بازدید 6919
تشدید اعتراضها به همکاری ساندار پیچای با مقامات دولت چین

شورش جدید گوگلی ها در راه است

کد خبر: ۸۵۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 28 November 2018

به نظر می رسد گوگل باید هرچه سریعتر خود را آماده یک شورش جدید کند، چرا که برخی از کارمندان این شرکت می گویند همکاری شرکتشان با پروژه «Dragonfly» را بر نمی تابند.

به گزارش انتخاب، گفته می شود که این پروژه دولت چین را قادر می سازد با ابزارهایی اقدام به رصد فعالیت های اینترنتی و تاریخچه جستجوهای کاربران کند.

مدت زیادی از آخرین تظاهرات کارمندان گوگل نمی گذرد، تظاهراتی که محوریت آن تبعیض جنسیتی بین کارمندان گوگل و اعتراض به گزارش برخی از تعرضات به زنان در این شرکت بود. اکنون بار دیگر معترضان گوگلی سوژه جدیدی برای اعلام نارضایتی خود یافته اند.

بیش از 50 کارمند گوگل، که بیشترشان را مهندسان نرم افزار تشکیل می دهند ، روز سه شنبه نامه ای را منتشر کرده اند که به این نکته اشاره می کند که آنان مایل به همکاری با پروژه Dragonfly چین نیستند. در واقع انان خواستار انحلال کامل این پروژه هستند.

اگرچه گوگل در مورد Dragonfly اطلاعاتی اندک را منتش کرده است، اما احتمالات حکایت از آن دارند که در خلال این پروژه پیام ها و سوابق جستجوی کاربران رصد می شود و از طریق شماره تلفنها، کاربران مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین این پروژه یک پروژه تمام دولتی از سوی چین در نظر گرفته می شود.

کارکنان در این نامه اظهار داشتند: "مخالفت ما با Dragonfly به طور اختصاصی در مورد چین نیست، بلکه ما به فناوری هایی که به قدرتمند شدن سرکوب گران کمک می کند معترضیم. چین با این اقدام خود یک سابقه خطرناک و بی نظیر را ایجاد می کند، که باعث می شود گوگل نیز درگیر یک پرونده سیاه شود. "

پیش از این و در ماه آگوست نیز، یک هزار کارمند گوگل نسبت به Dragonfly اعتراض کردند و نامه ای را به ساندار پیچای رهبر گوگل ارسال کردند. اگرچه او هر نوع پروژه جاسوسی را تکذیب کرد و گفت در برنامه های جاسوسی مشارکتی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار