بازدید 5777
۲
خبر

افشین قطبی رسما سرمربی تیم فولادخوزستان شد!

کد خبر: ۸۵۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 30 November 2018

برخی سایت ها مدعی شده اند که بعدازظهر فردا مدیران تیم فولاد خوزستان با افشین قطبی برای هدایت این تیم مذاکره می کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، فولاد خوزستان برای چهارمین تغییر روی نیمکت خود بعد از پایان هفته چهاردهم لیگ برتر تنها ساعاتی فاصله دارد و اینبار بعد از سیروس پورموسوی، ایلی استان و عزیز فریسات یک نام آشنا را معرفی کرده و مذاکرات را دنبال می‌کند؛ افشین قطبی. مربی ایرانی-آمریکایی که بعد از خروج از ایران تنها ناکامی داشته است و حالا برای مربیگری به ایران برخواهد گشت.

فولاد خوزستان که فصل را با سیروس پورموسوی استارت زد در ادامه با توجه به برآورده نشدن انتظارات، این مربی را از کار برکنار کرد تا هدایت سرخ‌های خوزستانی برعهده ایلی استان رومانیایی دستیار سیروس باشد. نتایج فولاد همچنان دور از انتظار هوادارانی بود که قهرمانی لیگ را پیش از این تجربه کرده بودند و از اینکه به عنوان تیمی درجه دوم در لیگ به آنها توجه شود یک اتفاق تلخ برای آنها محسوب می‌شد.

افشین قطبی فردا سرمربی یک تیم لیگ ایران می شود!

بعد از ایلی استان نوبت به عزیز فریسات رسید تا شانس خود در لیگ برتر و نیمکت فولاد خوزستان را امتحان کند. گزینه‌ای که نمی‌توانست هواداران را بابت اینکه در کورس با رقبایی مثل تراکتورسازی، پدیده مشهد، سپاهان، استقلال و پرسپولیس با مربیانی کارنامه دار و کارکشته آنها را امیدوار به حضور در بالای جدول کند. هر چند فولاد با استادیوم مدرنی که افتتاح کرده، خودش را در سطح بالاتری از حرفه ای گری در فوتبال ایران می بیند.

قطبی سرمربی سابق پرسپولیس که آنها را به دراماتیک‌ترین قهرمانی لیگ برتر رسانده ، دیگر محبوبیت سابق را در میان هواداران سرخ ندارد. قطبی که ادعای دانش او در فوتبال با شکست در تیم ملی به سخره گرفته شد، نشان داد که یک آنالیزور ویدئویی بیشتر نبوده و ادعای دستیاری هیدینک برای دروغ بود. او قبل از اینکه از ایران برود به طور محسوسی آن پرستیژ ساختگی برخی رسانه ها برای خودش را از دست داده بود و دیگر هیچ جا نتوانست نیمکت هایی در سطح پرسپولیس و تیم ملی ایران را بدست بیاورد. هنوز خیلی ها قهرمانی او را حاصل تیمی می دانند که استیلی و مرزبان بستند و چندساعت مانده به آغز لیگ هفتم تحویلش دادند. مردی که با جملات غلوآمیز و بیش از حد شعاری اش انگار طرفداران فوتبال ایران را فریب می داد. 

او بعد از جدایی از نیمکت تیم ملی ایران، کار خود را در ژاپن دنبال کرد و با هدایت شیمیزو اس پالس جز ناکامی به بار نیاورد. سپس دستیار فرانک رایکارد روی نیمکت کوراسائو شد که تقریبا کسی در ایران این تیم را نمی شناسد!بعد از حضوری یکساله بار دیگر راهی قاره آسیا شد و به عنوان سرمربی بوریرام تایلند باز هم چندان آنها را راضی نکرد. با این حال در تمام این سالها چند رسانه در ایران با روابطی خاص، اخبار او را به نحوی پوشش می دادند که انگار او هر فصل یک جان بالای سر می برد!

بعد از بوریرام قطبی توسط سیستم ایجنت های قوی اش راهی چین شد و آنجا به لیگ سطح دوم تبعید شد و دیگر جایی در لیگ برتر های آسیایی نداشت. «شیجیاژوانگ اور برایت» تیم گمنام تازه ای بود که قطبی برای بیکار نماندن کار در آن را پذیرفت. طبق شواهد و تایید باشگاه فولاد، این مربی فردا و با پرواز ساعت 14 در اهواز حاضر خواهد شد تا یکی از انتقالات جذاب فوتبال این روی نیمکت مربیگری را شکل دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام. بهتره كمي جانب معرفت را هم داشته باشيد.
تا کور شود هر آنکه نتواند دید پیشرفت فولاد و خوزستانیها را.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار