بازدید 4087

احتمال واگذاری سهام اپراتورها به مشترکان

کد خبر: ۸۵۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 03 December 2018

وزیر ارتباطات اعلام کرد: براساس آخرین مذاکرات انجام شده؛ طرح واگذاری سهام اپراتورها به صاحبان ودایع در دست بررسی است؛ اما در این باره هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

آذری جهرمی در گفت وگو با خانه ملت درباره تعیین تکلیف ودایع تلفن همراه و ثابت، بیان کرد: ودایع مشترکان که از قبل باقی مانده باید به طریقی مدیریت شود که براساس آخرین مذاکرات انجام شده پیشنهاد شده است که بخشی از سهام اپراتورها به صاحبان ودایع ارائه شود، اما در این باره هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

از حدود بیش از 10 سال پیش با واگذاری شرکت مخابرات ایران و همراه اول؛ بخش زیادی از دارایی های این دو شرکت بزرگ ؛ حدود (پنج هزارو 700میلیارد تومان) که ودایع 50 میلیون مشترک تلفن همراه را شامل می شد بدون آن که تعیین تکلیف شود در بورس واگذار شد و با وجود مطالبه مردم وطرح وعده های مکرر از سوی مسئولان وزارت ارتباطات، طی این سال ها، این موضوع هنوز تعیین تکلیف نشده است و متاسفانه این مبلغ طی سال های گذشته نه تنها به مشترکان بازگردانده نشده بلکه به طور مستمر در چرخه سرمایه گذاری این شرکت قرار گرفته است.

سال 92 محمود واعظی، وزیر ارتباطات وقت در گفت وگو با خراسان از پیگیری موضوع ودیعه های مشترکان خبر داد و اعلام کرد که از مخابرات خواسته ایم درباره موضوع پنج هزار و 700 میلیارد تومان ودیعه مشترکان نزد مخابرات چاره اندیشی کند. وی در زمان وزارت خود در چندین نوبت این وعده را تکرار کرد اما تعیین تکلیف این مسئله تا پایان دولت یازدهم ؛ هیچ گاه از حد حرف فراتر نرفت.

در دولت یازدهم نیز، تعیین تکلیف این مبالغ ؛ یکی از وعده های وزیر جوان ارتباطات وفناوری اطلاعات، آذری جهرمی بود. او در ابتدای قبول مسئولیت خود در وزارت ارتباطات، اعلام کرد که تعیین تکلیف موضوع ودیعه های دریافت شده از تلفن های همراه، از جمله موضوعاتی است که با حداکثر توان خود پیگیر حل آن خواهم بود. بلاتکلیفی ودایع مخابراتی مشترکان ؛ در چند سال اخیر بارها توسط روزنامه خراسان مورد پیگیری قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر