بازدید 8684

تجهیز زیردریایی غدیر به موشک کروز

کد خبر: ۸۵۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 02 December 2018
 

رئیس سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح گفت: در ده روز گذشته زیردریایی غدیر به موشک زیرسطح به سطح مجهز شده و قابلیت خوب ضدسطحی برای آنها فراهم شده است.

به گزارش فارس، دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در گفتگویی با اشاره به الحاق دو فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: این دو فروند با شماره 955 و 942 هستند که زیردریایی 955 ساخته شده و زیردریایی 942 برای اولین بار تعمیرات اساسی آن انجام شد.

وی افزود: زیردریایی غدیر بدلیل کوچک بودن قابلیت حضور در سواحل و بنادر دشمن و حضور در آبراه های کم عمق و کوچک را با قابلیت حمل تکاور دارد. اخیرا در ده روز گذشته این زیردریایی ها مجهز به موشک زیرسطح به سطح شده اند و قابلیت خوب ضدسطحی برای آنها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تسلیحات و غافلگیری این زیردریایی بعنوان یکی از مولفه‌های اصلی قدرت نیروی دریایی ارتش است،‌تصریح کرد: اژدری که روی این زیردریایی قرار دارد، به دلیل انفجار اژدر در زیر آب، قدرت تخریبش 6 برابر یک موشک کروز است که این اژدر با نام والفجر نیز ساخت سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح است.

دریادار رستگاری گفت: شلیک موشک از زیر دریا قابل مشاهده و کشف نیست و توانایی موشک زیرسطح به سطح برای زیردریایی بسیار حائز اهمیت است، چراکه این قابلیت به معنای هدفگیری از فاصله بلندتر است.

رئیس سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امروز زیردریایی های غدیر قابلیت صادرات هم دارند و برخی از کشورهای دوست ما در حال مذاکره هستند تا برای آنها نیز طراحی کنیم، عنوان کرد: پریسکوپ این زیردریایی منحصر به فرد است و کشورهای صنعتی دنیا امروز متقاضی خرید این پریسکوپ و سامانه اپتیکی از جمهوری اسلامی ایران هستند. غدیر بیش از 90 درصد آن تولید داخل است و خطوط تولید آن را در اختیار داریم. بدنه این زیردریایی امروز در صنایع فولاد آلیاژی کشور تولید می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر