بازدید 14968
در پی ورود رئیس جمهور به ماجرا،

صدور حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران در وقت اضافه!

به فاصله یک روز از اظهارنظر نومیدانه سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص صدور حکم شهرداری پیروز حناچی و در شرایطی که به نظر می‌رسید سرپرست فعلی شهرداری تهران رنگ شهردار شدن را نخواهد دید، به یکباره ورق برگشت تا وزارت اطلاعات صلاحیت وی را تایید کرده و پیرو آن، وزارت کشور حکم وی را امضا کند.
کد خبر: ۸۵۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 28 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
به فاصله یک روز از اظهار نظر نومیدانه سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص صدور حکم شهرداری پیروز حناچی و در شرایطی که به نظر می‌رسید، سرپرست فعلی شهرداری تهران رنگ شهردار شدن را نخواهد دید، به یکباره ورق برگشت و حکم شهرداری حناچی صادر شد.
 
به گزارش «تابناک»، پیروز حناچی که دو هفته پیش و در لحظات آخر، با اختلاف یک رأی از عباس آخوندی عبور کرد و شهردار منتخب شورای شهر لقب گرفت، بار دیگر موفق به عبور از یک گردنه حساس در دقایق و ساعات واپسین شد.

رویدادی که ظهر امروز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت خبر از وقوع آن داده بود. اظهارنظری که هرچند مرجع آن نه وزارت کشور (متولی صدور حکم شهردار تهران) بود و نه وزارت اطلاعات (که گفته می‌شد صلاحیت حناچی را تأیید نکرده)، اما قریب به واقعیت به نظر می‌رسید چراکه حکایت از ورود رئیس جمهور به ماجرا داشت.

این در حالی بود که روز گذشته، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر در این باره گفته بود: وزارت کشور باید تا ده روز کاری، یا حکم شهردار را صادر نماید و یا با ذکر موارد و ارائه مستندات به شورا، رأی به رد صلاحیت شهردار منتخب شورا دهد،؛ اما در نامه‌ای که پس از پایان مهلت قانونی برای شورا ارسال کرده، از عدم امکان تأیید یا رد شهردار منتخب خبر داده است.

اعطا در خصوص چرایی بروز این واکنش از طرف وزارت کشور، به پاسخ ندادن وزارت اطلاعات به نامه احراز صلاحیت حناچی اشاره کرده و در خصوص واکنش شورا به این مسأله، از مراجعه به شورای حل اختلاف خبر داده بود. راهکاری که حتی احتمال به نتیجه رسیدن آن هم پیش بینی شده بود تا جایی که سخنگوی شورا گفت: اگر ورود شورای حل اختلاف هم به رفع مشکل کمک نکند و حکم حناچی صادر نشود، پروسه انتخاب شهردار بار دیگر در شورا کلید خواهد خورد.

حکم شهردار تهران صادر شد

دقایقی پیش، علی اعطا، سخنگوی شورا در توئیتی از تایید حکم حناچی در وزارت کشور، در پی ورود رئیس جمهور به ماجرا خبر داد و نوشت:

«وزير محترم كشور امروز چهارشنبه ٧ آذر حكم پيروز حناچى شهردار منتخب شورا را صادر كردند. از هيات محترم دولت، به ويژه شخص رييس جمهور و همچنين وزراى محترم كشور و اطلاعات كه با سعه صدر موضوع صدور حكم شهردار منتخب را دنبال كرده و در طول مدت پيگيرى با شورا تعامل كردند، قدردانى مى كنيم.»
 
صدور حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران در وقت اضافه!
 
اظهارات سخنگوی وزارت کشور در خصوص صدور حکم شهردار تهران
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: در پی وصول تاییدیه مراجع ذیصلاح، حکم آقای پیروز حناچی، شهردار منتخب تهران از سوی وزیر کشور صادر شد.
 
وی با اعلام این خبر گفت: امروز نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تایید صلاحیت آقای پیروز حناچی به وزارت کشور واصل شد؛ بدین ترتیب با توجه به تکمیل مستندات قانونی لازم برای صدور حکم شهردار تهران، حکم انتصاب آقای حناچی امروز از سوی وزیر محترم کشور صادر شد.
 
تصویر حکم شهردار تهران
تصویر حکم شهردار تهران

سامانی افزود: در این حکم ضمن اشاره به مشکلات مبتلا به شهرداری تهران، انتظارات وزیر کشور از شهردار جدید از جمله در عرصه انضباط دقیق مالی، ایجاد محیط سالم شهری، تسریع در تصمیم گیری های به موقع و کارشناسی شده و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته تصریح شده است.
 
تعداد بازدید : 505
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
ظاهرا شما نمي خواهيد دكتر حناچي شهردار تهران شود چرا ؟
پاسخ ها
دانیال
| Sweden |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
حالا که با فشار تایید شد باید زیر ذره بین باشه چون این قماش نمیتونن مدیریت سالم انجام بدن و حتما یه جا دم به تله میدن و ثابت میکنن صلاحیت نداشتن
سال پیش بعد از انتخابات چه رویاهایی داشتیم....شورای شهر ، شهردار و مجلس در دست اصلاح طلبان....چه رویاهایی برای خود می بافتیم...


این از دولت و دلار بازی....
اون از مجلس و استیضاح بازی...
اینم از شهرداری تهران و صندلی بازی
پاسخ ها
پویا
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
البته ما هم میگفتیم که اینا دارن شما رو فریب میدن اما دریغ از گوش شنوا
هموطن
| Kazakhstan |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
ای بابا نه اصلاح طلبش بدرد میخوره ون اصولگراها ونه روحانی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
عدم تایید حناچی بازی سیاسی بود
متاسفانه اینطور به نظر میرسد که تائید و یا عدم تائید صلاحیت افراد متخصص برای پست های مدیریتی از اصول خاصی پیروی نمیکند و کاملا سلیقه ای و نسبی است . ! چه بسا افراد لایق زیادی برای پست های مدیریتی کاندید و لی پاسخ استعلام برای تائید آن ها شفاف و صریح نبوده و موجب رد صلاحیت و محروم شدن کشوراز خدمات ارزشمند آن ها گردیده است . کما اینکه اگر فشار افکار عمومی نبود محال بود حناچی به بهشت برود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
بابا افراد لایق!!!!
ببینیم این سومین شهردارتون چه گلی به سر تهران میزنه!!!!!
کشور گل و بلبل یعنی جاییکه شخصی که معاون وزیر بوده و از هزار تا فیلتر و زیر آب زنی و غیره رد شده که حکمشو زده بودن، حالا دوباره واسه شهردار شدن هم کلی سوژه درست میکنن و موضوع رو آب و تاب و کش میدن !
یاد وقتی افتادم که هر بار برای گرفتن عدم سوء پیشینه که مراجعه کنی به دفاتر پلیس +۱۰ ، هر بار باید کپی کارت ملی و شناسنامه رو با خودت ببری و از همه جالب تر اینکه هر بار مجدد ازت اثر انگشت میگیرن !!! یک بار خانم مسئول اینکار گفت آخه گفتن ممکنه اثر انگشت به مرور زمان تغییر کنه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
نه مجید جان، شهردار همتراز وزیر بوده و سطح ارزیابی وی با معاون وزیر متفاوت است کما اینکه در مرحله بعد اگر ایشان بخواهند رئیس جمهور شوند مجددا باید صلاحیت ایشان برایاین سطح از مدیریت مورد ارزیابی قرار گیرد.
در انتخابات شهرداری شرکت کنید و رای بدهید تا شهر خوب شود. من در انتخابات به روحانی رای دادم اما امروزه با وضع موجود پشیمان و نادم و دلچرک نیستم بلکه خداراشکرم که توانسته ام خدمتی به جامعه کنم. مسولین هم بفضل پروردگار مشغول خدمترسانی و حل مشکلات هستند مردم هم باید صبر و استقامت داشته باشد تا مشکلات حل شود. و هر روز از تورم. و بیکاری نق نزند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
نکنه نعمت زاده هستی وزیر محترم صنعت یا دخترش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
خداروشکر بهت خوش میگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
تو خیلی باحالی خیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
نعمت پاشو برو جات بخواب
دوشنبه از هرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
بسیار خنده کردیم بسیار خنده کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
کاملا با شما موافقم و درخواست میکنم شما برای ریاست جمهوری کاندید شی
حتما رای میاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
نعمت حالت خوبه؟
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
از همگان دوستان ها تشکر میکنم حتما به کاندیداتوری ریاست جمهوری می اندیشم
بعد با این دست و پای بلوری مون هم همش دوست داریم لب خزینه هم بشینیم .
و از تمام کشورهای دنیای پیشرفته و مدرن و ثروتمند هم چپ و راست ایراد میگیریم و خودمان را اصلح ترین و بصیر ترین و فرزانه ترین و اقای دنیا میدانیم .
و در یک انتخاب شهردار دو ساله اسیر و عبیریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
نه که دیگران در این موضوع اسیر و عبیر نیستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
البته مواردی مثل ایران یعنی عراق افعانستان لبنان ویمن یوریه که ایران هم سخمی دارد
بعضی هو میگفتن رئیس جمهور تو این مملکت هیچکاره ست!!!
بابا حتما از نظر وزارت اطلاعات حناچی موردی داشته که تا الان تایید نشده.رئیس اطلاعات هم که عشق دولته.
یعنی اگر کسی صلاحیتش مورد داشت با ورود رئیس جمهور موردش بر طرف میشه.
الات دقیقا میفهمم که مشکلات کشور ما از کجا آب میخوره.همین دخالت های بیجای مسئولین در کار همدیگه
برای ملت دیگه فرقی نداره. آب از سر گذشت
برای پایتخت خودمان نمی توانیم تصمیم خوب بگیریم انگاه ادعای مدیریت جهانی را هم داریم ان هم با جهانی که با همه سر جنگ داریم
تبريك ما خدمت جناب حناچى شهردار محترم تهران
آرزوى موفقيت وپيروزى برايشان داريم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
بشین بابا
فکر کردی این با آخوندی فرقی میکنه؟!!!
باش تا کاری برای شهر بکنه؟
آخر کار هم میگه افتخار میکنم یکدونه خیابون هم آسفالت نکردم!!!!
حالاانتخاب شدن ایشون یانشدنش...چه دردی ازاین همه دردهای مردم دوامیکنه؟...فقط خودی ها که میشن صاحب منصب وپیمانکارهای شهرداری حالشون متحول میشه...
سلام مطمن باشید یک سال دیگه به یه دلیل دیگه میگن باید بره از این شورا دودی بلند نمیشه اگه بلند هم بشه چشم های ما رو کور میکنه
اگر تایید نمیشد دیگه مروم فکر میکردن رای گیری الکیه ودیگه شرکت نمیکردند
امیدوارم سیاسی بازی درنیاورد و دنبال ریاست جمهور شدن نباشد ! مثل پسر خوب سرت رو بنداز پایین و مشکلات شهر را حل کن !
از اول هم قرار بوده که حکمش امضا بشه اما این بازی ها متاسفانه متدوال شده است
یعنی این اقداماتی که منجر به امضای حکم آقای حناچی شده اصلا سیاسی کاری و سفارش سازی نمی باشد ولی باید بپذیریم که اگر عضوی از خانواده با گریشهای متضاد وجود دارد دلیلی برای محروم شدن دیگر اعضا نباید داشته باشد.هستند افرادی از خانواده شهدای گرانقدر میباشد ولی راه و روش شهید خانواده را رعایت نمی کند و گهگاه همانها از واژه خانواده شهید سوء استفاده نیز میکنند.
مردم فقط امیدشان به وزارت اطلاعات بود
تهران ،بعد از کرباسچی ،شهرداری به کارایی قالیباف بخود ندیده است ،انشأ الله که آقای پیروز حناچی هم بتواند نامی از خود به یادگار بگذارد ،و هزینهٔ‌شهر را بدوش مردم قرار ندهد ؟
چطور رفیق من به خاطر اینکه دایی خدابیامرزش که اصلا ندیدش و به دنیا نیومده بود جزو کمونیست ها بود و به این دلیل نتونست استخدام نیروی انتظامی بشه؟!!!!!
امیدواریم اقای حناچی نه بیمار باشه و نه جزء بازنشسته باشه ...
وضعیت مردم ایران و شهر تهران همینه که هست باید از شهردار تهران خواست عقب افتادگی دوسال قبل شهرداران نجفی و افشانی در زمینه توسعه خطوط مترو و سرویس بی آر تی و توسعه و احداث پارکینگ طبقاتی در نقاط مختلف شهر پیگیری نمایند در مورد راه آندازی خطوط مترو ۶ و ۷ و خطوط جدید مترو بخصوص در مسیر بزرگراه همت از غرب تا شرق و اتصال بلوار میرداماد به بزرگراه کردستان تمرکز بیشتر شود و پیگیر کارهای کوچک مانند دوچرخه سواری که از نظر پستی و بلندی و شیب مناسب نیست پیگیر نشوند در اروپا اگر دوچرخه سواری دارد چون زمین مسطح میباشد
وقت اون نرسیده که اصولگراهای تندرو که غیر از اختلال در نظم کشور کار دیگه ای بلد نیستند و چشم دیدن یک انسان متخصص واقعی در یک پست را در کشور نمیتوانند ببینند
الرحمن
يُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسِيمَاهُمْ
مجرمان با چهره ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ،
مبارک مردم تهران. ان شاالله همسو با اهداف دو شهردار پیشین در جهت حل مشکلات مردم چندتا کوچه دیگه هم تغییر نام پیدا کنه.
بازنشستگی و بیماری همه بهانه است یک عده نمی گذارند کشور سامان بگیرد در هر صورت مخالفند حالا هم رفت اند سراغ آقای ظریف حتما هم شکست خواهند خورد
تا به حال هیچ شهرداری موفق نشده است که جلو تبلیغات دیواری شهر مخصوصا بر چسب های تبلیغاتی لوله باز کنی را که بر در و دیوار شهر تصب میکنند را بگیرد. اگر آقای حناچی همین یک مورد را بتواند حل کند حتما شهرداری موفق خواهد بود و نامش در تاریخ ماندگار خواد بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار