بازدید 7927

در دیدار محرمانه رئیس سازمان سینمایی با خانه سینما چه گذشت؟

نکته قابل تأمل اینکه انتظامی در این جلسه به تنهایی حضور یافته و حلقه ثابت گرداگرد برخی مدیران پیشین سینمای ایران را با خود به جلسه نیاورده بود... مجموعه سینما، یکی از ملتهب ترین حوزه‌های اجرایی است که رؤسای آن به استثنای یک شخص، نتوانستند از این موقعیت جذاب به عنوان سکوی پرش استفاده کنند و به نوعی بالاترین سمتشان در دوران کاری، معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 01 December 2018

در دیدار محرمانه رئیس سازمان سینمایی با خانه سینما چه گذشت؟حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی سلسله نشست‌هایی را پشت درهای بسته و بدون اطلاع رسانی با اهالی سینما برگزار کرده و در همین راستا، نشستی محرمانه و غیرعلنی با هیأت مدیره خانه سینما داشته است؛ نشستی که مختصات آن با نشست‌های رئیس پیشین سازمان سینمایی متفاوت است و انتظامی در آن بر استمزاجش درباره حضور یا عدم حضور سینما سخن به میان آورده است.

به گزارش «تابناک»؛ با پایان مهلت قانونی حضور مدیران بازنشسته، سیدعباس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین‌های مدیران بازنشسته را منصوب کرد که مهم‌ترین این انتصاب‌ها به سازمان سینمایی مربوط می‌شد؛ جایی که در نهایت مشخص شد، بر خلاف تکذیب روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر به عنوان سرپرست سازمان سینمایی شد و بدین ترتیب، پایان دوره مدیریت محمدمهدی حیدریان فرا رسید.

انتظامی که به خواست خود سرپرست شده، به نوعی دنبال یک فرصت برای استمزاج بود و قطعاً اگر ترکش‌ها در دوره سرپرستی انتظامی فراوان باشد، دوره سرپرستی او نیز طولانی نخواهد شد؛ اما اگر سینماگران به سرپرست کنونی روی خوش نشان دهند و انتظامی اطمینان حاصل کند که با حواشی اندک دوره دو ساله مدیریت بر سازمان سینمایی تا پایان این دولت را می‌تواند پشت سر بگذارد، بعید نیست با اصرار سینماگران حاضر به ماندن در این مسئولیت شود. او اکنون در مسیر استمزاج تحرکاتی داشته که مهم‌ترین آنها برگزاری سلسله جلساتی با اهالی سینماست.

در دیدار محرمانه رئیس سازمان سینمایی با خانه سینما چه گذشت؟

مهم ترینِ این جلسات، چهارشنبه هفتم آذر با هیأت مدیره خانه سینما برگزار شد. نکته قابل تأمل اینکه انتظامی در این جلسه به تنهایی حضور یافته و حلقه ثابت گرداگرد برخی مدیران پیشین سینمای ایران را با خود به جلسه نیاورده بود و این رویکرد از سوی برخی چهره‌های تأثیرگذار سینما مثبت ارزیابی شده است. انتظامی با عدم برخورداری از سوابق هرگونه فعالیت جدی در حوزه سینما، فاقد برچسب تعلق به یک جریان‌ سینمایی است و این بی‌طرفی در ابتدای مسیر انتظامی به او کمک می‌کند تا بتواند با همه جریان‌های سینمای ایران، ارتباط داشته باشد.

او در این جلسه تأکید کرد، در حال ارزیابی فضای سینماست تا تصمیم بگیرد، در مدیریت سینما بماند یا این کرسی را تحویل بدهد و برود. هیأت مدیره خانه سینما نیز به رسم معمول، مسائل صنفی و شغلی که سال‌ها در این مجموعه مطرح است را بیان کرده‌اند و در این نشست، نسبتاً طولانی و در عین حال محرمانه، وضعیت کنونی سینما را به ویژه در حوزه صنفی تشریح کرده‌ و کوشیده‌اند تصویری از اوضاع سینما برای انتظامی ارائه کنند.

سرپرست سازمان سینمایی در ماه‌های آینده باید درباره تداوم حضورش در سینما تصمیم بگیرد و بعید است در پایان سال جاری، سینمای ایران همچنان با سرپرست اداره شود. مجموعه سینما، یکی از ملتهب ترین حوزه‌های اجرایی است که رؤسای آن به استثنای یک شخص، نتوانستند از این موقعیت جذاب به عنوان سکوی پرش استفاده کنند و به نوعی بالاترین سمت‌شان در دوران کاری، معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

با توجه به این فضا، قاعدتاً هر مدیری که قرار باشد به سینما بیاید، رویکردی محافظه کارانه در پیش می‌گیرد و چه بسا همچون سرپرست کنونی سینمای ایران، با دید تردید به ارزیابی شرایط بپردازد. با این حال باید در نظر داشت که اگر دوره سرپرستی انتظامی طولانی شود، همان تبعاتی برای او قابل تصور خواهد بود که برایش به عنوان رئیس سازمان سینمایی می‌توان متصور شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل