بازدید 7890

چالش ۱۳ میلیون نفری تجرد

کد خبر: ۸۵۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵ 02 December 2018

مردادماه گذشته عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس خبرداد: 11 میلیون جوان ایرانی سن ازدواج را رد کرده اند که مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز آمار دیگری را اعلام کرد مبنی بر این که 13 میلیون جوان مجرد ایرانی در آستانه ازدواج هستند ولی سن مناسب ازدواج را سپری کرده اند یا در حال سپری کردن این سن هستند.

به گزارش روزنامه خراسان، هشدار محمد اسماعیل مطلق درحالی اعلام شده است که به گفته وی سن مناسب برای ازدواج بین سنین 18 تا 35 سالگی است. این سن علاوه بر این که زمان مناسب برای ازدواج است، بهترین سن برای باروری و بچه دار شدن است و عبور از این سن برای فرزندآوری مخاطراتی به دنبال دارد.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به دلایل مختلف متوسط سن ازدواج دختران و پسران ایرانی در یک دهه اخیر در استان های مختلف بین چهار تا شش سال افزایش یافته و اکنون متوسط سن ازدواج دختران ایرانی 25 سال و متوسط سن پسران ایرانی 27 سال است و البته این آمار در استان های بزرگ مانند تهران بالاتر و رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: بررسی دیگری در وزارت بهداشت نشان می دهد، کسانی که در سن مناسب ازدواج کرده اند، در زندگی احساس امنیت بیشتری دارند و کمتر در معرض رفتارهای مخاطره آمیز مثل مصرف الکل، اعتیاد و رفتارهای جنسی خطرناک قرار می گیرند و رشد عاطفی، فکری و اجتماعی در افراد ازدواج کرده بیشتر از افراد مجرد است.

اعلام این عدد درباره جوانانی که سن ازدواج را رد کرده اند در حالی است که چندی پیش عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس آمار ایرانیانی که سن ازدواج را رد کرده‌اند بیش از ۱۱ میلیون نفر اعلام کرد و ضمن تذکر به وزیر ورزش و جوانان در این باره، گفت: در این میان تعداد زنان سه برابر مردان است.

ناهید تاج‌الدین در گفت و گو با خانه ملت افزود: طبق آمار سازمان ثبت احوال کشور بیش از ۱۱ میلیون جوان ایرانی مجرد داریم که سن متعارف ازدواج را رد کرده‌اند و هرگز ازدواج نکرده اند . وی ادامه داد: طبق آمار دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سن تجرد قطعی هستند و این تعداد زنان هرگز ازدواج‌ نکرده اند. تاج‌الدین افزود: همچنین در سال های گذشته نرخ رشد خانوارها 7/۲ درصد بود در حالی که نرخ رشد جمعیت 24/۱ بوده و میل به تجرد در جامعه بسیار قوت گرفته است.

با قصورکنندگان اجرای قانون تسهیل ازدواج برخورد شود

اعلام خبرهای مربوط به تجرد جوانان بدون تردید باعث نگرانی است به ویژه آن که قانون تسهیل ازدواج جوانان طی سال های گذشته همواره مورد بی مهری مسئولان دستگاه های مختلف قرار گرفته است و هیچ کس درباره اجرا نشدن آن پاسخ گو نیست. بر این اساس نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم از قوه قضاییه درخواست کرد با قصورکنندگان اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان بر اساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس برخورد کند. نصرا... پژمانفر گفت: با توجه به این که چندین بار در این زمینه با دستگاه قضایی مکاتبه شده که چه برخوردی با قصورکنندگان صورت گرفته پاسخ لازم دریافت نشده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۳
خبر کسل کننده تکراری و کلیشه ای.... دلیل ازدواج نکردن جوونها رو همه می دوننین، خودم هم جرات ازدواج ندارم با این وضع اقتصادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
در کجای دنیا هزینه ازدواج باندازه صد ماه درآمد یک کارمند ساده است.
آتلیه باندازه دوماه درآمد
لباس عروس معادل یک ونیم ماه درآمد.
آرایشگاه معادل دوماه درآمد
...
اینا رو به هر ملتی بگید میگن چرا در کشور شما بیشتر عذاب نازل نمی شه.
چرا والدین اینقدر بی رحمن.
تازه اینا بدون مهریه و... است
اگرچه برای زندگی فنا شده این جوانان متاسفم اما وقتی افق روشنی برای آینده وجود ندارد مجرد بودن و زاد و ولد نکردن از هر کاری بهتر است.
علاوه بر مشکلات اقتصادی و بیکاری و بالا رفتن هزینه های زندگی، رسم و رسوم خانواده ها بسیار مشکل کرده ازدواج رو علاوه براین قوانین پیچیده و سلیقه ای مملو از اصطلاحات عربی همانند نفقه مهریه اجرت المثل نحله و... جوانان را از ازدواج منع و به ازدواج سفید ترغیب مینماید ...
با این نرخ ها توقع دیگه ای هم دارید؟
خدا وکیلی ازدواج کردن حتی در بهترین شرایط اقتصادی اشتباه بزرگیه. اینو از هر کی ازدواج کرده بپرسید بهتون میگه حتی اگر در بهترین شرایط از نظر خانوادگی و اقتصادی باشه اگرچه متاسفانه به وقتش که برسه همه یادشون میره و دلیلشم ازدواج مجدد مردان و زنانی است که تجربه ناموفق ازدواج قبلی را داشتند
در انگلیس فردی با دو پوند ازدواج کرد. یعنی معادل دولیتر بنزین.
یک پوند لباس عروسی کرایه کرد. و یک پوند هم برای کلیسا داد که عقدشو بخونند.
بعدم میرن دوی یک اتاق کرایه ای که لوازم اولیه را مانند گاز، یخچال ظرف دارد زندگی شروع می کنند.
اینجا چی؟
دلیل ازدواج نکردن معلومه بیکاری، هزینه بالای ازدواج، مشکل مسکن، مشکلات مهریه و ....
پسرا دور از جون مگه دیوونه هستن که بیان اینهمه مشکل رو واسه خودشون درست کنن و سر مسئله مهریه یه سر هم برن زندون.
مجرد میمونن خوب
33 سالمه.9 ساله شاغل هستم.مدرک مهندسی دارم.بعد از 9 سال هنوز 2 میلیون حقوق نمی گیرم.یارانمونم قطع کردن.نه خونه دارم نه ماشین.تو ی خانواده پر جمعیت.با همین حقوق کم کمک خرج خانوادم هستم.هیچ حق شهروندی انگار برای ما قائل نیستن حتی یارانه.بعد میگن ازدواج کنید؟با چی؟ با این گرونی؟اصلا کل حقوق من کفاف هزینه های مسکن رو میده تو تهران؟
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
متاسفانه خیلی ها شبیه شما هستن بردارهای من با مدرک دکتری این حقوق رو میگیرن و توانایی ازدواج ندارن ...
اینا مهم نیست تکثیر نسل مهمه
دلیدل عدم ازدواج بحث فرهنگ ضعیف وسست عنصری وولنگاری وتحصیل بیهوده دختران است .
احادیث گفته شده وتجربه نشان داده ازدواج باعث افزایش رزق است علاوه بر کاهش بیماری های روانی وآسیب های اجتماعی واخلاقی
به تمام مشکلات بالا ، سربازی رو هم اضافه کنید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل