بازدید 3435

راهکارهای آمادگی دانشجویان برای اشتغال

کد خبر: ۸۵۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 30 November 2018

استاد دانشگاه آزاد گفت: برای ایجاد یک نسل کارآفرین و با مهارت نیاز به یک برنامه ریزی سراسری داریم.

به گزارش فارس، حسین سررشته استاد دانشگاه آزاد اسلامی درباره راهکارهای آمادگی دانشجویان برای اشتغال گفت: یکی از وظایفی که همواره برعهده دولت و نظام آموزشی کشور بوده و در شرایط کنونی و با توجه به افزایش تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان بیشتر از هر زمانی، نیاز به آن احساس می شود؛ مسئله مهارت آموزی دانشجویان است.

وی افزود: دانشجویان نباید در دوران تحصیل فقط به فکر گذراندن دوره‌های تئوری باشند، فراگیری مهارت‌های مختلف و مرتبط با رشته تحصیلی می‌تواند به آنها کمک کند تا پس از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی، سریع‌تر و بهتر وارد بازار کسب و کار شوند.

سررشته اضافه کرد: در این میان، نقش انکار ناشدنی نظام آموزش عالی برای ایجاد زمینه کسب مهارت و تسهیل ورود و حضور دانشجویان در این دوره ها را نباید فراموش کرد. چرا که دانشجویان در تمام دوران تحصیل به دانشگاه و برنامه‌های آموزشی آن وابسته هستند و اگر برنامه ای از سوی معاونت آموزشی یا فرهنگی برگزار شود از آن استقبال می‌کنند؛ چنانکه تاکنون از برنامه‌های جانبی دانشگاه‌ها استقبال شده است.

استاد دانشگاه آزاد ادامه داد: این امر باعث می‌شود که فارغ التحصیل بی مهارت نداشته باشیم چون با وجود افزایش جمعیت جوانان و افزایش تقاضا برای بازار کار، جوانانی موفق‌ترند که در رزومه کاری خود، مهارت‌های بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: قدم هایی برای مهارت محور شدن دانشجویان برداشته شده اما برای ایجاد یک نسل کارآفرین و با مهارت نیاز به یک برنامه ریزی سراسری داریم که با همکاری نهادهایی نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان فنی حرفه ای می توان این روند را تسریع کرد.

سررشته اظهار داشت: مسئله اشتغال جوانان مانند سایر نیازهای آنان نظیر تهیه کتاب و ملزومات تحصیل، پرکردن اوقات فراغت مهم و حیاتی است چرا که این سرمایه های معنوی کشور، می توانند اقتصاد ایران را توسعه دهند و هر دقیقه‌ای که از این استعدادهای ذاتی استفاده نشود، خساراتی به کشور وارد می شود که عواقب آن را در آینده می بینیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری