بازدید 11901
لزوم تصمیم‌گیری جدی قوای سه‌گانه و نهادهای نظارتی برای مقابله با دور زدن قانون؛

پیرمردهایی که ول‌کن صندلی مدیریت نیستند، «محروم و جریمه» کنید!

اعمال جریمه های سنگین برای این افراد، محروم ساختن آنها از برخی مزیت های پس از بازنشستگی، بستن مفرهایی که منجر به دور زدن این قانون از سوی برخی مدیران که همچنان تلاش دارند بازنشستگی خود را به تأخیر بیندازند و اقداماتی از این دست با هماهنگی قوای سه گانه و دستگاه های نظارتی و قانون و شرایط را به گونه ای تنظیم کنند که هزینه ماندن این افراد آنقدر بالا برود که عطای ماندن را به لقایش ببخشند.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 27 November 2018

هرچند بنا بر «قانون منع به کارگیری بازنشستگان» از 26 آبان ماه، ادامه به کار افراد بازنشسته در دستگاه ها و نهادهایی که به هر شکل، از بودجه دولتی و عمومی بهره می برند، ممنوع است، گویا برخی مدیران و افراد بازنشسته، حاضر به تن دادن به قانون نیستند و تلاش دارند هر گونه که شده، باز هم عمر مدیریتی خود را تمدید کرده و کرسی مدیریتی را علیرغم بازنشسته بودن، همچنان در تملک خود داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ رویه چنین افرادی در اشتغال به کار پس از بازنشستگی و با وجود قانون منع به کارگیری بازنشستگان دستگاه های نظارتی و رسیدگی کننده را حساس کرده و کار به جایی رسیده ات که این دستگاه ها خواهان یک تعامل همه جانبه از سوی قوای سه گانه برای اعلام پایان کار افرادی که بازنشسته هستند، اما همچنان تلاش می کنند که کرسی مدیریتی را برای خود محفوظ بدارند، شده اند.

پیرمردهایی که ول‌کن صندلی مدیریت نیستند را «محروم و جریمه» کنید!

به همین منظور و بنا به اخبار اعلام شده، امروز نشست ویژه سه قوه برای بررسی و رفع ابهامات قانون منع به کارگیری بازنشستگان در محل دیوان محاسبات کشور برگزار شده تا تصمیمی هماهنگ و یکپارچه در خصوص جلوگیری از ادامه به کار افراد بازنشسته ای که تلاش دارند از ابهامات و راه های فرار قانون مذکور بهره برده و همچنان در دستگاه ها مشغول باشند، جلوگیری کرده و تصمیم های یکپارچه ای در این باره گرفته شود.

«زهرا سعیدی»، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام خبر برگزاری این نشست با حضور نمایندگانی از قوای سه گانه در دیوان محاسبات خبر داده و گفته: در این جلسه که در دیوان محاسبات و قبل از آغاز جلسه علنی مجلس برگزار شده، رئیس دیوان محاسبات کشور، نماینده دیوان عدالت اداری، معاون حقوقی رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان حضور داشته اند.

وی با بیان این که این نشست در راستای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برگزار شده، اضافه کرد: «با توجه به برخی تلاش‌ها برای دور زدن قانون، رفع ابهامات و تأکید بر اجرای صحیح قانون امری ضروری است.» اقدامی که بسیار امیدوار کننده است و حتما می تواند در اجرای بهتر قانون به منظور جلوگیری از بازنشستگان موثر باشد، اما باید الزامات و بایدهایی در آن لحاظ کرد تا شاهد اجرای هرچه بهتر قانون باشیم.

طبیعی است در گام اول باید دستگاه های نظارتی و قوای سه گانه نسبت به افرادی که بازنشسته هستند اما تلاش می کنند تا قانون را دور بزنند و با ابهامات قانون در جهت منافع شخصی شان بهره برداری کنند، حساسیت بیشتری به خرج بدهند و تلاش کنند در وهله اول جلوی هرگونه سوءاستفاده از مفرهای این قانون توسط افرادی که خواهان ماندن با وجود بازنشستگی هستند را بگیرند. طبیعی است که به این افراد باید به دیده شک بنگرند.

اینکه افرادی با وجود تصویب یک قانون به منظور جلوگیری از ادامه به کار بازنشستگان و فراهم کردن زمینه برای گردش نخبگان و به کارگیری جوان ترها در مسئولیت ها اصرار دارند عمر مدیریتی شان را تمدید کنند و به این منظور تمامی راه هایی که برای دور زدن قانون وجود دارند را می روند، جای سؤال است و طبیعتا باید حساسیت بیشتری به این افراد از سوی دستگاه های نظارتی شاهد باشیم.

از طرفی حالا که نمایندگان قوای سه گانه برای رفع ابهامات قانون منع به کارگیری بازنشستگان و جلوگیری از دور زدن این قانون دور هم جمع شده اند، بهتر است تصمیمات جدی تری برای برخورد با افرادی که تلاش می کنند به هر شکل ممکن در مسئولیت ها بمانند و با وجود بازنشستگی از اجرای قانون سر باز می زنند، بگیرند. هرچند با وجود بازنشستگی بخش زیادی از افراد بازنشسته، اعمال این سخت گیری ها برای کسانی که تلاش دارند به هر شکلی بمانند، کار سختی نخواهد بود.

قوای سه گانه باید با اعمال جریمه ها و سخت گیری هایی به منظور محروم ساختن افراد بازنشسته ای که برای دور زدن قانون تلاش می کنند از برخی تسهیلات پس از دور بازنشستگی، هزینه ها را برای این افراد که خیلی خود را ملتزم به اجرای قانون نمی دانند به اندازه ای بالا ببرند که آنها عطای ماندن را به لقای جرایم و سخت گیری ها ببخشند و از تلاش برای تمدید عمر مدیریتی شان دست بردارند.

بدیهی است که وقتی فردی از اجرای قانون سر باز می زند و از فراهم کردن زمینه برای گردش نخبگان و روی کار آمدن افراد و تفکرات جدید در مدیریت ها سر باز می زنند، باید با جرایم قانونی مواجه بشوند، حالا که قوای سه گانه هر سه به این نتیجه رسیده اند که باید با چنین افرادی مقابله شده و جلوی آنان گرفته شود، باید با در نظر گرفتن چنین جریمه هایی، هزینه افرادی که التزامی به اجرای قانون از خود نشان نمی دهند را بالا ببرند.

اکنون بیش از ده روز از زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان می گذرد و برگزاری چنین جلسه ای در یک نهاد نظارتی و با حضور نمایندگانی از قوای سه گانه نشان می دهد که همچنان هستند مدیرانی که با وجود بازنشستگی تلاش دارند تا عمر مدیریتی خود را با بهره گیری از ابهامات این قانون افزایش داده و قانون را به نوعی دور بزنند. لذا باید جدیت بیشتری در برخورد با این افراد باشد.

اعمال جریمه های سنگین برای این افراد، محروم ساختن آنها از برخی مزیت های پس از بازنشستگی، بستن مفرهایی که منجر به دور زدن این قانون از سوی برخی مدیران که همچنان تلاش دارند بازنشستگی خود را به تأخیر بیندازند و اقداماتی از این دست با هماهنگی قوای سه گانه و دستگاه های نظارتی و قانون و شرایط را به گونه ای تنظیم کنند که هزینه ماندن این افراد آنقدر بالا برود که عطای ماندن را به لقایش ببخشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۶
ول‌کنشون به صندلی اتصالی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
يكي از آشنايان ما كه در منچستر انگليس زندگي ميكنه برام تعريف مي كرد كه چند ماهي مانده بود كه دخترم به سن 18 سالگي برسه نامه اي از وزارت دارايي امد در خونه كه اگر دخترت در سن 18 به بعد بخواهد با خودت و در اين خانه زندگي كنه عوارض و ماليات اين خانه فلان درصد افزايش خواهد يافت و چون مبلغ زياد بود مجبور شد دخترشو از خونه بيرون كنه تا اون دختر خودش دنبال كار بره و منزل اجاره كنه و كلا عضو مستقل و فعال و شهروند مفيد باشه تا در نهايت چرخه اقتصاد مملكت بچرخه. حالا شما ببين تو ايران چند پير و پاتيل پست ها را قبضه كردن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
تازه اقازاده هاشون را توی زنبیل دم در گذاشتند
چرا سازمان هایی مانند آستــــــــان قدس رضــــــــوی شامل این قانون نمی شوند؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
براي اينكه توي خود اين قانون مستثني شون كرده

دانشمند اول يه دور قانون رو بخون بعد نظر بده


بعد ميگيم ايران جهان سوميه چرا مثل غربيا پيشرفت نميكنيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
شامل این قانون می شوند و دستور داده شده
معاون وزیر محل کار همسرم با 46 سال سابقه کار موندنی شده..
در صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها آقایان با وجود سن 70 و 73 سال و بازنشستگی از بانکها کماکان عضو هییت مدیره هستند و در چند شرکت زیرمجموعه نیز عضو هییت مدیره هستند و با خیال راحت بر صندلی خود جلوس نموده اند
تمام افرادی که در 40 سال گذشته پست مهم دولتی داشتند در شرایط امروز ایران مقصر هستند و اگر عدالتی وجود داشت و یا این اتفاقات یک صدم آن در یک کشور توسعه یافته اتفاق می افتد همه این افراد دستگیر و محاکمه میشدند. در چین که مشابه این افراد رو به همراه تعضای خانواده آنها اعدام میکنند اما در ایران تا 100 نسل آیندشون جیب خودشون رو پر میکنن و بعد هم از کشور متواری میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
احسنت به شما واقعا حرف دل بسیاری از مردم ایران را زده ای
این عیب بزرگی برای مجلس ودولت است که به جای بازنشسته کردن پیرمردها ،آن را توجیه وتفسیر میکنند تا به قانون عمل نشود
چرا ول کن نیستند چون نفسشون ( همان ego ) را فربه کردند و جالب اینجاست چون این وابستگی به میز به خاطر نفس هست کارشون هم منشا هیچ خدمت واقعی و صادقانه برای جامعه نخواهد بود چون کارشون مرضی خداوند نیست و تنها مورد رضایت نفسشان هست
سلام متاسفانه بسیاری از بدنه مدیریتی کشور سابقه بالای ۳۳ تا ۳۵ سال دارند اما هنوز بازنشسته نشده اند این در حالی است که قریب به اتفاق این افراد هیچ بهره وری و راندمان رقابتی خاصی هم ندارند اکثرا مریض و نسبت بالایی از آنها به انواع و اقسام بیماری ها چون چربی خون دیابت ناراحتی قلبی و ... مبتلا هستند بنظر بنده حالا که بنا بر منع بکارگیری بازنشستگان هست پس میتوان حتی این افراد را نیز با نیروی جوانتر جایگزین کرد. نکته دیگر اینکه بسیاری از این افراد دارای سابقه بیرون هم هستند یعنی قبل از اشتغال در سازمان فعلی بیرون هم کار می کرده اند که با احتساب سابقه کنونی به بالای ۳۵ یا حتی ۴۰ سال میرسند پس باید از بیرون هم استعلام شوند
عمر و جونی ما تموم شد ندیدیم یک قانون درست اجرا بشه
امیدوارم راهنمایی رانندگی هم این بازنشسته هاش رو که بعنوان افسرآموزشگاه میفرسته به آموزشگاههای رانندگی برکنار کنه. البته براشون سوراخهای دیگه ای پیدا میکنن مثلا مثل راهنمایی رانندگی ... با یک بهانه ی کوچیک مدیر آموزشگاه رو اخراج میکنن و میگن الا و بلا باید یکی از همین بازنشسته هایی که ما خودمون معرفی میکنیم رو استخدام کنید ! اتفاقی که چند ساله داره میفته و اصلا کک کسی هم نگزیده تابحال.
من که پیرم و می لرزم / یه صد جوون می ارزم!
در قدیم اصطلاح زیبا و کاربردی داشتیم بنام " اُردنگی "

یادش بخیر.

خیلی مواقع جواب میداد
اینها نتیجه باند بازی فامیل بازی در ادارات وبخصوص شرکت های دولتی هست که یا مدیران نمیخواهند اقوام ورفقای خودرا که بازنشسته هستند از کار بیکار کنند ویا ترسو هستندو از بی عرضگی وناتونی انهاست 1؟ برای انکه از شربازنشسته های برگشت به کار خلاص بشوند باید به مدیران ومسیولان ارشد شرکت ها وادارات دولتی اولتیماتوم ومهلت داد که اگر از اول دی ماه کارمند بازنشسته ای هنوز در مجموعه ان اداره کار میکند باقطع حقوق مدیر بالاتر ویا برکناری بدون پاداش روبرو می شوند اگر به مدیر بگویند یا خودت بیا سر کار یا ان بازنشسته !! قطعا به خاطر اخراج خودش هم که باشد قانون را اجرا میکند
پیرمردها بهتر است صندلیها را رها کنند تا جوانان اشتغال داشته باشد. من در انتخابات به روحانی رای دادم اما امروزه با وضع موجود پشیمان و نادم و دلچرک نیستم بلکه خداراشکرم که توانسته ام خدمتی به جامعه کنم. مسولین هم بفضل پروردگار مشغول خدمترسانی و حل مشکلات هستند مردم هم باید صبر و استقامت داشته باشد تا مشکلات حل شود. و هر روز از تورم. و بیکاری نق نزند
باسلام .اگر دولت حریفشان نیست روزی را معلوم کنید ملت دعای ورودجناب عزرائیل به قضییه بکند فقط اوکارسازاست مگرنه جناب باهنر
با این چیزا مشکل بیکاری حل نمیشه.

دولت داره وقت کشی میکنه.

منتظر انتخابات بعدی باشید.
انتخاباتی بی رمق و بدون هیجان و رای دهندگان و شرکت کننده های حداقلی !!!!!!
سلام تابناک.لطفا یک صفحه بگذارید تا در هر اداره ای که افراد بازنشسته مشغول به کار می شوند را ما گزارش بدهیم.............
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
حداقل ۴۰ ساله دارند مثلا کار میکنند و همشون بغیر از وزیر ارتباطات بازنشسته هستند و بصورت عیر قانونی و خلاف بر سر مناصب نشسته اند .
بوی حرص و بوی کذب و بوی آز ............ در سخن گفتن بیاید چون پیاز
وقتی این بو ها از سخن برآید قطعاً از کردار هم بر می آید
این ها هست که نمی گذارد از پست ها و مقام هاشون دل بکنند
تابناک گزارشات مردمی از سازمان ها و ادارات را سانسور نکن همین گزارش های مردمی دباره بکار گیری بازنشستگان سازمان های مسئول را وادار به دخالت و اجرای قانون میکند در فرهنگستان زبان و ادب فارسی افرادی در پست های خدماتی با سابقه خدمت 25 سال حضور بعد از بازنشستگی وجود دارد که بر اساس رابطه هنوز در محل کار حضور دارند یعنی این افراد 30 سال سابقه کار در یک سازمان دیگر را دارند که بازنشسته شده اند و 25 سال هم در این سازمان هستند یعنی 55 سال حضور در دولت با گرفتن دو حقوق در حالی که این سازمان به دلیل استخدام فامیلی و رفاقتی با مازاد نیرو های بیکار روبرو است
فراهم کردن زمینه برای گردش نخبگان و به کارگیری جوان ترها فقط مربوط به سازمانهای دولتی نیست بلکه تمام نهادها باید این قانون را رعایت کنند پیرمردهایی که ول‌کن صندلی مدیریت نیستند، تنها در دولت نیستند بلکه ده ها نهاد دیگر انبوهی از پیرمردان و ابوالمشاغلند که چهل سال دست از میزهایشان بر نمیدارند
سالها پیش در مسجد انصار واقع در تهران پیرمرد زنده دلی به نام حاج مصطفی سنگتراش بود که بیش از صد سال عمر کرده بود اما اگر کسی به ایشان می گفت پیرمرد ، با عصبانیت میگفت پیرمرد پدرته ، من آقا پسرم !
سلام
به نظر من ولشان کنید تا پشت همان میز بلکه بمیرند و با ان میز دفنشان کنند
وقتی یک قانونی اجرا نمی شه نتیجه منطقیش اینه که همه با هم شریک هستند!!!!!
تابناک چرا کامنت ها را دستکاری میکنید کامنت من این نبوده که نوشتم اگر نمی خواهید منتشر نکنید ولی اگر حاوی بی ادبی و توهین نیست لطفاً کامل منتشر کنید . این نکته از نظر حرفه ای صحیح نیست امیدوارم در همین بخش پاسخ قانع کننده ای داشته باشبد
باسلام:
تعدادزیادی ازبازنشسته های پیرتشنه وشیفته ی قدرت درشرکت های وابسته به سیستم بانکی وشستا مشغول بکارهستندکه طبق اعلام قاطع نمایندگان محترم مجلس شامل قانون منع بکارگیری میشوندوبایدصندلی ریاست راول کننداما این پیران چنان به صندلی چسبیده اندوادعایشان هم بگونه ایست که انگار اگراینهانباشند شرکت نخواهدچرخید.درجلسات همدیگرراازخواب بیدارمیکنندوطلبکارانه هم بانیروهای جوان برخوردمیکنند.امیداست مسئولین مربوطه هرچه سریعتر این بازنشسته رابازنشسته بکنند.
تبعیض نباش بازنشسته های نهادها نیز برن دیگه
همیشه تو هر خانواده ای، بزرگترها الگو و پیش قدم هستن برای انجام هر کاری!؟
چطور عالم و آدمتان بسیج می شوند یک پیرمرد که هیچ نقشی هم در سیاست کشور نداشته و اصلا دولتی و حکومتی هم نیست و پست و منصبی هم ندارد و شاکی هم ندارد حبس و حصر می کنید اما نمی توانید با چند ده نفر بازنشسته مفسد بیکاره برخورد کنید؟
چرا حرفها ی مرد مرا نمی شنوید !!!!!!!!!!.چرا یک بار یک قانون درست وحسابی را اجرا نمیکنید ...........اول از وزارتخانه ها در تهران شروع کنید که کسی از شهرستانها مدعی نشود خودتان در فلان وزارتخانه این همه بازنشسته مجددا بکار دارید چرا ما نداشته باشیم . که حرف بسیار درستی است .....اول از تهران شروع کنید .........هروقت تهران قانونی شد .به شهرهای دیگر هم می رسد .تهران را استثنائ نکنید ..............که خیلی ضرر میکنید ..........یا باید همه تان بروید .یا قانون را اجرا کنید
با سلام : دوستان شرکت مپنا با حدود 40 شرکت زیرمجموعه که سهام دار اصلی آنها وزرات نیرو می باشد ، اکثر مدیران آن بازنسشته بوده و با دریافت حقوق های نجومی و حداکثر حقوق بازنشستگی همچنان در حال دور زدن قانون بوده و کسی حریف شان نیست.
چرا مديريت كشور دست يك عهده هاي كه بالاي 30سال خدمت دارند ومثل چسب چسبيده اند به ميز واز مادر مدير خلق شده اند وبراي اينها هم بايد فكري كرد وهر شخص بايد در پست مديريت بيش 8سال ممنوع شود
بدون استثنا شروع كنيد تا مردم به شما اعتماد كنند!!!!
بازنشستگی اصلا نباید استثناء پذیر باشد افرادی که بالای 70 سال سن دارند باید سمت های خود را ترک کنند.!
آقا چرا به آنها آزار و اذیت می رسانیدو خودتان را به زحمت می اندازید .بگذارید کارشان رابه کنند تنها راه نجات قطع حقوق ومزایای انهاست. اگ واقعا"یک ماه قطع شود انها با کله از اداره خارج میشوند.
اگر حقوق یک کارمند را به وی بدهند ول میکند اینها عشق به خدمت ندارند بلکه عاشق پولند و بس...
سلام
لطفا گزارش و آماری از انتصاب مشاورها هم تهیه کنید
چه معنا دارد وقتی کسی تخصصی ندارد پست رفته و بعد کلی مشاور بگیرد و از بیت المال حقوق بدهد؟؟
گرچه من خیلی پیرم بیا بنشین رو صندلی
اول از همه از تابناک تشکر می کنم بابت پیگیری این موضوع که نشان از درک صحیح این قانون دارد
دوم متاسفم برای اجرا کنندگان قانون که صراحتا مشخص کرده هرکس بازنشسته شده دیگه جای کار در نهادهای انقلابی و دولتی نداره - حالا آقایون جلسه میزارن که ما از این قانون سر در نمیاریم و باید مجلس تفسیر کنه - خودشونو مسخره کردن-
سوم اینکه باید از این قانون حمایت بشه که سالهای بعد ماهم راحت ترک پست کنیم تا فرزندانمان رشد کنند و بیایند جای ما.
چهارم اینکه کار سختی نیست دیوان محاسبات یک سایت معرفی کنه تا افراد بازنشسته مشمول این قانون را مردم معرفی کنن و دیوان مستقیما با رییس اون دستگاه برخورد کنه .
این همه دستدست کردن نداره
بابا جوان های تحصیلکرده با همین قانون می توانند سرکار بیایند و تشکیل زندگی بدن
آخه این چه دینداری هست که این آقایون می کنن
چرا اینقدر جلسه می گذارید اگر واقعا مرد عمل هستید بیایید از فردا همه این افراد را از پست مدیریتی خلع کنید و آنوقت خودشان می روند ، این که کاری نداره ولی شما الکی سختش کردید .
خود سیستم نمیخواهد والا براحتی میتوان همشون را از شرکتها و نهادها بیرون انداخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل