بازدید 2146

مسابقات تیمی در جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی برگزار می شود

کد خبر: ۸۵۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 28 November 2018

برای نخستین بار در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بخش مسابقات تیمی به عنوان یک بخش مستقل برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، این مسابقات صرفا مختص گروه دانشجویان است و همه اعضای تیم باید دانشجویان یک دانشگاه علوم پزشکی باشند.

مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت شرایط و ضوابط شرکت در این مسابقات را اعلام کرد.

هر تیم باید شامل یک نفر حافظ حداقل ۱۰ جزء اول قرآن، یک نفر قاری و یک نفر فرد مسلط بر مفاهیم، سیره معصومین ، دعاشناسی و... باشد.

عضویت کسانی که در رشته های حفظ ۱۰ جزء به بالا، قرائت تحقیق و ترتیل و رشته های معارفی در سامانه ثبت نام کرده‌اند، در بخش تیمی بلامانع است.

در صورتی که فردی در چند رشته در جشنواره شرکت کند و در بخش مسابقات تیمی نیز ثبت نام کند در صورت تداخل زمان مسابقات با هم صرفا بایداز رشته‌های انفرادی انصراف دهد و در صورت انصراف از مسابقات تیمی امتیاز رشته‌های انفرادی نیز برای او کان لم یکن تلقی می‌شود.

مسابقات تیمی در دو مرحله منطقه‌ای و نهایی برگزار خواهد شد.

مسابقات تیمی به صورت حضوری و شبیه به مسابقات تلویزیونی برگزار شده و اطلاعات، دقت و سرعت با هم سنجیده می‌شود.

ثبت نام در مسابقات تیمی باید توسط کارشناس قرآن دانشگاه انجام شود.

در این دوره از جشنواره تنها ۳۶ دانشگاه امکان ارائه تیم را دارند و انتخاب این دانشگاه‌ها به جهت کسب رتبه بالاتر در جشنواره دوره گذشته است.

اسامی دانشگاه های مجاز در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اعلام شده است.

در مناطقی که ۳ تیم حضور دارند، پس از برگزاری رقابت، تیم اول به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند و در مناطقی که ۶ یا ۹ تیم حضور دارد پس از قرعه کشی تیم‌ها توسط دبیرخانه جشنواره و اجرای مسابقات تیم های اول هر گروه به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

دانشگاه‌های مشخص شده یک تیم از خانم ها و یک تیم از آقایان را باید برای مسابقات معرفی کنند.

در صورتی که هر یک از دانشگاه‌ها قادر به معرفی تیم به جشنواره نیستند باید حداکثر تا روز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۷ مراتب را به دبیر خانه جشنواره اعلام کنند تا یک دانشگاه دیگر جایگزین شود.

زمان دقیق برگزاری مسابقات هر منطقه متعاقبا از طریق بخشنامه‌های بعدی اعلام می‌شود.

منابع مطالعاتی مسابقات تیمی ترجمه مفردات سوره بقره و سور جزء ۳۰ قران کریم، کناب احکام پزشکی مندرج در رشته احکام بخش معارف قرآنی آیین نامه، کتاب حلیه القرآن جلد ۱ و ۲ تالیف سید محسن موسوی بلده، کتاب سنن النبی تالیف علامه طباطبایی، درسنامه سیره معصومین مندرج در رشته سیره معصومین بخش معارف قرآنی آیین نامه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار