زودگذر اقتصادی هست، اما فراموش نکنید که ایران طبق اعلام صندوق بین المللی پول هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست! ایران به لحاظ مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا اول میباشد. ایران داری منابع و معادنی است که به لحاظ تنوع و مقدار در دنیا بی نظیر است. ایران به لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت استراتژیک و بسیار عالی است، از شمال و جنوب دسترسی به حمل و نقل دریایی دارد و به وسیله تنگه هرمز حتی بر حمل و نقل جهانی نیز کنترل دارد. ایران امنیت پایدار دارد. هیچ کشوری در منطقه جرات رویارویی با ایران را ندارد در صورتی که تمامی کشورهای منطقه هر آن ممکن است با یکدیگر درگیر شوند و رفاه ظاهرشان به سرنوشت سوریه یا عراق دچار شود. در سطح جهانی هم ابرقدرتها جرات تعرض به ایران را ندارند چرا که ایران به راحتی قادر است منافع آنها در منطقه را نابود و اقتصاد جهان را در صورت لزوم مختل سازد، بر عکس بعضی کشورهای به ظاهر مرفه منطقه که در صورت اراده یک ابر قدرت نیست میشوند! مردم عزیز کشور عزیزم ایران : این ناپایداری اقتصادی و تحریم آخرین حربه هست. پول خود را در ترکیه و امارات و ... نبرید که این کار مانند این است که خانه بتی خود را به خانه ای بزرگ اما بدون فنداسیون عوض کنید. ایران به زودی سرامد کشورهای منطقه خواهد شد و رسما به جرگه ابرقدرها میپوندد! زنده باد ایران.
این حرفها یعنی آخرین تلاشها
دیگه فایده نداره
ﻣﻬﺎﺟﺮاﻥ ﻋﻤﺪﺗﺎ اﺯ ﻃﺒﻘﻪ ﻣﺘﻮﺳﻄ و ﻧﺨﺒﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﺩﻱ و ﻣﻌﻨﻮﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺩﻧﻴﺎﻱ ﻏﺮﺏ اﺯ ﭘﺬﻳﺮﺵ اﻧﻬﺎ اﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﻣﻴﻜﻨﺪ. ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻴﺴﺖ و ﻧﻪ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﻓﺮاﺭ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ اﻱ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ اﺯ ﺩﻳﻤﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ اﺗﻔﺎﻕ اﻓﺘﺎﺩ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺳﺮ اﺯ ﻛﺠﺎ ﺩﺭ اﻭﺭﺩ?! ﻏﺮﺏ!
ﻏﺮﺏ ﺩاﺭﺩ ﺑﺎ اﻳﺠﺎﺩ ﺑﺤﺮاﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻭﺭ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﺩﻱ و اﻧﺴﺎﻧﻲ اﻥ ﺭا ﺟﺬﺏ ﻣﻴﻜﻨﺪ.
ﻛﺴﻲ ﻣﻴﺘﻮاﻧﺪ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺩﺭ اﺟﺮاﻱ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎ ﻳﺎ ﺗﻬﺪﻳﺪاﺗﺶ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و اﻗﺎﻱ ﺭﻭﺣﺎﻧﻲ ﻓﺮﺳﻨﮕﻬﺎ اﺯ ﭼﻨﻴﻦ ﻭﺿﻌﻴﺘﻲ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩاﺭﺩ!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اره هرچه موادمخدر ناب وخوبه میره اروپا وماکه درمیدان موادمخدریم سهم ما یک مشت مواداشغال مخلوط شده با کثافت و...باید نصیب ایران بشه پیشنهاد اینه حق ترانزیت موادمخدر از قاچاقچیان با دلار بگیرید ازفروش نفت درامد کشوربیشترمیشه هرچقدرموادهم ریزش کرد برای مصرف داخلی خداوکیلی به این پیشنهاد فکرکنید
هر موقع احمدى نژاد تهديد مى كرد نفت مى رفت بالا و روحانى كه تهديد مى كند قيمت سقوط آزاد!
مطمئن باشيد هيچ معنايي ندارد
رئيس جمهور ما كدوم وعده اش عملي شد كه اين يكي بشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی