بازدید 13308
انتقاد و ادعای یک اصلاح‌طلب درباره شرایط غیرعادی کشور؛

آیا بی‌عملی در مقابل تحریم‌ها «پشت صحنه» دارد؟!/ 30 میلیارد از پول کشور را چه کسی دزدید؟

چطور ممکن است در درون حاکمیت و دولت، کسانی باشند که بپذیرند به بهای این میزان ایجاد مشکل برای مردم و کشور و له شدن قشرهای ضعیف و دهک های پایین جامعه زیر فشار بی پایان ماه های اخیر و هل دادن بخش بزرگی از جامعه به سمت فقر، «پشت صحنه سیاسی» را دنبال کنند؟ در حقیقت این اقدام را هیچ عقل سلیم و عاقلی نخواهد پذیرفت و اگر چنین مسأله ای به اثبات برسد، باید با مسببان آن برخورد جدی شود...
کد خبر: ۸۵۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 30 November 2018

انتقادات اصلاح طلبان از روحانی و عملکرد دولت تدبیر و امید به ویژه در دوره دوم آن یعنی دولت دوازدهم هر روز بیشتر و در اشکال متفاوتی بیان می شود، به گونه ای که هر یک از فعالان سیاسی در جریان اصلاحات، به نوعی انتقادات خود را نسبت به شیخ دیپلمات و دولت او مطرح می کنند و بر این باورند که دولت به ویژه در مواجهه با مشکلات جاری کشور و مخصوصا مسأله تحریم می توانست به شکل بهتری عمل کند.

به گزارش «تابناک»؛ سعید لیلاز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، جدیدترین انتقاد یک عضو از جریان اصلاحات را نسبت به دولت تدبیر و امید مطرح کرده و نسبت به آدرس های غلطی که در حوزه اقتصاد کشور داده می شود و نیز بی عملی دولتمردان انتقادات زیادی دارد و بر این عقیده است که بیشتر مشکلات امروز کشور نه از ناحیه تحریم ها و فشارهای خارجی که برگرفته از بی عملی و عملکرد نادرست در درون کشور است.

لیلاز در سخنان خود ضمن انتقاد از افزایش تورم و با بیان اینکه امروز با تغییر اوضاع تورم نقطه به نقطه به ۴۰ درصد رسیده است گفت: بعد از اعتراضات دی ۹۶ شرایط تغییر کرد. به باور بنده شورش‌های دی ۹۶ در تاریخ معاصر ایران مغفول مانده و به اندازه کافی مورد توجه نبوده است. این شورش‌ها، مصنوعی‌ترین‌های تاریخ ایران بود که بخشی از حاکمیت علیه بخش دیگری راه انداخت تا به روحانی هشدار روشن دهد که اگر پایش را از گلیمش دراز کند، اتفاق بیفتد. از آن زمان به کل بودجه ۹۷ با آنچه از ابتدا طراحی شده بود، تفاوت کرد.

او اعتقاد دارد که مشکلات امروز کشور نه از ناحیه تحریم و فشارهای خارجی، بلکه از دی ماه سال 96 آغاز شده و با اقداماتی که از سوی دشمنان به ویژه آمریکایی ها انجام شد، تشدید شده است. این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز عقیده می کند که باید جلسات تحصیلی درباره‌ی این شورش‌ها جهت روشن شدن ماهیت آن برگزار کرد، چون پس از آن سمت و سوی فعالیت‌های اقتصادی دولت تغییر کرد. این استاد اقتصاد گفت: ۱۴ درصد کل نقدینگی کشور در زمان ناصرالدین شاه تا الان برای مؤسسات مالی اعتباری هزینه شده؛ بنابراین، رذیلانه‌ترین دروغ آن است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی عامل اصلی تحریم‌هاست.

وی سخنان قابل تأملی درباره رویه و روند فسادهای گسترده در دولت روحانی بر زبان جاری کرده و بدون ارائه هیچ سندی، ادعا می کند: ما در جریان دولت روحانی شاهد غارت سازمان یافته در ایران هستیم. در ده ماه گذشته حدود ۳۰ میلیارد دلار گم و دزدیده شد و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان پول در شبکه بانکی که از آن به مرکز فساد یاد می‌شود، پنهان شده است. البته لیلاز توضیح نمی دهد که غارت سازمان یافته از سوی چه کسی، چه کسانی یا چه جریانی صورت گرفته و 30 میلیارد دلاری که مدعی گم یا دزدیده شدنش هست، چطور دزدیده شده است؟!

لیلاز به انتقاد از عملکرد هم حزبی خود یعنی «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور در زمینه تحریم‌ها می پردازد و می گوید: هیچ گاه نگفتم تا آخر پای دولت می‌مانم و یا این که دیگر به آقای روحانی رأی نمی‌دهم، بلکه صبر و داوری می‌کنم. وی با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها عملکرد دولت و نظام سیاسی شامل مجلس ناشیانه و سردرگم بود، گفت: انگار یک عده دبیرستانی از پشت میز به زور مسئول شده و قرار است کشور را در مقابل تحریم‌ها مدیریت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان می کند: انگار نه انگار که مجرب‌ترین مسئولان و کادر در دنیا در برابر تحریم‌ها وجود دارد. او دلیل این مسأله را تحریم های طولانی مدت و بسیاری که جمهوری اسلامی پس از انقلاب با آن روبه روست، می داند و تأکید دارد، به استثنای کوبا، هیچ کشوری همچون ایران با تحریم‌ها مواجه نبود. ما از دی ماه ۹۶ این شرایط را هشدار می‌دادیم اما بنده را به تندروی و اغراق متهم می‌کردند.

او بخش مهم سخنان خود را آنجایی طرح می کند که می گوید: معتقدم مسئولان ایران هنوز به درکی از موج تحریم‌ها نرسیده‌اند البته فکر می‌کنم که باید چیزی پشت پرده باشد. این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه منافع بنده ایستادگی در مقابل آمریکاست، گفت: من ضد امپریالیسم هستم. هارتر از امپریالیست آمریکا در طول تاریخ ندیده‌ام. نمونه آن را می‌توان در نرخ تورم دلار ظرف ۱۰۰ سال گذشته دید که ۲۵۰۰ درصد بوده است. برخی فکر می‌کنند که می‌توان با طناب آمریکا به چاهی رفت. آمریکا از ۱۹۷۱ تاکنون حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان از ثروت جهانی را با تغییر نرخ ارز دزدیده است. به این دلایل معتقد به ایستادگی هستم اما از آن طرف تصمیم گیری‌های اقتصادی دولت حاکی از ایستادگی نیست. بی عملی موجود بنده را به پشت صحنه سیاسی راهنمایی می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در کنار همه موضوعاتی که در ارتباط با انتقاد از عملکرد دولت روحانی گفته، دو نکته مهم را بدون ارائه هرگونه سندی بیان می کند، موضوع اول «گم شدن 30 میلیارد دلار در ده ماه گذشته» و مسأله دوم «پشت صحنه سیاسی داشتن بی عملی موجود در مقابل تحریم هاست». در حقیقت هرچند او می گوید، دلیل اصلی مشکلات موجود تقابلی است که در درون حاکمیت از دی ماه سال گذشته شروع شده، یکباره دو موضوع دیگر را هم طرح می کند که مسأله اول را تحت تأثیر و تحت الشعاع قرار می دهد.

در اینکه برخی بی عملی ها، بی برنامگی ها و ناکارآمدی ها باعث شده که وضعیت کشور پس از تحریم های آمریکا که چیز جدیدی نیست و مسبوق به سابقه است، این گونه شود، شکی نیست؛ اما اینکه این ماجرا پشت پرده سیاسی دارد یا خیر؛ موضوعی است که لیلاز به عنوان پرسشگر سیاسی و مدعی باید آن را مستند کرده و در خصوص آن پاسخگو باشد. هرچند پشت صحنه ایجاد این همه مشکل برای مردم و کشور هر چیزی باشد، به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد بود.

چطور ممکن است در درون حاکمیت و دولت، کسانی باشند که بپذیرند به بهای این میزان ایجاد مشکل برای مردم و کشور و له شدن قشرهای ضعیف و دهک های پایین جامعه زیر فشار بی پایان ماه های اخیر و هل دادن بخش بزرگی از جامعه به سمت فقر، «پشت صحنه سیاسی» را دنبال کنند؟ در حقیقت این اقدام را هیچ عقل سلیم و عاقلی نخواهد پذیرفت و اگر چنین مسأله ای به اثبات برسد، باید با مسببان آن برخورد جدی شود.

حال که یک فعال سیاسی اصلاح طلب چنین موضوعی را بیان کرده و مدعی گم شدن یک حجم عظیم از پول های ملت و مملکت در دولت تحت حمایت خود شده و از طرفی اعتقاد دارد به واسطه تجریه زیاد مسئولان کشور در مواجهه با تحریم ها، وضعیت فعلی کشور خیلی نرمال و عادی نیست و شاید اتفاقاتی در پس صحنه آن باشد، طبیعی است که دولت باید در مقابل افکار عمومی به این مسائل و شبهات پاسخگو باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۵
وقتی درآمد دولت با وضعیت معیشت ملت رو مقایسه میکنی سند حرف‌های لیلاز دستت میاد..
پاسخ ها
شهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
اصلاح طلبان رل دیگر خوب شناختم
مدعیان ناکارامد و همیشه طلبکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
من به عنوان یک شهروند انتظار برخورد قاطع را دارم. این سیاسیون فقط به فکر منافع خود هستند و نه مردم.
چرا واقعا اینقد منفعل؟ طرف از همه توانش داره استفاده میکنه. هرچی تو چنته داره رو کرده. شما ها نشستید تا یارو عوض شه یکی دیگه جاش بیاد.
اینا فقط زور میفهمن. یکم پاتونو رو اون تنگه هرمز فشار بدین بفهمن زور دست کیه. لازم نیست برید ببندیدش همون اول. فقط کافیه در اجرای قوانین عبور و مرور یکم مته به خشخاش بزارید.
انفعال خوب نیست. فقط فشار رو مردم بدبخت میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
پیشنهاد خوبیه ، باید برای رفت و آمد کشتی های تجاری آمریکایی از تنگه هرمز قوانین خاصی وضع کنیم، نباید به کشتی های دیگر کشورها فشار بیاریم، فقط آمریکا، باید متوقف و بازرسی بشوند و همین معطلی براشون از نظر تجاری گران تمام میشه
کلیدی ترین و قابل تامل ترین نکته سخنان لیلاز:
این شورشها، مصنوعی‌ترین‌های تاریخ ایران بود که بخشی از حاکمیت علیه بخش دیگری راه انداخت تا به روحانی هشدار روشن دهد که اگر پایش را از گلیمش دراز کند اتفاق بیفتد
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
30 میلیارد دلار و ندیدی سوراخ سوزن رو دیدی عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
این از اون حرفهاست که خواست روشن ملت را به یک بازی جناحی تقلیل میدهد.اقای لیلاز شعار مردم را نشنیدی مگر .بهتره اقا جون بری در ضمن خیلی بیشتر از این پولها دائم در حال گم شدن است.
از اصلاح طلبان که برای رسیدن به اهداف جناحی شون ، نامه درخواست تحریم به اوباما نوشتند ، بعید نیست که حالا هم برای وصول به کدخدا ، معیشت ملت رو گروگان بگیرند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اینو خوب اومدی
جناب لیلاز ،شما هم که نمی گفتی در مورد این ۳۰ میلیارد،مردم خودشون میدانستند.اما اینکه چرا سکوت کردند را باید از این مطبوعات و سایتهای خبری مثل همین تابناک پرسید.
این ـ برخورد جدی ـ که نوشتید،آدم یاد سریال های کره ای میوفته
این هم یکی دیگر از شکردهای اصلاح طلبان است برای دادن ادرس غلط به مردم
حالا کراهت ووقاحت اختلاس ودزدی برداشته شده هرکسی در دوروبرش پول وپله وملک وزمینی را می بیند بمقدار دلبخواه بخشی از ثروت وانوال مردم را بالا میکشدوبخارج منتقل میکند تا در شرایط مناسب بتواند از کشور مثل خاوری بگریزد وسالها با انها برای خودواقربایش زندگی یزیدی بنا نماید ،چون انها شرایط موجود کشوررا برای اینکار خیلی مناسب ومستعد می بینند واز این بابت مشکل ونگرانی خاصی هم ندارندووچشمشان را برهم می بندند وکاری هم به کار هم ندارند
گفته هاي اقاي ليلاز به نظر دور از واقعيت است اما اينكه در نقدش نوشته ايد بعيد است كساني در درون حاكميت باشند كه با اين همه فشار بر مردم موافق باشند، صحيح نيست
شما به عنوان خبرنگار كافي است چشمانتان را باز كنيد و مديراني را ببينيد كه نه تنها غم مردم ندارند بلكه جوري سوء استفاده مي كنند كه گويا فردايي وجود ندارد. حال سوال اصلي اين است كه علت عدم برخورد با اين أفراد چيست؟ اين نفرات به كجا وصل هستند و شركايشان چه كساني هستند؟
حتي به مجلسيان هم اميدي نيست
کاملا درست است.نمونه پشت کردن به اصلاح طلبان و چرخش 180 درجه ای را می توان در رویکرد بعضی از سایتهای خبری منتسب به دولت مانندسایت خبر آنلاین مشاهده کرد.
در واقع با به دردسر انداختن و گرفتار کردن مردم به بهانه تحریم و نشان دادن جهانگیری به عنوان مسبب این مشکلات با اعلام دلار 4200 تومانی برای انتخابات آینده برنامه داشته ودارند.
گم شدن پول در این حجم در دولت هاامری طبیعی و تکرار شدنی است !!!
عین واقعیت است .مسئولان کشوری که برای بازنشسته نشدن این همه دست و پا می زنند برای در قدرت ماندن همه ملت را هم فدا می کند. این را همه ملت در رفتار دولتمردان می بینند
آقای لیلاز گویی معنی تحریم را درک نکرده اید اینها مقدمات دول متخاصم جهت ایجاد حجم عظیمی از فشار خارجی و داخلی به دولت ایران است تا ایران وادار به شروع جنگی عظیم نمایند که حداقل ان فروپاشی ایران و اروپا و چین و روسیه و هند است با هدف تسلط امریکا و صهیونیزم در حهان لذا ما باید این دولت را که با ارامش جلوی وقوع این جنگ ویرانگر ایستاده است را کمک کنیم نه اینکه ما هم دولت را ناکار آمد معرفی کنیم وبه مشکلات دولت بیفزائیم
وقتی که هر روزاختلاس های نجومی صورت میگیرد و انگشت آفتابه دزد را قطع میکنند،آینده مناسبی در انتظار نیست.
در کشوری که بطور مصنوعی دلار و طلا در یک ماه سر به فلک میزند و بعد با مهندسی پایین میآید تا مردم را لخت کنند و نمایش بی اثری تحریم های جهانی را تلقین کنند آینده‌ای روشن در انتظار نیست.
به خود آییم و به فکر فرزندانمان باشیم ،عمر هیچکس ابدی نیست ،این فرزندان باید در این مملکت زندگی کنند.
بابا منظورش پولی که رفته برا باز سازی سوریه و الی اخر . بعد مردم کرمانشاه یک سال نمیتون یه سقف بالا سرشون تگمیل کنن.
دولت چه جوابی خواهد داد؟ اولا مسئولان مملکت پدیده پاسخگویی به مردم را کلا منکر شده اندو هر تصمیمی بگیرند عین صواب است. پس پاسخگویی در کار نیست. اگر هم برنامه ای تهیه شود که دولتمردان توضیح دهند تمام حرفهایی را که تا به حال زده اند تکرار خواهند کرد. مگر آنکه یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران خارجی برگزار کنند و به تمامی سوالات پاسخ دهند.
بنده عرض میکنم، اشکال وزارت خارجه و دولت این بود که برجام را به امضای سنای آمریکا نرساند، باید دولت اوباما را مجبور میکرد این امضا رو از سنا می گرفت. واضح بود با تغییر دولت نقض عهد میکنند، مگر آنکه دولت ما در این خیال بود که ترامپ هرگز به قدرت نمیرسه و هیلاری کلینتون رئیس جمهور میشه و آنهم حافظ میراث اوباما خواهد ماند. در حالیکه این تحلیل اشتباه از آب درآمد همانطور که الان تصور میکنند ترامپ در 2020 ریاست جمهوری را واگذار میکند، و البته این هم یک قمار است که ممکن است بازنده ما باشیم. بهتر است گفتگوی جدی با امریکا بر سر موضوعات منطقه صورت بگیرد. مشکل آمریکا توان اتمی ایران نیست، بلکه مسائل منطقه است که حل و فصل آن غیر ممکن نیست. کلا در عالم سیاست غیر ممکن نداریم.
از این 30 میلیارد دلار، بنده 30 هزار دلار سال 96 قانونی خریدم و گذاشتم زیر بالشت خودم، بگردید بقیه را پیدا کنید، حداقل 15 میلیارد دلار ارز خانگی ست، 15 میلیارد دلار هم از کشور خارج شده و برنگشته، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و قوه قضائیه اگر به پتروشیمی ها و صادر کنندگان خصولتی مراجعه بفرمایند سرنخ بسیاری از این گمشده ها پیدا میشه. از ما گفتن از شما نشنیدن.
آقای لیلاز، تعیین نرخ ارز توسط دولت آمریکا هرطور باشد ناشی از قدرت اقتصادی آن کشور است، بله دولت امریکا توحش در سیاست خارجی زیاد داشته، نمونه اش حمله به کشورهای مختلف جهان است. اما در حوزه اقتصادی دلار پشتوانه دارد، نرخ دلار به نسبت توان صادراتی و قدرت اقتصادی آمریکا تعیین میشه. ضمنا ایستادگی مقابل امریکا با شعار نمیشه. نمیشه گفت مرگ بر آمریکا و انتظار داشت این کشور شاهد سقوط حکومتش باشه. حرفی برای گفتن داریم باید مثل چین دهه 70 میلادی عمل کنیم. از چالش سیاسی با آمریکا کم کرد و قدرت اقتصادی امروز را پیدا کرد و در عمل امریکا را شکست داده.
با سلام و احترام به استحضار میرسانم: یک سفر 4 روزه به چابهار و اطراف آن داشتم. یک دنیا ظرفیت پیشرفت دارد. اما بنده به جای مسولان شرمنده شدم! این مردم صبور و مقاوم چون درختان حرا که فشار جزر و مد دریا را تحمل می کنند. فشار گرانی. محرومیت و بی توجهی مسولان را تحمل می کنند و لب به شکوه نمی گشایند. این بندگان خدا گویی کاملا فراموش شده اند. آقایان بجای دعوا سر حقوق و پاداش و کارانه و... بهتر است سری به این خطه بزنند و از عملکرد خود شرمنده باشند.
وای برشما که به جان نظام افتادید. بیچاره مردم که نه در پیش امیدی دارند نه راهی در پس. اصولگرا و اصلاح طب و کارگزار و .... همه سرو ته یک کرباسند و فقط دنبال قدرت و چپاول ملت
پاسخ ها
حمید
| Hong Kong |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
احسنت !! گر رسم بود که مست گیرند / در شهر هرانچه هست گیرند . ما که طی این سالها روزی را بی مشکل و بدون چالش نیدیم !!!
من یک آدم بی سوادم و مبنای مقایسه ی من این هست:در سال 90 و 91 در زمان بدترین تحریم ها که اجماع بین المللی هم وجود داشت،کشور تا این حد وارد بحران نشد،اما حالا...
ما دیگه اهرم فشاری به نام 6 ماه تا ساخت بمب هسته ای نداریم،یادمه اون زمان آمریکایی ها میگفتن اگر به ایران حمله کنیم با توجه به اینکه نیروگاه در کوه هست ایران در طول جنگ در مدت 6 ماه بمب هسته ای خواهد ساخت.اما حالا با وجود برجام و از دست دادن این اهرم فشار چی داریم؟آیا کسی جرات داره در این کشور حتی به بازگشت به غنی سازی بیشتر فکر کنه؟چیکار می تونیم بکنیم که اروپا به تعهداتش عمل کنه؟واقعا چیکار می تونیم بکنیم؟من نمی تونم بپذیرم غرب اینقدر شیک ایران رو به گوشه ی رینگ آورده باشه و در داخل همکاری نداشته باشه.نمی تونم.
این گونه حرفها بیانگر سیاست همیشگی اصلاح طلبان است که برای آماده سازی افکار عمومی جهت انتخابات بعدی و داغ کردن تنور انتخابات آینده است! غافل از اینکه این سیاست مانند یک مرده متحرک است!
بد ترین و دروغ گو ترین از اصلاح طلبان در تاریخ معاصر ایران وجود ندارد!
بچه های مردم رو می فرستند جلوی گلوله اونوقت ژنهای برتر خودشان مشغول خوش گذرانی هستند!
از اون طرف هم یک عده داریم به نام دلواپس که منتظرند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
اصلاح طلب و اصولگرا همشون امتحانشون رو پس دادن و نتیجه اصلا خوب نبوده
ایا نسبت دادن فساد به فرد یا ارگانی بدون ارائه سند و مدرک ازاد است؟ ایا گفتار اقای لیلاز تشویش اذهان عمومی محسوب نمیشود ؟اگر میشود ایا مدعی العموم نباید ورود کند؟
لیلاز جون شما ودولت عزیزتون با اون امیر کبیر دیپلماتتون کدخدا دوست بیشتر بهتون میاد تا ژست مقاومت به خودتون بگیرید
پاسخ ها
حامد
| Hong Kong |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
قطعا تو هم دلت به حال ملت مملکت نسوخته بلکه فقط و فقط بخاطر از دست دادن کرسیهای مسئولیت داری زوزه قدرت میکشی و اینطوری حرص میزنی اونپدیده هزاره سوم شما هم باید برای اتلاف 700 ملیارد دلار ش پاسخگو باشد !!!
چطور ممکن است که در درون کسانی باشند که بپذیرند به بهای این میزان ایجاد مشکل برای مردم و کشور و له شدن اقشار ضعیف و دهک های پایین جامعه زیر فشار بی پایان ماه های اخیر و هل دادن بخش بزرگی از جامعه به سمت فقر، «پشت صحنه سیاسی» را دنبال کنند؟ در حقیقت این اقدام را هیچ عقل سلیم و عاقلی نخواهد پذیرفت و اگر چنین مساله ای به اثبات برسد باید با مسببان آن برخورد جدی انجام شود.

این بخشش خیلی خنده دار بود . مردم سالهاست می دونند همچین lمساله ای پشت پرده کار میکنه ایشون تازه در دی ماه 96 فهمیده .
همواره همینطور بوده است/ شرایط می گوید که هر کدام از مسئولین فقط یکبار باید رییس جمهور شوند.
حالا اگه لیلاز هم بگه که این غارت سازمان یافته از سوی چهرکسانی بوده، شما جرات دارین چاپش کنید؟!
تابناک محترم ،و عزیز ، اگر رسانه ها از بهمن ۹۶ کنار هم بگذارید ،و اعلام اینکه بیش از ۷ میلیون قطعه سکهٔ طلا ،و‌حدود ۹۰ تن طلا و جواهر ،و قریب ۵۰ میلیارد دلار در طی شش ماه از چرخهٔ اقتصاد و گردش مالی کشور خارج گردیده ،و مشخصا توسط عده ای محدود احتکار ،و یا بخارج کشور منتقل گردیده است آنگاه ،همه چیز آشکار میشود ،، هم روی صحنه ،و هم پشت صحنه ؟ درست است که از قدیم گفته اند دزد نگرفته پادشاه است ،اما در ایران امروزی چند صد هزار پادشاه هست ؟‌که همگی دزدان نگرفته هستند ؟ ای کاش میشد وضعیت مالی همهٔ‌افرادی که ثروت ،و املاک داخل ،وخارج دارند را از پیش از سال ۵۶ تا کنون بررسی نمایند و چگونگی کسب اینهمه ثروت را آشکار کنند ؟،،
30 ملیارد دلار گم شده ولی کسی تا حال متوجه نشده ؟! اینهمه سازمان و ارگان و مجلس و ادم که کارشان کنترل و حسابرسی هست ؟!!! اگر این اقا مدرکی دال بر این ادعا دارد وظیفه ملی دارد تا خاطیان را افشاء کند و اگر ندارد چرا با نشر این اکاذیب به اعتماد ملی ملت صدمه می زند ؟! بنظرم اینگونه ادعاها باید پیگیری شود .
اگر بگیم منتظر اروپا نباشید کارهارا خودتون بکنید اگر کمک کردن بهتر نکردن مطلع نشدید ایا میشیم دلواپس
پولهای قبلی را چه کسی دزدید ؟!قطعا کار مردم نیست
اقایون کامنت گذار کشوریکه احزاب ازاد و استخوان دار و پدر مادر دار سیاسی نداشته باشد و منتخبینش با توصیه و چشم ابرویی انتخاب شوند وضعش از این بهتر نمیشه ! برای پولهای گم شده هم ناراحت نباشید برای عمر هدر شده خودتان ناراحت باشید که با این حرفها دود شد رفت هوا !!!
اگر کمی عقل خود را به کار بیندازیم متوجه می‌شویم این حجم از خرابکاری اقتصادی نمی‌تواند بدون دلیل باشد، و دلیل آن هم اعتقاد راسخ برخی مسوولین برای ضربه زدن به نظام است. به اعتقاد من بسیاری از آقایون رسما ضد انقلابند، همانگونه که بسیاری از اطرافیان پیامبر منافق بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
سالهاست برخی مسئولین دنبال براندازی هستند ولی بد شانسی آوردند چون مردم مقابل آنها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
زیباترین کامنت.
از این میلیاردها زیاد گم شده اگر گم هم نمی شد برای مردم فرقی نمی کرد!
از این میلیاردها زیاد گم شده اگر گم هم نمی شد برای مردم فرقی نمی کرد!
مگر کشور بی صاحبه که میلیارد ها دلار گم،میشه اختلاس میشه دارایی مردم نابود میشه بعد آب از آب هم تکان نخوره.چرا اراده ی قویی جلوی این کاراها را نمبگیره.
قطعا .قطعا آینده‌ای روشن در انتظار است.
ما هیچی نمی گوییم .فقط میگوییم خد ا نگذرد ...................
فرموده اید "چطور ممکن است در درون حاکمیت و دولت، کسانی باشند که بپذیرند به بهای این میزان ایجاد مشکل برای مردم و کشور و له شدن قشرهای ضعیف و دهک های پایین جامعه زیر فشار بی پایان ماه های اخیر و هل دادن بخش بزرگی از جامعه به سمت فقر، «پشت صحنه سیاسی» را دنبال کنند؟ در حقیقت این اقدام را هیچ عقل سلیم و عاقلی نخواهد پذیرفت"
جواب: کاملا ممکن است! ما سالهاست وحدت کلمه را از دست داده ایم و رقابت سیاسی را فقط با هدف حذف رقیب انجام می دهیم و نه برای بهبود و تمشیت امور. بنابراین تا زمانی که طور دیگری سیاستمداری نکنیم جناح های سیاسی همه چیز امکان دارد
تیترتون رو درست کنید!
30 میلیارد "دلار" از پول کشور را چه کسی دزدید!!!
البته بجای کس هم باید از گروه استفاده کنید چون کس به تنهایی نه داره و نه میتونه این حجم رو خارج کنه!!!
مثل اینکه اعدام و افساد فی العرض برای این مبالغ با شامل نمیشه.
درقبل از انقلاب (الان نه با اینهمه وسایل ارتباطی ) شهردار لندن در خرید یک آپارتمان به یکی از دوستان خود توصیه ای به شرکت فروشنده در تخفیفی چند درصدی برای آن خریدار نموده بود.با رسانه ای شدن موضوع روزنامه ها و رادیوها (نه دادگاه وقاضی )چنان بلایی سر شهردارمستعفی لندن آوردند که به استرالیا فرار کرد و دیگر به انگلیس باز نگشت.حالا در کشور ما اینقدر قبح مال مردم خوری شکسته شده که طرف با 700 میلیارد تومان اختلاس به چشم نمیاد و توجه ای را جلب نمی کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها