بازدید 12190
پیمانه اقتصادی؛

صدرنشینی هشت ماهه چین در صادرات کالا به ایران/ مهمترین اقلام صادراتی و وارداتی/ تأثیر تصمیم اوپک بر بازار نفت ایران/ مدیرعامل اسبق سایپا: پراید ۳۵ میلیونی هم زیان‌ده است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس با حمایت فولاد بر مدار سبز قرار گرفت، سکه به مرز ۴ میلیون نزدیک شد، دومین رشد متوالی اوراق مسکن، ثبت سفارش واردات برنج آزاد شد، صادرات مرغ آزاد شد/ ادامه روند صعودی نرخ مرغ در بازار، روپیه پاکستان سقوط کرد/ هر ۱۴۳ روپیه در برابر یک دلار و تداوم ممنوعیت واردات خودرو در سال آینده با توجه به لایحه بودجه ۹۸ را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 December 2018
صدرنشینی ۸ ماهه چین در صادرات کالا به ایران/ مهمترین اقلام صادراتی و وارداتی/ تاثیر تصمیم اوپک بر بازار نفت ایران/ مدیرعامل اسبق سایپا: پراید ۳۵ میلیونی هم زیان‌ده استپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس با حمایت فولاد بر مدار سبز قرار گرفت، سکه به مرز ۴ میلیون نزدیک شد، دومین رشد متوالی اوراق مسکن، ثبت سفارش واردات برنج آزاد شد، صادرات مرغ آزاد شد/ ادامه روند صعودی نرخ مرغ در بازار، روپیه پاکستان سقوط کرد/ هر ۱۴۳ روپیه در برابر یک دلار و تداوم ممنوعیت واردات خودرو در سال آینده با توجه به لایحه بودجه ۹۸ را در بر دارد.

شاخص کل بورس با حمایت فولاد بر مدار سبز قرار گرفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۳۲۸۴ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی ـ ارزشی)، با افزایش ۹۵۶ واحدی به رقم ۴۷ هزار و ۵۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۶۰ واحدی، عدد ۲۶ هزار و ۸۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۳ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۹۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۹۳۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۱۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۶۶۲ واحد افزایش به رقم ۱۱۹ هزار و ۹۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۶۷ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳۲۶ هزار و ۳۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.  نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۱۲ واحد افزایش، بیشترین تأثیرگذاری را در روند صعودی شاخص کل بورس داشت.  
 
صدرنشینی ۸ ماهه چین در صادرات کالا به ایران/ مهمترین اقلام صادراتی و وارداتی/ تاثیر تصمیم اوپک بر بازار نفت ایران/ مدیرعامل اسبق سایپا: پراید ۳۵ میلیونی هم زیان‌ده است

  • سکه به مرز ۴ میلیون نزدیک شد

    بازار سکه تهران دیروز بر خلاف روند کاهش هفته قبل با افزایش قیمت مواجه بود. محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو با تابناک اقتصادی، معتقد است بازار امروز تحت تأثیر افزایش نرخ ارز بوده است. وی همچنین اظهار داشت: قیمت سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به رقم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. همچنین بهای سکه تمام طرح قدیم در سطح ۳ میلیون و ۶۵۰ قیمت گذاری شد. نیم سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود. سکه یک گرمی نیز به قیمت ۶۵۵ هزار معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵۳ هزار تومان فروخته شد.

    صدرنشینی هشت ماهه چین در صادرات کالا به ایران

    در هشت ماهه امسال چین با هفت میلیارد و ۳۸۵ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲۴ و ۹۹ صدم درصد در صدر مبادی کالا‌های وارداتی به ایران قرار گرفت. امارات با چهار میلیارد و ۴۵۴ میلیون دلار و سهم ارزشی ۱۵ و ۸ صدم درصد، کره جنوبی با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار و سهم ارزشی پنج و ۹۷ صدم درصد و هند با یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون دلار و سهم ارزشی پنج و ۴۶ صدم درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. آلمان با یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار و سهم ارزشی پنج و ۴۳ صدم درصد پنجمین مبدا کالا‌های وارداتی بود.

    مهمترین اقلام صادراتی و وارداتی

    مهمترین اقلام صادراتی در در هشت ماهه امسال به ترتیب میعانات گازی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۷۶ میلیون دلار و سهم ارزشی هشت و ۸۱ صدم درصد، پروپان مایع شده به ارزش یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار و سهم ارزش چهار و ۲۵ صدم درصد و سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین به ارزش یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار و سهم ارزشی سه و ۵۰ صدم درصد بود.  متانول به ارزش یک میلیارد و ۶۷ میلیون دلار و سهم ارزشی سه و ۳۹ صدم درصد و گاز طبیعی مایع شده به ارزش ۹۸۶ میلیون دلار و سهم ارزشی سه و ۱۳ صدم درصد در رده‌های بعدی قرار گرفت. در این مدت ۳۲ و ۹۳ صدم درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، هشت و ۸۱ صدم درصد مربوط به میعانات گازی و ۵۸ و ۲۵ صدم درصد مربوط به سایر کالا‌ها بود. همچنین مهمترین اقلام وارداتی در این مدت، ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار و سهم ارزشی چهار و ۳۴ صدم درصد بود. قطعات منفصل برای خودرو سواری ردیف ۸۷۰۳ بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۱۴ تا کمتر از ۳۰ درصد (به استثنای لاستیک) به ارزش یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون دلار و سهم ارزشی سه و ۸۴ صدم درصد در رده بعدی جای گرفت.  برنج به ارزش ۹۹۶ میلیون دلار و سهم ارزشی سه و ۳۷ صدم درصد، لوبیای سویا به ارزش ۹۳۲ میلیون دلار و سهم ارزشی سه و ۱۵ صدم درصد و الکترود زغالی برای کوره‌ها به ارزش ۳۷۷ میلیون دلار و سهم ارزشی یک و ۲۷ صدم درصد جایگاه‌های بعدی را از آن خود کردند.

    دومین رشد متوالی اوراق مسکن

    روز یکشنبه اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) با افزایش ۱۶۰۰ تومانی به قیمت ۵۲ هزار و ۸۷ تومان معامله شد. تسه ۹۵۱۲ دومین روز هفته جاری را نیز صعودی سپری و رشد ۲/ ۳ درصدی را ثبت کرد. اکثر سررسید‌ها هم با روند افزایشی حول همین قیمت مبادله شدند. بر خلاف رشد بهای تسه‌ها، این اوراق همچنان از اوج قیمت خود فاصله دارند و در بدترین وضعیت در چهار و نیم سال اخیر به سر می‌برند. وضعیت رکود تورمی بازار مسکن ادامه دارد و به تبع آن چشم‌اندازی روشن را نمی‌توان برای اوراق مسکن متصور شد. با جهش قیمت مصالح ساختمانی، رویه قیمت‌گذاری توهمی خانه‌های نوساز ادامه دارد. کاهش فصلی تقاضای خانه نیز باعث شده است تا فقط خانه اولی‌هایی دنبال خرید مسکن باشند که مهلت سررسید‌های آنان رو به پایان است. وام‌های موازی همچون صندوق یکم نیز به رکود اوراق مسکن دامن زده‌اند.

    ثبت سفارش واردات برنج آزاد شد

    ثبت سفارش واردات برنج از سوی گمرک و به درخواست وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.  گفتنی است، هر ساله از ابتدای فصل برداشت برنج در داخل، واردات این نوع محصول ممنوع می‌شود و ممنوعیت آن تا اتمام فصل برداشت ادامه دارد. امسال نیز طبق روال هر ساله ثبت سفارش واردات برنج در آذرماه آزاد شد.

    صادرات مرغ آزاد شد/ ادامه روند صعودی نرخ مرغ در بازار

    در بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت که مورخ ۹۷/۹/۱۱ به گمرک ایران صادر شده، آمده است: پیرو بخشنامه ۶۰/۲۳۱۷۸۲ مورخ ۹۷/۹/۷ در خصوص ممنوعیت صادرات برخی اقلام کالا‌های اساسی با توجه به بخشنامه شماره ۶۰۲۰۵۴۸۵ مورخ ۵ آبان ۹۷، موضوع لغو ممنوعیت صادرات گوشت مرغ به اطلاع می‌رساند: صادرات گوشت مرغ و احشای آن اعم از سرد، گرم و منجمد از تاریخ ۹۷/۷/۲۶ از فهرست ممنوعیت اقلام کالا‌های اساسی نامه فوق مستثنا گردیده است. به نقل از فارس، یک مقام مسئول در گمرک گفت: این بخشنامه به معنای آزاد شدن صادرات گوشت مرغ است. گفتنی است، مرغ یکی از اقلام مصرفی خانوار است که در آبان ماه نسبت به مدت ماه مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. برخی کارشناسان معتقدند این بخشنامه منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار خواهد شد. همچنین دیروز رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ به ١١ هزار و ٦٠٠ تومان در مراکز خرده فروشی خبر داد.  مهدی یوسف خانی در گفت وگو با مهر با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته حدود ٢٥٠ تومان افزایش داشته اشت، اظهار داشت: قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به کیلویی ١١ هزار و ٦٠٠ تومان رسیده است.

    تأثیر تصمیم اوپک بر بازار نفت ایران

    یک کارشناس حوزه انرژی با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت طی هفته‌های گذشته گفت: عربستان متوجه شده قیمت‌ها بیش از حدی که انتظار داشت، کاهش یافته است و بعید نیست، مایل باشد توافقی همانند سال ۲۰۱۶ ایجاد شود که طبق آن اعضا به کاهش تولید متعهد شوند. به نقل از ایسنا، وی به این که توافق کاهش تولید چه تاثیری بر ایران خواهد داشت، پاسخ داد: کاهش تولید در کوتاه مدت و طی شش ماه که آمریکا به مشتریان نفت ایران معافیت داده، به نفع ایران است،  زیرا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ اما این توافق در میان‌مدت به ضرر ماست، زیرا به بازار این پیام را می‌دهد که اگر اوپک و غیراوپک یک میلیون بشکه از نفت خود کم کنند، خلأ نفت ایران احساس نمی‌شود. اگر همین روند طی شود و اتفاق جدیدی رخ ندهد، اعضای اوپک در اوایل سال میلادی آینده می‌توانند تولید خود را افزایش دهند و خلاء نفت ایران را جبران کنند. به گفته بهروزی‌فر، احتمالا اعضای اوپک تولید خود را بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش خواهند داد.

    روپیه پاکستان سقوط کرد/ هر ۱۴۳ روپیه در برابر یک دلار

    روپیه پاکستان با ۵ درصد سقوط ارزش در برابر دلار روبه رو شد و هر ۱۴۳ روپیه به یک دلار رسید. به نقل از الجزیره انگلیسی، روپیه پاکستان در ۴۸ ساعت اخیر تقریبا ۵ درصد ارزش خود را از دست داد و به کمترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسید. این در حالی است که بانک مرکزی این کشور به دنبال بخشی از تلاش این کشور در برابر بحران پرداخت در سال گذشته میلادی ارزش روپیه را کاهش داد. بر همین اساس، درست یک روز بعد از جشن یکصدمین روز دولت عمران خان و برنامه تلویزیونی او در ارتباط با دستاورد‌های دولت پاکستان هر ۱۴۳ رویپه پاکستان به یک دلار سقوط کرد. همچنین «استیت بانک پاکستان» هم غیر مستقیم چندین بار ارزش پول پاکستان را برای کم کردن فاصله زیاد تراز کسری پرداخت‌ها کاهش داده است. در حال حاضر، بازار‌های پاکستان به دلیل عدم توافق کارآمد بین این کشور و صندوق بین المللی پول برای اعطای وام به پاکستان و نیز نامشخص بودن مسیر سیاست‌های مالیاتی در دولت عمران خان ناامید هستند. بر پایه این گزارش، روند نزولی ارزش رویپه پاکستان از ابتدای سال جاری میلادی شدت گرفته و پول این کشور تا کنون به دلیل تورم بالا و کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی پاکستان در حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

    تداوم ممنوعیت واردات خودرو در سال آینده با توجه به لایحه بودجه ۹۸
 
لایحه بودجه اواخر هفته جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود و گمانه زنی‌ها از برگزاری جلسه اضطراری در پنج شنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی با نظر رئیس مجلس خبر می دهند. در صورت عدم برگزاری این جلسه از ابتدای هفته آتی باید منتظر شروع جلسات مجلس در خصوص بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ باشیم. در همین حال، یک مقام مسئول در گفتگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه بر اساس لایحه تنظیمی دولت، عملا واردات خودرو ممنوع خواهد بود، گفت: در صورتی که در مجلس تغییر در این باره ایجاد شود احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو وجود دارد. وی افزود، درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر در نظر گرفته شده و به همین دلیل، پیش بینی می شود در سال آینده به دلیل حفظ ذخایر ارزی ممنوعیت واردات خودرو تداوم داشته باشد. به گفته وی، در حال حاضر ردیف درآمدی مربوط به حقوق و عوارض مالیاتی واردات خودرو حذف نشده، اما این درآمد بر خلاف سنوات قبل صفر لحاظ شده است؛ بنابراین، امکان تغییرات لحظه آخری برای واردات خودرو چه در دولت و چه مجلس وجود دارد.

برکناری موقتی ۵۰۰ پرسنل یک شرکت خودروسازی چندملیتی

شرکت خودروسازی جگوار‌لندروور اعلام کرده است، بنا دارد موقتی ۵۰۰ تن از کارکنان کارخانه خود در کارخانه ولورهمپتون انگلیس را کاهش دهد.  بر اساس اعلام مقامات این خودروساز، مرکز مهندسی تولید پیشرانه ولورهمپتون قرار است در راستای انجام تغییر در برنامه تولید محصولات جگوار فعالیت خود را کاهش دهد. همچنین ۵۰۰ نفری که قرار است، موقتی کنار گذاشته شوند در این مدت حقوق و مزایای کامل خود را دریافت می‌کنند. این شرکت چنین اقدامی را در جهت تصمیمات قاطع خود برای دستیابی به سود‌آوری ضروری در بازار چالش‌انگیز کنونی خودرو دانسته است. به‌ نظر می‌رسد افرادی که قرار است شغل خود را ترک کنند، پس از دو هفته به این کارخانه بازمی‌گردند. جگوار‌لندروور، شرکت خودروسازی چندملیتی بریتانیایی است، که در زمینه توسعه، طراحی، تولید و فروش انواع خودرو فعالیت می‌کند. ریشه‌های مشارکت و همکاری دو شرکت خودروسازی جگوارلندروور به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد.

مدیرعامل اسبق سایپا: پراید ۳۵ میلیونی هم زیان‌ده است

مدیرعامل اسبق سایپا با تأکید بر تغییرات منطقی قیمت توسط خودروسازان، اظهار داشت: نظام قیمت گذاری در عین حال که ضربات سنگینی بر پیکره صنعت خودروسازی وارد کرده، موجب افزایش غیر منطقی قیمت‌ها نیز شده است.  سعید مدنی در گفت وگو با تسنیم افزود: بر اساس یک گزارش رسمی اگر از سال ۸۰ به صورت متوسط سالی ۶.۵ درصد افزایش قیمت در مقایسه با تورم‌های ۲۵ تا ۳۵ درصدی سال‌های اخیر در حوزه خودروسازان اعمال می‌شد، امروز خودرویی مانند پراید بدون هرگونه تنش و با سودی مناسب با قیمت ۲۳ تا ۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رسید، در صورتی که اگر قیمت همین خودرو را امروز به ۳۵ میلیون تومان برسانیم، باز هم احتمال زیان دهی در سایپا وجود دارد. مدنی افزایش ۶.۵ درصدی قیمت خودرو در صورت اجرا را عامل جذب نقدینگی در حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان توسط خودروسازان در هر سال دانست و گفت: در صورت اجرای این فرمول از سال ۸۰ تا امروز مشتریان پول‌های سرگردان خود را در این حوزه سرمایه گذاری می‌کردند و قادر بودند بر اساس پیش بینی افزایش قیمت سالیانه خرید‌های خود را بدون دغدغه انجام دهند و در کنار آن دو خودروساز داخلی ما  نیز می‌توانستند به اندازه تسهیلاتی که از بانک‌ها دریافت کرده بودند جذب نقدینگی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
جناب مدیرعامل زیادی ولخرج شده اید بخاطر همین 100 میلیون هم ممکن است برای پراید قیمت پایینی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ایران شده محل فروش کالاهای چینی و ایجاد اشتغال برای اونها
پراید ۳۵ میلیونی مال خودتان
پول نفت را به خودمان بدهید خودمان آنقدر عقل و شعور داریم که محصولات سایپا و ایران خودرو را نخریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
بسیار خوب
ناشناس
| France |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دوشنبه ۱۲ اذر ساعت ۱۱:۱۰
یورو ۱۳۹۰۰
دلار ۱۲۲۰۰
مسئولان سایپا بی مدیریتی خودشون را به گردن خریداران میاندازند. با مدیریت نکردن منابع مالی و هدر رفتن سرمایه ها بدنبال جبران آن از جیب مصرف کننده هستند. باید قیمت پراید را از اهل فن پرسید نه از کسانیکه خودشون سر سفره سایپا نشستند!
یک میلیون هم برای پراید زیاده ...
به این آقای مدنی بگید همین 20 میلون رو که الان واسه این ماشین بی کیفیت میدن مردم هم زیاده
اگه نمی صرفه خوب جمع شه خط تولیدش والا ........
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
من نمی دانم این چه ادبیاتی است که در عده ای از مردم ما جمع شده برادر دوست نداری نخر مگر وکیل و وصی بقیه مردم هم هستی؟به شما چه مربوطه که پراید تولید بشه یا نشه شما فقط مالک حق
انتخاب خودت هستی گران است نخر فعلا که مردم له له می زنند گیرشان نمی اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
بله انحصار رو از بازار خودرو بردارن و اجازه بدن ماشین خارجی بیاد اونوقت مردم میدونن حق مالکیت خودشون چطور استفاده کنن !!!!!
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
علی آقا ما ملت ایران که هر چی بگن گوش میدیم بحث خودشونه که میگن ضرره به خدا ما راضی به ضرر اون ها نیستیم واسه همین میگم تولید نکنین خوب .
اين انحصار خودرو واقعا بيچاره كرده مردمو من ياد شوروي ميوفتم با اوم ماشين لادا
با ضعف مدیریتی که در سیستم های دولتی میبینم پراید و 150 میلیون هم بدن باز ضرر خواهند کرد
این قیمت کذایی پراید از سر بی تدبیری مدیراشه
نه کیفیت داره نه خدمات پس از فروش مناسب داره نه قیمت معقول!
بهتره لگن سازیها رووزارت دفاع بدند وواردات خودرو رو ازاد وتعرفه گمرگی رو صفر کنندفقط یکسال دولت این سیاسترو بکارببره خودبخورد این مافیا ازبین میره
اا هزارنیروی مازاد تو خط تولید دارند این دو خودرو ساز .که هزینه این نیروها دریکسال بیش از 350 میلیارد تومان میشه و140 شرکت اقماری دارند که 100 شرکتشون زیانده هستند واگراین شرکتها رو واگذار کنند نزدیک به 10 هزارمیلیارد تومن سرمایه دستشون رو میگیره که با 350 میلیارد تومن کم کمش 10350 میلیارد تومن سرمایه رو ازاد میکنند که با هزینه 40 میلیونی گروه سمند وپژو می توانند حداقل 259 هزار خودرو تولید کنند.
خودرو سازهادراقساط وام بانکی اخذ شده از بانکها فمردم رو هم سهیم کنند و فرافکنی می کنند.
برادر من خوب نساز ، پراید نساز ،35میلیون تومان را با دلار گران هم که حساب کنی 5000هزار دلار است وبا 5000هزار دلار خودروی بسیار خوبی (نو یا کم کارکرد ) میشه وارد کرد . با امکانات بسیار عالی
پاسخ ها
شفق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
در همین گرجستان بنز 2008 زیر 5 هزار دلار میدن قسطی..؟؟!! مقایسه کن با پراید نو؟؟؟
پراید 50 میلیون هم قیمت بخوره باز زیان ده هست چون همین مدیر عامل اسبق عهد قاجار که بعد از ایشان سه تا مدیر عامل عوض شده و 47 سال سابقه کاری داره و دوبار بازنشسته شده هنوز شاغل در سایپا هست با کلی باند که همه مشاور مدی و معاون هستند خب این حقوق های نجومی شما و مشاوران شما و مدیرا فامیلی بیثمر شما مثل داماد شما از کجا بابد بیاد از جیب مردم بابت خریدن پراید- حسابش خیلی سخت نیست تازه اینکه قطعه ساز هم خودشون هستند!!!!!!!!!!!
**خودرو را امروز به ۳۵ میلیون تومان برسانیم باز هم احتمال زیان دهی در سایپا وجود دارد**

لطفا بگين مردم چكار كنن كه اين خوروسازها دست از سرشون بردارن!!!!
خب خیلی وقت است که می گویند پراید زیان دارد البته برای جان و مال مردم .اما شما گوش نمی دهید!
سپرهاشو هم كم كنيد
با توجه شرایط انتقال ارز برای واردات پیشنهاد دارم دولت اجازه ورود یک دستگاه خودرو با حجم موتور کمتر از ۱۸۰۰ سی سی با تامین ارز مسافر بدهد انگاه اجازه دهد خودروهای داخلی بهر قیمتی در بازار بفروشد انهم اگر مافیای خودرو اجازه دهد
یکباره بفرمایید بلد نیستین خودرو بسازین
جمع کنید این اشغالهای دوست داشتنی را
چه اصراری است که چیزی که بلند نیستید را به هر قیمتی بسازین
هر ننه قمر میتونه پراید را با این قیمت دست ساز بسازه
هنر تو ساخت محصول با کیفیت با قیمت رقابتی است
شخصی به دوستش گفت از خوانندگی هر شب دویست هزار تومان درآمد دارد، دوستش گفت با این صدای افتضاح چطور خوانندگی می کنی؟!جواب داد هر شب ، بیست نفر از همسایه ها ، نفری ده هزار تومان می دهند که آواز نخوانم!
سر در نیاوردیم که این مافیای حاکم بر صنعت خودرو به کجا وصل است. هر کاری خواسته در این کشور انجام داده! اعصاب ها از دست این باند ها داغون است. یک عنصر وطن پرست بیاد ما را از دست این باند ها نجات دهد.
اگر زیانده است پس این مسئولین ومجلس چه می کنند بابا جمع کنند این تجارت وتولید زیان ده را که اینقدر این ضرر از جیب ملت نره چه می کنید شما ؟/.....هی زیان ده است زیانده است جلوی ضرر را هروقت بگیری منفعت است؟/..!!!!!!!!!!!!!!!
شمائي كه با سوء مديريت و نداشتن توان مديريت يك بنگاه اقتصادي مسئوليت قبول مي‌كنيد نتيجه‌اش مي‌شود همين كه پرايد 35 ميليوني هم ضرر ده باشد! خب برادر مگه مجبورين كه چنين توليداتي داشته باشين و مردم را به كشتن بدين و ضرر هم بكنين. لعنت بر كساني كه آرامش و آسايش را براي مردمشون نمي‌خوان. خب اجازه بدين واردات حودروهاي ارزان قيمت كوچك و متوسط آزاد بشه كه حداقل مردم بتونن استفاده كنن. چرا نمي‌خواين قبولا كنين كه شما خودروساز نيستين؟؟
وقتی که با درآمد حاصل از فروش نفت چاره ای جز واردات از کشور خریدار نداشته باشیم ، باید هم چین یا هند صدر نشین شوند
کشورهای قدرتمند اینجوری برای هم بازار درست میکنند و از آب خزینه برای دوست هزینه میکنند و البته ما تو دهنشون زدیم و میزنیم
داداش پراید ضرر میده چرا تولید میکنی قربونت برم درش رو تخته کن مردم برسن به زندگیشون
وقتی مدیریت ناکارامد باشد پراید 35 میلیونی هم نمی تواند پاسخگوی ریخت و پاشها و .... باشد
یعنی خدایی شرمم خوب چیزیه نمی صرفه دیگه تولید نکن ببند در اون لگن سازی رو
پس لطفا درکارخانه ایران خودرو وسایپارو گل بگیرین واردات خودرو را ازاد کنید تا خودروهای باکیفیت باقیمت پایین تر از لگنهای سایپا واردبازاربشن
جلوی زیان رو از هر کجابگیری سود آوره پس لطفا دیگر پراید را تولید نفرمایید .
اگه 35 کمه بیشترش کن ضرر نکنی ما ملت میخریم غمت نباشه
با سلام خدمت مدیر عامل محترم سایپا
شما منت نگذارید بالاخره این خودرو در کشور خودمان تولید می شود نباید به قیمت فروش به کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ما محاسبه کنید
بالاخره هزینه ای سربار در کشور خذف می شود
لطفا گران نکنید ما اگر نتوانیم پراید بخریم که باعث افتخارمان هست
مجبور به سوار شدن ماشین های اجنبی بی کیفت تر از پراید مثل تویوتا و هیوندا می شویم
نکن ....نگو آقای مدیر عامل رحم کن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل