بازدید 2399

لزوم توجه ویژه به ظرفیت های علوم ریاضی و فیزیک در کشور

کد خبر: ۸۵۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 04 December 2018

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: نخبگان کشور با عمل به وظیفه خود تلاش کنند تا جایگاه واقعی خود را در جامعه کسب کنند.

به گزارش فارس، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آئین افتتاح اندیشکده دانش پژوهان جوان که در مرکز استعدادهای درخشان برگزار شد گفت: این حق شما نخبگان و استعدادهای برتر است که بتوانید آینده ایران را بسازید و بایستی برای شما سرمایه گذاری مناسب تری شود.

وی افزود: جوانان شایسته و واجد شرایط، بایستی خود را برای پست های مدیریتی و علمی آینده کشور آماده کنند و برای رسیدن به چنین جایگاهی قطعاً بایستی به تلاشهای خستگی ناپذیر خود را ادامه دهند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: در گزارش 2016 سازمان ملل متحد در مورد توسعه سرمایه انسانی، جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای با توسعه بالای انسانی محسوب شده است که این نشان می دهد سرمایه انسانی بسیار خوبی در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: ما باید قدر این نیروی انسانی را بدانیم و نخبگان نیز بایستی با عمل به وظایف خود به مسئولیت ها و جایگاه فردی و اجتماعی خود واقف باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخلاف تصور رایجی که دانشگاه را صرفاً محل تولید مقاله علمی می دانند، دانشگاه فقط به تولید مقاله نمی پردازد و علاوه برآن در سدسازی، نیروگاه سازی، پزشکی، هسته ای، هواوفضا و سلول های بنیادی فعال است و ما در بسیاری از حوزه های علمی با تلاش عزیزانی چون شما به جایگاه های درخشانی دست یافته ایم.

مخبر دزفولی ادامه داد: اندیشکده دانش پژوهان جوان می تواند به محلی برای گفتگوی میان دانش آموزان و مسئولان تبدیل شود و اینجانب برای شنیدن دغدغه های شما عزیزان در چنین جلساتی اعلام آمادگی می کنم.

وی افزود: براساس گزارش های بین المللی، ایران در المپیاد ریاضی دارای رتبه اول منطقه و چهارم جهانی و همچنین در المپیاد فیزیک رتبه اول منطقه و یازدهم جهانی را داراست که از این رو احتیاج داریم به ظرفیت های علوم ریاضی، فیزیک و سایر اجزای علوم پایه توجه ویژه ای داشته باشیم.

محمدرضا مخبر دزفولی گفت: کشور در مسابقه ناصحیح کنکور لطمه های زیاده خورده و باید با کمک هم برای این غول 7 سر که به آموزش و پرورش و آموزش عالی ما آسیب زده و جریان ناسالم اقتصادی در کشور به وجود آورده فکری جدی کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از پخش برخی تبلیغات تلویزیونی در رابطه با کنکور و آموزش های آزاد گفت: نمی شود به بهانه تأمین بودجه هر تبلیغ ناشایستی را به نام کنکور و آموزش در صدا و سیما تبلیغ کرد حال آنکه می دانیم این روند به آموزش و پرورش آسیب می زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من شبانه روز مسئله تیزهوشان را پیگیری کرده ام و اگر با یاری وزیر آموزش و پرورش این مسئله را پیگیری نمی کردیم، معلوم نبود وضعیت سمپاد امروز چگونه بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امیدواریم اساسنامه سمپاد که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، هرچه سریعتر توسط رئیس جمهوری ابلاغ شود تا دغدغه های تیزهوشان مرتفع شود.

وی ادامه داد: در متن اساسنامه سمپاد، باشگاه دانش پژوهان جوان نیز مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم اساسنامه این باشگاه در آینده به تصویب نهایی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار